صفحه اصلی / عمومی / پیش بینی ام ام ای ؛ به استقبال جدال امیر علی اکبری – شلتون گریوز

پیش بینی ام ام ای ؛ به استقبال جدال امیر علی اکبری – شلتون گریوز

ad banner

پیش بینی ام ام ای شنبه شب از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران و با شروع رویداد ACA 93 به اوج هیجان خواهد رسید. در یکی از مهمترین‌ مبارزات این رویداد امیر علی اکبری از ایران برابر شلتون گریوز از آمریکا قرار می‌گیرد. علی اکبری که به علت ممصدومیت نتوانست سر کمربند سنگین وزن با محمد واخايف روس مبارزه کند، حالا باید برای مبارزه‌ با او از سد گریوز بگذرد. شلتون از طرف دیگر گریوز  تا ورودی یو اف سی پیش رفته بود، اما در نهایت با این سازمان معتبر قرارداد نبست. به همین دلیل گریوز حالا دنبال اثبات شایستگی‌های خود در روسیه است.

پیش بینی این مبارزه در سایت بتکارت

رویداد ACA 93 مجموعا شامل ۱۵ مبارزه است که مهمترین‌های‌شان به ترتیب زیرند:

میخائیل مالیوتین (روسیه) – رابرت امرسون (آمریکا)

خوزه دنیل کانلاس (اسپانیا) – آلسکی بوتورین (روسیه)

رستم کریموف (روسیه) عبدالرحمان دودائف (روسیه)

امیر علی اکبری (ایران) – شلتون گریوز (آمریکا)

مبارزه‌ی اصلی رویداد سر کمربند قهرمانی : سلمان زامالدائف (روسیه) – مورات بالایف (روسیه)

در ادامه به معرفی دو مبارز می‌پردازیم:

پیش بینی ام ام ای
پیش بینی ام ام ای

پیش‌ بینی ام ام ای ؛ امیر علی اکبری و رویای قهرمانی در روسیه

  • لقب: سلطان The King
  • سن: ۳۰
  • قد: ۱۹۱ سانتیمتر
  • وزن: ۱۱۶ کیلوگرم
  • ملیت: ایرانی

امیر علی اکبری ورزش حرفه‌ای را از سال ۲۰۰۷ و در کشتی آغاز کرد. او به سرعت قدرت خود را به رخ هم وزنان خود کشاند و یک سال بعد مدال طلای مسابقات آسیایی و مدال برنز جهانی را در ۹۶ کیلوگرم بدست آورد. درخشش او ادامه داشت و در سال ۲۰۱۰ موفق شد مدال طلای جهان را در مسابقات موسکو بدست آورد. در سال ۲۰۱۱ تست دوپینگ او مثبت درآمد و به همین دلیل المپیک ۲۰۱۲ را از دست داد. یک سال بعد و در مسابقات جهانی بوداپست توانست دومین مدال طلایش را کسب کند. هرچند که کمی بعد برای دومین بار تست دوپینگش مثبت اعلام شد و این بار فدراسیون جهانی کشتی او او را مادام العمر محروم کرد. به این ترتیب دوران فعالیت او در کشتی با ثبت رکورد ۱۴ پیروزی و تنها ۱ شکست (برابر بلاژ کیس در سال ۲۰۰۹) به پایان رسید.

امیر علی اکبری یک سال از ورزش دور بود و خبری از او در رسانه‌ها منتشر نمی‌شد. سپس به یکباره اعلام شد که به ورزش ام ام ای روی آورده و در تایلند به یادگیری جوجیتسو و کیک بوکسینگ مشغول است. علی اکبری در سازمان معتبر AKA Thailand  زیر نظر مبارز قدیمی یو اف سی، مایک سویگ تمرین کرد. در سال ۲۰۱۵ علی اکبری به دنیای حرفه‌ای ام ام ای وارد شد و در اولین مبارزه‌اش هونگ چول لی را در ۱۷ ثانیه ناک اوت کرد. دومین مبارزه‌ی او هم در سازمان تایلندی و برابر رادو اشپینگل معروف برگزار شد که باز هم با برد علی اکبری در راند اول همراه بود.

علی اکبری سپس به سازمان بسیار معتبر رایزین در ژاپن پیوست. اولین تجربه او مسابقات گرند پری رایزین در سال ۲۰۱۶ بود. او در راه رسیدن به فینال جوائو آلمیدا را ناک اوت کرد و هیث هیرینگ و والنین مولدوفسکی را با رای داوران شکست داد. رقیب علی اکبری در فینال میرکو کرو کاپ، مبارز بسیار قدرتمند کروات بود که در ۴۲ سالگی تمام عناوین مهم  را بدست آورده بود. علی اکبری که ظهر همان روز در دیدار نیمه نهایی آسیب کوچکی دیده بود، در راند اول برابر کرو کاپ ناک اوت شد و به نایب قهرمانی رضایت داد.

علی اکبری در سال ۲۰۱۷   به سازمان ACA  پیوست. در مباره‌ی اولش دنیل اسمولدروف را در راند اول ناک اوت کرد و سپس در مهرماه ۱۳۹۷ موفق شد دنیل اوملیانچوک، معروف به خرس لهستان را با رای داوران شکست دهد. طبق برنامه قرار بود در آبان ماه با محمد واخائف سر کمربند قهرمانی مبارزه کند، اما مصدومیت شدید پا  در بازی با اوملیانچوک باعث لغو مبارزه با واخائف شد. حالا علی اکبری باید برابر شلتون گریوز از آمریکا به میدان برود و محمد واخائف فروردین ماه برابر رقیبی دیگر قرار می‌گیرد. در صورت برد هر دو مبارز و تمدید قرارداد علی اکبری، می‌توان انتظار داشت که در سال ۱۳۹۸ او سر کمربند قهرمانی با مبارز مسلمان روس مبارزه کند. علی اکبری در رنکینگ سنگین وزن ACA رتبه‌ی اول را دارد. رکورد او در ام ام ای  ۹ برد و ۱ شکست بوده و ۷ برد او با ناک اوت بدست آمده است.

پیش بینی ام ام ای
پیش بینی ام ام ای

شلتون گریوز به دنبال موفقیت در ماجراجویی جدید

  • لقب: قبر کن The Gravedigger
  • سن: ۳۳
  • قد: ۱۸۷ سانتیمنر
  • وزن: ۱۱۸ کیلوگرم
  • ملیت: آمریکایی

شلتون گریوز از سال ۲۰۱۲ فعالیتش را در ام ام ای آغاز کرد در شروع کار چندان موفق نبود. او در اولین مبارزه‌اش موفق شد کیث بل را در راند اول ناک اوت کند. اما در چهار مبارزه‌ی بعدی‌اش ۳ بار شکست خورد که دو بار از این بین با سابمیشن بود. دوران موفق مبارزات گریوز از سال ۲۰۱۵ و با برد برابر جو استریپلینگ شروع شد. پس از چهار برد متوالی، گریوز موفق شد به مبارزات ورودی سازمان یو اف سی راه یابد. او در سال ۲۰۱۷ و در رویداد سه شنبه شب دانا وایت Dana White’s Tuesday Night Contender Series برابر هموطنش اورت سیمز پا به هشت ضلعی گذاشت و موفق شد او را در راند سوم ناک اوت کند. با وجود این عملکرد خوب، یو اف سی به دلایل نامعلوم حاضر به بستن قرارداد با او نشد. شاید یکی از دلایل این تصمیم شهرت بسیار کم و سن بالای گریوز بود. به هر صورت شلتون گریوز به کار خود در ام ام ای ادامه داد و در دو مبارزه‌ی بعدی‌اش موفق شد جیسون والراون را با ناک اوت در راند اول و کارل سامانوتافا را با رای داوران شکست دهد. گریوز در سال ۲۰۱۹ با سازمان ACA قرارداد بست و در اولین مبارزه‌اش باید برابر امیر علی اکبری قرار بگیرد. رکورد گریوز در ام ام ای تاکنون ۹ برد و ۳ شکست بوده و چهار برد او با ناک اوت بدست آمده است. نقطه‌ی درخشان کارنامه‌ی او این است که تاکنون ناک اوت نشده است.

پیش بینی مبارزات ام ام ای در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *