صفحه اصلی / عمومی / تاریخچه و هر آن چه در مورد جام ملت های اروپا در بخش زنان نمی دانستید

تاریخچه و هر آن چه در مورد جام ملت های اروپا در بخش زنان نمی دانستید

ad banner

با افزایش محبوبیت ورزش فوتبال در بخش زنان در بین علاقه مندان این رشته، رقابت های جام ملت های اروپا از دهه ۱۹۸۰ میلادی نیز در بخش زنان شروع به فعالیت کرد و از تیم آلمان می توان به عنوان پر افتخار ترین تیم این رقابت ها با هشت بار قهرمانی نام برد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

تیم آلمان پر افتخار ترین تیم جام ملت های اروپا در بخش زنان

جام ملت های اروپا
تورنمنت غیررسمی فوتبال زنان اروپا در سال ۱۹۶۹ و ۱۹۷۹ در ایتالیا برگزار شد که ایتالیا و دانمارک به ترتیب قهرمان شدند. اما هیچ مسابقهٔ رسمی بین المللی تا سال ۱۹۸۴ که یوفا اولین دوره انتخابی مسابقات زنان جام یوفا ۱۹۸۴ برگزار کرد، انجام نشد. زمان برگزاری آن مثل بسیاری از تورنمنت‌ های معتبر دیگر از سال ۱۹۹۷ تبدیل به هر چهار سال یک بار شده‌ است و قبل از آن هر دو سال یک بار برگزار می شد و یکی از اصلی‌ ترین رقابت های فوتبال زنان به‌ شمار می‌ رود که بین کشور های عضو اتحادیه فوتبال اروپا انجام می‌ شود. این رقابت‌ ها معادل جام ملت‌ های اروپا در فوتبال مردان می‌ باشد. این رقابت ها در اوایل سال‌ های ۱۹۸۰ با نام رقابت های اروپایی یوفا برای تیم‌ های زنان آغاز شد. با افزایش محبوبیت فوتبال میان زنان این رقابت ها توسط یوفا با عنوان قهرمانان اروپا شکل گرفت. تا کنون هشت دوره از نسخه جدید مسابقات فوتبال زنان اروپا که پس از سه دوره قدیمی تر خود که با عنوان رقابت‌های اروپایی برای تیم‌ های نماینده زنان که با نام غیر رسمی جام اروپا شناخته می‌ شد برگزار شده‌ است. تازه‌ ترین دوره مسابقات فوتبال زنان اروپا در سال ۲۰۱۷ با قهرمانی تیم هلند به اتمام رسید و مسابقات ۲۰۲۱ دوره بعدی این رقابت ها می باشد در که در شهر انگلستان برگزار خواهد شد.
جام ملت های اروپا

1- اولین سال برگزاری این رقابت ها در سال ۱۹۸۴ بود که ۱۶ تیم برای حضور در این رقابت ها با هم به رقابت پرداختند و در نهایت سوئد و انگلیس به فینال این مسابقات راه یافتند. این دوره فینال به صورت رفت و برگشت انجام شد. در بازی رفت سوئد ۱ بر ۰ انگلیس را شکست داد و در بازی برگشت انگلیس ۱ بر ۰ این تیم را مغلوب کرد و در نهایت سوئد قهرمان آن دوره از رقابت ها لقب گرفت. این تیم با نتیجه ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی توانست انگلیس را از پیش رو بردارد.

2- در دوره بعدی این رقابت ها در سال ۱۹۸۷ که به میزبانی کشور نروژ برگراز می شد، سوئد باز خوش درخشید و این بار نروژی را رو به روی خود دید که در نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر ۰ ایتالیا را مغلوب کرده بود. سوئد نیز باز تیم انگلیس را در نیمه نهایی شکست داد و به فینال راه یافت. این دو در فینال به مصاف یک دیگر رفتند و در نهایت نروژ توانست قهرمانی را به خود اختصاص دهد. این بازی ۲ بر ۱ به نفع نروژ خاتمه یافت.

3- در دوره سوم در سال ۱۹۸۹ نروژ درخشش خود را تکرار کرد. این رقابت ها در کشور آلمان غربی برگزار شد و تیم های راه یافته به فینال آلمان غربی و نروژ بودند که در نهایت تیم میزبان با نتیجه ۴-۱ نروژ را شکست داد و قهرمان این دوره لقب گرفت.

4- در دوره چهارم در سال ۱۹۹۱ میزبانی این رقابت ها را تیم دانمارک بر عهده داشت. تیم های راه یافته به فینال باز هم آلمان و نروژ بودند که در نهایت ژرمن ها با نتیجه ۳ بر ۱ نروژ را شکست دادند و جشن قهرمانی بر پا کردند.

5- در دوره پنجم در سال ۱۹۹۳ ایتالیا میزبان رقابت ها بود که باز هم یک پای فینال نروژی بود که در سه دوره قبل نیز به فینال رسیده بود. پای دیگر فینال تیم میزبان یعنی ایتالیا بود که این بار نروژ با نتیجه ۱ بر ۰ این تیم را مغلوب کرد و بعد از دو دوره قهرمانی خود را تکرار کرد.

6- در دوره ششم در سال ۱۹۹۵ آلمان قهرمان این دوره لقب گرفت. این دوره به میزبانی آلمان برگزار شد و برگزار کنندگان فینال سوئد و آلمان بودند که ژرمن ها با نتیجه ۳ بر ۲ این تیم را شکست دادند.

1995

7- در دوره هفتم در سال ۱۹۹۷ نروژ و سوئد میزبانی مشترک این رقابت ها را بر عهده داشتند و آلمان به اقتدار خود هم چنان ادامه داد و این بار رو در روی ایتالیا در فینال قرار گرفت که با نتیجه ۲ بر ۰ موفق شد ایتالیایی ها را مغلوب کند و قهرمانی دوباره خود را جشن بگیرند.

8- در دوره هشتم در سال ۲۰۰۱ که از این سال رقابت ها چهار سال یک بار برگزار می شود، بار دیگر آلمان میزبان رقابت ها شد و با غلبه بر سوئد با نتیجه ۱ بر ۰ قهرمان این دوره نیز لقب گرفت.

9- در دوره نهم در سال ۲۰۰۵ بار دیگر آلمان قهرمان این رقابت ها شد. میزبانی این دوره را انگلستان بر عهده داشت. پای دیگر فینال نروژ بود که با دریافت سه گل از این حریف قدر شکست خورد.

10- در دوره دهم پر گل ترین فینال این رقابت ها به ثبت رسید. این دوره که در کشور فنلاند برگزار شد، پر افتخارترین تیم فوتبال زنان یعنی آلمان با نتیجه ۶-۲ انگلیس را شکست داد تا بار دیگر اقتدار خود را بیش از پیش به اثبات برساند.

11- در دوره یازدهم در سال ۲۰۱۳ آلمان بار دیگر در کشور سوئد جشن قهرمانی بر پا کرد و با نتیجه ۱-۰ نروژ را مغلوب و برای ششمین سال متوالی و هشتمین بار قهرمان جام ملت های زنان شد.

12- در دوره دوازدهم در سال ۲۰۱۷ اما آلمان بعد از سال ها اقتدار به فینال راه پیدا نکرد و حتی در جمع چهار تیم نیز قرار نگرفت. برگزار کنندگان فینال ۲۰۱۷ تیم های هلند و دانمارک بودند که هلند میزبان این رقابت ها بود که در نهایت موفق شد با نتیجه ۴-۳ نروژ را شکست دهد تا به قهرمانی های متوالی آلمان و یکه تازی آن ها پایان دهد و برای اولین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

پر افتخار ترین تیم این رقابت ها:

پر افتخار ترین تیم این رقابت ها تیم آلمان است که در سال های ۱۹۸۹، ۱۹۹۱، ۱۹۹۵، ۱۹۹۷، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳ قهرمان شد. بعد از آلمان، نروژ با دو عنوان قهرمانی در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۳ در رده دوم جای گرفته است و تیم های سوئد و هلند هر کدام با یک قهرمانی در جایگاه بعدی جای دارند.
s

 اولین حضور هر تیم را در سال های مختلف مشاهده فرمایید که در چه سالی پا به این رقابت ها گذاشتند. 

  • ۱۹۸۴: دانمارک، انگلیس، ایتالیا، سوئد
  • ۱۹۸۷: نروژ
  • ۱۹۸۹: آلمان
  • ۱۹۹۷: فرانسه، روسیه، اسپانیا
  • ۲۰۰۵: فنلاند
  • ۲۰۰۹: ایسلند، هلند، اوکراین
  • ۲۰۱۷: سوئیس، استرالیا، پرتغال، بلژیک، اسکاتلند

ده بازی‌ انجام شده با بیشترین تعداد تماشاگر به بازی های زیر اختصاص دارد. 

  • ۴۱٬۳۰۱ نفر – بازی آلمان در مقابل نروژ، ورزشگاه فرندز آرنا، سولنا (فینال سال ۲۰۱۳)
  • ۲۹٬۰۹۲ نفر – بازی انگلیس در مقابل فنلاند، ورزشگاه شهر منچستر، منچستر (مرحله گروهی سال ۲۰۰۵)
  • ۲۵٬۶۹۴ نفر – بازی انگلیس در مقابل سوئد، اوود پارک، بلکبرن (مرحله گروهی سال ۲۰۰۵)
  • ۲۲٬۰۰۰ نفر – بازی آلمان غربی در مقابل نروژ، ورزشگاه اسناتل آرنا، اسنابروک (فینال سال ۱۹۸۹)
  • ۲۱٬۱۰۵ نفر – بازی آلمان در مقابل نروژ، ایوود پارک، بلکبرن (۲۰۰۵ فینال)
  • ۱۸٬۰۰۰ نفر – بازی آلمان در مقابل سوئد، ورزشگاه دونا استادیون، اولم (مرحله گروهی سال ۲۰۰۱)
  • ۱۶٬۶۰۸ نفر– بازی سوئد در مقابل آلمان، ورزشگاه گاملا اولوی، یوتبری (نیمه نهایی سال ۲۰۱۳)
  • ۱۶٬۴۱۴ نفر– بازی فنلاند در مقابل سوئد، ورزشگاه گاملا اولوی، یوتبری (مرحله گروهی سال ۲۰۱۳)
  • ۱۶٬۳۳۴ نفر – بازی فنلاند در مقابل دانمارک، ورزشگاه المپیک هلسینکی، هلسینکی (مرحله گروهی سال ۲۰۰۹)
  • ۱۶٬۱۴۸ نفر – بازی هلند در مقابل فنلاند، ورزشگاه المپیک هلسینکی، هلسینکی (مرحله گروهی سال ۲۰۰۹)

sdc
برترین گلزنان جام ملت های اروپا :

  • اینکا گرینگز از کشور آلمان با ۱۰ گل زده
  • برگیت پرینس از کشور آلمان با ۱۰ گل زده
  • کارولینا موراچه  از کشور ایتالیا با ۸ گل زده
  • هایدی مور از کشور آلمان با ۸ گل زده
  • هانا لیونبرگ از کشور سوئد با ۶ گل زده
  • لوتا شلین از کشور سوئد با ۶ گل زده

بهترین گلزن یک تورنومنت:

  • پیا سوندهاگه از کشور سوئد در سال ۱۹۸۴ در ۴ مسابقه و ۳ گل زده

بیشترین تعداد سال‌ های حضور یک تیم در این رقابت ها:

  • نروژ با ۱۱ بار حضور
  • آلمان با ۱۰ بار حضور
  • ایتالیا با ۱۰ بار حضور
  • سوئد با ۹ بار حضور
  • دانمارک با ۸ بار حضور
  • انگلستان با ۸ بار حضور

لازم به ذکر است بازی های مقدماتی یورو ۲۰۲۱ و گروه بندی این رقابت ها را هم اکنون در خبرهای دیگر می توانید مشاهده کنید و با پیش بینی این مسابقات جذاب با بت کارت همراه باشید.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *