صفحه اصلی / عمومی / تیم منتخب یک دهه اخیر رئال مادرید با حضور بیل، بنزما و رونالدو در خط حمله

تیم منتخب یک دهه اخیر رئال مادرید با حضور بیل، بنزما و رونالدو در خط حمله

ad banner

با توجه به نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰، نگاهی خواهیم داشت به ترکیب منتخب ۱۰ سال گذشته تیم رئال مادرید. کهکشانی ها در این دهه موفق به فتح عناوینی چون چهار لیگ قهرمانان اروپا و دو عنوان لالیگا اسپانیا شدند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

ترکیب منتخب رئال مادرید در یک دهه اخیر

دروازبان: ایکر کاسیاس (اسپانیا)

رئال مادرید

یکی از بزرگ ترین نماد های تاریخ باشگاه رئال مادرید، ایکر کاسیاس نزدیک به دو دهه در بالاترین میزان ثبات تمام تلاش خود را برای این تیم انجام می داد. پنج سال آخر حضور او در رئال مادرید در اوایل دهه اخیر بود که البته مصدومیت های مختلف و درگیری با ژوزه مورینیو در فصل آخر حضور سرمربی پرتغالی در رئال مادرید، سایه بزرگی بر کارنامه کاسیاس در مادرید افکند اما سنگربان باسابقه اسپانیایی در همان زمان نیز علی رغم تمام فشار ها همواره عملکرد بی نظیری درون دروازه لوس بلانکوس داشت.

ایکر کاسیاس در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین دروازبان فصل لالیگا انتخاب شد. وی به عقیده بسیاری از کارشناسان، بهترین دروازبان تاریخ رئال مادرید محسوب می شود. دوران باشکوه او در رئال مادرید از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ ادامه داشت و در این مدت کاسیاس ۷۲۵ مرتبه درون دروازه کهکشانی ها ایستاد تا دومین بازیکن باسابقه تاریخ باشگاه لقب بگیرد. در طی این ۱۶ سال حضور در تیم اصلی، کاسیاس ۵ قهرمانی لالیگا، ۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی کوپا دل ری، ۴ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، ۲ قهرمانی سوپرکاپ اروپا، ۱ قهرمانی جام باشگاه های جهان و ۲ قهرمانی جام بین قاره ای را همراه رئال مادرید تجربه کرد.

مدافع راست: دنی کارواخال (اسپانیا)

dc2

دنی کارواخال،‌ یکی دیگر از محصولات آکادمی باشگاه رئال مادرید در سال ۲۰۱۲ بعد از نمایش های درخشان در تیم دوم مادرید ملقب به کاستیا، با قراردادی با بند بازگشت به بایر لورکوزن پیوست. کمتر از یک سال بعد از آن انتقال، کارواخال به سانتیاگو برنابئو بازگشت و از آن زمان تاکنون همواره انتخاب اول مربیان مختلف رئال مادرید بعد از ژوزه مورینیو در پست دفاع راست بوده است.

از زمان بازگشت کارواخال به رئال، این بازیکن نقش مهمی در ترکیب کهکشانی ها داشته و در دو فصل نام خود را در پست دفاع راست در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا دیده است. بازگشت کارواخال به رئال در تابستان سال ۲۰۱۳ مصادف با آغاز دوران طلایی رئال در لیگ قهرمانان اروپا بود و از این بازه ناکنون، کارواخال همراه رئال مادرید، ۴ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۱ عنوان قهرمانی لالیگا، کوپا دل ری و سوپرکاپ اسپانیا، ۳ عنوان قهرمانی سوپرکاپ اروپا و ۴ عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان را تجربه کرده است.

مدافع مرکزی: سرخیو راموس (اسپانیا)

sr4

در یک دهه اخیر، هرگاه رئال مادرید در مواقع شکست نیاز به بازگشت به بازی داشته، همواره سرخیو راموس در لحظات مهم به داد این تیم رسیده است. مدافع سرسخت اسپانیایی، نه تنها در بخش دفاعی بی رحم است، بلکه به طرز عجیبی در حملات لوس بلانکوس نیز کاملا تاثیرگذار بوده است.

توانایی های سرخیو راموس در خط حمله در سال ۲۰۱۴ به اوج خود رسید، جایی که وی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا آن فصل در ورزشگاه آلیانز آرنا دو بار دروازه بایرن مونیخ را گشود و در بازی فینال نیز در حالی که رئالی ها تا دقیقه ۹۳، ۱-۰ از حریف همشهری خود اتلتیکو مادرید عقب بودند، این راموس بود که با ضربه سر تاریخی خود در وقت های تلف شده کار را به وقت های اضافی کشاند تا رئال مادرید در ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۴-۱ حریف خود را شکست دهد.

در خط دفاع، راموس همواره به خشونت و بی نظمی معروف بوده و در تاریخ لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین کارت زرد را به نام خود ثبت کرده است. با این حال این بازیکن اهل منطقه کاماس اسپانیا، به عنوان رهبر رئال مادرید، یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه محسوب می شود. راموس که از سال ۲۰۰۵ در رئال عضویت دارد، تاکنون ۲۰ جام با این تیم بدست آورده که مهم ترین آن ها ۴ عنوان قهرمانی لالیگا و ۴ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به حساب می آید.

مدافع مرکزی: رافائل واران (فرانسه)

rv5

رافائل واران که در سال ۲۰۱۴ از سوی ژوزه مورینیو، سرمربی اسبق رئال، بهترین مدافع دنیا خطاب شده بود در سال های اخیر به عنوان صخره استوار خط دفاعی کهکشانی ها همواره نقشی اساسی در موفقیت های این تیم داشته است. ذهنیت بزرگ و برنده این بازیکن فرانسوی و سرعت بالا و قدرت او در زمین مسابقه از زمان پیوستن او در سال ۲۰۱۱ به رئال مادرید، نقشی اساسی در موفقیت های وی در سال های اخیر داشته است. واران حالا در اوج دوران فوتبال خود کاپیتان چهارم رئال مادرید و کاپیتان دوم تیم ملی فرانسه محسوب می شود و در ۲۶ سالگی به تمام افتخارات ممکن در زمینه باشگاهی دست پیدا کرده است.

وقتی که واران در اوج آمادگی باشد، هیچ بازیکنی در خط حمله حریف اجازه قدرت نمایی در میدان را نخواهد داشت. واران در ۸ سال حضور خود در رئال مادرید، با این تیم ۱۶ عنوان قهرمانی کسب کرده که مهم ترین آن ها ۲ قهرمانی لالیگا و ۴ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود.

مدافع چپ: مارسلو (برزیل)

m12

در سال ۲۰۱۱ دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین، مارسلو را بعد از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در رده سوم بهترین بازیکنان شاغل در لالیگا توصیف کرد. مارسلو برزیلی در طول یک دهه اخیر همواره نقش بسیار بزرگی در موفقیت های لوس بلانکوس در میادین مختلف داشته است. مهارت های تکنیکی بی نظیر مارسلو در خط دفاع و همچنین حملات تیم رئال مادرید، همواره کمک شایانی برای ساختن فرصت های موقعیت های گلزنی فراوان برای مهاجمان این تیم بوده است.

از زمان پیوستن مارسلو به رئال مادرید در ژانویه سال ۲۰۰۷، این بازیکن ۳۶ مرتبه برای قوهای سپید موفق به گلزنی شده و در این فصل در آستانه رسیدن به ۵۰۰ امین بازی خود با پیراهن سفید رئال مادرید قرار دارد. مارسلو نیز همانند راموس ۲۰ جام با رئال در کارنامه دارد و در سال های آتی به دنبال فتح عناوین قهرمانی بیشتری خواهد بود.

هافبک دفاعی: ژابی آلونسو (اسپانیا)

پپ گواردیولا در سال ۲۰۱۷ ژابی آلونسو را به عنوان یکی از بهترین هافبک هایی که در زندگی خود دیده است توصیف کرد. هافبک اسپانیایی که سابقه عضویت در لیورپول و بایرن مونیخ را نیز در کارنامه باشکوه خود دارد، پنج سال را در باشگاه اسپانیایی گذراند. آلونسو در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین هافبک فصل لالیگا انتخاب شد و نقشی اساسی در موفقیت های این تیم ایفا کرد. حضور آلونسو در مرکز خط میانی مادرید، نظمی بی نظیر به بازی این تیم می داد و باعث شکل پیدا کردن سبک بازی این تیم می شد.

هافبک میانی: تونی کروس (آلمان)

tk8

سبک بازی هافبک آلمانی به شکلی است که معمولا بازی او در زمین دیده نمی شود اما تونی کروس نقش مهمی در رسیدن رئال مادرید به سه قهرمانی پیاپی لیگ قهرمانان اروپا داشته است. بعد از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ همراه تیم ملی آلمان، تونی کروس با پرداخت مبلغ ۲۵ میلیون یورو از بایرن مونیخ به رئال مادرید پیوست و از آن زمان تاکنون مهره ای اساسی برای لوس بلانکوس به حساب می آید. در سال های اخیر نام تونی کروس سه مرتبه در تیم منتخب یوفا و یک مرتبه در تیم منتخب لالیگا قرار گرفته و انعطاف پذیری و هوش بالای این بازیکن می تواند در سال های آتی همچنان به نظم بازی رئال کمک فراوانی بکند.

هافبک میانی: لوکا مودریچ (کرواسی)

lm10

در میان هافبک های روز دنیا نمی توانید هافبکی کلاسیک و با خصوصیات های متعددی همچون لوکا مودریچ پیدا کنید. از زمانی که این بازیکن کروات در سال ۲۰۱۲ از تاتنهام به پایتخت اسپانیا آمد، دو مرتبه نام وی به عنوان بهترین هافبک فصل لالیگا انتخاب شده و هیچ کس شکی در انتخاب او برای تصاحب این عنوان نداشته است. لوکا مودریچ در سال ۲۰۱۸ بهترین فصل دوران فوتبال خود را سپری کرد و علاوه بر کسب سومین قهرمانی پیاپی در اروپا با رئال مادرید و نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ همراه تیم ملی کرواسی، در عرصه انفرادی نیز توانست بعد از ده سال سلطه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بر توپ طلا را پایان داده و این عنوان را از آن خود کند. مدیریت مودریچ در میانه میدان یک کلاس آموزشی برای تمام هافبک های دنیا محسوب می شود و مشخصا هر سرمربی در دنیای فوتبال آرزوی داشتن این هافبک کروات را در تیم خود دارد.

مهاجم راست: گرت بیل (ولز)

gb 1

می توان گفت گرت بیل مهاجم ولزی رئال مادرید، در ایده آل سال های این باشگاه به این تیم پیوست. از زمان جدایی از تاتنهام و پیوستن به مادرید، این بازیکن توانسته چهار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به کارنامه خود اضافه کند. اوج بازی بیل در فینال سال ۲۰۱۸ بود، جایی که به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و پس از ۱۰۰ ثانیه حضور در زمین با ضربه قیچی برگردان استثنایی قهرمانی را به رئالی ها هدیه داد. بیل در فینال سال ۲۰۱۴ نیز گل پیروزی رئال مقابل اتلتیکو مادرید را به ثمر رساند و در فینال ۲۰۱۶ نیز یکی از پنج بازیکنی بود که ضربه پنالتی خود را مقابل اتلتیکو به گل تبدیل کرد.

اگرچه در سال های اخیر عملکرد گرت بیل به دلیل مصدومیت های بی شمار خود مورد انتقاد زیادی قرار گرفته اما بیل ۳۰ ساله در مجموع ۲۳۸ بازی با پیراهن سفید رئال، آمار قابل قبول ۱۰۴ گل زده و ۶۷ پاس گل را به نام خود ثبت کرده و همراه این تیم در ۱۴ جام مختلف به مقام قهرمانی رسیده است.

مهاجم وسط: کریم بنزما (فرانسه)

benz

یکی از بازیکنانی که در یک دهه اخیر نقشی کلیدی در موفقیت های لوس بلانکوس داشته اما به اندازه کافی از او تمجید نشده بدون شک کریم بنزما فرانسوی است. جدا از مسئله گلزنی، یکی از مهم ترین خصوصیاتی که کریم بنزما آن را داراست، سختکوشی بالای او در زمین و ایجاد فضا برای بازیکنان کناری خود در خط حمله برای درخشش است. به طور معمول، مهاجمان دنیای فوتبال پاس گل های زیادی در دوران فوتبال خود ثبت نمی کنند اما کریم بنزما در ۱۰ سال اخیر آمار ۲۲۸ گل زده و ۱۲۶ پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. بنزما در ترکیب کهکشانی ها تاکنون فاتح ۱۷ عنوان قهرمانی شده که مهم ترین آن ها ۴ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود.

مهاجم چپ: کریستیانو رونالدو (پرتغال)

cr7

برنده چهار توپ طلای دنیای فوتبال و سه کفش طلا تنها در دوران حضورش در رئال مادرید! کریستیانو رونالدو بدون شک بزرگ ترین بازیکن یک دهه اخیر این باشگاه محسوب می شود. رکورد های کریستیانو در سانتیاگو برنابئو تا سال های سال دست نخورده باقی خواهد ماند. بدون شک موفقیت های تکرارناشدنی وی در چمپیونز لیگ تا سالیان سال در ذهن هواداران این تیم باقی می ماند. کریستیانو در رئال به تمام موفقیت های ممکن دست یافت و در ۹ سال حضور، ۱۶ عنوان قهرمانی را همراه کهکشانی ها به دست آورد. رونالدو از ارکان اصلی باشگاه در رسیدن به چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در طی پنج سال بود. کریستیانو رونالدو با ۴۵۰ گل زده و ۱۳۱ پاس گل بدون شک از مهم ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه محسوب می شود.

بازیکنانی که می توانستند در این ترکیب قرار بگیرند

kn

در درون دروازه، کیلور ناواس در طی پنج سال حضور خود در پایتخت اسپانیا توانست سه قهرمانی پیاپی لیگ قهرمانان اروپا را همراه این تیم تجربه کند در حالی که در هر سه سال نقشی اساسی در رساندن تیم به فینال ایفا کرد.

در خط دفاعی په په، مدافع پرتغالی حال حاضر پورتو سال های طلایی را همراه این تجربه کرد و سه قهرمانی اروپایی و سه قهرمانی لیگ اسپانیا را همراه رئال مادرید، جشن گرفت.

در خط هافبک گزینه هایی مانند آنخل دی ماریا، کاسمیرو، مسوت اوزیل، ایسکو و کاکا می توانستند در این ترکیب جای بگیرند اما مشخصا به اندازه هافبک های حاضر در ترکیب نتوانستند تاثیر بزرگی روی بازی تیم بگذارند.

در خط حمله نیز نام گونزالو هیگواین می توانست به عنوان یار جانشین قرار بگیرد. در فصل ۲۰۱۱/۱۲ مثلث خط حمله رئال با حضور هیگواین، بنزما و رونالدو توانست رکورد های فوتبال اسپانیا را جابجا کند. بیشترین گل زده در تاریخ فوتبال اسپانیا مربوط به همان فصل است، جایی که رئالی ها ۱۲۱ بار موفق به باز کردن دروازه حریفان خود شدند.

شماتیک ترکیب منتخب یک دهه اخیر قوهای سپید

teamdecade

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *