صفحه اصلی / عمومی / اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ جدال اعجوبه‌ی ولزی و مرلینِ اسکاتلندی

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ جدال اعجوبه‌ی ولزی و مرلینِ اسکاتلندی

ad banner

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ جدال اعجوبه‌ی ولزی و مرلینِ اسکاتلندی

رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا که در شهر یورک (York) و درسالن باربیکِن سِنتِر برگزار می‌شود، اکنون وارد دور چهارم شده‌است و قرعه‌های جذاب، بهترین‌های اسنوکر جهان را در مقابل هم قرار داده‌است. در دور سوم این رقابت‌ها، رانی اُسالیوان، مارک ویلیامز، بَری هاوکینز و نیل رابرتسون همگی حریفان خود را با اقتدار شکست دادند تا اکثر بزرگان در دور چهارم نیز حضور داشته باشند. از شگفتی‌های این دور اما شکست مارکو فو در مقابل حریف جوان و با استعداد خود جک لیسوفسکی بود، که با نتیجه ی ۶-۳ رقم خورد.

اکنون در دور چهارم اسنوکر قهرمانی بریتانیا مارک ویلیامز، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ به مصاف اِستِفن مَک گوایر اسکاتلندی می‌رود تا یکی از جذاب ترین نبرد‌ های این دور را شاهد باشیم.

مارک ویلیامز؛ فراز و نشیب‌های قهرمان جهان

مارک ویلیامزِ ولزی سال جدید میلادی را با قهرمانی در رقابت‌های قهرمان جهان آغاز کرد و نشان داد نه تنها دوره‌ی او با بالارفتن سنش تمام نشده، بلکه نبوغ او اکنون در کنار سال‌ها تجربه‌اش او را به یکی از بهترین اسنوکربازان جهان بدل کرده‌است.  ویلیامز پس از قهرمانی جهان توانست در تورنومنت آزاد جهان در سال ۲۰۱۸  نیز قهرمان شود تا شروعی رویایی را داشته‌باشد. اما در ادامه اوضاع برای ویلیامز خوب پیش نرفت و او در رقابت‌های آزاد انگلیس، قهرمان قهرمانان، مسترز شانگهای و آزاد ایرلند شمالی با شکست از دور مسابقات کنار رفت.

با این حال اما مارک فارغ از فرمی که در آن قرار دارد همیشه یکی از باکلاس‌ترین اسنوکربازان جهان است که در بدترین شرایط فنی نیز توانایی پیروزی در مقابل حریفان را دارد. او در این مسابقات نیز آماده نشان داده و تا اینجا توانسته آدام دافی، َدنیل وِلز و سائِنگکام را با اقتدار شکست دهد. او حتی موفق به ثبت سه بِرِیک صد امتیازی نیز شده‌است که در کنار رانی اُسالیوان از بهترین رکوردهای این رقابت‌ها تا به اینجا بوده است. با توجه فرم اخیر ویلیامز می‌توان پیش‌بینی کرد که او شانس بسیار خوبی برای پیروزی در این بازی دارد.

اسنوکر قهرمانی بریتانیا

اِستفِن مَک گوایر؛ رویاپردازی مرد اسکاتلندی در یورک

اِستفِن مَک گوایر اسنوکرباز ۳۷ ساله‌ی اسکاتلندی بیستمین سال دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کند. او در این مدت موفق به فتح ۱۰ عنوان گوناگون اسنوکر شده که ۵ تای آن‌ها از عناوین اصلی اسنوکر جهان به شمار می‌آیند. در این میان قهرمانی در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا در سال ۲۰۰۴ بهترین عنوان مَک گوایر تا به اینجا بوده‌است.

مک گوایر از آن دست بازیکنانی است که مهارت خاصی در بازی هجومی دارد و تا کنون موفق به ثبت ۳۹۴ بِرِیک صد امتیازی شده‌است که در میان ۱۶ بازیکن برتر اسنوکر جهان، یکی از بهترین رکورد‌هاست. او در این دوره از رقابت‌ها نیز بسیار آماده نشان داده و توانسته لیشتِنبِرگ، دونالدسون و کارتِر را از پیش رو بردارد و حریف مارک ویلیامز در دور چهارم شود. مک گوایر با آنکه در تعدا عناوین کسب شده با مارک ویلیامز قابل مقایسه نیست اما همیشه در مقابل او بازی‌های فوق العاده‌ای را به نمایش گذاشته‌است. ویلیامز و مَک گوایر تا کنون ۱۳ بار با هم روبه رو شده‌اند که سهم مارک ۷ پیروزی و سهم مک گوایر ۶ پیروزی بوده‌است.

تاریخچه‌ی بازی‌های رو در روی این دو بازیکن نیز نشان می‌دهد که احتمالا رقابت بسیار نزدیکی را شاهد خواهیم بود.

اسنوکر قهرمانی بریتانیا

 

این بازی از ساعت ۵ روز چهارشنبه در سالن باربیکِن سنتِر برگزار می‌شود.

پیش‌بینی مسابقه مارک ویلیامز – اِستفِن مَک گوایر در سایت بتکارت

 

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *