صفحه اصلی / عمومی / نقل و انتقالات فوتبال؛ گران قیمت ترین ترکیب ۱۱ نفره حال حاضر فوتبال جهان

نقل و انتقالات فوتبال؛ گران قیمت ترین ترکیب ۱۱ نفره حال حاضر فوتبال جهان

ad banner

انتقال هری مگوایر از لسترسیتی به منچستریونایتد، او را به گران قیمت ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل کرد تا این دفاع وسط انگلیسی در ترکیب یازده نفره گران قیمت ترین فوتبالیست های تاریخ قرار گیرد. به این ترتیب گران ترین بازیکنان حال حاضر نقل و انتقالات فوتبال اروپا را بررسی خواهیم کرد.

گران ترین ترکیب نقل و انتقالات فوتبال اروپا

ترکیب کنونی از بازیکنانی تشکیل شده که انتقال هایشان طی سه سال اخیر انجام گشته و همه این بازیکن ها در زمان انتقالشان ۲۷ سال یا کمتر سن داشتند. همانطور که پیش بینی می شد، لیگ برتر با شش بازیکن، بیشترین نماینده را در این لیست نقل و انتقالات دارد؛ دو بازیکن از منچستریونایتد، دو بازیکن از منچسترسیتی، یک بازیکن از لیورپول و چلسی، نمایندگان تیم های انگلیسی حاضر در این لیست را تشکیل می دهند. از پنج بازیکن دیگر حاضر در این ترکیب، دو نماینده از پاریس سن ژرمن، دو نماینده از بارسلونا و یک نماینده از بایرن مونیخ حضور دارند.

کپا آریزابالاگا (از اتلتیک بیلبائو به چلسی)

کپا آریزابالاگا، متولد ۳ اکتبر ۱۹۹۴ در اُندورای اسپانیا است. او فوتبالش را از باشگاه اتلتیک بیلبائو آغاز کرد و برای تیم‌های دپونفرادینا و رئال وایادولید هم مدتی به طور قرضی دروازه بانی کرد. وقتی که کپا در سال ۲۰۱۶ به بیلبائو بازگشت، پس از گورکا ایرایزوز و ایاگو هررین انتخاب سوم دروازه بانی تیم بود. او سرانجام در جریان پیروزی ۱-۰ بیلبائو برابر دپورتیوو لاکرونیا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶، درون چارچوب بیلبائو قرار گرفت. نمایش های فوق العاده کپا درون دروازه تیم باسکی در فصل ۱۸-۲۰۱۷، موجب علاقه رئال مادرید برای جذب وی در ژانویه ۲۰۱۸ شد، اما کپا خیلی زود قراردادش با اتلتیک بیلبائو را تا سال ۲۰۲۵ تمدید کرد. با این حال چلسی در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۱۸ با فعال کردن بند آزادسازی ۸۰ میلیون یورویی قرارداد این دروازه بان اسپانیایی، او را به خدمت گرفت و در فاصله تنها چند روز رکورد انتقال الیسون بکر از رم به لیورپول را پنج میلیون یورو افزایش داد.

نقل و انتقالات کپا

کایل واکر (از تاتنهام به منچستر سیتی)

کایل واکر که متولد ۲۸ می ۱۹۹۰ است، در شهر شفیلد انگلیس به دنیا آمد و فوتبالش را هم از همین باشگاه شروع کرد. او در سال ۲۰۰۹ به تاتنهام پیوست تا دوران باشکوهش را در شمال لندن آغاز کند. واکر طی ۸ سال حضورش در وایت هارت لین، به شفیلد، کویینز پارک رنجرز و استون ویلا قرض داده شد. با این حال، از زمان بازگشتش به تاتنهام به یکی از ارکان اصلی این تیم تبدیل شد و در سال ۲۰۱۲ عنوان بهترین بازیکن جوان سال فوتبال انگلیس را هم به دست آورد. او سرانجام در نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۷ با قراردادی ۵ ساله و در ازای ۵۶.۷ میلیون یورو به منچسترسیتی پیوست و به گران قیمت ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل شد؛ هرچند که در حال حاضر رتبه این بازیکن در این لیست پایین تر آمده است. او در دو سال حضورش در سیتی، افتخارات زیادی کسب کرده است؛ دو قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی جام اتحادیه، دو قهرمانی کامیونیتی شیلد و یک قهرمانی جام حذفی از جمله جام هایی است که واکر در پیراهن سیتی به دست آورده است.

کایل واکر

ویرجیل فن دایک (از ساوتهمپتون به لیورپول)

ویرجیل فن دایک، متولد ۸ جولای ۱۹۹۱ بوده و فوتبالش را از باشگاه خرونینخن کشورش هلند شروع کرده است. او پس از دو سال حضور در این تیم، به سلتیک پیوست تا در اسکاتلند کسب تجربه کند. بعد از دو قهرمانی در لیگ برتر اسکاتلند، فن دایک در سپتامبر ۲۰۱۵ گلاسگو را به مقصد ساوتهمپتون ترک کرد. عملکرد درخشان مدافع هلندی در سنت مری، مدیریت لیورپول را متقاعد کرد که فن دایک را در نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۸ با پرداخت ۸۵ میلیون یورو از ساوتهمپتون به خدمت گیرند و او را به گران قیمت ترین مدافع آن زمان دنیای فوتبال تبدیل کنند.

ویرجیل فن دایک

هری مگوایر (از لسترسیتی به منچستریونایتد)

مگوایر ۲۶ ساله، همچون واکر متولد شهر شفیلد است و فوتبالش را هم از باشگاه شفیلد یونایتد آغاز کرد. او پس از سه سال، در سال ۲۰۱۴ به هال سیتی پیوست و در این بین یک فصل هم به طور قرضی در تیم ویگان اتلتیک حضور یافت. لسترسیتی در سال ۲۰۱۷، مگوایر را با ۱۲ میلیون یورو از هال سیتی خرید؛ او در اولین فصل حضورش در کینگ پاور بهترین بازیکن فصل روباه ها شد. هری پس از اینکه فصل گذشته انتقالش به اولدترافورد صورت نگرفت، در نهایت نقل و انتقالات این تابستان در ازای ۸۸ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست و به گران قیمت ترین مدافع حال حاضر دنیای فوتبال تبدیل شد.

هری مگوایر

لوکاس هرناندز (از اتلتیکو مادرید به بایرن مونیخ)

لوکاس هرناندز ۲۳ ساله، زاده مارسی فرانسه است اما از چهار سالگی در اسپانیا زندگی می کند. او از سال ۲۰۰۷ و ۱۱ سالگی به عضویت اتلتیکو مادرید در آمد و در دسامبر ۲۰۱۴ برابر تیم هوپیتالن اولین بازی اش را در ترکیب تیم بزرگسالان اتلتیکو مادرید انجام داد. لوکاس که در اتلتیکو مادرید به قهرمانی لیگ اروپا و سوپر کاپ اروپا هم رسیده است، در ترکیب تیم ملی فرانسه که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم شد، قرار داشت. انتقال لوکاس هرناندز به بایرن مونیخ در مارس ۲۰۱۸ قطعی شد و او حالا می تواند از ابتدای فصل و پس از بهبودی کاملش در ترکیب باواریایی ها قرار گیرد. گران قیمت ترین خرید تاریخ مونیخی ها قابلیت بازی به عنوان دفاع وسط را نیز دارد.

لوکاس هرناندز

رودری (از اتلتیکو مادرید به منچستر سیتی)

رودریگو هرناندز کاسکانته ۲۳ ساله، یکی دیگر از استعداد های پرورش یافته در آکادمی اتلتیکو مادرید محسوب می شود که در سال ۲۰۱۳ به دلیل مشکلات فیزیکی اش به ویارئال منتقل شد. رودری نخستین بازی رسمی اش را برای تیم اصلی ویارئال در دسامبر ۲۰۱۵ و در جریان پیروزی زیردریایی ها برابر هوئسکا در جام حذفی انجام داد. در ماه می ۲۰۱۸، رودری با قراردادی ۵ ساله و ۲۰ میلیون یورویی بار دیگر به اتلتیکو مادرید بازگشت. عملکرد فوق العاده رودری طی یک فصل حضورش در وندا متروپولیتانو، منچسترسیتی را متقاعد کرد که با پرداخت ۷۰ میلیون یورو او را به خدمت گیرد تا این هافبک دفاعی مادریدی، به گران قیمت ترین اسپانیایی حال حاضر دنیای فوتبال پس از کپا تبدیل شود.

رودری

پل پوگبا (از یوونتوس به منچستر یونایتد)

پوگبا که از سال ۲۰۰۹ در تیم های پایه منچستریونایتد حضور داشت، در آگوست ۲۰۱۱ اولین بازی رسمی اش را در ترکیب شیاطین سرخ مقابل آرسنال انجام داد. دوران حضور او در یونایتد اما چندان طولانی نبود و یوونتوس در تابستان ۲۰۱۲ پوگبا را خرید. پوگبا با یووه چهار اسکودتو و دو کوپا ایتالیا به دست آورد و در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۱۶، منچستریونایتد با ۱۰۵ میلیون یورو او را از یوونتوس خرید تا بار دیگر این ستاره فرانسوی را در ترکیبش داشته باشد. با وجود اینکه سه سال از این انتقال می گذرد، پل پوگبای ۲۶ ساله هنوز گران قیمت ترین هافبک تاریخ فوتبال به شمار می رود.

پل پوگبا

فرنکی دی یانگ (از آژاکس به بارسلونا)

دی یانگ ۲۲ ساله، فوتبالش را از تیم های پایه ویلهم شروع کرد و در ماه می ۲۰۱۵ اولین بازی رسمی اش را برای ویلهم در جریان پیروزی ۱-۰ این تیم برابر آدو دن هاگ انجام داد. در آگوست ۲۰۱۵، آژاکس با پرداخت تنها ۱ میلیون یورو او را از ویلهم خرید و تا پایان نیم فصل اول او را به همین تیم قرض داد. دی یانگ به عنوان استعداد برتر فصل ۱۷-۲۰۱۶ اردیویژه شناخته شد و فصل گذشته در اوج خودش عناوین بسیاری را کسب کرد؛ او علاوه بر قهرمانی در اردیویژه و جام حذفی هلند، استعداد برتر فصل فوتبال هلند شد، بهترین بازیکن فصل اردیویژه شد و در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا هم حضور یافت.دی یانگ در ژانویه ۲۰۱۹ انتقالش به بارسلونا را قطعی کرد و با قراردادی پنج ساله به ارزش ۷۵ میلیون یورو که تا ۸۶ میلیون یورو هم افزایش پیدا می کند، به تیم اسپانیایی پیوست و گران قیمت ترین فروش تاریخ آژاکس شد.

فرنکی دی یانگ

فیلیپ کوتینیو (از لیورپول به بارسلونا)

فیلیپ کوتینیو کوریا، زاده ۱۲ ژوئن ۱۹۹۲ در ریودوژانیرو فوتبالش را از باشگاه واسکو دو گاما در کشورش برزیل آغاز کرد و در سال ۲۰۰۸ به اینتر پیوست. او در این مدت به طور قرضی در واسکو دو گاما و اسپانیول هم قرضی بازی کرد و اولین بازی اش در ترکیب اینتر را در جریان پیروزی ۲-۰ نراتزوری برابر اتلتیکو مادرید در سوپر کاپ اروپا انجام داد. لیورپول در ژانویه ۲۰۱۳ با پرداخت ۸.۵ میلیون پوند، کوتینیو را از اینتر خرید؛ او طی پنج سال حضورش در جمع قرمزها به یکی از ارکان اصلی تیم تبدیل شد. این هافبک برزیلی در نقل و انتقالات زمستان ۲۰۱۸ و پس از حاشیه های فراوانی که پیروی انتقالش به بارسلونا وجود داشت، در ازای ۱۲۰ میلیون یورو به بلوگرانا پیوست. با وجود اینکه بارسلونا برای این انتقال رکورد نقل و انتقالاتش را شکست، اما تا به امروز کوتینیو نتوانسته انتظارات را در جمع آبی و اناری پوشان برآورده سازد.

فیلیپ کوتینیو

نیمار (از بارسلونا به پاریس سن ژرمن)

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور که متولد ۵ فوریه ۱۹۹۲ است، فوتبالش را از باشگاه سانتوس برزیل آغاز کرد. او در مارس ۲۰۰۹ اولین بازی رسمی اش را برای سانتوس انجام داد و پس از عملکرد تاثیرگذاری که طی ۴ سال حضورش در این تیم داشت، در سال ۲۰۱۳ در ازای ۵۷.۱ میلیون یورو به بارسلونا پیوست. نیمار در بارسلونا دو لالیگا، سه کوپا دل ری و یک لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد و در تابستان ۲۰۱۷، در ازای ۲۲۲ میلیون یورو به پاریس سن ژرمن پیوست و به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد که بیش از ۲۰۰ میلیون یورو ارزش دارد.

نیمار

کیلیان امباپه (از موناکو به پاریس سن ژرمن)

کیلیان امباپه که در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸ در پاریس به دنیا آمده، فوتبالش را از باشگاه موناکو شروع کرد. او در دسامبر ۲۰۱۵، اولین بازی اش را برای موناکو در مقابل کان انجام داد. فصل ۱۷-۲۰۱۶ اوج دوران امباپه در موناکو بود، جایی که او در ۴۴ بازی ۲۶ گل برای این تیم به ثمر رساند، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و در لیگ یک فرانسه قهرمان شد. در آگوست ۲۰۱۷، پاریس سن ژرمن بعد از خرید نیمار، امباپه را به طور قرضی و با بند خرید دائمی ۱۸۰ میلیون یورویی به خدمت گرفت. کیلیان امباپه، جوان ترین بازیکن این لیست یازده نفره به شمار می رود.

ام باپه

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *