صفحه اصلی / عمومی / از دید سایت بارسلونا ؛ دلایلی که مسی را به جایزه برترین بازیکن سال رساند

از دید سایت بارسلونا ؛ دلایلی که مسی را به جایزه برترین بازیکن سال رساند

ad banner

به نقل از سایت رسمی بارسلونا، مراسم The Best فیفا در سال ۲۰۱۹ که چند روز پیش در ” تئاترو آلا اسکالا “میلان برگزار شد و لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا موفق شد با غلبه بر ویرجیل فن‌ دایک و کریستیانو رونالدو به عنوان برترین بازیکن سال فیفا انتخاب شود. در این مطلب می خواهیم به دلایلی بپردازیم که به واسطه آن ها مسی توانسته به این عنوان مهم دست پیدا کند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

آمار فوق العاده لیونل مسی در دوران جضور او در تیم بارسلونا

لیونل مسی در دو دوره نخست این جایزه در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پشت سر کریس رونالدو در جایگاه دوم قرار گرفته بود و در سال ۲۰۱۸ با افتی عجیب، به رده پنجم بسنده کرد. با این حال آمار و ارقام او در سال ۲۰۱۹ موجب شد تا او با غلبه بر ویرجیل فن‌ دایک، بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ قهرمانان، این عنوان را کسب کند.

اما چه چیز هایی لیونل مسی را به برتری رسانده است؟
در ادامه به ۱۷ دلیلی می‌ پردازیم که رای دهندگان را مجاب به انتخاب لئو به عنوان برترین بازیکن سال ۲۰۱۹ کرده است:

۱-لالیگا و سوپر جام اسپانیا

شاید خیلی ها سال ۲۰۱۹ بارسلونا را با شکست ۴-۰ در آنفیلد و حذف از لیگ قهرمانان یادآوری کنند، اما این تیم در همین سال لالیگا را برد و البته در بازه زمانی مربوط به محاسبه آمار و عملکرد، سوپر جام اسپانیا را هم از آن خود کرد. لیونل مسی با این دو جام، شمار جام های خود با بارسلونا را به عدد ۳۴ رساند تا به تنهایی پر افتخار ترین بازیکن تاریخ این باشگاه لقب گیرد.

لیونل مسی و بارسلونا
۲-آقای گل لالیگا

۳۶ گل در ۳۴ مسابقه از سوی مسی بزرگترین عامل در ثبت بیست و ششمین قهرمانی بارسا در لالیگا بود. لیونل مسی با این گل ها برای سومین فصل متوالی عنوان ال‌پیچیچی را از آن خود کرد و تعداد آقای گلی های خود را در لالیگا به عدد ۶ رساند. او اکنون در کنار تلمو زارا، گلزن تاریخی لالیگا (اتلتیک بیلبائو، ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۵) رکورد دار آقای گلی در لالیگا محسوب می‌ شود.

۳-کفش طلای اروپا

مسی با آمار و ارقامی که به ثبت رساند، با ۳ گل اختلاف نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده اش (کیلیان ام‌ باپه از پی‌ اس‌ جی) برای سومین فصل متوالی و برای ششمین بار در مجموع، کفش طلای اروپا را هم کسب کرد.

۴-برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا تا مرحله نیمه نهایی فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان پیش رفت و لیونل مسی نیز با ۱۲ گلی که در تنها ۱۰ مسابقه به ثمر رساند برای ششمین بار آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد.

۵-ششصدمین گل برای بارسا

۱ می ۲۰۱۹، در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان و در جریان پیروزی ۳-۰ بارسا برابر لیورپول، مسی با ضربه ایستگاهی تماشایی از فاصله ۳۵ یاردی دومین گل خود در آن بازی را به ثمر رساند؛ این ششصدمین گل مسی با پیراهن آبی اناری ها محسوب می‌ شد.

۶-بیشترین گل از روی ضربات ایستگاهی در لیگ های معتبر اروپا

مسی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لالیگا ۶ گل از روی ضربات ایستگاهی مستقیم به ثمر رساند که این، بهترین آمار در میان همه بازیکنان حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپایی بود. اگر ۲ کاشته او در لیگ قهرمانان را هم اضافه کنیم، آمار او در سرتاسر فصل ۱۹-۲۰۱۸ به عدد ۸ می‌رسد.

44
۷-چهارصدمین گل در لالیگا

در روز ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹ و در جریان پیروزی ۳-۰ بارسا برابر ایبار، مسی به آمار ۴۰۰ گل زده در تنها ۴۳۵ مسابقه لالیگایی رسید و به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که شمار گل های خود در یک لیگ معتبر اروپایی را به چنین عددی می‌رساند. او در ادامه فصل ۱۹-۲۰۱۸، ۱۹ گل دیگر هم به ثمر رساند.

۸- بیش از ۵۰ گل در یک فصل، برای ششمین بار

مسی در همه رقابت های فصل ۱۹-۲۰۱۸، ۵۰ بازی برای بارسا انجام داد و ۵۱ گل به ثمر رساند. به این ترتیب بعد از فصل های ۱۱-۲۰۱۰، ۱۲-۲۰۱۱، ۱۳-۲۰۱۲، ۱۵-۲۰۱۴ و ۱۷-۲۰۱۶، مسی برای ششمین بار موفق شد شمار گل های خود در یک فصل را از عدد ۵۰ عبور دهد. او ۳۶ گل در لالیگا، ۱۲ گل در لیگ قهرمانان و ۳ گل در کوپا دل‌ ری به ثمر رساند.

۹-ثبت رکورد بیشترین پیروزی در لالیگا

بارسا در هفته سی و یکم فصل ۱۹-۲۰۱۸ در روز ۶ آپریل ۲۰۱۹ با گل های سوارز و مسی در فاصله ۲ دقیقه اتلتیکو مادرید را ۲-۰ شکست داد و اختلاف را در صدر جدول به عدد ۱۱ رساند. با این برد، لیونل مسی از رکورد ۳۳۴ پیروزی ایکر کاسیاس عبور کرد و با ۳۳۵ پیروزی، به رکورد دار کسب پیروزی در تاریخ لالیگا بدل شد.

۱۰-بیشترین پیروزی در تاریخ بارسلونا

در روز ۱۷ مارچ ۲۰۱۹ مسی با هت‌ تریک خود برای بارسا، تیم اش را به پیروزی ۴-۱ برابر بتیس رساند و خود نیز با ثبت آمار ۴۷۷ پیروزی، رکورد ۴۷۶ پیروزی ژاوی را شکست و به رکورد دار کسب برد در تاریخ آبی اناری ها بدل شد. گل سوم او در این مسابقه، نامزد جایزه پوشکاش ۲۰۱۹ هم شد.

۱۱-موفق ترین بازیکن بارسلونا در لالیگا

مسی به همراه بارسا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ برای دهمین بار قهرمان لالیگا شد و به اولین بازیکن تاریخ این باشگاه بدل شد که قهرمانی های خود در لالیگا را دو رقمی کرده است. او اکنون تنها دو قهرمانی با پر افتخارترین بازیکن تاریخ لالیگا، فرانسیسکو “پاکو” خنتو (رئال مادرید، ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۱) فاصله دارد.

۱۲-آقای پاس گل لالیگا

مسی در کنار کسب جایزه ال‌پیچیچی، در گل سازی هم موفق عمل کرد و با ۱۳ پاس گل در کنار پابلو سارابیا (سویا) برترین پاسور فصل ۱۹-۲۰۱۸ لالیگا بود.

۱۳-مدال برنز کوپا آمریکا

لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین در کوپا آمریکا ۲۰۱۹ بود. آلبی سلسته در نیمه نهایی مغلوب برزیل میزبان شد و در بازی رده بندی با غلبه بر شیلی، رتبه سوم مسابقات را از آن خود کرد.

53
۱۴-حداقل ۲۰ گل لالیگایی برای یازدهمین فصل متوالی

بعد از زدن تنها ۱۰ گل در فصل ۰۸-۲۰۰۷، مسی در تمام ۱۱ فصل بعدی لالیگا حداقل ۲۰ گل زده و بالاترین آمار خود را هم در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به ثبت رسانده است؛ جایی که در ۳۷ بازی ۵۰ گل وارد دروازه رقبا کرد.

۱۵- ۵۰ گل در کوپا دل‌ ری

گل مسی در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل‌ ری برابر سویا (پیروزی ۶-۱) شمار گل های خود در تاریخ این مسابقات را به عدد ۵۰ رساند. او در فینال نیز یک گل دیگر برابر والنسیا به ثمر رساند تا به آمار کلی ۵۱ گل در ۷۳ بازی کوپا دل‌ ری برسد. مسی اکنون ششمین گلزن برتر تاریخ کوپا دل‌ ری و دومین گلزن برتر تاریخ بارسا در این رقابت ها بعد از جوزپ سامیتیر (۶۴ گل) است.

۱۶- ۵۰ هت‌ تریک

هت‌ تریک مسی برابر سویا در جریان پیروزی ۴-۲ بارسا در رامون سانچز پیسخوان (فوریه ۲۰۱۹) شمار هت‌ تریک های لئو در دوران حرفه ای اش را به عدد ۵۰ رساند. (تا آن زمان، ۴۴ هت‌تریک برای بارسا و ۶ هت‌تریک برای آرژانتین)

۱۷-رکورد گلزنی در فینال کوپا دل‌ ری

اگرچه بارسا در دیداری نا امیدکننده، فینال کوپا دل‌ ری را با نتیجه ۲-۱ به والنسیا واگذار کرد اما مسی با زدن تک گل بارسا در این فینال به نخستین بازیکن تاریخ بدل شد که در ۶ فینال کوپا دل‌ ری گلزنی کرده است.

لازم به ذکر است موارد منتشر شده از وبسایت رسمی بارسلونا الهام گرفته شده است و آمار کلی دوران حضور مسی را نیز شامل می شود که به عقیده برخی منتقدان این آمار کلی به سال ۲۰۱۹ که مسی به عنوان بهترین مرد سال فوتبال جهان انتخاب شده مربوط نمی شود. فقظ برخی از آن ها همانند کفش طلا و یا قهرمانی در لالیگا را می توان به این جایزه نسبت داد و باقی آمار ها از جمله تعداد گل ها، هتریک ها و … مربوط به کل سال های حضور وی به بارسلونا باز می گردد که صرفا سال ۲۰۱۹ را شامل نمی شود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *