صفحه اصلی / عمومی / کریم بنزما؛ نزدیک‌تر از همیشه به توپ طلا

کریم بنزما؛ نزدیک‌تر از همیشه به توپ طلا

ad banner

کریم بنزما، آقای گل لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری، حالا بیش از هر زمان دیگری شایسته تصاحب توپ طلاست.

توپ طلا کریم بنزما

چند روز پس از برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی رئال مادرید{+}، از سوی یوفا بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ این رقابت‌ها معرفی شد. بر این اساس کریم بنزما با ثبت عملکرد خیره‌کننده ۱۵ گل و ۲ پاس گل در ۱۱ بازی لیگ قهرمانان اروپا، به عنوان بازیکن فصل این رقابت‌ها انتخاب شد. {+}

بنزما با پیروزی که همراه یارانش مقابل لیورپول به‌دست آورد، عملا یکی از جدی‌ترین رقبایش یعنی محمد صلاح را هم برای کسب توپ طلا، کنار زد. حالا کریم بنزما بنزما بیش از هر وقت دیگری خود را نزدیک به برنده شدن این عنوان باارزش می‌بیند.

در ادامه به بررسی عملکرد درخشان این بازیکن فرانسوی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ می‌پردازیم.

عملکرد کلی بنزما در این فصل


بنزما در فصل جاری در ۴۶ بازی به میدان رفت. او در این ۴۶ بازی توانسته ۴۴ گل بزند و 15 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش بدهد.{+}

این مهاجم همراه با تیمش رئال مادرید توانسته در این فصل سه جام کسب کند. ابتدای فصل، کسب عنوان قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا را به دست آورد. سپس در هفته سی و چهارم و در حالی که هنوز ۴ هفته به پایان فصل مانده بود عنوان قهرمانی لالیگا را بدست آورد.

بازیکنان رئال عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را هم با شکست لیورپول به به دست آوردند. بدون شک کریم بنزما با گل‌های حساس و بازی‌های خوبش نقش کلیدی در کسب این افتخارات داشته است.

عملکرد بنزما در لیگ قهرمانان اروپا


کریم بنزما در دو بازی از مرحله حذفی موفق شد هت‌تریک کند. او در بازی برگشت مقابل پاری‌سن‌ژرمن و بازی رفت برابر چلسی موفق به زدن سه گل شد. بنزما از مجموع 15 گلش در این رقابت‌ها، 10 گل را در مرحله حذفی وارد دروازه حریفان کرد و عامل بازگشت‌های زیادی برای رئال مادرید بود.

عملکرد بنزما در لالیگا


رئال مادرید در این فصل از لالیگا با کسب 86 امتیاز، با اقتدار موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند. کریم بنزما با به ثمر رساندن 27 گل با فاصله‌ای 10 گله نسبت به سایر رقبا، جایزه ال‌پیچیچی را به خود اختصاص داد.

این نخستین‌بار بود که این مهاجم فرانسوی، آقای گل لالیگا می‌شد. همچنین او با ارسال 12 پاس گل به عنوان دومین پاسور برتر این فصل لالیگا شناخته شد.

راز پیشرفت خیره‌کننده بنزما


وقتی در فصل 2018 رونالدو ستاره بی‌چون و چرای رئال مادرید این باشگاه را ترک کرد، بار مسئولیت بزرگی بر دوش بنزما افتاد. البته این تنها انگیزه و عامل پیشرفت او نبوده است.

بر اساس گزارشی که توسط ABC منتشر شده، بنزما از سال 2018 تغییرات اساسی در نوع تمرینات، سبک زندگی شخصی و البته رژیم غذایی خود ایجاد کرده است.

یکی از این تغییرات، استفاده از آب‌های قلیایی بوده است. این آب که PH بالاتری نسبت به آب معمولی دارد، می‌توان اسید بیشتری را داخل بدن خنثی کند. همچنین او از مصرف بسیاری از غذاهای ناسالم و مضر خودداری کرده است.

در کنار همه این‌ها زندگی بی‌حاشیه و آرام خانوادگی ضمن ایجاد آرامش روحی برای او باعث شده، تمرکز خیلی خوبی روی کار خودش داشته باشد.

توپ طلا بنزما

رقبای بنزما در کسب توپ طلا


علاوه بر بنزما که از او به عنوان مهم‌ترین گزینه توپ طلا نام بردیم، بازیکنان دیگری هم با او برای به دست آوردن این جایزه رقابت خواهند کرد.

روبرت لواندوفسکی {+} با به ثمر رساندن 35 گل در این فصل از بوندس‌لیگا  از بایرن و حضور همراه با این تیم تا مرحله یک چهارم نهایی، نامزد دیگر تصاحب توپ طلاست. او در دو سال گذشته همواره در جمع سه نامزد اصلی توپ طلا حضور داشته است.

سادیو مانه{+} اخیرا با سنگال توانست فاتح جام ملت‌های آفریقا شود و در لیگ برتر هم 16 گل را به ثمر رساند. او دیگر نامزد کسب توپ طلاست.

همچنین محمد صلاح {+} با حضور در لیورپول و تیم ملی مصر در فینال لیگ قهرمانان اروپا و جام ملت‌های آفریقا و درخشش در این تیم‌ها دیگر نامزد این عنوان مهم است.

تاریخ برگزاری مراسم اهدای توپ طلا


توپ طلا بنزما

با توجه به در پیش بودن جام جهانی، جایزه توپ طلای سال 2022 دو ماه زودتر از موعد همیشگی، طی مراسمی در ماه اکتبر اهدا خواهد شد.

گفتنی است برای اهدای این جایزه، عملکرد بازیکنان در یک فصل از فوتبال یعنی از جولای 2021 تا ژوئن 2022 معیار انتخاب‌کنندگان خواهد بود.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره Sam

آواتار Sam

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *