صفحه اصلی / عمومی / اسنوکر قهرمانی بریتانیا ۲۰۱۸ ؛رویارویی رانی اوسالیوان و تام فورد

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ۲۰۱۸ ؛رویارویی رانی اوسالیوان و تام فورد

ad banner

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ۲۰۱۸ ؛ رویارویی رانی اوسالیوان و تام فورد در نیمه نهایی

رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا ۲۰۱۸ به مراحل پایانی خود نزدیک می شود و فردا دو بازی مرحله نیمه نهایی این مسابقات در سالن باربیکن شهر یورک برگزار خواهد شد. دیروز و در بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی رانی اوسالیوان با برتری مقابل مارتین اودانل شگفتی‌ساز حریف هموطن خود تام فورد شد که برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها موفق شد جو پری را مغلوب کند. در دیگر دیدارها نیز مارک الن که پیش از این حسین وفایی، اسنوکرباز خوب ایران را مغلوب کرده بود، مقابل استیون مگوایر اسکاتلندی پیروز شد و به همراه استیوارت بینگام که مقتدرانه کایرن ویلسون مدعی را از پیش رو برداشت، راهی نیمه نهایی شدند.

رانی اوسالیوان؛ راکت در اندیشه عبور از استیو دیویس و جاودانگی در بریتانیا

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ۲۰۱۸ برای رانی اوسالیوان ۴۳ ساله بسیار ویژه و مهم است، زیرا او دوران پرافتخار خود را از همین شهر یورک آغاز کرد. او مدت‌ها پیش و زمانی که ۱۷ ساله بود موفق شد با غلبه بر استیون هندری افسانه‌ای در کمال ناباوری قهرمان بریتانیا لقب گرفت. او سال گذشته و در اوایل دهه چهارم زندگی‌اش، با شکست شاون مورفی توانست به ششمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کند و در کنار استیو دیویس، اسنوکرباز برتر جهان در دهه ۸۰ به عنوان پرافتخار‌ترین بازیکنان در این رقابت‌ها شناخته شوند.

حالا او در اندیشه گذر از استیو دیویس بزرگ است و بی شک برای او که سال‌های پایانی بازی خود را سپری می‌کند، این عنوان می‌تواند اهمیت بسیاری داشته باشد.
و تنها در یک بازی و مقابل کن دوهرتی کهنه‌کار، بیشتر از یک فریم به رقیب خود واگذار کرده است. او تورنومنت خوبی را پشت سر می‌گذارد و دیروز هم مقابل مارتین اودانل یکی از پدیده‌های این مسابقات به راحتی با نتیجه ۶-۱ پیروز شد و حالا با کنار رفتن بازیکنان بزرگی مانند مارک سلبی، جان هیگینز و جاد ترامپ، او قطعاً بالاترین شانس را برای دفاع از عنوان قهرمانی خود دارد.

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ۲۰۱۸

تام فورد؛ عبور از هفت خوان برای رسیدن به نیمه نهایی

تام فورد ۳۵ ساله که اکنون در رده‌ی ۳۶ جهان قرار دارد، از سال ۲۰۰۱ وارد تور حرفه‌ای اسنوکر شد و در میان انبوه بازیکنان جوان تور، بازیکن با تجربه‌ای به حساب می آید. او که تاکنون موفق به کسب هیچ عنوان رنکینگی نشده است، در بهترین تورنومنت دوران بازی خود در رقابت‌های کلاسیک پل هانتر در سال ۲۰۱۶ به فینال رسید و مغلوب مارک سلبی، اسنوکرباز شماره ۱ جهان شد.

او در دور اول مقابل کریگ استدمن به سختی پیروز شد و در ادامه با غلبه بر رابرت میلکینز و آلن مک‌منس راهی یک هشتم نهایی شد و سپس در دیداری نزدیک لو نینگ چینی را ۶-۵ شکست داد تا حریف جو پری شود.

در حالی که جو پری پیش از این با حذف جاد ترامپ آماده برای رقبا خط و نشان کشیده بود، تصور شکست او مقابل تام فورد دور از ذهن به نظر می‌رسید اما همین اتفاق به وقوع پیوست تا تام فورد امروز در مهمترین بازی دوران حرفه‌ای خود به مصاف رانی اوسالیوان برود.

این دو تقریباً دو هفته قبل در رقابت‌های آزاد ایرلند شمالی به مصاف هم رفتند که اوسالیوان با نتیجه ۴-۰ به پیروزی رسید. این دو در مسابقات آزاد ولز در سال ۲۰۱۷ هم نیز روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند که باز هم اوسالیوان ۴-۱ پیروز شده بود.

باید دید آیا تام فورد می‌تواند راه پر‌پیچ و خم خود را تا فینال اسنوکر قهرمانی بریتانیا ۲۰۱۸ ادامه دهد یا این اوسالیوان است که برای رسیدن به هفتمین عنوان قهرمانی بریتانیا به مصاف برنده دیدار استیوارت بینگام و مارک الن خواهد رفت.

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ۲۰۱۸

پیش‌بینی مسابقه رانی اوسالیوان – تام فورد در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *