صفحه اصلی / عمومی / یورگن کلوپ: دوست دارم در تیم لیورپول بمانم و جام های بیشتری کسب کنم

یورگن کلوپ: دوست دارم در تیم لیورپول بمانم و جام های بیشتری کسب کنم

ad banner

تیم لیورپول انگلیس با سر مربیگری یورگن کلوپ آلمانی توانست با شکست تیم تاتنهام توانست ششمین قهرمانی خود در اروپا را در مادرید اسپانیا جشن بگیرد و در رده سوم پرافتخارترین تیم اروپا بالاتر از تیم های بارسلونا و بایرن مونیخ قرار بگیرد.

سر انجام یورگن کلوپ توانست به همراه تیم لیورپول به ناکامی های خود خاتمه دهد و برای ششمین بار لیورپول را قهرمان اروپا کرد

یورگن کلوپ لیورپول

تیم های فوتبال لیورپول و تاتنهام انگلیس دیشب در چارچوب فینال معتبر ترین جایزه اروپا در رده باشگاهی به مصاف هم رفتند. این بازی در ورزشگاه واندا متروپولیتانو شهر مادرید اسپانیا به قضاوت دامیر اسکومینا برگزار شد. پیش از دیدار فینال تیم لیورپول در نیمه نهایی تیم بارسلونا اسپانیا را با نتیجه ۴ بر ۳ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت شکست داده بود و تیم تاتنهام نیز از سد تیم آژاکس گذشته و نتیجه ۳-۳ در مجموع دو بازی رقم خورده است که با توجه به قانون گل زده بیشتر در خانه حریف به فینال راه یافتند.آن ها دیشب در بازی فینال نیز با دو گل محمد صلاح و دیووک اوریگی توانستند از سد تاتنهام عبور کنند و ناکامی فصل قبل خود در برابر تیم رئال مادرید در فینال سال ۲۰۱۸ را این بار در مادرید اسپانیا جشن بگیرند. یورگن کلوپ سر مربی تیم لیورپول پس از این بازی در نشست با خبرنگاران به سوالات آن ها پاسخ داد که در زیر می خوانید:

نظرتان در مورد بازی فینال؟

از نظر من مهم ترین چیز کسب نتیجه و قهرمانی بود که آن را به دست آوردیم و من در حال حاضر دوست ندارم به شرح چگونگی این پیروزی که همیشه بهتان توضیح می دهم بپردازم زیرا دلم می خواهد از این قهرمانی شیرین نهایت استفاده را ببرم و جا دارد که به هوادارانمان که در این ورزشگاه در کنار ما بودند تبریک بگویم و ما باید با آن ها جشن برگزار کنیم. آن ها همیشه در هر جا شرایطی کنار ما بودند. چه از بازی در برابر تیم بارسلونا در آنفیلد و چه در این جا در کشور اسپانیا و شهر مادرید. ما هوادارن بسیار خوبی داریم و آن ها مستحق همچنین جام و خوشحالی هستند. ولی در کل به شما بگویم من نسبت به دیگر فینال هایی که در آن حضور داشتم، پیروزی های کمتری به دست آوردم و در بقیه بازی ها، نمایش بهتری به نمایش گذاشتیم. امشب شرایط متفاوت بود و چالش بزرگی برای هر دو تیم محسوب می شد. شرایط را از این نظر می گویم که ما سه هفته بازی نداشتیم پس از این که بازی های لیگ برتر به اتمام رسید و البته تیم تاتنهام نیز همین شرایط را دارا بود. بعد هم این که دو تیم انگلیسی باید با هم رقابت می کردند که این شرایط را خاص می کرد. همچنین همان طور که گفتم شرایط آب و هوایی نیز برای ما خوب نبود چون عادت به هوای گرم نداشتیم. همان طور که دیدید بازیکنانم به خوبی مبارزه کردند.این بازی صرفا کسب نتیجه است و ما نیز احتیاج داشتیم این را تجربه کسب کنیم. بازیکنان در این بازی نشان دادند نسبت به پارسال تجربه شان بیشتر شده و شما تصمیمات آنها را در لحظات تعیین کننده بازی مشاهده کردید که به نظر من تصمیمات مهمی در لحظات سخت گرفتند. دروازه بان ما آلیسون چند سیو مهم را انجام داد و در کل نمایش خوبی را ارائه کرد. به نظر من او روحیه شکست ناپذیری دارد و همین به ما کمک کرد. ما گل ها را در لحظات صحیحی به ثمر رساندیم.

d0096ec6c83575373e3a21d129ff8fef 4

تقدیم قهرمانی:

اول از همه بگویم که این قهرمانی را به خانواده ام تقدیم می کنم که همیشه در کنار من حضور داشتند. قبلا آن ها فقط نایب قهرمانی من را می دیدند ولی جالب نبود. الان وقت آن است که این قهرمانی و مدال طلا را به آن ها تقدیم کنم. امسال همه چیز متفاوت شده است و من از این بابت خوشحالم. این قهرمانی را هم چنین به هواداران، مالکان باشگاه و بازیکنانم و همه آن هایی که در کنارم بودند تقدیم می کنم و همیشه قدردان آن ها هستم. در واقع آنها قدم هایی که برمی داشتیم را دیدند و به همین دلیل این قهرمانی نیز برای آنها و برای همه تیم است. شما دیدید تقریبا همه ما بعد از قهرمانی در زمین گریه می کردیم زیرا لحظه ای خاص و متفاوت برای ما رقم خورد. توصیف این که چه کشیدیم و چه شد دشوار است ولی این را بدانید یکی از متفاوت ترین لحظات زندگی همه مان رقم خورد. به آقای پوچتینو نیز بابت چنین تیمی تبریک می گویم زیرا آن ها به شایستگی تا این مرحله آمدند و بازی های خوبی به نمایش گذاشتند. من حس آن ها را درک می کنم چون خودم تجربه نایب قهرمانی را داشته ام و از این بابت برای آن ها ناراحت هستم. ولی بالاخره فوتبال است و از این اتفاقات نمی شود جلوگیری کرد.

fe5df232cafa4c4e0f1a0294418e5660

بازیکنان تیم لیورپول؟

نمی دانید از لحظه ای که تک تک بازیکنان جام را بالای سر می بردند چقدر لذت می بردم زیرا می دانستم که در طول فصل بهمان چه گذشته است. من عاشق چهره آن ها شدم وقتی خوشحالی را در صورتشان می دیدم. این قهرمانی واقعا حس عجیبی برایم بود و بیشتر برای بازیکنانم خوشحال هستم. به بازیکنانم تبریک می گویم و از جوردن هندرسون کاپیتان تیم قهرمان اروپا در فصل ۲۰۱۹ تشکر می کنم چون شما نمی دانید که در رختکن و پیش از مسابقه او چگونه با انگیزه با دیگر بازیکنان صحبت می کرد و به آن ها روحیه می داد. واقعا از داشتن او و بقیه شاگردانم خوشحال هستم. این واقعا برای من لذت بخش است که مثلا میلنر در ۳۳ سالگی این جام را تصاحب کرد. اما باید بگویم بدون صحبت های میلنر در رختکن پیش از مسابقه و در واقع بدون داشتن یک رهبر بومی، فکر نمی کنم این قهرمانی به این شکل امکان پذیر می شد. بنابراین نقش همه بازیکنان را در تیم ما درک کنید.من همیشه به بازیکنانم آزادی می دهم تا بتوانند خودشان با توجه به شرایط تصمیم درست را بگیرند و آزادانه عمل کنند. شما دیدید که در لیگ جزیره هم ما ۹۷ امتیاز کسب کردیم و این برایمان فوق العاده بوده است. پارسال هنگامی که در مقابل تیم رئال مادرید شکست خوردیم فکرش را نمی کردیم که باز در فینال پا بگذاریم و مجددا بتوانیم این حس را تجربه کنیم ولی دیدید که با تلاش و پشتکار این بازیکنان این کار میسر شد و من از این بابت بسیار خوشحال هستم.

18e2999891374a475d0687ca9f989d83 1

ادامه فعالیت در تیم لیورپول؟

در مصاحبه دو روز پیش وقتی خبرنگار در مورد بد شانسی به من گفت که آیا آن را بار ها تجربه کردم باید به شما بگویم که من این چنین فکر نمی کردم چون در فوتبال همه چیز غیر قابل پیش بینی است. بله شاید من فکر کنم که مردم این گونه راجع به من فکر می کنند ولی صادقانه به شما بگویم که راه رسیدن به فینال نیز برای خودم اهمیت داشته و همین من را راضی می کرده است. در واقع فکر می کنم تا به این جا زندگی ام بهتر از آن چیزی بوده که که خودم توقع داشتم. این جام نیز از این نر برایم اهمیت دارد که دیگر مردم در مورد ما اینگونه فکر نمی کنند که ما در دست یابی به این جام ها همیشه اکام هستیم. بنا بر این این صحبت ها دیگر به پایان رسیده است و ما توانستم جام بزرگی کسب کنیم و از نظر من همین مهم است زیرا ما هم اکنون قهرمان اروپا هستیم حال ما فاتح اروپا هستیم و مطمئن باشید به روندمان ادامه خواهیم داد. من می خواهم باز هم در کنار این بازیکنان جام کسب کنم و به روند قهرمانی هایم ادامه دهم چون از نظرم بازیکنان فعلی ام در سن مناسبی قرار دارند و می توانیم در کنار هم باز هم اروپا و موفقیت در لیگ برتر را کسب کنیم. حتی من با پپ گواردیولا نیز تلفنی صحبت کردم و به او گفتم که می خواهم هم چنان رقابت ام با تو ادامه داشته باشدو او نیز همین نظر را داشت که می توانیم همچنان خود را در جایگاه های مناسب و مدعی کسب جام احساس کنیم.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *