صفحه اصلی / عمومی / کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ ۷۴ نکته آماری که باید بدانیم (بخش دوم)

کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ ۷۴ نکته آماری که باید بدانیم (بخش دوم)

ad banner

کوپا آمریکا ۲۰۱۹ از نگاه خیلی ها سخت ترین تورنومنت فوتبال است. اگر شما برای اولین بار میخواهید این مسابقات را دنبال کنید پس بهتر است با ۷۴ نکته آماری آشنا شوید. با بخش دوم همراه باشید.

پیش‌بینی مسابقات کوپا آمریکا در سایت بتکارت

نکات آماری کوپا آمریکا

۴۹- در رقابت های سال ۱۹۷۵ در کشور پرو، بازی ها در فرمت جدیدی برگزار شد. ۳ گروه سه تیمی و دیدارهایی که با عنوان تیم میزبان و مهمان، به صورت رفت و برگشت برگزار می شد. صدرنشین هر گروه به همراه قهرمان پیشین مسابقات که در این دوره کشور اروگوئه بود، به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می کردند. در این سال پرو قهرمان شد.

۴۸- رقابت های سال ۱۹۷۵، پس از ۸ سال عدم برگزاری رقابت ها انجام شد و بین سال های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷، تنها ۵ دوره از این رقابت ها پیگیری شد.

۴۷- در رقابت های سال ۱۹۷۵، ونزوئلا در دو بازی اول خود از ۳ دروازه بان مختلف استفاده کرد. در دیدار اول این تیم مقابل برزیل عمر کلمنارس تعویض شد و جای خود را به دروازه بان دوم داد، در دیدار مقابل آرژانتین نیز ویسنته وگا جای خود را به آندرس آریزالتا داد.

۴۶- پس از قهرمانی پرو در رقابت های سال ۱۹۷۵، دو بازیکن این تیم یعنی پرسی روخاس و الئ آذار سوریا باید برای دیدار کلاسیک ایندیپندنته و راسینگ خود را به آرژانتین می رساندند. آن ها از فرودگاه به استادیوم محل بازی رفتند و قطعی برق که باعث شد بازی با تاخیر آغاز شود به آن ها کمک کرد به این دیدار برسند. در این بازی روخاس یک گل برای ایندیپندنته به ثمر رساند.

۴۵- تیم ملی آرژانتین در سال ۱۹۷۹ با هدایت سزار لوئیز منوتی در کوپا آمریکا حاضر شد. در رقابت های آن سال، ستاره فوتبال دنیا یعنی دیگو آرماندو مارادونا به دنیا معرفی شد.

کوپا آمریکا

۴۴- سال ۱۹۷۹، سالی رویایی برای فوتبال پاراگوئه بود. علاوه بر قهرمانی تیم ملی این کشور در رقابت های جام ملت های آمریکای جنوبی، تیم المپیای این کشور نیز موفق شد با برتری مقابل بوکاجونیورز به مقام قهرمانی کوپا لیبرتادورس دست یابد و در ادامه با پیروزی مقابل مالمو سوئد، جام بین قاره ای را نیز با خود به خانه ببرد.

۴۳- در رقابت های سال ۱۹۸۳، اروگوئه، قهرمان مسابقات دو ستاره به دنیای فوتبال معرفی کرد که بعدها به بازیکنان بزرگی در فوتبال جهان تبدیل شدند؛ انزو فرانسسکولی و کارلوس آگیلرا.

۴۲- انزو فرانسسکولی آمار خوبی در رقابت های کوپا آمریکا از خود بر جای گذاشته است. او در ۴ دوره از این مسابقات حاضر شد که در ۳ دوره آن به مقام قهرمانی رسید (۱۹۸۳، ۱۹۸۷ و ۱۹۹۵) و در رقابت های سال ۱۹۸۹ نیز به همراه اروگوئه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. او همچنین در۱۶ بازی در این رقابت ها، ۵ گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند.

۴۱- در رقابت های سال ۱۹۸۳ که این بار نیز در تمامی کشورهای آمریکای جنوبی برگزار می شد، اولین شکست بولیوی در لا پاز رقم خورد. کلمبیا در مقابل آلتی پلانو، تیمی که در دیدار های گذشته خود ۴ پیروزی و یک تساوی کسب کرده بود به برتری رسید.

۴۰- دو مربی که در رقابت های سال ۱۹۷۵ مربیگری کرده بودند، در مسابقات این دوره نیز دوباره به همان تیم های سابق خود بازگشتند؛ افراین سانچز دوباره سرمربی کلمبیا شد و والتر روکه مجددا هدایت ونزوئلا را بر عهده گرفت.

۳۹- ۱۳ سال طول کشید تا آرژانتین موفق شود دوباره در این رقابت ها مقابل برزیل به پیروزی دست یابد. در 24 آگوست سال ۱۹۸۳ و در شهر بوینوس آیرس، آلبی سلسته با نتیجه ۱ بر ۰ مقابل برزیل پیروز شد. پیروزی قبلی این تیم مقابل برزیل به برد ۰-۲ آن ها در ۴ مارس ۱۹۷۰ در پورتو آلگره بازمی گشت.

۳۸- تک گل آرژانتین در پیروزی این تیم در سال ۱۹۸۳ توسط ریکاردو گارکا، سرمربی فعلی تیم ملی پرو به ثمر رسید.

۳۷- پس از ۳ دوره پر حرف و حدیث از این مسابقات که میزبان مشخصی برای بازی ها تعین نشده بود، رقابت های سال ۱۹۸۷ به میزبانی آرژانتین برگزار شد و در نهایت اروگوئه به مقام قهرمانی دست یافت.

۳۶- بهترین بازیکن سال ۱۹۸۷ این رقابت ها، کارلوس والدراما بود. ال پیبه موفق شد به همراه کلمبیا و با پیروزی مقابل آرژانتین در دیدار رده بندی، به مقام سوم کوپا آمریکا دست یابد.

۳۵- از رقابت های سال ۱۹۸۷، نماد رقابت های نیز طراحی شد. در رقابت های سال ۱۹۸۷ آرژانتین، گاردلیتو به عنوان نماد مسابقات انتخاب شد.

۳۴- تیم ملی اروگوئه موفق شد در سال ۱۹۸۷ پس از ۵۰ سال مقابل آرژانتین در بوینس آیرس به برتری دست یابد. آخرین بار این تیم در رقابت های ۱۹۳۷ موفق شد در ورزشگاه سن لورنزو با نتیجه ۳-۲ مقابل آلبی سلسته پیروز شود.

۳۳- در این سال برزیل پس از ۷۰ سال، دوباره با نتیجه ۴-۰ در کوپا آمریکا مغلوب شد. این تیم در سال ۱۹۱۷ مقابل اروگوئه و در سال ۱۹۸۷ در مقابل شیلی با این نتیجه شکست خورد.

۳۲- پیروزی ۴-۰ شیلی مقابل برزیل، دومین پیروزی این تیم مقابل سبز و زرد ها در رقابت های کوپا آمریکا بود. در رقابت های سال ۱۹۵۶ نیز این تیم در مقابل برزیل با نتیجه ۴-۱ پیروز شده بود.

۳۱- تاریخ اول جولای سال ۱۹۸۷، اولین تجربه مربیگری فرانسیسکو ماتورانا در تیم ملی کلمبیا بود؛ پیروزی ۲ بر ۰ این تیم مقابل بولیوی، اولین بازی بازیکنانی نظیر رنه هیگوئیتا، لئونل آلوارز، کارلوس والدراما و برناردو ردین نیز محسوب می شد.

۳۰- رقابت های کوپا آمریکای سال ۱۹۸۷ در کشور آرژانتین، اولین تورنمنتی بود که الکس آگیناگای اکوادوری تجربه می کرد، بازیکنی که برای ۳ دهه و از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۴ به صورت مداوم در ۸ دوره این بازی ها حاضر بود.

۲۹- ۳۰ سال پیش نیز برزیل میزبان این رقابت ها بود. در آن دوره میزبان موفق شد با تک گل روماریو مقابل اروگوئه به برتری رسیده و قهرمان رقابت ها شود.

۲۸- کارلوس دونگا، بازیکن و سرمربی سابق تیم ملی برزیل در رقابت های سال ۱۹۸۹ به همراه تیم ملی کشورش قهرمان این رقابت ها شد. در سال ۱۹۹۷ او دوباره به رقابت ها بازگشت و در کوپا آمریکای سال ۲۰۰۷ به عنوان مربی و با غلبه بر ونزوئلا به مقام قهرمانی رسید.

۲۷- کارلوس مالدونادو در رقابت های سال ۱۹۸۹ کشور ونزوئلا ۴ گل به ثمر رساند. او در باشگاه هایی از کشورهای برزیل، آرژانتین و کلمبیا سابقه بازی دارد.

۲۶- از ۱۰ مربی حاضر در رقابت های سال ۱۹۸۹، ۶ تیم از مربیان خارجی بهره می بردند و از این ۱۰ مربی، ۴ مربی از کشور آرژانتین بودند: خورخه هابگر (بولیوی)، ادواردو مانرا (پاراگوئه)، کارلوس هوراسیو مورنو (ونزوئلا) و کارلوس بیلاردو (کلمبیا).

۲۵- مارکو اچِوِری در رقابت های سال ۱۹۸۹ اولین دوره از ۶ دوره حضور خود در رقابت های کوپا آمریکا را تجربه کرد. این بازیکن تیم ملی بولیوی در تورنمنت های سال های ۱۹۸۹، ۱۹۹۱، ۱۹۹۳، ۱۹۹۵، ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹، ۲۱ بار بازی کرد و ۴ گل نیز به ثمر رساند.

پیش‌بینی مسابقات کوپا آمریکا در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *