صفحه اصلی / عمومی / خبر خوش برای هواداران فرناندو آلونسو ؛ بازگشت احتمالی او به دنیای فرمول یک

خبر خوش برای هواداران فرناندو آلونسو ؛ بازگشت احتمالی او به دنیای فرمول یک

ad banner

فرناندو آلونسو راننده سابق تیم مک لارن در مصاحبه با خبرگذاری اسکای اعلام داشت که در فصل ۲۰۲۱ قصد دارد تا به دنیای فرمول یک بازگردد و علت آن راتغییرات قوانین فرمول یک در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد ولی صحبتی از پیوستن به تیمی را بیان نکرد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

تغییرات قوانین در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک ، دلیل بازگشت فرناندو آلونسو به میادین

این راننده اسپانیایی در انتهای فصل ۲۰۱۸ با توجه به عملکرد و نتایج ضعیفی که با تیم مک لارن داشت از فرمول یک خداحافظی کرد اما اکنون شایعه بازگشت او بر روی زبان ها افتاده است. آلونسو اظهار داشت که در وهله اول نیاز به چالش های جدید به دور از فرمول یک داشته است و همین موضوع او را از فرمول یک جدا کرد. او از زمان جدایی اش در رقابت هایی مانند ایندی ۵۰۰ و مسابقات ۲۴ ساعته شرکت کرد و هم چنین نشستن پشت فرمان خودرو های داکار برای او نیز خیلی دور از ذهن نیست.

بد نیست در خصوص او بدانید که از ابتدای شروع فعالیت او در دنیای فرمول یک او موفق به کسب چهار قهرمانی متوالی بین سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ در مسابقات کارتینگ اسپانیا شد، در سال ۱۹۹۶ نیز قهرمان کارتینگ دنیا شد. او در سال ۱۹۹۷ توانست در مسابقات inter-A ایتالیا و اسپانیا مقام نخست را کسب کند، در سال ۱۹۹۸ هم بار دیگر در inter-A اسپانیا قهرمان شد و هم چنین او نایب قهرمان اروپا هم شد. اما پس از کارتینگ، سال ۲۰۰۰ بود که آلونسو در مسابقات فرمول ۳۰۰۰ شرکت کرد و به عضویت تیم آسترومگا در آمد، این مسابقات در واقع آخرین مرحله برای رانندگان جوانی است که می خواهند به فرمول یک راه بیابند، او در این مسابقات ۴ ام شد، جالب است بدانید مارک وبر نیز در این مسابقات حاضر بود و سوم شد.

فرناندو آلونسو و فرمول یک
آلونسو در سال ۲۰۰۱ با تیم میناردی کار خود را در فرمول یک شروع کرد، هر چند که ماشین های این تیم نه سریع بودند و نه پایدار ولی آلونسو عملکرد خوبی خوبی داشت. در سال ۲۰۰۲ به عنوان راننده ی تست تیم رنو انتخاب شد،سپس سال بعدش آلونسو جانشین راننده ی دوم تیم رنو یعنی جنسن باتن شد، تصمیمی که انتقادات زیادی به همراه داشت ولی مسئولان رنو معتقد بودند که تصمیم آن ها درست است و توانایی آلونسو را در تست ها دیده اند. بعد ها هم کاملا مشخص شد که این تصمیم درست بوده است.در سال ۲۰۰۴ آلونسو به همراه تیم رنو توانست با ۵۹ امتیاز در رده ی چهارم رانندگان قرار بگیرد، در این سال او توانسته بود در گرند پری های استرالیا، فرانسه، آلمان و مجارستان بر روی سکو قرار بگیرد. سال ۲۰۰۵ سالی بود که اولین قهرمانی آلونسوی جوان آن هم در حالی که ۲۴ سال سن داشت رقم خورد، این یک رکورد به حساب می آمد که بعد ها بدست سباستین فتل و لوئیس همیلتون شکسته شد. این قهرمانی از آن جهت مهم بود که بر سلطه ۵ ساله شوماخر بر فرمول یک پایان داد. گرند پری برزیل ۲۰۰۵ یکی از مهم ترین مسابقات در زندگی آلونسو به حساب می آید، آلونسو در این مسابقه پس از مونتویا و رایکونن در جایگاه سوم ایستاد و توانست قهرمانی خود را قطعی کند. او پس از پایان مسابقه بیان کرد:

 من می خواهم این جایزه را به خانواده خودم و دوستانم که همیشه از من حمایت کردند تقدیم بکنم. اسپانیا کشوری نبود که فرمول یک در آن جایگاه والایی داشته باشد و ما باید می جنگیدم تا به این جا برسیم. هم چنین از تیم هم تشکر می کنم، آن ها بهترین در فرمول یک هستند و لایق این قهرمانی می باشند.

در سال ۲۰۰۶ بار دیگر آلونسو قهرمان شد و تبدیل به جوان ترین راننده ای شد که برای دو بار متوالی فاتح فرمول یک می شود، البته این رکورد هم به دست فتل شکسته شد. آلونسو سال ۲۰۰۷ به مک لارن پیوست که بعد از مشکلاتی که با این تیم پیدا کرد به صورت توافقی از مک لارن جدا شد و دوباره به تیم قبلی اش، یعنی رنو پیوست. آلونسو به مدت دو سال در رنو کارش را ادامه داد و سال ۲۰۱۰ به فراری رفت تا شاید بتواند برای سومین بار فاتح رقابت های فرمول یک شود اما در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد و سباستین فتل هر سه عنوان را از او ربود. سال ۲۰۱۴ قانون های جدید برای مسابقات وضع شد که نتیجه اش آغاز سلطه مرسدس بر فرمول یک بود، آلونسو در سال ۲۰۱۴ با فراری ناکام بود و ششم شد، این گونه شد که آلونسو در سال ۲۰۱۵ به مک لارن برگشت. در این تیم نیز با مشکلات زیادی پیرامون موتور دست و پنجه نرم کرد و آلونسو امیدوار بود تا در سال ۲۰۱۶ عملکرد بهتری همراه با مک لارن داشته باشد. آلونسو پس از چند فصل نا امید کننده به همراه مک لارن، در انتهای ۲۰۱۸ اعلام بازنشستگی کرد و گفت که  فعلا قصدی برای ادامه مسابقات ندارد و ترجیح می دهد که مدتی را دور از فرمول یک سپری کند. ولی به نظر می رسد او فقط چند ماه بر روی تصمیم خود ایستاد و به زودی به دنیای فرمول یک برخواهد گشت.
f217002a334c2f744b00d5120e192776
او در مصاحبه خود با نشریه اسکای بیان کرد که بازگشت اش به فرمول یک را کمی بعید می داند اما تغییرات قوانین می تواند یک‌ فرصت بسیار خوب برای او ‌باشد تا او بتواند به فرمول یک باز گردد. او در ادامه گفت:

من نیاز به چالش های جدیدی به جز فرمول یک داشتم و ایندی ۵۰۰ یکی از آن ها بود. با تغییرات قوانین در فصل ۲۰۲۱ ما شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود و شاید فرمول یک متفاوتی را شاهد باشیم. دلیل این که من فرمول یک را ترک کردم این بود که تیم های صدر جدول همه چیز را در اختیار داشتند و مسابقات به راحتی قابل پیش بینی بود. اما در فصل ۲۰۲۱ اوضاع کمی متفاوت خواهد بود و می تواند یک ‌فرصت مناسب برای بازگشت و رقابت دوباره باشد.

وی در ادامه افزود:

باید به شما بگویم به غیر از فرمول یک کنونی می توان گفت هیچ ورزش دیگری مانند این قابل پیش بینی نیست مانند موتوجی پی و ایندی کار. من فکر می کنم قوانین جدید فاصله طبقاتی بین تیم های بالا و پایین را کم کند و شانس بیشتری برای همه وجود داشته باشد.

آلونسو هم چنین از تقویم ۲۲ مسابقه ای فصل ۲۰۲۱ صحبت کرد و گفت این موضوع کمی او را نگران کرده است. او همراه با لبخند در ادامه گفت:

تنها چیز بد مسابقات تقویم است. ۲۲ مسابقه بدون استراحت کمی برای من با توجه به شرایط ام دشوار است، به خصوص برای من که پیر شده ام. امیدوار هستم تا ببینیم که چه پیش خواهد آمد. من هم چنان با برخی تیم ها و رانندگان در ارتباط هستم ولی چیز بیشتری را نخواهم گفت.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *