صفحه اصلی / عمومی / درگیری‌های ادامه‌دار مکس ورشتپن با همیلتون و فتل، در آستانه گرندپری آمریکا

درگیری‌های ادامه‌دار مکس ورشتپن با همیلتون و فتل، در آستانه گرندپری آمریکا

ad banner

به‌نظر می‌رسد درگیری لفظی مکس ورشتپن راننده تیم ردبول با لوییس همیلتون و سباستین فتل هم‌چنان ادامه دارد و بعد از گرندپری مکزیک و اتفاقات آن، این بحث‌ها حتی در آستانه گرندپری مهم ایالات متحده آمریکا که امشب ساعت ۲۲:۴۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد، بیش از پیش تشدید شده است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

مکس ورشتپن و حرف‌های تند و جنجالی در مورد لوییس هملیتون و سباستین فتل!

راننده فرمول یک ردبول مکس ورشتپن می‌گوید که سخنان اخیر لوئیس همیلتون و تأیید سخنان او توسط سباستین فتل پس از گرندپری مکزیک گستاخانه ولی مثبت بوده زیرا نشان داده که عملکرد او برایشان مهم است. داستان از این قرار است که همیلتون و ورشتپن در پی استارت مسابقه و درگیری‌های چند پیچ اول به یکدیگر برخورد کردند، همیلتون مجبور بود پیچ اول را در شعاع بیرونی طی کند و سپس برای پیچ دو هم به ورشتپن برخورد کرد که باعث صدماتی به کف خودرویش و بیرون رفتن هر دو خودرو از پیست شد. مسابقه ورشتپن در ادامه بخاطر پنچری لاستیک راست عقبش در برخوردی که با والتری بوتاس داشت، خراب شد. همیلتون که پیروزی را پس از استراتژی پر ریسک مرسدس و موفقیت در مدیریت درست تایرهایش بدست آورده بود، حرکت ورشتپن در پیچ اول مسابقه را به حرکت یک موشک (که بیشتر دنیل کویات را به انجام این نوع حرکت می‌شناسند) تشبیه کرد و همچنین در ادامه گفت که به دلیل استایل معروف و بی باکانه جوان هلندی او مجبور است که در نبرد های چرخ به چرخ به او “فضای بیشتری” بدهد تا تصادف نکنند.

مکس ورشتپن
همیلتون گفته بود که ورشتپن مانند یک آهنربا برای حادثه‌ها است و ادامه داد بود که به نظر او رفتار هر راننده با دیگری متفاوت است. بعضی‌ها باهوش‌تر هستند، برخی فوق العاده باهوش البته تهاجمی و بعضی‌ها احمقانه رفتار می‌کنند.بر اساس نتایج تجربه‌های مسابقه‌ای او با بقیه متوجه شده است که باید به ورشتپن مقدار فضای بیشتری دهد و برخی نه چرا که آن ها کاملا محترمانه و منصفانه رانندگی می‌کنند. اما در رابطه با مکس اگر فضای کافی در اختیار او قرار ندهید احتمال این‌که با یکدیگر برخورد کنید زیاد است. پس اکثر اوقات شما باید این کار (فضا دادن به مکس ورشتپن) را انجام دهید تا او به ضرر شما کاری انجام دهد و از قصد به شما حمله نکند. سباستین فتل هم اقرار کرد که کاملا با این سخنان همیلتون موافق است و مکس ورشتپن در بیشتر اوقات بی‌فکر عمل می‌کند و رانندگان مجبور هستند به نوعی به‌خاطر صدمه ندیدن از جایگاه خود بگذرند.
درحالی که مسابقه اصلی گرندپری ایالات متحده امشب برگزار می‌شود، ورشتپن دید همیلتون نسبت به خودش را مورد انتقاد قرار داد و گفت:

به نظر من و از سمت خودم این یک حرف احمقانه بود به این دلیل که من همیشه یک راننده تهاجمی بوده‌ام ولی منصف هم بودم. گمان کنم که این ایده او درست نباشد. همیشه تخریب دیگران و گفتن اینگونه سخنان طعنه آمیز آسان بوده است. از دید من، مشکلی ندارد که او این حرف ها را زده است. این همیشه مثبت است که آن‌ها در مورد شما حرف می‌زنند زیرا این بدان معنی است که شما برای آن‌ها مهم هستید و آن‌ها خطری از جانب شما حس می‌کنند. من فقط بر روی رانندگی تمرکز می‌کنم و آن‌ها هم نظرشان را به اندازه کافی ابراز کرده‌اند و من هم منظورشان را فهمیده‌ام. بهرحال برای من این حرف‌ها مهم نیست و من رویه خودم را پیش می‌گیرم. حتما برای آن‌ها بسیار مهم هستم که راجع به من صحبت می‌کنند.

00a388bec2f0b1aceffa3376e37ceb15
ورشتپن در ادامه گفت:

از طرف خودم باید بگویم من نیازی ندارم که در کنفرانس‌های مطبوعاتی به یک نفر دیگر حمله بزنم و سخنان نامربوط راجع بهشان بگویم زیرا اولاً این بسیار گستاخانه است و دوماً من ترجیح می‌دهم به جای جنگ رسانه‌ای در پیست بجنگم که بسیار انجام دادنش را هم دوست دارم و قطعا من سخت جنگیدن را می‌پسندم ولی به دور از خطر برای خودم و دیگران. اگر آن‌ها فکر می‌کنند من بقیه را به‌خطر می‌اندازم می‌توانند به همین گونه فکر کنند ولی من مسابقه و کار خودم را انجام می‌دهم و به حرف‌های آن‌ها اهمیت نمی‌دهم.

در ادامه این راننده هلندی اذعان داشت:

ما آمده‌ایم تا مبارزه کنیم و آن‌ها می‌توانند در صورتی که مشکلی دارند، اصلا نیایند. اگر آن‌ها از من می‌خواهند که عقب بکشم و با آن‌ها در پیست آرامتر رفتار کنم، بهتر است که اصلا مسابقه ندهند و در خانه هایشان بمانند. شما می‌خواهی که با آن‌ها بجنگی و این چیزی است که به خاطرش اینجا هستیم، ما راننده مسابقه‌ای هستیم، ما فرمول یک هستیم و به نظرم ما بهترین‌هایی هستیم که در پیست رانندگی می‌کنیم و به‌خاطر پیروزی می‌جنگیم چرا که این چیزی است که بخاطر آن زندگی می‌کنیم.

درست است که ورشتپن این اظهارنظرات را انجام داده است ولی با رجوعی کوتاه به گرندپری مکزیک می‌توان متوجه شد که همیلتون و فتل بی‌راه سخن نگفتند.

f301ea0db5dde29b5b5db4ff6953014b
زیرا در ابتدای مسابقه و در استارت مسابقه همیلتون سعی کرد تا از سمت چپ ماشین سباستین فتل که در جلوی او و مسابقه را از رده دوم آغاز کرده بود، سبقت بگیرد که با دفاع سرسختانه او مواجه شد و باعث شد که دو چرخ سمت چپ وی از پیست خارج شود و برای کنترل دوباره ماشین از فشار بکاهد که در همین حین مکس ورشتپن از این درگیری استفاده می‌کند و خود را قبل پیچ دوم به کنار خودروی همیلتون می‌رساند و برای کسب رده او وارد درگیری می‌شود که در نهایت با فشار ورشتپن به وی، آن‌ها به یکدیگر برخورد می‌کنند و مجبور می‌شوند که پیچ را ببرند و مسیرشان را از وسط چمن ها طی کنند که همیلتون با مشکل بیشتری در برگشت مواجه شد.
همیلتون پس از برگشت به پیست نیز با کارلوس ساینز درگیری کوچکی داشت و نهایتا توانست دوباره به ریتم مسابقه‌ خود برگردد و به گروه خودروهای پیشتاز بپیوندد. پس از مسابقه همیلتون به بررسی وضعیت خودرویش و ارزیابی صدمات محتمل از دور اول، مشغول بود که با صدمات سمت راست کف خودرویش مواجه شد.
لازم به ذکر است ورشتپن که در تعیین خط مکزیک عملکرد خیره کننده‌ای داشت و توانست پول پوزیشن را بدست آورد، ولی در پی تصادف بوتاس در انتهای مرحله سوم تعیین خط، او سرعت خودش را کم نکرد و در نتیجه داوران او را سه رده جریمه کردند و او مسابقه را از رده چهارم شروع کرد و متحمل ضرر شد. به همین خاطر برخی‌ها عقیده دارند که دو راننده تیم مرسدس و فراری بیراه سخن نگفتند.

00f415383957a2e03f20c030a4506f06
راننده ردبول در این‌باره نیز توضیحاتی را ارائه کرد:

من نیازی نداشتم که زمان قبلی‌ام را بهبود ببخشم زیرا من پول پوزیشن را در دست داشتم ولی چیزی که در ذهن من ‌می‌گذشت این بود که شما نمی‌دانید که بقیه رانندگان مشغول ثبت چه زمان‌هایی هستند و اگر زمانشان را بهبود ببخشند می‌توانند پول پوزیشن را از شما بگیرند. پس، من پرچم زرد را ندیدم و زمانم را بهبود دادم درحالی که به آن نیازی نداشتم ولی دفعه بعد که در هم‌چنین موقعیتی قرار بگیرم پایم را به هر حال از روی گاز برمی‌دارم حتی اگر کسی خوش شانس بوده باشد و بعد از تصادف قرار گرفته باشد و بتواند زمانش را بهبود ببخشد. این اتفاقی است که افتاده و نمی‌توان آن را تغییر داد ولی قطعا ما در حال حاضر در موقعیتی قرار نداریم که بتوانیم برای همه مسابقات در تعیین خط برای پول پوزیشن بجنگیم و من هم آن لحظه در حال لذت بردن از نتیجه بودم.

لوییس همیلتون برای قهرمانی‌ در فصل ۲۰۱۹ تنها یک رده هشتمی در گرندپری ایالات متحده نیاز دارد و در این‌صورت او تنها یک قهرمانی دیگر نیاز خواهد داشت تا تعداد قهرمانی‌های خود را با رکورد اسطوره آلمانی فرمول یک یعنی مایکل شوماخر با ۷ قهرمانی برابر کند و افتخاری بزرگ را به‌دست آورد. حالت دیگر قهرمانی او در آستین ایالات متحده این است که والتری بوتاس نتواند پیروز این گرندپری شود.

b5586b7263e38159d1e86c87bcb1315d
مرسدس پیروزی را در شرایطی کسب کرد که تقریبا کسی در پدوک باور نداشت که کسی غیر از ردبول یا فراری برنده شود. تیم مرسدس در دو سال گذشته و در این پیست مدعی کسب پیروزی نبوده و همیلتون درحالی برای چهارمین و پنجمین بار قهرمان شده که به ترتیب رده‌های نهم و چهارم را کسب کرده و اغلب پیش بینی‌های انجام شده از سوی سایت‌های شرط بندی و دیگر طرفداران و هم‌چنین عملکرد خود آن‌ها هم، از قرارگرفتن آن‌ها در پشت فراری و ردبول حکایت داشته‌اند که تمامی پیش‌بینی‌ها برعکس از آب در آمد، همیلتون یک افتخار دیگر نیز به کارنامه خود اضافه کرد و همیلتون منتظر مسابقه امشب می‎ماند تا بتواند قهرمانی زودهنگام خود را جشن بگیرد.

  • لازم به ذکر است مسابقه اصلی گرندپری ایالات متحده امشب ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.
    بد نیست بدانید تمرین اول این گرند پری با صدرنشینی مکس ورشتپن راننده ردبول، تمرین دوم با صدرنشینی لوییس همیلتون از مرسدس و تمرین سوم با صدرنشینی دوباره ورشتپن به پایان رسید. مرحله پول پوزیشن یا تعیین خط نیز بامداد گذشته ساعت ۰۱:۳۰ – ۰۰:۳۰ برگزار شد که والتری بوتاس از مرسدس اول شد و از رده نخست مسابقه امشب را استارت خواهد زد.

به نظر شما چه کسی قهرمان گرندپری ایالات متحده آمریکا خواهد شد؟!
بت کارت منتظر پیش بینی شما است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *