صفحه اصلی / عمومی / قهرمانی لوئیس همیلتون در گرند پری موناکو : این سخت ترین قهرمانی ام بود!

قهرمانی لوئیس همیلتون در گرند پری موناکو : این سخت ترین قهرمانی ام بود!

ad banner

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی و ستاره تیم مرسدس بنز موفق شد رتبه اول مسابقات گرند پری موناکو را از آن خود کند.

به گزارش Espn، لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس، روزهای درخشان خود را در گرندپری موناکو با پیروزی در یک شنبه پرحاشیه مونت کارلو تکمیل کرد. اینبار دیگر در رتبه دوم خبری از مرسدس نبود و سباستین فتل، راننده فراری توانست بالاتر از والتری بوتاس در رده دوم قرار گیرد. مکس ورشتپن، راننده ردبول نیز به دلیل جریمه پنج ثانیه ایش، رده دوم را از دست داد و در رده چهارم قرار گرفت.

این راننده بریتانیایی با این پیروزی اختلاف خود با والتری بوتاس در جدول رده‌بندی رانندگان را به ۱۷ امتیاز افزایش داد.  پیر گزلی مسابقه را در رده پنجم به اتمام رساند که بهترین رتبه کسب شده توسط گزلی از زمان ورود به ردبول محسوب می‌شود. راننده جوان ردبول همچنین موفق شد تک امتیاز مربوط به سریع‌ترین دور مسابقه را نیز به دست بیاورد. کارلوس ساینز از تیم مک‌لارن نیز تواست رتبه ششم را برای حود کند و این بهترین نتیجه ایست که از این راننده فرانسوی در زمان حضورش در این تیم بدست آورده است.

یک قهرمانی دیگر برای لوئیس همیلتون در گرند پری موناکو

یک قهرمانی دیگر برای لوئیس همیلتون در گرند پری موناکو

لوئیس همیلتون در دورهای پایانی گرندپری موناکو با فرسایش لاسیتک‌های خود روبرو شد که این موضوع در دورهای پایانی کار را برای وی سخت کرد. همیلتون بارها در ارتباط رادیویی نگرانی خود بابت لاستیک‌ها و استراتژی را به اطلاع تیم رساند و حتی در مقطعی کار لاستیک‌ها را تمام شده خطاب کرد. همیلتون پس از پایان مسابقه در مورد شرایطش در این مسابقه به خبرنگاران گفت:

اصلا قرار نبود به پیت بروم. چند سال پیش در رده اول بودم و به پیت باکس رفتم و با شکست در آن مسابقه درس دردناکی آموختم. قرار نبود وارد پیت لین شوم، یا باید مسابقه را به پایان می‌رساندم یا تصادف می‌کردم. تقریبا بدون لاستیک رانندگی می‌کردم. می‌توانید ببینید که تا چه میزان کم‌فرمانی داشتم، ماشین نمی‌پیچید. لاستیک اشتباهی انتخاب کرده بودیم. با این وجود، تیم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. دستاوری که در طول این شش مسابقه داشتیم استثنایی است.

این راننده پرطرفدار در مورد حضور در این پیست یعنی پیست مونته کارلو و نیکی لائودا که به تازگی در دنیا رفته است گفت:

بدون شک سخت ترین قهرمانی و مسابقه ای بود که تاکنون داشتم. من با روحیه‌‌ای مانند روحیه نیکی  مبارزه کردم. اودر تیم مرسدس بنز شخصیتی تاثیرگذار بود، او کمک کرد ما به جایگاهی که اکنون در آن قرار داریم برسیم، پس امروز به احترامش کلاه از سر برمی‌دارم. من سعی داشتم تمرکزم را حفظ کنم و باعث افتخار او شوم. واقعا دلمان برایش تنگ خواهد شد.

لازم به ذکر است نزدیک به یک هفته پیش آندریاس نیکولاس لائودا ، راننده افسانه ای و سال های دور دنیای فرمول یک و قهرمان سه دوره رقابت های فرمول یک از دنیا رفت. این راننده افسانه ای اتریشی و یکی از مشهورترین چهره های دنیای ورزش که در سال های ۱۹۷۵، ۱۹۷۷ و ۱۹۸۴، به عنوان راننده فراری و مک لارن، قهرمان رقابت های فرمول یک شد، هفته گذشته در ۷۰ سالگی از دنیا رفت و دنیای فرمول یک را در شوک فرو برد.

لوئیز کارل دیویدسون همیلتون متولد ۷ ژانویه ۱۹۸۵ برای اولین بار قهرمان فرمول یک در سال ۲۰۰۸ شده‌است. وی در کودکی در حالی که ده سال سن داشت با ران دنیس یکی از مربیان مک لارن آشنا شد و از همان وقت وی اعلام کرد «من می‌خواهم روزی راننده مک لارن شوم». کمتر از سه سال بعد مک لارن و مرسدس در حالی که به دنبال رانندگان جوان بودند با وی آشنا شدند.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *