صفحه اصلی / عمومی / فرمول یک ؛ تغییرات قطعات برخی کمپانی های شرکت کننده در گرند پری کانادا

فرمول یک ؛ تغییرات قطعات برخی کمپانی های شرکت کننده در گرند پری کانادا

ad banner

دور جدید مسابقات فرمول یک تحت عنوان گرند پری کانادا ۲۰۱۹ شروع و در حال برگزاری است و کمپانی های شرکت کننده تغییراتی را در قطعات ماشین خود ایجاد کرده اند.

پیش‌بینی مسابقات فرمول یک در سایت بتکارت

آیا پیشتازی مرسدس بنز همچنان ادامه خواهد داشت؟

گرند پری کانادا فرمول یک

بد نیست در خصوص رقابت های گرند پری کانادا بدانید: که در سال ۱۹۶۰ رقابت بین بخش انگلیسی زبان و فرانسوی زبان کانادا باعث شد که گرندپری کانادا در دو منطقه جداگانه برگزار شود و قرار شد این رقابت ها یک سال در موس اسپورت پارک و سال بعد از آن در مونت-ترمبلانت برگزار شود. ولی در سال ۱۹۷۰ مشخص شد پیست مونت-ترمبلانت برای فرمول یک بسیار خطرناک است، به همین علت مسابقات پس از آن به صورت تمام وقت در موس اسپورت پارک برگزار شد. در ۱۹۷۷ فرانسویان کانادا که با موفقیت بی نظیر جیلس ویلنوئف انگیزه زیادی پیدا کرده بودند،دریافتند زمان آن رسیده که یک پیست جدید در منطقه فرانسوی زبان احداث کنند. ساختن پیست جدید شدنی نبود چرا که منابع مالی و زمان این اجازه را به آن ها نمی داد.راه حل آن ها برای حل این مشکل ساده و کارا بود. آن هابا ایله نوتره-دیم شروع کردند و تمام جاده های جزیره را به هم متصل کردند تا یک پیست جدید به وجود بیاورند. در ۱۹۷۶ این جزیره میزبان مسابقات مهمی بود، پس از آن همه برای برگزاری گرندپری فرمول یک در این پیست جدید موافقت خود را اعلام کردند.پس از صرف ۲ میلیون دلار برای به روزرسانی پیست به منظور آمادگی برای رقابت های فرمول یک، اولین گرندپری در اکتبر ۱۹۷۸ در این پیست جدید برگزار شد. جیلس ویلنوئف که تازه به فراری ملحق شده بود اولین قهرمانی خود را در این پیست و در خانه جشن گرفت. پس از مرگ تراژیک او در ۱۹۸۲، نام جیلس روی این پیست گذاشته شد.پسر قهرمان سابق، جاکوس هرگز در این رقابت به قهرمانی نرسید اما بسیاری از راننده های بزرگ در اینجا هنرنمایی کردند. مایکل شوماخر با هفت قهرمانی در کانادا رکورد دار این پیست است. جین السی قهرمان گرند پری ۱۹۹۵ با خودروی فراری شماره ۲۷ جیلس یک دور افتخاری روی این پیست زد تا یاد افتخار آفرینی مرد محبوب کانادایی را زنده کند.

فرمول یک گرند پری کانادا

و اما امسال تغییراتی در لوازم و قطعات بعضی کمپانی ها بوجود آمده است. تیم مرسدس بنز که به تازگی اعلام کرده است قصد دارد خودروهای خود را در آینده نزدیک هایبریدی کند تغییر خاصی را برای شرکت در گرند پری کانادا اعمال نکرده است و به خاطر پیشتازی اش در همه رده ها به نظر می رسد احتیاج خاصی هم به این تغییر نیست و نقطه قوت این کمپانی همواره موتور آن بوده است.

تغییر آینه های رنو و فراری را در بازی های گرند پری کانادا مشاهده خواهیم کرد. هم چنین کمپانی های دیگر نیز از این طراحی استقبال کردند و آینه های خود را شبیه کمپانی رنو و فراری کرده اند. تغییر دیگر در کمپانی رنو تغییر کف خودرو به منظور بهره وری آیرودینامیکی و هدایت بهتر جریان هوا به قسمت زیر خودرو و عملکرد بهتر دیفیوزر، در انتهای کف و در قسمت بالایی شیار ها، پره ی منحرف کننده ی جریان هوای جدیدی را قرار داده است تا عملکرد کلی ماشین در مجموع افزایش پیدا کند. همچین این کمپانی صفحه انتهایی یا به اصطلاح (Endplate) جدیدی را در قسمت بال عقب خودروی خود تعبیه و رونمایی کرده است. در عکس زیر آیینه جدید این کمپانی را مشاهده خواهید کرد:

a60a1ae69fa211a0ec2d8276ca85c977

تغییری که تیم مک لارن ایجاد کرده است بال خودروش است که از بال های قدیمی معرفی شده در مسابقات قبلی همانند گرند پری اسپانیا استفاده کرده است. قوس بال در نزدیکی صفحه انتهایی و تعداد فلپ های آن نشان دهنده ی این مورد می باشند. هم چنین آینه ی جدید مک لارن که در آن پایه های آینه به صورت بالچه ای شکل قرار داده شده اند از دیگر تغییرات این کمپانی می باشد.در عکس زیر تغییر جدید را مشاهده فرمایید:

149fdf3994b41a1195576e68cbb3d33e

تغییر در بال عقب خودروی تیم ریسینگ پوینت برای گرندپری کانادا به این صورت است که بال را به صورت قاشقی شکل در آورده اند به منظور تاثیر در نیروی رو به پایین تولیدی و کاهش درگ یا همان مقاومت هوا و این که با عمیق کردن قسمت میانی بال، عمق قسمت های بیرونی نزدیک به صفحه انتهایی کمتر شده و بدین ترتیب نیروی رو به پایین و درگ کمتری ایجاد خواهد شد.

در کمپانی فراری نیز ترمز خودروی فراری بدون قسمت درام خود قرار می گیرد که می توان بخشی از جزئیات قسمت های داخلی به خصوص لوله ها و مجراهایی که برای خنک کاری کالیبر ترمز قرار داده شود.تعلیق جلوی خودروی RB۱۵ تیم ردبول یا همان پنل هرز جدیدی را معرفی کرده که این تغییر شامل بالچه هایی روی مجرای S شکل دماغه ی خودرو نیز می باشد که جریان هوای عبوری از مجرای S شکل را به طرفین خودرو انتقال می دهند. تا این جای فصل تیم های مرسدس، آلفا رومئو و رنو از این طراحی استفاده کرده اند و رد بول نیز به جمع آن ها اضافه شده است.

163fd11363083ca074b3867b331c8a72

همچنین ردبول رینگ چرخ جلوی خودروی خود را به شکلی خاص طراحی کرده که با این طراحی، تیم در صدد ایجاد اثر آیرودینامیکی مورد دلخواه خود از هوای خروجی رینگ چرخ های جلو می باشد.

باید دید آیا این تغییرات کمپانی ها بر روی روند بازی ها و عملکردشان در پیست مسابقه به پیشتازی مرسدس بنز خاتمه می دهد یا هم چنان این ابر قدرت دنیای فرمول یک باز هم با قدرت در صدر جدول خواهد درخشید.

پیش بینی شما از این مسابقات چیست؟

بت کارت منتظر پیش بینی شماست.

پیش‌بینی مسابقات فرمول یک در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *