صفحه اصلی / عمومی / از رفتار نژادپرستانه برناردو سیلوا تا توجیه عجیب پپ گواردیولا

از رفتار نژادپرستانه برناردو سیلوا تا توجیه عجیب پپ گواردیولا

ad banner

بنجامین مندی، در شبکۀ اجتماعی توییتر هدف یک شوخی نه چندان جالب توسط هم‌تیمی خود برناردو سیلوا در منچسترسیتی قرار گرفته بود. برناردو حالا به همین خاطر از طرف اتحادیه فوتبال انگلستان محکوم شناخته شده است. اما در این بین پپ گواردیولا قصد توجیه کار سیلوا را داشت!

حمایت عجیب پپ گواردیولا از برناردو سیلوا

اکنون همه در جریان هستند که برناردو سیلوا مورد شماتت بسیاری قرار گرفته است. این هافبک خلاق منچسترسیتی در توییتر عکسی را منتشر کرد که طی آن، هم‌تیمی‌اش بنجامین مندی با شخصیتی به ‌نام «کانگیتو» مقایسه شده بود. تا حالا دیگر همه باید متوجه شده باشند که این شخصیت در تبلیغات و همچنین بسته‌های یک برند شکلات اسپانیایی دیده می‌شود. اینکه مندی خود این تصویر را توهین‌آمیز بداند یا نه (که به اعتقاد خودش از این شوخی ناراحت نشده) اهمیتی ندارد. اگر کسی خیلی کمتر از برناردو به مندی نزدیک بود یا حتی در رابطه با او افکار خوبی نداشت و این تصویر را در شبکات اجتماعی منتشر می‌کرد، بدون شک حالا به‌عنوان یک نژادپرست مورد خطاب قرار می‌گرفت. این موضوع که برناردو و مندی یکدیگر را می‌شناسند و رابطه دوستانه بسیار خوبی با هم دارند از توهین‌آمیز بودن این تصویر نمی‌کاهد. اگر این تصویر در یک جمع خصوصی منتشر شده بود به کسی ارتباطی نداشت اما حالا که برناردو سیلوا آن را در یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته داستان کاملا متفاوت است.

برناردو سیلوا

به عبارتی دیگر، برناردو با انتشار این توییت یک جنجال بزرگ به‌راه انداخته است. طولی نمی‌کشد که صفحات مربوط به کلکل فوتبالی در شبکات اجتماعی از تصویر کانگیتو برای مقایسه با دیگر فوتبالیست‌های سیاه‌پوست استفاده کنند. احتمالا برناردو به‌طور ناآگاهانه دیگران را در استفاده از این تصویر ترغیب کرده است. حتی دفاع اولیه برناردو از این اقدام خود نیز به‌هیچ وجه به روبه‌راه شدن قضیه کمک نکرد. هافبک ریزنقش سیتی گفته بود که این فقط یک شوخی دوستانه بوده است. پس از آن، پپ گواردیولا نیز با اظهار نظر خود وضع را بدتر کرد. پپ در دو کنفرانس مطبوعاتی جداگانه، نه تنها از حق برناردو برای مقایسه تصویر مندی با شخصیت کانگیتو دفاع کرد بلکه حتی پا را فراتر نهاد گفت که تصویر این دو با یکدیگر شباهت دارد. از هر زاویه‌ای که به ماجرا نگاه کنید، هیچکدام این حرف‌ها قابل قبول نیستند. گواردیولا در فرصت خود می‌توانست بگوید که بله، برناردو و مندی با یکدیگر دوست هستند اما او حق نداشت این تصویر را برای انظار عمومی منتشر کند. اما مربی سیتی به‌جای چنین اظهار نظری، تنها وضعیت را بدتر کرد.

هرکسی که در دهه‌های ۱۹۶۰، ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در کشور اسپانیا بزرگ شده باشد، از جمله خود پپ گواردیولا ، احتمالا به‌خوبی با شخصیت کانگیتو و تبلیغات مربوط به آن آگاه بوده است. شاید در آن زمان کسی این تبلیغ را توهین‌آمیز نمی‌دانست و به شباهت کودکان سیاه‌پوست با این شخصیت فکر نمی‌کرد. شخصیت کانگیتو را می‌توان با تبلیغی که برای یک بستنی در کشور ایرلند انجام شده بود مقایسه کرد، بستنی «گولی بار» اولین‌بار در سال ۱۹۵۷ به فروش رسید. در بسته‌بندی این محصول شخصیتی به‌نام «گولیواگ» طراحی شده بود که یک کاریکاتور نژادپرستی از قرن نوزدهم بود. این تبلیغ حالا به‌طور کلی ممنوع شده است. گولی بار با آن طراحی نژادپرستانه تا سال ۱۹۹۲ در دسترس مردم بود و در همان زمان نیز آن شخصیت از تبلیغات حذف شد. اسم بستنی هم در نهایت از گولی بار به جاینت بار تغییر پیدا کرد.

پپ گواردیولا

این اولین ‌بار نیست که منچسترسیتی درگیر چنین داستانی می‌شود. ماجرایی پس از ماجرای دیگر برای این تیم پیش می‌آید. گاهی اوقات این تصور پیش می‌آید که تفکری نادرست از مدیریت گرفته تا هواداران در منچسترسیتی جریان دارد. این که لقب سرخیو آگرو نام یک شخصیت کارتونی ژاپنی است یا کوین دی بروین با شخصیت تبلیغاتی یک شکلات سفید مقایسه می‌شود اهمیتی ندارد اما کانگیتو نژادپرستی است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *