صفحه اصلی / عمومی / لیونل مسی : می خواهم در بارسلونا بازنشست شوم؛ امید زیادی به این فصل دارم

لیونل مسی : می خواهم در بارسلونا بازنشست شوم؛ امید زیادی به این فصل دارم

ad banner

لیونل مسی مهاجم تیم بارسلونا که به تازگی از بند مصدومیت رها شده و در ترکیب آبی اناری ها قرار گرفته است، بعد از این مصدومیت مصاحبه مفصلی را در خصوص مسائل مختلف انجام داد که در زیر می خوانید.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

رضایت لیونل مسی از شرایط زندگی خود و خانواده اش در بارسلونا

تابستان گذشته برای تیم بارسلونا پر حاشیه دنبال شد. از انتخاب سرمربی و انتقال بازیکنان به این تیم گرفته تا خروج بعضی بازیکنان ها از جمع کاتالان ها ، همه این موارد داستان های زیادی را برای آن ها ایجاد کرد. پس از حذف سنگین و تلخ بارسا از لیگ قهرمانان اروپا توسط لیورپول حواشی زیادی پیرامون سرمربی این تیم به گوش می خورد، که در حالی که بیشتر هواداران از وی نا راضی بودند، اما بازیکنان بارسلونا از جمله لیونل مسی حمایت زیادی را از این سرمربی کردند و در نهایت او در بارسا ماندنی شد و تا کنون در فصل جاری نیز نتایج معمولی را به دست آورده و انتقادات زیادی به عملکرد او می شود. بعد از آن انتقال گریزمان و داستان های مربوط به مبلغ انتقال او به بارسلونا از تیم اتلتیکو مادرید، سران این تیم را دچار دردسر کرد و بعد از حواشی زیاد این انتقال صورت گرفت ولی بعد از آن اتلتیکو از دست بارسا به خاطر توافق قبلی با گریزمان به خاطر پرداخت پول کمتر شکایت کرد. آن ها از لحاظ مالی نیز مجبور شدند برای انتقال گریزمان وام بگیرند و تحت فشار بودند تا دوباره داستان انتقال نیمار و پشیمانی ترک بارسلونا از سوی این بازیکن مطرح شد، که کادر فنی پاری سن ژرمن به این انتقال به صورت قرضی رضایت ندادند و توافقات حاصل نشد و به خاطر این که بارسا از لحاظ مالی نیز در مضیقه بود نمی توانست پول نیمار را پرداخت کند و انتقال وی نیز منتفی شد تا این پروژه بعد از سه ماه داستان طولانی با شکست مواجه شود.
لیونل مسی و بارسلونا
برای انتقال نیمار به بارسا نیز لیونل مسی که دوست صمیمی وی نیز محسوب می شود تلاش زیادی را کرد ولی طرفین به توافق نرسیدند و در نهایت نیمار مجبور شد در پاریس بماند و به احتمال زیاد انتقال خود به بارسا را به فصل بعدی موکول کند.  در این مصاحبه لیونل مسی در خصوص این جریانات و به صورت کلی صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

پروژه این فصل بارسا به چه صورت است؟

اگرچه شروع این فصل برای ما هزینه داشت، اما ما یک تیم با بازیکنان بزرگی داریم و همه به دنبال موفقیت و پیروزی بوده ایم. همه بازیکنان بارسلونا برنده بوده و سعی می کنند عناوین را بدست آورند، زیرا این همان چیزی است که هواداران می خواهند. در سال های اخیر نیز ما همیشه پروژه برنده ای داشتیم، اگرچه شکست هایی در این دو سال در رم و لیورپول رخ داده اما این اتفاقات تقصیر ما بوده نه سرمربی. امید دارم بتوانیم این فصل موفق شویم. البته همه تیم ها قوی تر شده اند ولی ما نیز خود را تقویت کرده ایم و می توانیم تفاوت ها را رقم بزنیم.

ماندن ارنستو والورده؟

ماندن والورده تصمیم من نبود و باشگاه تصمیم گرفت که والورده به کار خود ادامه دهد و این تصمیم باعث خوشحالی من و کل اعضای رحتکن شد. همان طور که از لوئیس انریکه و همه سرمربیان در گذشته حمایت کرده ایم، این اتفاق در مورد والورده نیز رخ می دهد. ما از شرایط و نحوه مربی گری او راضی هستیم و همه با هم رابطه خوبی داریم به همیت خاطر از او حمایت کرده ایم.

بگذارید به عقب تر برگردیم. به چه دلیل در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفتی که اسپانیا را ترک کنی؟

در آن برهه فشار های زیادی به من وارد شد و درگیر مسائل زیادی بودم. اوقاتی در زندگی انسان وجود دارد که به خاطر شرایط موجود فکر می کند دیگر خسته شده و بریده است. چندین بار چنین حسی را تجربه کرده ‌ام، به خصوص در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ که مشکلات من با خزانه‌ داری اسپانیا آغاز شد. واقعا دوران سختی بود. حس می‌کردم با من بد رفتاری می ‌شود. وقتی همه آن اتفاقات افتاد، حس کردم باید بروم البته از اسپانیا و نه صرفا از بارسلونا. در آن زمان در ها را برای بسیاری از باشگاه‌ ها باز کردم اما هرگز پیشنهاد خاصی دریافت نکردم زیرا می‌دانستند که من در بارسلونا خوشحالم و شرایط خوبی دارم و نمی توانستند شرایطی هم چون این جا را برای ام فراهم کنند. به همین خاطر تصمیم گرفتم بمانم و با مسائل بجنگم.

asc
شرایط خانواده و فرزندان شما به چه صورت است؟ آن ها با شغل شما کنار می آیند؟

من استراحت کردن در خانه را بسیار دوست دارم ولی وقتی خانواده دارید دیگر زمان اتان به خودتان تعلق ندارد و مجبور هستید کارهایی را با دیگران انجام دهید. بچه ‌ها مرا مجبور می‌کنند به بیرون برویم و در نهایت به بیرون می‌رویم و کار های مورد علاقه آن ها را انجام می دهیم. با همسرم آنتونلا معمولا سریال تماشا می‌کنیم اما فعلا در جستجوی یافتن سریال جدیدی هستیم که سریال خوبی را شروع کنیم. آخرین سریالی را که تماشا کردیم را یادم نمی ‌آید که چه بوده است. وقتی بچه بودم، علاقه زیادی به انجام بازی ‌های ویدیویی داشتم و حالا تیاگو این کار را انجام می ‌دهد و او از من می‌خواهد که با هم بازی کنیم و من نیز با او بازی می کنم. متئو؟ متئو بسیار شیطان است جوری که نمی توانید تصور کنید. وقتی از کار های اش برای دیگران تعریف می کنم شاید آن ها باور نکنند یا بخندد فقط کافی است که چند دقیقه ای را کنار او سپری کنند تا ببینند که او چقدر آتیش پاره است و به یک چشم به هم زدن همه چیز را نابود می کند.

آیا دوست دارید در تیم بارسلونا بازنشسته شوید ؟

بله طبیعی است که دوست دارم در تیم بارسلونا بازنشسته شوم و فوتبال ام را در این جا به پایان برسانم. به این مسئله ایمان دارم و علاقه دارم هم چنین اتفاقی رخ دهد. حتی فرزندان من به حضور در این جا عادت کرده ‌اند و نمی‌ خواهم آرامش آن ‌ها را بر هم بزنم و به جایی دیگر منتقل شوم. درست است که در کودکی رویای بازی در نیولز اولدبویز و بازی در آرژانتین را داشتم اما گاهی اوقات باید به شرایط خانواده نیز نگاه کرد چون خانواده مهم ‌ترین چیز است و گاهی مجبور می شوید به خاطر خانواده دست به هر کاری بزنید و از خواسته خودتان بگذرید. شاید کسانی فکر می کنند که بهانه می آورم ولی از نظر من حقیقت همین است.

آیا در به دست آوردن توپ طلا وسواس دارید؟

بار ها گفته ام و باز هم می گویم هیچ وقت اولویت من جوایز فردی نبوده است و جوایز گروهی و تیمی را به فردی ترجیح می دهم و هیچ فکری درباره بردن یا نبردن جایزه توپ طلا ندارم. نبردن توپ طلا برایم یک نا امیدی نخواهد بود. بردن جوایز انفرادی اولویت من نیست. اگر یک سال دیگر هم لیگ قهرمانان نبریم، بیشتر برایم دردآور خواهد بود تا این که توپ طلا را نبرم و این جایزه به شخص دیگری تعلق گیرد.

آیا شما کلکسیون خانگی دارید؟ مقدار آن چه قدر است؟

من نمی دانم چه تعداد توپ در خانه دارم اما موزه ای مملو از جوایز، توپ طلا و پیراهن در خانه من وجود دارد.

xc
نظر شما در خصوص حذف از لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته؟

بعد از این که در مقابل رم دو فصل گذشته حذف شدیم، فکر می کردیم تجربه لازم را کسب کرده ایم و دیگر آن اشتباه مرگبار را تکرار نمی کنیم ولی باز هم تکرار شد و بارها گفته ام تقصیر خودمان بوده است اگر در مقابل لیورپول حذف شدیم اشتباه ما بازیکنان بوده است. در فصل جاری نیز، شروع سختی داشتیم اما تیمی عالی داریم و می‌خواهیم برنده تمام جام ‌ها شویم. مقصر عدم قهرمانی بارسلونا در فصل گذشته لیگ قهرمانان، بازیکنان بودند. تقصیر بازیکنان بود که نتوانستیم فاتح این جام شویم. من هم هنوز به آمادگی صد درصد نرسیده ‌ام. طبیعی است که بعد از مصدومیت در اوج آمادگی نباشم اما بهتر و بهتر خواهم شد و روز به روز پیشرفت خواهم کرد.

نظر شما در خصوص جرارد پیکه؟

او فردی صادق و باهوش است. او حرفی که به ذهنش می‌رسد را بدون ترس از تاثیری که می‌تواند داشته باشد، می‌زند. او فردی رک، شاد، بامزه و صمیمی است.

نظر شما در خصوص لقب خدا که به شما نسبت داده می شود چیست؟

کسانی که این لقب را به من داده اند منظور بدی ندارد و کار بدی را نیز انجام نمی دهند. ولی این لقب اغراق آمیز است. من لیونل مسی هستم و نمی توان لقب خدا را به من داد. آن را دوست ندارم زیرا این لقب به من نمی خورد و در عموم و مخصوصا برای فرزندانم لقب خدا معنای دیگری می یابد. بچه‌های من در سنی هستند که حرف ‌ها را گوش می‌کنند و به تقلید از آن ‌ها می ‌پردازند. به همین علت آن‌ ها نباید چنین حرف‌ هایی را بشنوند. تیاگو دوستان زیادی در مدرسه دارد و آن ‌ها دوستانی صمیمی هستند. آن‌ ها در واقع حالا می‌دانند که پدر تیاگو چه کاره است و دلیلی نمی بینم که به جز لیونل مسی لقب دیگری آن هم خدا داشته باشم زیرا تعریف خدا چیز دیگری است.

نظر شما در خصوص پشیمانی نیمار برای جدایی از بارسلونا؟

این را از خودش بپرسید بهتر است ولی فکر می کنم نیمار با رفتن از بارسلونا پشیمان شد و من فکر می‌کنم او پس از مدت کوتاهی، فهمید که ترک بارسلونا تصمیم اشتباهی بوده است. فکر می‌کردم او اگر به این‌جا نیاید، به رئال مادرید برود. فکر می‌کردم که رئال مادرید و فلورنتینو پرز برای جذب نیمار دست به کار می‌ شوند که این کار را نکردند. در برهه ای واقعا باور کردم که او تصمیم دارد به رئال برود و ناراحت شده بودم. زیرا احساس می کردم وی به دنبال جدایی از پاری سن ژرمن است. خود نیمار در این خصوص صحبت کرده و مدعی شده بود به دنبال ایجاد تغییر در زندگی ورزشی خود و ترک کردن پاریس است.

dmvm
نظر شما در خصوص محرومیت و اخراج دمبله ؟

عثمان دمبله هنوز به صورت کامل نتوانسته است که به زبان اسپانیایی صحبت کند. او برای اسپانیایی حرف زدن و رساندن منظور خود به داور، کار خیلی سختی داشت اما ما از این که متئو لاهوز فورا منظور دمبله را متوجه شد، شگفت زده شدیم. مشخصا دمبله در اسپانیایی حرف زدن مشکل دارد. البته من می‌خواستم بگویم دمبله نمی‌تواند خوب صحبت کند اما لاهوز سریعا منظور او را فهمید. ارنستو والورده نیز چنین چیزی را در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی تکرار کرد و در واقع هنوز برای عثمان دمبله، اسپانیش صحبت کردن دشوار است و واقعا همگی متعجب شدیم که داور چگونه منظور او را متوجه شد.

نظر شما در خصوص ژاوی؟

او به بارسلونا تعلق دارد و فکر می‌کنم او هرگاه که بخواهد می‌تواند به این جا برگردد. ژاوی اکنون در حال مربیگری است و می ‌تواند در آینده به عنوان مربی به بارسلونا برگردد. حس می‌کنم او می‌تواند شبیه گواردیولا باشد و یا روش او را در پیش گیرد.

زوج ژاوی و اینیستا چه طور بود؟

پیدا کردن دو بازیکن مثل آندرس و ژاوی غیر ممکن بود. ما در یک نیمه از زمین ۹۰٪ مالکیت داشتیم و وقتی توپ را از دست می‌ دادیم طی ۵ ثانیه دوباره صاحب توپ می شدیم. ما هافبک های دیدنی و جذابی داشتیم و اینیستا و ژاوی بی نظیر بودند و به همین دلیل راه و فلسفه این تیم تغییر کرد.

نظر شما در خصوص پپ گواردیولا؟

به جرئت می توانم بگویم که پپ گواردیولا، بهترین مربی دوران فوتبال من بوده است. هر سال به عنوان بازیکن تکامل داشته ام. دوران گواردیولا خیلی خاص بود اما پس از آن نیز به رشد و تکامل ادامه دادم و او را بسیار دوست دارم.

نظر شما در خصوص انتقال گریزمان به بارسلونا؟

او بازیکن بسیار خوبی است و من همیشه گفته ام که کیفیت خوبی دارد ولی باید خود را با شرایط بارسلونا وفق دهد چون در آکادمی بارسلونا نبوده و رشد نکرده است کمی طول می کشد تا به این شرایط نیز عادت کند. این که می‌گویند من نمی‌خواستم گریزمان به بارسلونا بیاید، واضحا یک دروغ است. سال گذشته گفتم گریزمان یکی از بهترین ‌های بازیکنان دنیا است و همیشه از آمدن بهترین ‌ها به بارسلونا استقبال می‌کنم. به همین دلیل بود که دوست داشتم نیمار به بارسلونا بیاید چون او بازیکنی متفاوت است و می تواند تفاوت ها را رقم بزند.

dcd 1

سیستم کمک داور ویدیویی چه طور است؟

به نظر من خوب است که این سیستم آماده است و از این موضوع استقبال می کنم ولی امیدوار هستم بهتر شود زیرا هنوز هم شک و شبهه هایی در این خصوص به چشم می خورد که امیدوار هستم رفع گردد وگرنه من طرفدار آن هستم.

آیا دلتنگی برای کریستیانو رونالدو وجود دارد؟

بله. دوست داشتم رونالدو در رئال مادرید بماند و به رقابت با یکدیگر ادامه دهیم. رئال مادرید در این فصل در بالای جدول قرار خواهد گرفت. آن‌ ها بازیکنان خیلی خوبی دارند. سال گذشته گفتم که آن‌ ها تحت تاثیر جدایی رونالدو قرار خواهند گرفت و شاید لطمه ای بخورند. بهر حال دوست داشتم او در لالیگا بود تا به رقابت جذاب در کنار یک دیگر ادامه می دادیم.

بهترین گلی که به ثمر رسانده اید چه بوده است؟

ضربه سری که در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۹ وارد دروازه منچستریونایتد کردم. کاپیتان بارسلونا بودن باعث غرور است و یک مسئولیت دوست داشتنی به شمار می رود و من نیز در آن موقع احساس می کنم که کار فوق العاده ای را انجام دادم و حس فوق العاده ای به من دست داد.

قدرتمند ترین رقیب دوران ورزشی شما چه تیمی بوده است؟

قبل از جام جهانی ۲۰۱۰ با تیم ملی اسپانیا بازی کردیم و آن دیدار یکی از مسابقه هایی بود که تیم رقیب من را متحیر کرد و هنوز هم یادم نمی رود که آن ها چه قدرت بالایی داشتند.

بدترین لحظه دوران حرفه ای؟

فصل ۱۴-۲۰۱۳ که مصدومیت های زیادی را تجربه کردم آن فصل برای من بسیار سخت و تلخ بود و روز های بدی را پشت سر گذاشتم.

بهترین لحظه دوران ورزشی؟

انتخاب یک لحظه سخت است زیرا من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام، اما فکر می کنم دوران حضور پپ گواردیولا یکی از بهترین مقاطع من بود. من در آن دوران چیز های زیادی یاد گرفتم و روز های خوبی را پشت سر گذاشتم.

d 3
رابطه شما با جوزپ بارتومئو چه طور است؟

آخرین بار بعد از بازی با لیورپول بود که ما یک دیگر را ملاقات کردیم و مشکلی بین ما وجود ندارد. ما اخیرا یک دیگر را ملاقات نکرده ایم زیرا لزومی نداشته است ولی در کل همه چیز خوب است.

بهترین بازی دوران حرفه ای شما کدام بازی بوده است؟

آن مسابقه که بیشتر از همه به خاطر می آورم دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید است که با دو گل برنده شدیم. من نمی دانم آیا آن بهترین بازی من بود یا خیر، اما برای من بی نظیر بود. قطعا لحظات فوق العاده زیادی در زندگی ام وجود داشته است که زیبا و فراموش نشدنی بوده است ولی این لحظه بسیار خوشحال بودم.

زمان احتمال خداحافظی از فوتبال کی خواهد بود؟

من هر سال شرایط خودم را بررسی می کنم تا متوجه شوم در چه موقعیتی قرار دارم. ممکن است از الان بگویم تا ۳۵ یا ۳۶ سالگی، اما در آن مقطع نتوانم بازی کنم.

آیا به زبان کاتالان ها صحبت می کنید؟

خیر نمی توانم به زبان کاتالان صحبت کنم زیرا هرگز آن را امتحان نکرده ام اما فرزندانم به خوبی به زبان کاتالان صحبت می کنند. من همیشه اسپانیایی صحبت می کنم. نمی دانم چرا هیچ وقت به دنبال آن نرفته ام ولی اسپانیایی را دوست دارم.

زندگی همیشگی در بارسلون؟

ما به این موضوع فکر می کنیم و گرچه شما هرگز در مورد آینده چیزی نمی دانید اما ایده ما این است که در بارسلون بمانیم. نظر من و خانواده من این است که به کارم در بارسلونا خاتمه دهم و این تصمیم ابتدا به خاطر خودم و احساسی که در این شهر دارم و بعد به خاطر زندگی فرزندانم است. اگر شرایط همان طور که بخواهیم پیش رود می مانیم در غیر این صورت باید دید که چه می شود زیرا چیزی قابل پیش بینی صد در صد نیست.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *