صفحه اصلی / عمومی / تغییرات قوانین فرمول یک فصل ۲۰۲۱ اعلام شد

تغییرات قوانین فرمول یک فصل ۲۰۲۱ اعلام شد

ad banner

پس از گذشت زمان طولانی و بررسی‌های فراوان، بالاخره تغییرات قوانین فرمول یک برای فصل ۲۰۲۱ تایید شد و موارد کلی از این قوانین به اعلام عموم رسید.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

با تغییر قوانین فرمول یک این رقابت‌ها جذاب‌‌تر خواهد شد؟!

مدت‌ها است که بحث تایید تغییرات مطرح است و این بررسی زمان زیادی طول کشید تا به تایید نهایی رسید. تغییرات قوانین فنی، ورزشی و مالی فرمول یک برای فصل ۲۰۲۱ بالاخره تایید شد. بحث سهامداران فرمول یک درباره پکیج جدید قوانین و اختلاف نظرهای بین تیم‌ها و عوامل، تایید نهایی این تغییرات را تا انتهای فصل ۲۰۱۹ به تاخیر انداخت و در نهایت در روز پنج شنبه شورای جهانی موتور اسپورت(WMSC)، قوانین جدید را به تصویب رساند. جلسه خبری ویژه مربوط به این تغییرات در کنفرانس روز گذشته با حضور رئیس فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی ژان تاد، رئیس فرمول یک چیس کری، مدیر ورزشی فرمول یک راس براون و مدیر بخش امور فنی خودروهای تک سر نشین در فیا، نیکولاس تامبازیس در پیست آستین آمریکا برگزار شد.

قوانین فرمول یک
قوانین فرمول یک برای فصل ۲۰۲۱ برای موارد زیر هدف‌گذاری شده‌اند:

  •  خودروهایی با امکان مسابقه دادن بیشتر
  •  افزایش رقابت میان خودروها
  •  اهمیت به زیبایی و جذابیت خودروها
  • کاهش هزینه نهایی و بودجه تیم‌ها

همان‌طور که مشاهده می‌کنید موارد بالا بالاخره به تایید نهایی رسیدند. تغییرات مربوط به برنامه آخر هفته‌ها و دیگر موارد برای رقابتی شدن فرمول یک در قوانین ورزشی جدید باید توسط فرمول یک ارزیابی شود اما به طور واضح بیان شده که برنامه آخر هفته‌ها بجای فرمت چهار روزه حال حاضر، به فرمت سه روزه فشرده تغییر پیدا می‌کنند. قوانین مالی نیز یک بند جدیدی را در کتاب قوانین فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی اضافه کرد مبنی بر این‌که حداکثر بودجه تیم‌ها برای خرج کردن ۱۷۵ میلیون دلار خواهد بود. این مبلغ برای تقویم ۲۱ مسابقه‌ای خواهد بود و برای هر مسابقه بیشتر یا کمتر، ۱ میلیون دلار اضافه یا کم خواهد شد. لازم به ذکر است که این محدودیت بودجه شامل راننده‌ها و سه فرد حقوق بالای تیم نمی‌شود. فراری که مخالفت‌هایی را با قوانین فرمول یک برای فصل ۲۰۲۱ داشت، این حق را دارد که با این برنامه‌ها مخالفت کرده و آن را وتو کند. اگر بر این عقیده باشد که این تغییرات برای رقابت قهرمانی خوب نیستند با رعایت دوباره موازین می‎‌توان این شروط را مجددا با تغییراتی جزئی بررسی کرد به صورتی که در اصل داستان تغییری ایجاد نشود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *