صفحه اصلی / عمومی / ژوزه مورینیو: می توانم خودم را مربی تیم ملی تصور کنم

ژوزه مورینیو: می توانم خودم را مربی تیم ملی تصور کنم

ad banner

ژوزه مورینیو سرمربی سابق شیاطین سرخ در مصاحبه ای از نقشه هایش برای آینده صحبت کرد و عنوان کرد در حال حاضر خودش را بیشتر از حضور در یک تیم باشگاهی، مهیای حضور در رأس سکان هدایت یک تیم ملی می بیند.

بعد از کسب جام های گوناگون در چهار کشور مختلف قاره اروپا سرمربی سابق منچستر یونایتد اکنون به نظر می رسد نقشه های جدیدی برای آیندۀ مربیگری خود در نظر دارد. سرمربی قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان اروپا از دسامبر ۲۰۱۸ که توسط یونایتد اخراج شد شغل جدیدی را در فوتبال قبول نکرده است و در چند ماه اخیر به عنوان کارشناس تلویزیونی مشغول به کار بوده است. در مصاحبه ای با الون اسپورت، این مربی ۵۶ سالۀ پرتغالی از تمایلات خود برای داشتن چالشی جدید در دنیای مربیگری سخن گفت.

صحبت های ژوزه مورینیو در خصوص آینده کاری خود

من می خواهم در رقابت های جدید حضور پیدا کنم. در حال حاضر به حضور در رقابت هایی مثل جام جهانی و جام ملت های اروپا فکر می کنم. برای مدت زیادی تمایلاتم برای سرمربیگری در دنیای فوتبال، ماجراجویی های طولانی و تلاش برای موفقیت در آن ها بود که بیشتر شامل رقابت های باشگاهی می شد. حالا خودم را بیشتر در جایگاه سرمربی یک تیم ملی تصور می کنم. آیا پرتغال تیم مناسب برای من است؟ نه لزوماً این گونه نیست.

ژوزه مورینیو
ژوزه مورینیو بعد از قهرمانی با اینتر در لیگ قهرمانان اروپا

مورینیو که سال ها قبل به خودش لقب آقای خاص داد کارنامه پر افتخاری را در دوران مربیگری پشت سر گذاشته است. در سال ۲۰۰۳ با پورتو پرتغال اولین قهرمانی در لیگ را بدست آورد. یک سال بعد از آن قهرمانی، مورینیو توانست تاریخ سازی کند و دوگانه لیگ و لیگ قهرمانان اروپا را برای پورتو به ارمغان بیاورد. تیمی که در ابتدا هیچ کس شانسی برای قهرمانی آن ها در اروپا قائل نبود. مورینیو یکبار دیگر لذت بالا بردن این جام اروپایی را با اینتر تجربه کرد جایی که نرآتزوری موفق شد سه گانه تاریخی را کامل کند. قبل از اینتر، حضور او در چلسی نیز با قهرمانی های پیاپی در لیگ برتر جزیره و شکستن انواع رکورد های دفاعی همراه بود. مورینیو چهارمین قهرمانی لیگ در کشور های مختلف را با رئال مادرید در لالیگا جشن گرفت. عملکرد هجومی رئال تحت هدایت مورینیو فوق العاده بود و لوس بلانکوس با شکستن تمام رکورد ها مقتدرانه با صد امتیاز قهرمان شدند. پس از اسپانیا، مورینیو بار دیگر به انگلستان و تیم سابقش چلسی بازگشت و در سه فصل حضور یک قهرمانی دیگر در لیگ جزیره را به ارمغان آورد. حضور او در منچستر یونایتد اگرچه به دلخواهش پیش نرفت اما شکی نیست که در عرصه باشگاهی چیزهای کمی برای مورینیو مانده که آن ها را فتح نکرده باشد. با این حال مورینیو به طور قطعی حضور خود در یک تیم باشگاهی را رد نکرد و از تمایلاتش در این زمینه گفت.

اهداف ژوزه مورینیو در عرصۀ باشگاهی

پنجمین قهرمانی در یک کشور دیگر یا بردن لیگ قهرمانان اروپا برای سومین بار رویا هایی هستند که در ذهن دارم. با این حال این ها تنها چیزی نیستند که به خاطرش مربیگری کنم. تنها پیشنهاد جایی را قبول می کنم که پروژه اش متقاعدم کند. می خواهم خوشحال باشم نه اینکه لزوماً دنبال برد باشم و نمی خواهم پیشنهاد باشگاهی را بدون در نظر گرفتن شرایط قبول کنم. به همین دلیل است که اگر باشگاهی به من بگوید «ما در حال حاضر شرایطی برای پیروزی در نظر نمی گیریم ولی می خواهیم که این شرایط را در تیم ایجاد کنیم» حتماً این پیشنهاد را مدنظر قرار خواهم داد.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *