صفحه اصلی / عمومی / داستان دنباله‌دار جدایی گرت بیل از رئال مادرید؛ ترک برنابئو در ژانویه ؟!

داستان دنباله‌دار جدایی گرت بیل از رئال مادرید؛ ترک برنابئو در ژانویه ؟!

ad banner

به نظر می‌رسد داستان جدایی گرت بیل از رئال مادرید از تابستانی که گذشت، هم‌چنان ادامه دارد و نشریه مارکا اسپانیا در تازه‌ترین خبر خود مدعی شده است که او باز هم به‌جدایی از رئال و رفتن به لیگ چین می‌اندیشد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

گرت بیل مادرید را به مقصد چین ترک خواهد کرد؟!

نشریه مارکا در خبر خود در خصوص بیل نوشته است که او تمایل دارد در ژانویه از رئال مادرید جدا شود و به احتمال زیاد با توجه به پیشنهاد بالایی چینی‌ها او راهی لیگ چین خواهد شد. در تابستانی که گذشت، بازار نقل‌ و‌ انتقالات داغ‌تر و پیچیده‌تر از همیشه دنبال شد و یکی از بازیکنانی که حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص او بوجود آمد، گرت بیل ولزی بود. بازیکن شماره ۱۱ رئال مادرید که در سال ۲۰۱۳ با قراردادی گران‌قیمت از تاتنهام به جمع کهکشانی‌ها اضافه شد.
گرت بیل
بیل در آن سال با قراردادی به مبلغ ۹۱ میلیون یورو به مادرید آمد و این مبلغ تا پایان فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۶، بیل را گرانترین فوتبالیست تاریخ کرد تا اینکه پل پوگبا با انتقال ۱۰۵ میلیون یورویی از یوونتوس به منچستر یونایتد رکورد ستاره ولزی را شکست. در فصل اول حضور در پایتخت اسپانیا گرت بیل به خاطر مبلغ بالای انتقال، زیر ذره‌بین شدیدی قرار گرفته بود و انتقاداتی از او می‌شد. بعد از این برهه زمانی، مصدومیت‌های پی‌در‌پی او حوصله هواداران و کادر فنی تیم را سر برد و باز هم انتقادات علیه او شدت گرفت. در فصل‌هایی که کریستیانو رونالدو و کریم بنزما نیز حضور داشتند، بیل تلاش کمتری را نسبت به این دو انجام می‌داد و به‌نوعی خیالش از بابت حضور این دو مخصوصا رونالدو برای گلزنی‌هایش راحت بود و خود هیچ تلاشی برای تیم نمی‌کرد. بد نیست بدانید گرت بیل بیش از یک سوم روزهایی که در مادرید حضور داشته را مصدوم بوده و این موضوع به شدت کادرفنی و هواداران این تیم را عاصی کرده است. بعد از رفتن زین الدین زیدان و کریستیانو رونالدو از تیم در سال ۲۰۱۸، همه‌چیز بدتر شد. گرت بیل برای رئالی‌ها به میدان می‌رفت و افت محسوس او بیش از پیش احساس می‌شد و دیگر رونالدویی نبود که ناجی او باشد. این موضوع موج انتقادات را علیه او به راه انداخت. همراهی نکردن بازیکنان بعد از بازی‌ها، رابطه بد با برخی بازیکنان در رختکن و مشکلاتی ازین قبیل، داستان‌هایی بود که او در فصل گذشته در مادرید بوجود آورد و باعث شد هواداران در هر بازی او را در ورزشگاه هو کنند.
asx 2
ولی بیل به این موضوعات اهمیتی نمی‌داد و کار خود را ادامه می‌داد زیرا او حتی دستمزدی بالاتر از سرخیو راموس کاپیتان محبوب رئالی‌ها دریافت می‌کرد و به‌نظر می‌رسید دریافت حقوق از موفقیت تیم برای وی الویت بیشتری دارد. بعد از فصل پرفراز و نشیب کهکشانی‌ها و نتایج ضعیف و در پی آن اخراج دو سرمربی از جمله جولین لوپتگی و سانتیاگو سولاری، فلورنتینو پرز تصمیم گرفت تا زین الدین زیدان را به مادرید بازگرداند و این کار را کرد. چیزی که پس از بازگشت زیدان به وضوح دیده می‌شد این بود که پس از بازگشت وی، زیدان صراحتا به بیل اعلام کرد که او را نمی‌خواهد و در همه خبرگزاری‌های رسمی هم چندین بار تاکید داشت که در برنامه فصل آینده رئالی‌ها جایی نخواهد داشت و بهتر است به دنبال تیمی مناسب برای خود باشد و ماجرا از همینجا شروع شد. این بازیکن ولزی در ابتدا به صورت غیرمستقیم اعلام کرد که دوست دارد در مادرید بماند و پس از این که زیدان به این مصاحبه او نیز چراغ قرمز نشان داد، بیل چندین بار به صورت مستقیم و یا از طریق مدیر برنامه‌هایش اعلام کرد که در صورتی از رئال مادرید جدا می‌شوم که این تیم دستمزد سه ساله باقی مانده از قراردادم را پرداخت کند. بیل بارها موضوع مالی را پیش کشید و زیدان بارها از عدم تمایل برای ماندن او در مادرید صحبت کرد. کار هرروز بالاتر می‌گرفت و طرفین مصاحبه‌های تندی را علیه هم انجام می‌دادند.
Z
حتی زیدان در چند بازی باقیمانده لالیگا نیز بیل را از لیست خارج کرد تا بر این موضوع تاکید بیشتری داشته باشد. مهم‌ترین مسئله نیز که برای بیل مطرح می‌شد قیمت بالای دستمزد او بود که هیچ تیمی با توجه به سن و سال و کیفیت پایین او حاضر به پرداخت آن مبلغ نمی‌شد و به همین خاطر او مشتری را در پی خود نمی‌دید. قیمت بیل در سایت ترانسفرمارکت ۷۰ میلیون یورو اعلام شده در حالی که مدیر برنامه های وی معتقد است او ۱۷۵ میلیون یورو ارزش دارد. مهم‌ترین مشکل سران رئال برای انتقال بیل همان‌طور که گفته شد، به دستمزد بالای او برمی گردد. بسیار مشکل است که بتوان تصور کرد که رئال بتواند ۱۰۱ میلیون یورویی که در مجموع سال ۲۰۱۳ برای جذب بیل هزینه کرده است را جبران نماید. با محاسبه دستمزد فعلی او ۱۷ میلیون یورو سالانه می‌گیرد و تا سال ۲۰۲۲ با باشگاه قرارداد دارد. نکته جالب توجه این است که در حال حاضر این بازیکن از همه بازیکنان بزرگ باشگاه بیشتر دستمزد می‌گیرد. حتی از سرخیو راموس! خیلی‌ها معتقد هستند این بزرگترین مانع برای انتقال او به تیم‌های دیگر محسوب می‌شود. این بازیکن ولزی در آستانه ۳۰ سالگی قرار دارد و تاکنون هیچ باشگاهی هیچ پیشنهاد رسمی را مطرح نکرده است. او هم‌اکنون از نظر ارزش پایین تر از آسنسیو، واران و تونی کروس ۸۰ میلیونی و برابر با بازیکنانی چون کاسیمیرو و وینیسیوس است. بیل از این حیث فاصله بسیاری با مسی، گریزمان و دمبله دارد که به ترتیب ۱۶۰، ۱۵۰ و ۱۲۰ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده‌اند.

او در لالیگا پانزدهمین بازیکن ارزشمند محسوب می‌شود و با این اوصاف بعید به نظر می‌رسد تیمی بخواهد بیشتر از ارزش وی دستمزد بدهد آن هم برای بازیکنی که بیشتر روزهای حساس فصل مصدوم است! جالب است بدانید کل بازی‌های وی تا پیش از شروع فصل جدید برای رئال ۳۴۱ بازی بوده که او ۱۱۳ آن‌ها را از دست داده است و در ۲۲۸ بازی که حضور داشته ۱۰۲ گل به ثمر رسانده است. بهترین فصل او از لحاظ تعداد بازی فصل ۱۵-۲۰۱۴ بود که در ۷۶.۰۵ بازی‌ها در زمین حضور داشت و ۱۰ درصد گل‌های رئال نیز توسط او به ثمر رسید. از نظر گلزنی نیز فصل ۱۴-۲۰۱۳ یعنی اولین فصل حضور بیل، بهترین فصل او بود و توانست ۱۴.۳ درصد گل‌های رئال را به ثمر برساند. رئال مادرید همچنان منتظر پیشنهاد از تیم‌های دیگر ماند ولی هیچ تیمی تمایل به جذب بیل نداشت. حتی پیشنهاد منچستر یونایتد در فصل نقل و انتقالات هم بصورت جدی اعلام نشده و در شایعه بود. بیل هم به صراحت اعلام کرده که از حضور در رئال مادرید و زندگی در مادرید خوشحال است و می‌خواهد در رئال بماند ولی نظر کادرفنی رئال مادرید و زیدان این نبود. تنها پیشنهاد جدی که برای وی مطرح شد انتقال به جیانگسو سونینگ چین با دستمزد هفتگی ۱ میلیون پوندی بود که او سالانه ۵۲ میلیون پوند کسب می‌کرد. با توجه به نسبت ارزش پوند به یورو، گرت بیل با انتقال به جیانگسو سونینگ، می‌توانست سالانه دستمزدی معادل ۵۷.۲ میلیون یورو دریافت کند که با این دستمزد، وی بالاتر از لیونل مسی به پردرآمدترین بازیکن تاریخ فوتبال بدل می‌شد ولی این انتقال هم به نتیجه‌ای نرسید و در نهایت وی در مادرید ماندنی شد.
sdc 10
بعد از به بن‌بست رسیدن فروش بیل اما جلسه‌ای میان پرز و زیدان برگزار شد و خصوص تغییر اجباری موضع زیزو در آن صحبت شد. آن‌ها خیلی خوب یکدیگر را درک کردند و یک مکالمه کوتاه کافی بود تا شرایط به حالت عادی برگردد. در این جلسه قرار بر این شد زیدان مشکلات خود را با بیل به دست فراموشی بسپارد و اختلافاتی که پس از فینال کیف با بیل شروع شده بود را پایان دهد. گفته می‌شد زیدان و بیل بعد از این جلسه با یکدیگر ملاقات کردند و صحبت‌هایی را در خصوص رفع مشکل بیان کردند. بعد از آن زیدان به دلیل نداشتن بازیکن کافی و مناسب در ترکیب رئال مادرید از بیل در ترکیب ثابت این فصل استفاده کرد و بیل نیز نسبت به فصل‌های گذشته کمی بهتر ظاهر شد. همه‌چیز تا به این‌جای فصل آرام پیش رفته است و بیل به کار خود ادامه داده است ولی نشریه مارکا در تازه‌ترین خبر خود اعلام کرده که گرت بیل دوباره درخواست جدایی از تیم را داده است. کنار گذاشته شدن بیل از بازی رئال مادرید مقابل کلوب بروخه، این تصور را برای مهاجم ولزی ایجاد کرده که زین الدین زیدان باز هم او را نادیده گرفته است اما حقیقت این است که کادر پزشکی باشگاه به زیدان هشدار داده بود استفاده از بیل در آن بازی می‌تواند باعث آسیب دیدگی شدید این بازیکن شود. در هر حال بیل به جاناتان بارنت ایجنت خود گفته است که به دنبال تیمی جدیدی برای او در بازار نقل و انتقالات ژانویه بگردد. دلیل او برای ترک سانتیاگو برنابئو مشخص است: بیل احساس می‌کند در آنجا به اندازه کافی توجهی به او ندارند و برای وی احترام قائل نیستند.
dfvds
همان‌طور که متذکر شد ۲۶ مصدومیت مختلف باعث شده است تا او طی شش فصل اخیر، تنها در ۵۳ درصد از مسابقات رئال مادرید به میدان برود. بنابراین حالا که انتقال به تیمی اروپایی میسر نیست، توجه بیل و مدیر برنامه‌اش دوباره معطوف به چین شده است. شانگهای شنهوا می‌خواهد هنگام آغاز شدن فصل جدید سوپر لیگ چین در ماه مارس، بیل را به عنوان اَبرستاره خود در اختیار داشته باشد و در همین راستا مذاکراتی با ایجنت او داشته‌اند. در همان زمان و مطرح شدن پیشنهاد چینی‌ها، آن‌ها از معامله با رئال مادرید کنار کشیدند تا استفان الشعراوی به شانگهای شنهوا ملحق شود. با این حال شاید آن‌ها نیز باز هم در ژانویه سراغ بیل را بگیرند. دو هفته قبل از اقدام شانگهای شنهوا، جیانگسو سونینگ به دنبال بیل بود اما نمی‌خواست بابت این انتقال پولی به رئال مادرید بپردازد. این بار اما رئال مادرید راغب خواهد بود تا اجازه جدایی به عنوان یار آزاد را به بیل بدهد، زیرا این باعث می‌شود سالیانه ۳۴ میلیون یورو صرف دستمزد این بازیکن نکنند و حداقل این دستمزد بالا را برای او پرداخت نکنند حتی اگر او به‌عنوان بازیکن آزاد به تیمی منتقل شود. یکی از دلایلی که در تابستان سفیدپوشان اصرار داشتند که بیل را به‌فروش برسانند همین بود که او به عنوان بازیکن آزاد به تیمی منتقل نشود تا بتوانند از مبلغ دریافتی او بازیکن بزرگی را برای تیم خریداری کنند ولی با توجه به اینکه او مشتری این‌چنینی ندارد و به احتمال زیاد نخواهد داشت، رئالی‌ها به انتقال او به عنوان بازیکن آزاد نیز راضی هستند تا حداقل حقوق سالیانه این بازیکن را که مبلغ بسیار زیادی است را پرداخت نکنند.

از سوی دیگر بنابر آخرین گزارشات، نشریه ال‌چیرینگیتو نیز گزارش داده است که گرت بیل در تمرینات امروز رئال مادرید شرکت نکرده و ساعتی پیش، مادرید را به مقصد لندن ترک کرده است. سفری که بعید نیست به مصدومیت او مربوط باشد؛ اگرچه هدف از این سفر، دلایل شخصی اعلام شده است. بیل در جریان دیدار ولز و کرواسی در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ مصدوم شد و دو بازی اخیر رئال مادرید مقابل مایورکا و گالاتاسرای را از دست داده است. با توجه به اینکه بیل دو جلسه تمرینی قبلی رئال مادرید را هم از دست داده، بسیار بعید است او به بازی با لگانس که چهارشنبه برگزار خواهد شد، برسد. ناگفته نماند که برطبق گزارش مارکا، گرت بیل با استفاده از حق قانونی خود از رئال مادرید درخواست کرده دیگر بیانیه‌ای درباره مصدومیت‌های او منتشر نشود. اتفاقی که این بار افتاد و در حالی که کهکشانی‌ها برای مصدومیت مودریچ بیانیه‌ای منتشر کردند، خبری از اعلام مصدومیت بیل نبود. مشخص نیست ادعای نشریات صحیح می‌باشد، یا این‌که این بازیکن داستان دیگری از جمله اختلافات با باشگاه را برای ترک مادرید داشته است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *