صفحه اصلی / عمومی / از نگاه مارکا؛ بررسی هشت اشتباه بزرگ رئال مادرید در تابستان ۲۰۱۹

از نگاه مارکا؛ بررسی هشت اشتباه بزرگ رئال مادرید در تابستان ۲۰۱۹

ad banner

بعد از فصل عجیب و دور از انتظاری که رئال مادرید در سال گذشته تجربه کرد، انتظار می رفت تا رئالی ها در این فصل با وعده و وعید هایی که فلورنتینو پرز رییس این باشگاه و زین الدین زیدان سرمربی این تیم داده بودند،حداقل چند خرید بزرگ را رقم بزنند تا بتوانند ناکامی فصل گذشته را در صورت امکان جبران نمایند ولی هیچ چیز آن طور که قول داده بودند پیش نرفت.

چه اتفاقی برای رئال مادرید کهکشانی افتاده است؟!

در شروع فصل نقل و انتقالات ادن هازارد ستاره سابق تیم چلسی به سانتیاگو برنابئو آوردند و نوید این را دادند که خرید های بزرگ دیگری در راه است. اما خبری نشد که نشد و رئال به بازیکنان معمولی در ادامه خریدهایش بسنده کرد و حتی بازیکنان مهمی را از دست داد و بازیکنان مد نظرش را نتوانست به فروش برساند.
• رودریگو با قراردادی به ارزش ۴۰ میلیون یورو
• میلیتائو با قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون یورو
• یوویچ با قراردادی به ارزش ۶۰ میلیون یورو
• هازارد با قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو
• مندی با قراردادی به ارزش ۴۸ میلیون یورو
• آرئولا با قراردادی قرضی
• کوبو دستمزد سالی یک میلیون یورو. او با انتقالی قرضی به رئال مایورکا پیوست

همان طور که مشاهده می کنید در بین این بازیکنان تنها نام ادن هازارد به عنوان ستاره شناخته می شود. زین الدین زیدان پس از بازی شنبه شب در مقابل ویارئال که منجر به تساوی ۲-۲ این تیم شد، در کنفرانس خبری خود گفت که به احتمال زیاد یک بازیکن بزرگ تا پایان روز دوشنبه ۲ سپتامبر که آخرین مهلت نقل و انتقالات به شمار می رفت به تیم اضافه می گردد ولی روز گذشته هم تمام شد و خبری از ستاره دیگر در میان نبود. در سه بازی گذشته که رئالی ها در لالیگا به میدان رفتند عملکرد نه چندان قابل قبولی را از خود بر جای گذاشتند و از سه بازی ۵ امتیاز دریافت کردند و مهم تر از همه نداشتن برنامه حساب شده برای ارائه یک بازی درست و جذاب به چشم می خورد. در بعضی پست ها مشخص بود که کهکشانی ها با کمبود بازیکن مواجه هستند و اکثر بازیکنان بی انگیزه و سردر گم بازی می کنند.
رئال مادرید
ادن هازارد هم تنها ستاره این تیم در اردوی پیش فصل مصدوم شد و هنوز نتوانسته است برای رئالی ها به میدان برود و انتظار هم نمی رود پس از بازگشت وی اتفاق خاصی در زمین رخ دهد زیرا باقی بازیکنان نیز در عملکرد هازارد و بر عکس موثر خواهند بود. و اما پنجره نقل و انتقالات تابستانی نیز شب گذشته بسته شد و رئال با همان ترکیب سابق خود در زمین دیده می شود و مشخص نیست که چه آینده ای با این اوصاف در انتظار یاران زین الدین زیدان خواهد بود.

نشریه مارکا اسپانیا در تازه ترین خبر خود به ۸ اشتباه بزرگ رئال مادرید در تابستان ۲۰۱۹ اشاره کرده که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت:

۱- تحولی که محقق نشد
به وضوح مشخص بود که رئال مادرید به تحولی عظیم در خصوص تغییر بازیکنان اش و جذب ستارگان جدید نیاز دارد. زین الدین زیدان که در اواخر فصل گذشته به رئال ملحق شد اعلام کرده بود که در فصل آینده تغییر و تحول بزرگی را در مادرید ایجاد می کند. ولی همان طور که گفته شد تنها ادن هازارد به عنوان یک ستاره به جمع کهکشانی ها پیوست و نکته قابل توجه ترکیب رئال مادرید است که به نظر می رسد همان هسته مرکزی سال ۲۰۱۴ است.
۲- پرداخت هزینه بالا و غیر ضروری
در این تابستان مشخص بود که رئال مادرید باید هزینه بیشتری را نسبت به سال های گذشته پرداخت کند. رئال مادرید ۳۰۵ میلیون یورو برای خرید بازیکنانش هزینه کرد ولی همان طور که گفته شدند به جز ادن هازارد همه بازیکن تقریبا در سطح معمولی هستند. آنها شش بازیکن(هازارد، یوویچ، مندی، میلیتائو، روردیگو و کوبو) را به خدمت گرفتند در حالی که کوبو را به مایورکا قرض دادند و رودریگو هم به تیم دوم فرستاده شد. مندی فعلا ذخیره مارسلو است، میلیتائو ذخیره راموس و واران و یوویچ نیز بعید است با حضور بنزما فرصت زیادی برای بازی پیدا کند. بنابر این رئال از بین این بازیکنان فقط هازارد را به عنوان بازیکن ثابت با مبلغ ۱۳۰ میلیون یورو خریده است و باقی بازیکنان در حد بازیکن ذخیره هستند. به نظر می رسد خرید بازیکنان ذخیره با این سطح حس رقابتی نیز ایجاد نمی کند زیرا بازیکنان اصلی و قبلی با همان سیستم در ابتدا به میدان می روند و شاید این بازیکنان به عنوان ذخیره در بعضی اوقات وارد زمین شوند به همین خاطر می توان گفت خرید این بازیکن و این مبلغ پرداختی ضرورتی نداشته و رئال می توانست با این مبلغ بازیکنان بهتری را در اختیار بگیرد.

41
۳- از دست دادن بازیکنان جوان و محصول باشگاه
فلورنتینو پرز و زین الدین زیدان بازیکنانی چون سرخیو رگیلون، ماریو هرموسو، مارتین اودگارد و پابلو سارابیا را در دست خود داشتند و می توانستند برخی از این ستاره های جوان را با صرف هزینه ای اندک به خدمت بگیرند. برخی دیگر مثل اودگارد و رگیلون نیز متعلق به رئال بودند ولی به سوسیداد و سویا قرض داده شدند. هرموسو که می توانست با هزینه ای کمتر از ۱۰ میلیون یورو به رئال بازگردد، از سوی رئال غیر ضروری اعلام شد و به اتلتیکو پیوست. سارابیا نیز راهی پی اس جی شد. رئال با همین چهار بازیکن می توانست یک تیم دوم ارزان قیمت ولی باکیفیت روی نیمکت داشته باشد.
۴- عدم جذب بازیکنان مد نظر زیدان 
زین الدین زیدان در شروع فصل نقل و انتقالات تاکید زیادی بر خریدن پل پوگبا داشت و می خواست که او را در میانه زمین به خدمت بگیرد. برای زیدان مهم نبود که قیمت پوگبا چقدر است و به نحوی او را می خواست. منچستر یونایتد نیز مبلغ بالایی ۲۰۰ میلیون یورو را درخواست کرد که فلورنتینو پرز حاضر به پرداخت آن شد و پوگبا نیز از دست رفت و خط میانی رئال با استعداد و قابلیت های بی نظیر او خالی ماند . زیرا در حال حاضر بازیکنی با چنین ویژگی در ترکیب رئال نیست و رئال باید هر کاری برای جذب این بازیکن انجام می داد.
۵- عدم فروش ستاره های مغضوب زیدان
از همان ابتدا نیز زیدان اعلام کرد که گرت بیل و خامس رودریگز را برای فصل آینده اش نمی خواهد ولی باشگاه نتوانست هیچ کدام از دو بازیکن را به فروش برساند و هر دو پس از دو ماه ماندنی شدند و زیدان به ناچار باید سیستم اش را با این دو بازیکن تغییر دهد و برای ترکیب جدید اش فکری بیاندیشد. البته این دو بازیکنان با کیفیتی هستند ولی هیچ چیز آن طور که باید برای فروش یا خرید بازیکنان مد نظر زیزو پیش نرفت و او باید تدبیری برای بهتر شدن این بازیکنان و سایر بازیکنان جدید و قدیمی اتخاذ کند.
45 1
۶- تیمی نا هماهنگ در خط میانی و حمله
رئال مادرید در خط میانی زمین تونی کروس،کاسیمیرو، مودریچ و فده والورده را در اختیار دارد و در خط حمله نیز تقریبا نام ۸ بازیکن دیده می شود و این بدین معنی است که در این پست زیاد بازیکن دارند. مشخص نیست چرا پس از انتقال قرضی دنی سبایوس به آرسنال و نیز فروش مارکوس یورنته به اتلتیکو مادرید چرا رئال هیچ هافبکی را به خدمت نگرفت تا در خط میانی دچار مشکل نشود. مشکلی که به وضوح در بازی شنبه شب دیده می شد.
۷- عدم جذب بازیکن ذخیره برای کاسیمیرو
در پست کاسیمیرو یعنی هافبک تدافعی تخصصی، رئال مادرید به عنوان ذخیره بازیکنی را در اختیار ندارد و این قضیه دو حالت دارد. یک این که کاسیمیرو انگیزه ای برای بهتر شدن ندارد زیرا می داند در هر صورت خودش باید به میدان برود و هر سیستمی که بخواهد برای بازی خود پیش می گیرد و دوم این که بر حسب تجربه که او مصدومیت یا محرومیت داشته باشد بازیکنی نیست که جایگزین وی شود و تونی کروس نیز در آن پست نمی تواند کمکی به رئال انجام دهد. بنابر این هنگامی که یورنته از این تیم جدا می شد رئال می بایست برای جایگزین او مدافعی را خریداری می کرد.
26 1
۸-اشتباه زیدان و عدم جذب یک مدافع وسط بزرگ
همان طور که می بینید مدافعان رئال مادرید همان بازیکنان قدیمی آن ها هستند و پیش بینی می شود که یاران اصلی زیدان مارسلو، دنی کارواخال، سرخیو راموس و رافا واران هستند و آن ها نیز در سه بازی اخیر خود در لالیگا عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش نگذاشتند و حجمه انتقادات به سمت مدافعان این تیم سرازیر شده است. ادر میلیتائو با مبلغ ۵۰ میلیون یورو خریداری شده است در حالی که حتی در این سه بازی زیدان یک دقیقه هم او را به میدان نفرستاده است و به نظر این مبلغ بالا برای یک مدافعی که حتی برای چند دقیقه هم به میدان فرستاده نمی شود بسیار زیاد و خریدی بی استفاده بوده است.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *