صفحه اصلی / عمومی / اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ نبرد مارک اَلِن و اِستوارت بینگام

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ نبرد مارک اَلِن و اِستوارت بینگام

ad banner

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ نبرد مارک اَلِن و اِستوارت بینگام

مسابقات اسنوکر قهرمانی بریتانیا اکنون به مرحله نیمه نهایی رسیده و پس از هشت روز رقابت نفسگیر چهار اسنوکرباز برتر برای رسیدن به فینال این رقابتِ مهم با هم دیدار می‌کنند. نکته‌ی جالب توجه اما این است که از میان شش اسنوکرباز برترِ رنکینگ جهانی تنها رانی اُسالیوان توانسته به نیمه نهایی صعود کند و مابقی همگی از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند. حذف مارک سِلبی مرد شماره ۱ اسنوکر جهان در دور اول و شکست مارک ویلیامز قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ در مقابل مَگوایر نیز از بزرگترین شگفتی‌های مسابقات تا به اینجا بوده‌است.

اکنون با پایان یافتن دور یک چهارم نهایی، بازیکنان، حریفان خود را در نیمه نهایی شناخته‌اند که جدال مارک اَلِن ایرلندی و اِستوارت بینگام انگلیسی یک پای فینال را مشخص خواهد کرد.

استوارت بینگام؛ در حد و اندازه‌های قهرمانِ جهان

استوارت بینگام انگلیسی مقتدرانه‌ترین نمایش دور یک چهارم نهایی اسنوکر قهرمانی بریتانیا را داشت و توانست کایرِن ویلسون، حریف قدرتمند خود را با نتیجه‌ی قاطع ۶-۱ از پیش رو بردارد و نشان دهد که در کنار رانی اُسالیوان بدون شک شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها محسوب می‌شود. بینگام چند ماه قبل نیز در مسابقات آزاد انگلستان که یکی از معتبرترین رقابت‌های اسنوکر جهان است، با نمایش‌های خیره‌کننده اش توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد تا فصل جدید را با فرم خوبی آغاز کرده باشد.

او در تورنومنت قهرمانِ قهرمانان نیز بسیار آماده بود اما از پس رانی اسالیوان برنیامد و در دور اول حذف شد. بینگام اما در رقابت‌های قهرمانی بریتانیا تا به اینجا بسیار عالی کار کرده و توانسته به ترتیب جیمز واتانا،کِرت مافلین، دیوید گیلبِرت و سانی آکانی را به راحتی از پیش رو بردارد. حتی کایرِن ویلسون که یکی از با استعداد ترین بازیکنان حال حاضر جهان به حساب می‌آید نیز نتوانست مشکلی برای بینگام به وجود بیاورد. اکنون بینگام در صدد کسب دومین عنوان فصل خود است و برای این کار ابتدا باید از سد مارک اَلِن ایرلندی بگذرد.

مارک اَلِن در اسنوکر قهرمانی بریتانیا

مارک اَلِن ؛ به دنبال کسب نخستین عنوان فصل در مسابقات اسنوکر قهرمانی بریتانیا

تپانچه‌ی ایرلندی که یکی از بهترین سال‌های دوران حرفه‌ای خود را تجربه می‌کند، در دور یک چهارم نهایی در مقابل مَگوایر اسکاتلندی قرار گرفت و در حالی که همه انتظار بازی نزدیکی را داشتند، توانست به راحتی پیروز شود.

اَلِن در چهار دور قبلی اسنوکر قهرمانی بریتانیا نیز به ترتیب موفق به شکست باِسم التاهان، مَک لِئود، حسین وفایی و نیل رابِرتسون شده بود و فرم فوق‌العاده‌ی خود را در یک چهارم نهایی نیز حفظ کرد. اَلِن پیش از این در رقابت‌های قهرمانانِ قهرمانان نیز بسیار خوب عمل کرده بود و تا مرحله‌ی نیمه نهایی نیز بالا رفته بود. نقطه‌ی قوت مارک اَلِن که بازی هجومی فوق‌العاده‌اش است، باعث شده او بعد از رانی اُسالیوان خطرناک‌ترین بازیکن این رقابت‌ها در بُعد هجومی باشد. اَلِن اگر بتواند در بخش دفاعی نیز به همین میزان خوب کار کند بدون شک شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات دارد. او در مسابقات مسترز ۲۰۱۸ توانست عنوان قهرمانی را کسب کند و اکنون در تلاش است تا برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی بریتانیا نیز عنوان نخست را کسب کند.

اَلِن و بینگام تا کنون۱۱بار در مقابل هم قرار گرفته‌اند که بینگام۴ بار و اَلِن ۵ بار پیروز بوده‌اند و ۲ بازی نیز مساوی شده‌است. با توجه به فرم خوب دو بازیکن پیش‌بینی می‌شود بازی بسیار نزدیکی بین این دو رقم بخورد.

این بازی ساعت ۲۲:۴۵ روز شنبه در سالن باربیکِن سِنتِر شهر یورک برگزار می‌شود.

مارک اَلِن

پیش‌بینی مسابقات اسنوکر در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *