صفحه اصلی / عمومی / ویدئو؛ گذشته سخت پاتریس اورا از زبان خودش (زیرنویس فارسی)

ویدئو؛ گذشته سخت پاتریس اورا از زبان خودش (زیرنویس فارسی)

ad banner

پاتریس اورا در 15 ماه می سال 1981 در داکار، پایتخت سنگال متولد شد. وی در سن 6 سالگی به پاریس رفت و فوتبال را به صورت جدی دنبال کرد. در خانواده شلوغ پاتریس همیشه افرادی پیدا می شدند که با او فوتبال بازی کنند.

دوران حرفه‌ای پاتریس اورا

پاتریس اورا کار خود را با باشگاه کوچک ایتالیایی مارسالا آغاز کرد. در این باشگاه اورا به عنوان مهاجم بازی می کرد و با سرعت بالایی که داشت، در 25 بازی 5 گل نیز به ثمر رساند. وی سپس به مونزا، در دسته دوم ایتالیا رفت. در این تیم وی زیاد به بازی گرفته نشد و به همین دلیل به نیس در دسته دوم فرانسه پیوست.

حضور در باشگاه نیس با آغاز درخشش و تاثیرگذاری پاتریس اورا همراه شد. سالویونی مربی تیم به دلیل کمبود بازیکن، از او به جای پست مهاجم، در سمت چپ خط دفاعی استفاده کرد و پاتریس در این پست درخشید و حتی در تیم منتخب فصل در رقابت های دسته دوم فرانسه نیز قرار گرفت.

به دلیل ارتباطات بین دو باشگاه، پاتریس در سال 2002 از نیس به موناکو نقل مکان کرد و از این طریق پول زیادی به باشگاه سابقش رسید. دیدیه دشامپ، مربی تیم نیز یکی از طرفداران این بازیکن بود و به همین دلیل پاتریس به سرعت در ترکیب اصلی تیم جای گرفت و حتی موفق شد در انتهای فصل نیز با موناکو به مقام نایب قهرمانی لیگ فرانسه دست یافت. وی همچنین موفق شد با این تیم فرانسوی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یابد که اینجا نیز با شکست مقابل پورتو و ژوزه مورینیو به مقام نایب قهرمانی رقابت ها دست یافت.

موناکو بسیاری از بازیکنان خوب خود را فروخت و در لیگ نیز شرایط خوبی نداشت. به همین دلیل، پاتریس نیز در اندیشه یافتن تیمی جدید برای کسب افتخارات بزرگ بود. در 10 ژانویه 2006، اورا همزمان با نمانیا ویدیچ در ورزشگاه اولدترافورد به هواداران منچستریونایتد معرفی شد. وی در فصل 2006/07 اولین قهرمانی خود با منچستریونایتد را در لیگ برتر انگلستان تجربه کرد. در فصل بعد، اورا به همراه منچستریونایتد به مقام قهرمانی لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا دست یافت و خود نیز در ترکیب تیم منتخب فصل فوتبال انگلستان جای گرفت.

در جولای 2014 اورا با قراردادی 2 ساله به یوونتوس پیوست و به همراه این تیم به دو قهرمانی در سری آ دست یافت. وی همچنین توانست با این تیم ایتالیایی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یابد، اما یوونتوس در دیدار نهایی با نتیجه 1-3 مغلوب بارسلونا شد. این پنجمین حضور پاتریس اورا در فینال لیگ قهرمانان بود و وی تبدیل به اولین بازیکنی شد که در 4 فینال لیگ قهرمانان شکست می خورد.

اورا در ژانویه 2017 به عنوان بازیکن آزاد و با قراردادی 18 ماهه به مارسی پیوست و یک سال بعد نیز در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی به وست هم در لیگ برتر انگلستان ملحق شد.

این بازیکن در نهایت در جولای سال 2019 به طور رسمی از میادین فوتبال خداحافظی کرد.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *