صفحه اصلی / عمومی / نیکولاس لائودا ، اسطوره اتریشی دنیای فرمول یک از دنیا رفت

نیکولاس لائودا ، اسطوره اتریشی دنیای فرمول یک از دنیا رفت

ad banner

آندریاس نیکولاس لائودا ، راننده افسانه ای و سال های دور دنیای فرمول یک و قهرمان سه دوره رقابت های فرمول یک از دنیا رفت.

این راننده افسانه ای اتریشی و یکی از مشهورترین چهره های دنیای ورزش که در سال های ۱۹۷۵، ۱۹۷۷ و ۱۹۸۴، به عنوان راننده فراری و مک لارن، قهرمان رقابت های فرمول یک شد، روز گذشته در ۷۰ سالگی از دنیا رفت و دنیای فرمول یک را در شوک فرو برد.

صحبت ها در مورد این راننده افسانه ای زیاد است اما خیلی از طرفداران این ورزش، لائودا را به خاطر ریکاوری باورنکردنی و بازگشت اعجاب انگیزش به دنیای ورزش قهرمانی به یاد می آورند؛ اتفاقی که بعد از تصادف و سوختگی شدید نیکی در رقابت های گراند پریکس در آلمان خیلی دور از دسترس به نظر می رسید.

تصادف وحشتناک نیکولاس لائودا در فرمول یک آلمان

تصادف وحشتناک نیکولاس لائودا در فرمول یک آلمان
در یکم آگوست ۱۹۷۶ و یک سال بعد از اولین قهرمانی اش در جهان، لائودا در سانحه رانندگی دچار سوختگی درجه سوم از ناحیه سر و صورت شده و ریه هایش پر از گازهای سمی شد. در بیمارستان تقریبا آماده مرگ بود، اما ریکاوری معجزه آسایی داشت و تنها ۴۰ روز بعد دوباره به پیست اتومبیل رانی برگشت. در همین رابطه فیلم Rush تولید ۲۰۱۳ که در خصوص رقابت لائودا و هانت ساخته شد پس از دوران ورزشی و ورزش حرفه ای لائودا در یک شرکت هواپیمایی مشغول بکار شد و این اواخر به عنوان یکی از مدیران تیم مرسدس بنز، فعالیت می کرد. این حضور در پیوستن لوئیس همیلتون به مرسدس هم تاثیر بسزایی داشت؛ راننده ای که ۵ بار قهرمان جهان شده است.

اما روز گذشته تمام این داستان ها به پایان رسید و لائودا که در آگوست سال گذشته، مورد پیوند ریه قرار گرفته و در در ژانویه اخیر ۱۰ روز در بیمارستان بستری شده بود، روز گذشته در هنگامی که خواب بود، درگذشت.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *