صفحه اصلی / عمومی / بررسی تیم منتخب بارسلونا در یک دهه اخیر با حضور داوید ویا و غیبت نیمار

بررسی تیم منتخب بارسلونا در یک دهه اخیر با حضور داوید ویا و غیبت نیمار

ad banner

با توجه به نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰،‌ در این مقاله نگاهی به تیم منتخب بارسلونا در ۱۰ سال گذشته خواهیم پرداخت. آبی اناری‌ها در یک دهه اخیر، یکی از بهترین دوران تاریخ باشگاه را رقم زدند و با کسب عناوین متعددی قهرمانی در رقابت های مختلف نظیر لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و غیره نام خود را در تاریخ جادوانه کردند.

در یک دهه اخیر، تیم بارسلونا موفق به کسب ۸ عنوان قهرمانی لالیگا، ۶ عنوان قهرمانی کوپا دل ری ( جام حذفی اسپانیا )، ۳ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۶ سوپرکاپ اسپانیا، ۳ سوپرکاپ اروپا و ۳ عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان شده اند تا در مجموع با ۲۹ عنوان قهرمانی یکی از بهترین تیم های دهه اخیر فوتبال دنیا معرفی شوند.

موفقیت‌های تیمی بلوگرانا در دهه اخیر با سرمربی‌گری پپ گواردیولا در این باشگاه آغاز شد و وی توانست در ۴ سال حضور روی نیمکت بارسا، ۱۴ عنوان قهرمانی را بدست بیاورد. کسب شش گانه تاریخی با بارسا در نخستین فصل، بزرگترین دستاورد دوران حرفه ای پپ گواردیولا تاکنون به حساب می آید. گواردیولا در ۴ سال حضور خود در بارسلون، سه قهرمانی پیاپی لالیگا را به دست آورد و در دو فصل نیز موفق به کسب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد. فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۱۱ اوج دوران باشکوه پپ در اسپانیا بود جایی که در بازی پایانی بارسا با نتیجه ۳-۱ توانست منچستر یونایتد تحت هدایت سرالکس فرگوسن را شکست داده تا چهارمین بار قهرمانی اروپا را جشن بگیرد.

تیم منتخب بارسلونا

دوران حضور تیتو ویلانوا و تاتا مارتینو کوتاه بود اما هر دو یک عنوان قهرمانی را با بارسلونا به دست آوردند. تیتو ویلانوا توانست با رکورد رئال مادرید ژوزه مورینیو برابری کرده و با ۱۰۰ امتیاز قهرمانی لالیگا فصل ۲۰۱۲/۱۳ را بدست بیاورد. یک سال بعد، تاتا مارتینو همراه با بارسلونا قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا را با شکست دادن اتلتیکو مادرید جشن گرفت.

بعد از این دو،‌ نوبت به دوران حضور لوئیز انریکه اسپانیایی رسید. انریکه نیز به مانند هموطن خود پپ گواردیولا، بارسا را به سه گانه تاریخی رساند تا بارسا نخستین تیم تاریخ لقب بگیرد که دو مرتبه فاتح سه گانه شده است. دوران حضور انریکه در بارسا با حضور خط حمله آتشین این تیم، متشکل از لیونل مسی، نیمار و لوئیز سوارز ملقب به MSN همراه بود و در سه فصل حضور انریکه در اسپانیا، خط حمله باشگاه رکورد های مختلفی را به نام خود ثبت کرد. انریکه سرانجام بعد از کسب ۹ عنوان قهرمانی همراه بارسلونا این باشگاه را ترک کرد تا ارنستو والورده جایگزین وی شود.

دوران حضور والورده در بارسلونا نیز همانند سایر مربیان پیشین این تیم در دهه اخیر موفقیت آمیز بوده و علی رغم شکست های تلخ در رقابت های اروپایی و حذف از دور رقابتها، یکه تازی بارسا در کسب عناوین داخلی همچنان ادامه دارد. والورده با بارسا ۲ قهرمانی در لالیگا،‌ ۱ قهرمانی در کوپا دل ری و ۱ قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا را تجربه کرده و در فصل جاری نیز مدعی اصلی برای کسب عناوین داخلی خواهد بود. در ادامه به ترکیب منتخب آبی اناری ها در دهه اخیر می پردازیم. دهه ای که با عناوین قهرمانی متعدد خود تا سالیان سال در ذهن هواداران این تیم باقی ماند.

تیم منتخب بارسلونا در دهه اخیر

دروازبان: ویکتور والدز (اسپانیا)

bc94b30b81f8e880cc91960607991012 2

اگرچه مصدومیتی شدید، اجازه بدرقه و خداحافظی باشکوه با بارسلونا به والدز نداد اما نام او به راحتی در نیوکمپ فراموش نخواهد شد. والدز که در دهه اخیر دو سال به عنوان دروازبان برتر فصل لالیگا انتخاب شده ( سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ )، یکی از کلیدی ترین ارکان موفقیت های بارسلونا در سال های حضور پپ گواردیولا در این تیم بود. بازی با پای والدز و نترس بودن او در مواجهه با پاس های مدافعان به او و بازی با پا، از خصوصیاتی بود که پپ علاقه زیادی به آن داشت.

والدز با انجام ۵۳۵ مسابقه با پیراهن بارسلونا، هفتمین رکورددار بازی در تاریخ باشگاه محسوب می‌شود و هیچ سنگربان دیگری بیشتر از او سابقه پوشیدن پیراهن آبی اناری را ندارد. والدز همراه با بارسلونا موفق شد ۶ عنوان قهرمانی لالیگا، ۲ جام حذفی، ۶ سوپرکاپ اسپانیا، ۳ لیگ قهرمانان اروپا، ۲ سوپرکاپ اروپا و ۲ جام باشگاه های جهان را تجربه کند. دوران حضور والدز در بارسا در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید و این دروازبان اسپانیایی در پایان آن فصل، به منچستر یونایتد پیوست.

مدافع راست: دنی آلوز (برزیل)

ad70386a31adfcfac51fb203452ae3be 2

اگرچه دوران حضور مدافع برزیلی در بلوگرانا در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید اما نقش دنی آلوز در موفقیت های دهه اخیر بارسلونا غیرقابل انکار است. سرعت بالای آلوز، توانایی تکنیکی بالا و فیزیک قدرتمند وی او را به یکی از بهترین مدافعان راست تاریخ فوتبال دنیا تبدیل کرد. همکاری های بی نظیر او با لیونل مسی یکی از بهترین زوج های اسپانیا را در سال های حضور وی در بارسا تشکیل داده بود.

در حالی که نام آلوز تنها یک بار در لیست تیم منتخب فصل لالیگا قرار گرفت اما توانایی ها و تاثیرگذاری بالای او اغلب دست کم گرفته می شد. فرم فوق العاده او در تیم ملی برزیل در سن ۳۶ سالگی، گواهی بر استعداد فوق العاده او در خط دفاع و حمله می باشد.

دنی آلوز ۳۹۱ مرتبه پیراهن آبی اناری را به تن کرد و در هشت فصل حضور توانست ۲۱ گل برای این تیم به ثمر برساند. آلوز با بارسا موفق شد ۶ قهرمانی لالیگا، ۴ کوپا دل ری، ۴ سوپرکاپ اسپانیا، ۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۳ سوپرکاپ اسپانیا و ۳ عنوان جام باشگاه های جهان را جشن بگیرد. دوران حضور آلوز در اسپانیا در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید و مدافع برزیلی بعد از آن به تیم های یوونتوس و پاری سن ژرمن پیوست و در فصل جاری نیز در تیم سائو پائولو برزیل به میدان می رود.

مدافع مرکزی: جرارد پیکه (اسپانیا)

71764d1f107bade44abfd7ad9089a033 1

از یک بازیکن معمولی در منچستر یونایتد تا یک ستاره در بارسلونا. جرارد پیکه مشخصا بهترین تصمیم زندگی خود را سال ۲۰۰۸ گرفت، وقتی که به باشگاه دوران کودکی خود بازگشت. کوه بلند خط دفاعی کاتالان ها در یک دهه اخیر یکی از ارکان اصلی این تیم در راه رسیدن به موفقیت های پرشمار بوده است. جرارد پیکه بعد از لیونل مسی و سرخیو بوستکس سومین کاپیتان کاتالان ها محسوب می شود و در ۳۲ سالگی یکی از بازیکنان باتجربه این تیم به شمار می رود.

جرارد پیکه سابقه ۵۱۰ بار پوشیدن پیراهن آبی اناری را در کارنامه داشته و هشتمین بازیکن باسابقه کاتالان محسوب می شود. در این ۵۱۰ بازی، پیکه سابقه ۴۷ بار گلزنی برای بارسا را نیز دارد. ۸ لالیگا، ۶ کوپا دل ری، ۶ سوپرکاپ اسپانیا، ۳ لیگ قهرمانان اروپا، ۲ سوپرکاپ اروپا و ۳ جام باشگاه های جهان از جمله عناوینی است که پیکه در بارسلونا به آن دست پیدا کرده است.

مدافع مرکزی: کارلس پویول (اسپانیا)

0f7b96c554e03206afe4ed65d91a337d 1

کارلس پویول در سال ۲۰۱۰ خود را این گونه توصیف کرد: من مانند دانش آموزی هستم که به اندازه دیگران باهوش نیست اما برای امتحانات آماده بوده و در آخر عملکرد خوبی دارد.

می توانیم از این صحبت او این برداشت را داشته باشیم که در سال های پایانی پویول در بارسا، او دوران قابل قبولی را پشت سر گذاشت. از اواخر سال ۲۰۱۰ تا اوایل سال ۲۰۱۲ کارلس پویول بدون از دست دادن یک بازی، ۵۶ بار به طور ثابت برای کاتالان ها به میدان رفت. خستگی ناپذیر بودن و فداکاری بالای پویول او را به یک مدافع در کلاس جهانی تبدیل کرد و او تا قبل از سال ۲۰۱۴ و آویزان کردن کفش های خود، هرگز روحیه مبارزه طلبی اش را از دست نداد.

پویول ۵۹۳ مرتبه برای بارسا به میدان رفت و ۱۸ گل برای باشگاه به ثمر رساند. وی چهارمین بازیکن باسابقه آبی اناری ها محسوب می شود. قهرمانی در  ۶ لالیگا، ۲ کوپا دل ری، ۴ سوپرکاپ اسپانیا، ۳ لیگ قهرمانان اروپا، یک سوپرکاپ اروپا و ۲ جام باشگاه های جهان از جمله افتخارات کاپیتان متعصب کاتالان ها همراه این تیم به شمار می رود.

مدافع چپ: جوردی آلبا (اسپانیا)

37e4d01995d9e9342107df73e23c0753

وقتی جوردی آلبا قرارداد خود را تا مارچ ۲۰۲۴ با تیم تمدید کرد، سران باشگاه مبلغ فسخ قرارداد ۵۰۰ میلیون یورویی روی او گذاشتند تا از جداشدن وی از تیم جلوگیری کنند. گذاشتن چنین مبلغ گزافی روی این مدافع چپ ۳۰ ساله، ارزش بالای کار او در بندر بارسلون را نشان می دهد. آلبا که سال ۲۰۱۲ از والنسیا به باشگاه دوران کودکی خود بازگشت، ترکیبی از سرعت، استقامت و مهارت های تکنیکی بوده و همواره در سمت چپ بارسلونا یکی از ارکان اصلی حملات این تیم بوده است. فصل گذشته جوردی آلبا در چارچوب تمامی رقابت ها توانست آمار فوق العاده ۱۷ پاس گل را به نام خود ثبت کند که این رکوردی بی نظیر برای یک مدافع چپ به حساب می آید.

آلبا که هشتمین فصل حضورش در بارسا را تجربه می کند تاکنون ۳۰۸ مرتبه برای این تیم به میدان رفته و ۱۶ گل نیز به ثمر رسانده است. ویترین افتخارات آلبا همراه بارسلونا شامل عناوینی چون ۵ لالیگا، ۴ کوپا دل ری، ۳ سوپرکاپ اسپانیا، ۱ لیگ قهرمانان اروپا و ۱ جام باشگاه های جهان می باشد.

هافبک دفاعی: سرخیو بوسکتس (اسپانیا)

2cb69ff0660163e4154fa792f5db7338 2

بوسکتس با اینکه همواره نقشی کلیدی در موفقیت های بارسلونا و تیم ملی اسپانیا داشته اما همیشه به عنوان بازیکنی شناخته می شود که توانایی های بالای او در زمین توسط همگان قابل تشخیص نیست. در یک دهه اخیر با حضور او در مرکز خط میانی بلوگرانا، تعادل بی نظیری به تیم بخشیده شد و سایر بازیکنان در حضور او درخشش فوق العاده ای از خود ارائه دادند.

ویسنته دل بوسکه، سرمربی اسبق تیم ملی اسپانیا که سابقه قهرمانی با لاروخا در جام جهانی ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد در یکی از بهترین نقل قول های خود در خصوص نقش کلیدی سرخیو بوسکتس در زمین گفته است: ممکن است شما یک بازی کامل را تماشا کنید و بوسکتس را در آن نبینید. اما اگر به بوسکتس نگاه کنید، تمام بازی را تماشا خواهید کرد.

سرخیو بوسکتس، کاپیتان دوم آبی اناری ها در فصل جاری هم اکنون با انجام ۵۴۷ بازی با پیراهن کاتالان ها و به ثمر رساندن ۱۳ گل، ششمین بازیکن باسابقه تاریخ این باشگاه محسوب می شود و به زودی به مکان پنجم این لیست خواهد رسید. ۸ لالیگا، ۶ کوپا دل ری، ۶ سوپرکاپ اسپانیا، ۳ لیگ قهرمانان اروپا، ۳ سوپرکاپ اروپا و ۳ جام باشگاه های جهان از جمله عناوینی است که بوسکتس در بارسلونا به آن دست پیدا کرده است.

هافبک میانی: آندرس اینیستا (اسپانیا)

3e47366ea6d6878560873b8b92f26011 1

در نوامبر سال ۲۰۱۵، آندرس اینیستا به سومین بازیکن تاریخ بارسلونا بعد از دیگو مارادونا و رونالدینیو تبدیل شد که از سوی هواداران رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو مورد تشویق قرار می گیرد. شوالیه سفید کاتالان ها در بالاترین سطح ممکن به گلزنی و دادن پاس گل به هم تیمی های خود می پرداخت. ثبات فوق العاده اینیستا در زمین، یکی از بزرگترین نقاط قوت او در دوران فوتبالش به حساب می آید و اگر به کارنامه حرفه ای او نگاه کنید، بازی های انگشت شماری را می توانید از او پیدا کنید که در آن ها عملکرد ضعیفی داشته است.

فرناندو تورس، هموطن اینیستا در سال ۲۰۱۲ در خصوص او گفت: ما از سال ۱۵ سالگی در کنار یکدیگر بازی می کنیم و من هیچگاه بازی بدی از او سراغ ندارم. اینیستا با انجام ۶۷۴ بازی برای بارسلونا و به ثمر رساندن ۵۷ گل برای این تیم، سومین بازیکن باسابقه تاریخ آبی اناری ها محسوب می شود. وی در دوران حضور خود در اسپانیا، قهرمانی در  ۹ لالیگا، ۶ کوپا دل ری، ۷ سوپرکاپ اسپانیا، ۴ لیگ قهرمانان اروپا، ۳ سوپرکاپ اروپا و ۳ جام باشگاه های جهان را جشن گرفت. بعد از اتمام فصل ۲۰۱۷/۱۸، اینیستا با قراردادی آزاد به ویسل کوبه ژاپن پیوست و هم اکنون سال های پایانی فوتبال خود را در این کشور ادامه می دهد.

هافبک میانی: ژاوی هرناندز (اسپانیا)

f331dff4f05deae7eff521fa21875f2a 1

ژاوی هرناندز که ترکیبی از مهارت و هوش بالا در زمین مسابقه بود، توسط پپ گواردیولا سرمربی آن سال های بارسا مغز متفکر تیم لقب گرفته بود. ژاوی که سابقه بیش از ۵۰۰ بازی در لالیگا را در کارنامه دارد، تا سال ۲۰۱۵ و قبل از جدایی از تیم، یکی از کلیدی ترین ارکان موفقیت بلوگرانا در قاره اروپا بود. در آخرین فصل حضور ژاوی در فوتبال اسپانیا، علی رغم تعداد کم در ترکیب اصلی،‌ بازیکن اسپانیایی موفق به ثبت آمار ۸ پاس گل شد که در نوع خود بی نظیر است.

ژاوی هرناندز که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ به مدت ۱۷ سال در بارسا حضور داشت، ۷۶۷ مرتبه برای این تیم به میدان رفت و ۸۵ گل به ثمر رساند تا باسابقه ترین بازیکن تاریخ باشگاه لقب بگیرد. به راحتی می توانیم در مورد او بگوییم که ژاوی به تمامی افتخارات ممکن در فوتبال رسید و ویترین افتخارات او شامل عناوین بزرگی چون ۸ لالیگا، ۳ کوپا دل ری، ۶ سوپرکاپ اسپانیا، ۴ لیگ قهرمانان اروپا، ۲ سوپرکاپ اروپا و ۲ جام باشگاه های جهان می باشد. در وصف بزرگی او می توان این را گفت که بعد از جدایی ژاوی از بارسلونا، باشگاه هرگز نتوانست جایگزینی در حد نام او پیدا کند و هنوز نتوانسته موفقیت های اروپایی اوایل دهه اخیر را تکرار کند.

ژاوی بعد از ۱۷ سال حضور در بندر بارسلون، این تیم را به مقصد قطر و تیم السد این کشور ترک کرد و با السد چهار مقام قهرمانی از جمله لیگ ستارگان قطر را به دست آورد. در ماه می سال ۲۰۱۹، ژاوی در ورزشگاه آزادی تهران و در جریان دیدار مقابل پرسپولیس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

مهاجم: داوید ویا (اسپانیا)

dcf20eeb268fb6b4906ec70ebe25db86

اگرچه داوید ویا تنها در سه فصل بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ برای بارسا به میدان رفت اما توانست در همان دوره کوتاه تاثیر خود را روی این تیم بگذارد. با ثبت آمار ۴۸ گل و ۲۴ پاس گل در چارچوب تمامی رقابت ها، ویا توانست آمار قابل قبولی را از خود در پیراهن بلوگرانا به جای بگذارد. مشخصا بهترین لحظات حضور ویا در بارسلون، دبل برابر رئال مادرید در جریان پیروزی پنج گله بارسلونا و دیگری گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۱ مقابل منچستر یونایتد محسوب می شود.

ویا ۴۸ گل خود را در ۱۱۹ بازی برای بلوگرانا به ثمر رساند و در سه فصل حضور خود فاتح عناوینی چون ۲ لالیگا، ۱ جام حذفی، دو سوپرجام داخلی و یک سوپرجام اروپایی، یک لیگ قهرمانان اروپا و یک عنوان جام باشگاه های جهان شد. ویا بعد از مصدومیتی شدید در جام باشگاه های جهان جایگاه خود در ترکیب ثابت تیم گواردیولا را رفته رفته از دست داد و سرانجام در پایان فصل ۲۰۱۲/۱۳ بارسا را به مقصد اتلتیکو مادرید ترک کرد.

ویا با اتلتیکو فاتح عنوان قهرمانی لالیگا شد و تا فینال لیگ قهرمانان اروپا با این تیم پیش رفت. بعد از روخی بلانکو، ویا حضوری کوتاه در ملبورن سیتی استرالیا داشت و سپس چهار سال در تیم نیویورک سیتی بازی کرد. در حال حاضر ویا سال های پایانی فوتبال خود را در ویسل کوبه ژاپن همراه آندرس اینیستا دیگر بازیکن سابق کاتالان ها تجربه می کند.

مهاجم: لوئیز سوارز (اروگوئه)

1e7ed842f56eab9b47ecfcca60870b80 1

از زمان پیوستن مهاجم اروگوئه ای از لیورپول به بارسا در سال ۲۰۱۴، سوارز همواره در امر گلزنی موفق بوده و در هر فصل آمار حداقل ۲۵ گل در تمام مسابقات را از خود به جای گذاشته است. در فصل ۲۰۱۵/۱۶ لوئیز سوارز اروگوئه ای فصل را با آمار فوق العاده ۵۹ گل زده به پایان رساند تا بالاتر از لیونل مسی،‌ عنوان بهترین بازیکن فصل باشگاه را تصاحب کند. علاوه بر شم گلزنی بالا، توانایی بالای سوارز در کنترل و نگه داشتن توپ و سایر مدافعان و برداشتن فشار از روی مسی در جریان بازی، کمک شایانی به بازی این تیم در خط حمله می کند.

علاوه بر آمار گلزنی فوق العاده، ۸۶ پاس گل این مهاجم نیز دلیل دیگری بر همه کاره بودن وی در خط حمله بارسا می باشد. سوارز در ۲۵۸ بازی برای بارسا ۱۸۵ گل به ثمر رسانده و یکی از برترین گلزنان تاریخ باشگاه محسوب می شود. مهاجم اروگوئه ای با پیراهن آبی اناری سابقه ۴ قهرمانی لالیگا،‌ ۴ کوپا دل ری، ۲ سوپرجام اسپانیا و یک سوپرجام اروپا، یک لیگ قهرمانان اروپا و یک جام باشگاه های جهان را در کارنامه دارد.

مهاجم: لیونل مسی (آرژانتین)

63b94dc9e907e7af73ae7a797f084d52 1

بدون هیچ شک و تردیدی، بزرگ ترین بازیکن دهه اخیر باشگاه بارسلونا و به عقیده بسیاری از کارشناسان، بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه و حتی فوتبال، لیونل مسی آرژانتینی می باشد که اساسی ترین رکن موفقیت این تیم در دهه اخیر است. فوق ستاره فوتبال آرژانتین روز به روز در حال جابجا کردن انواع رکوردهای باشگاه است و به این کار ادامه می دهد. گل های پرشمار، دریبل های نابود کننده و تاثیرگذاری بی نظیر او در بازی تیمی بارسلونا در دهه اخیر این تیم را به بالاترین درجات موفقیت در فوتبال اروپا رسانده است. بدون شک باشگاه با رفتن او از این تیم، دیگر نمی تواند به تکرار چنین موفقیت هایی دست پیدا کند.

لیونل مسی که در حال حاضر بعد از رفتن آندرس اینیستا، کاپیتان اول تیم محسوب می شود، در ۶۹۵ بازی همراه کاتالان ها، آمار حیرت انگیز ۶۰۸ گل را از خود به جای گذاشته و همراه این تیم ۱۰ قهرمانی لالیگا، ۶ کوپا دل ری، ۸ سوپرکاپ اسپانیا، ۴ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۳ سوپرکاپ اروپا و ۳ جام باشگاه های جهان را به دست آورده است.

بازیکنانی که می توانستند در این لیست حضور داشته باشند

ec9f052a9e5f9572d48b6ccea94d8177

در پست دروازبانی، بدون شک مارک آندره تراشتگن می توانست یکی از گزینه های اصلی حضور در این ترکیب منتخب باشد. سنگربان آلمانی حال حاضر بارسا، تاکنون ۲۰۳ بار در ترکیب این تیم به میدان رفته و در فصول اخیر یکی از کلیدی ترین ارکان موفقیت های باشگاه بوده است. تراشتگن در دو فصل نخست حضور در اسپانیا، به طور چرخشی با کلودیو براوو درون دروازه قرار می گرفت اما با جدایی سنگربان شیلیایی، تراشتگن تبدیل به گلر شماره یک تیم شد.

در خط دفاع، خاویر ماسکرانو می توانست یکی از گزینه های حضور در این ترکیب منتخب باشد. مدافع آرژانتینی در طی ۸ فصل حضور در نیوکمپ، ۳۳۴ بازی انجام داد و یک گل نیز به ثمر رساند. در خط میانی، ایوان راکیتیچ کروات از دیگر گزینه های حضور در این ترکیب منتخب به شمار می رود. هافبک کروات در ۲۷۷ بازی برای تیم ۳۵ گل به ثمر رسانده است. در خط حمله نیز بدون شک نیمار که سابقه ۱۸۶ حضور در ترکیب و ۱۰۵ گل زده در کارنامه دارد، می توانست گزینه مناسبی جهت حضور در سمت چپ خط حمله تیم باشد اما مهاجم برزیلی در سال ۲۰۱۷ بارسا را به مقصد پاری سن ژرمن ترک کرد تا همکاری وی با مسی و سوارز در ترکیب آبی اناری ها پایان یابد.

شمایل ترکیب بارسلونا در دهه اخیر میلادی

bea074bfb74b3ccb415434771cf051ca

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *