صفحه اصلی / عمومی / فوتبال جهان | تغییر نام ورزشگاه سن پائولو به دیگو مارادونا

فوتبال جهان | تغییر نام ورزشگاه سن پائولو به دیگو مارادونا

ad banner تغییر نام ورزشگاه سن پائولو

به گزارش بتکارت، طبق اعلام منابع رسمی در شهر ناپولی ایتالیا، تغییر نام ورزشگاه سن پائولو به نام دیگو مارادونا اسطوره تکرارنشدنی دنیای فوتبال در حال انجام است. این خبر را رئیس باشگاه ناپولی تایید و اعلام کرد که به زودی اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

ورود به سایت بت کارت

تغییر نام ورزشگاه سن پائولو و زنده نگه داشتن نام و خاطره دیگو مارادونا

همانطور که در اخبار فوتبال سایت بتکارت نیز مطالعه کردید، دیگو مارادونا اسطوره تکرار نشدنی فوتبال آرژانتین به دلیل عارضه مغزی دار فانی را وداع گفت و با اعلام این خبر یکی از بهترین های تاریخ فوتبال از میان علاقه مندان به فوتبال به خاطره‌ها پیوست و دنیای ورزش و اهالی فوتبال را به شوک بزرگ فرو برد و افراد سرشناس در سرتاسر جهان به شکل‌های مختلف ناراحتی خود را از این موضوع نشان دهند.

اسطوره آرژانتینی فوتبال، دیگو مارادونا درگذشت

بد نیست از کارنامه ورزشی او به صورت مختصر بدانید که او در رده باشگاهی در تیم‌های آرژانتینوس جونیورز، بوکا جونیورز، بارسلونا، ناپولی، سویا، نیولز اولد بویز و دوباره بازگشت به  بوکا جونیورز به میدان رفت.

فوتبال جهان

همچنین دیگو آرماندو مارادونا در رده بین المللی نیز ۹۱ بار برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد و ۳۴ بار موفق شد توپ را وارد دروازه حریفان کند. همچنین او در چهار جام جهانی بازی کرد که برخی از آنها بسیار معروف بود. مارادونا در یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک هر دو گل پیروزی آرژانتین را در برابر انگلستان که از مدعیان قهرمانی بود، وارد دروازه کرد (۲–۱)، تا آرژانتین در نیمه نهایی و فینال نیز با کارکرد درخشان او برابر بلژیک و آلمان غربی به پیروزی رسیده و قهرمان شود. گل اول مارادونا در این دیدار که توپ را زیرکانه با دست وارد دروازه کرد، به گل «دست خدا» معروف شد. او ۶۰ متر را با دریبل زدن چهار بازیکن انگلیس و دروازه‌بان این تیم پیمود و گل دوم تیمش را هم به ثمر رساند که بسیاری آن را بهترین گل تاریخ فوتبال می‌دانند. سال ۲۰۰۲ در یک نظر سنجی که از سوی فیفا برگزار شد، این گل لقب برترین گل قرن را به خود اختصاص داد.

بدون شک همه فوتبال دوستان و علاقه مندان به این چهره تکرار نشدنی از خبر فوت او ناراحت شدند ولی صورت قطعی می توان گفت که هواداران باشگاه ناپولی به خاطر درگذشت دیه گو مارادونا ناراحت ترین هستند چرا که این بازیکن بزرگ، اسطوره این باشگاه به حساب می‌آمد و تنها اسکودتوی ناپلی ها با وجود درخشش مارادونا به ثبت رسیده بود و مارادونا در این تیم خاطرات تکرار نشدنی زیادی را به ثبت رسانده بود.

فوتبال جهان

بعد از این که خبر در گذشت مارادونا اعلام شد اورلیو دی لورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی در بیانه‌ای اذعان داشت که به زودی  تغییر نام ورزشگاه سن پائولو انجام خواهد شد و نام ورزشگاه سن پائولو به دیه گو مارادونا تغییر پیدا خواهد کرد. در همین رابطه دقایقی پیش شهردار شهر ناپل به شکل رسمی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که این تصمیم نهایی شده و از این پس نام ورزشگاه خانگی ناپولی به دیه گو مارادونا تغییر پیدا خواهد کرد تا یاد و خاطره این بازیکن بزرگ برای مردم ناپل زنده بماند و این کمترین کاری است که آنها می‌توانند برای مارادونا انجام دهند.

ورزشگاه تیم ناپولی را بیشتر بشناسید

ورزشگاه سن پائولو استادیوم خانگی تیم ناپولی ایتالیا است. چند سال پس از تخریب استادیوم خانگی سابق باشگاه ناپولی با نام استادیوم پارتنوپئو در جنگ جهانی دوم به‌وسیله‌ی هواپیماهای دشمن، این باشگاه ورزشگاه جدیدی را به نام استادیوم سن پائولو تاسیس کرد. هنگامی که ایتالیا به‌عنوان میزبان رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۰ انتخاب شد، ورزشگاه خانگی تیم ناپولی را نیز به‌عنوان یکی از ورزشگاه‌های منتخب برای برگزاری این رقابت‌ها معرفی کردند. با بیش از ۶۰ هزار نفر ظرفیت، سن پائولو سومین استادیوم بزرگ فوتبال در ایتالیا به‌ شمار می‌رود.

ورود به سایت بت کارت

bomb 5 تغییر نام ورزشگاه سن پائولو
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

دانلود بهترین بازی تخته نرد

دانلود بهترین بازی تخته نرد آنلاین برای اندروید و آیفون

تخته نرد یکی از قدیمی‌ترین و محبوبترین بازی‌های دنیاست. قدمت این بازی جذاب به 3000 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *