صفحه اصلی / عمومی / علت صحبت های بحث برانگیز رانندگان فراری در مسابقه فرمول یک روسیه مشخص شد!

علت صحبت های بحث برانگیز رانندگان فراری در مسابقه فرمول یک روسیه مشخص شد!

ad banner

متیا بینوتو، مدیر تیم فراری از جزئیات مربوط به توافق بین راننده های اش، سباستین فتل و چارلز لکلرک در مسابقه فرمول یک روسیه پرده برداشت و مشخص شد چرا این دو راننده در طول مسابقه با هم در رادیو بحث می کردند. سپاستین فتل و چارلز لکلرک نیز توضیحاتی را در این زمینه ارائه دادند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

استراتژی نامعلوم و بد شانسی که جایگاه رانندگان فراری را در مسابقات فرمول یک روسیه متزلزل کرد !

داستان از این قرار بود که چارلز لکرک مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرد، لوییس همیلتون در خط دوم و سپاستین فتل کار خود را از رده سوم آغاز کرد ، در استارت مسابقه با استفاده از خلا پشت اسلیپ استریم راننده موناکویی و بدون مواجهه با دفاع در پیچ دوم از او سبقت گرفت و جایگاه اول را کسب کرد. بعد از آن دو راننده فراری در رادیو با هم بحث می کردند و تیم فراری به فتل دستور می داد که جایگاه اولی را به لکلرک واگذار کند. در ابتدا مشخص نبود که این درخواست تیم فراری برای چه هدفی است ولی بعدتر مشخص شد که این کار جزو استراتژی تیمی فراری بوده است و قرار بر این بود که لکرک به فتل در ابتدا اجازه پیشروی دهد تا دو راننده برتر خودشان باشند و نگذارند در این بین لوییس همیلتون بین او دو راننده قرار گیرد و جایگاه دومی را به دست آورد که در ابتدا این کار را به خوبی انجام دادند و قرار بود بعد از این که جایگاه اول و دومی تصاحب شد، فتل سرعت خود را کم کند تا لکلرک از او سبقت بگیرد. در طول مسابقه صحبت هایی که بین چارلز لکلرک و تیم رد و بدل شد، نشان داد که این بخشی از استراتژی مورد توافق قبل از مسابقه بوده و به سباستین فتل دستور داده شده تا پیشتازی را به هم تیمی خود برگرداند. البته راننده آلمانی از اجرای دستورات تیمی سر باز زد. وی بعد از این که اذعان کرد چارلز لکلرک به اندازه کافی نزدیک او نیست که بخواهد سرعت اش را کم کند و این کار جایگاه هر دویشان را به خاطر این که همیلتون در پشت آن ها قرار دارد، به خطر می اندازد، فاصله اش را با هم تیمی خود افزایش داد و سعی بر تثبیت موقعیت خود در جایگاه اول را داشت. فراری تلاش کرد تا با پیاده سازی استراتژی پیت استاپ خود، دوباره چارلز لکلرک را به پیشتازی مسابقه برگرداند که البته با مشکل خرابی خودروی سباستین فتل و آمدن ماشین ایمنی مجازی به پیست، این طرح شکست خورد و جایگاه اول و دوم نیز از دست رفت و در نهایت لکلرک مسابقه را در رده سوم پشت سر لوئیس همیلتون و والتری بوتاس به پایان رساند.

فرمول یک
مدیر تیم فراری پس از اتفاقات مسابقه روسیه گفت:

با نگاه به مسابقات گذشته، در روسیه ما می دانستیم که پیشتاز بودن در دور اول بسیار مهم است زیرا به طور طبیعی اگر شما از اول استارت بزنید، مسابقه را در همان رده به اتمام می رسانید. به عنوان یک تیم، پیروزی برای ما کلیدی بود، بنابر این تصمیم گرفتیم که مهم ترین چیز برای ما، کسب رده اول و دومی در دور اول باشد زیرا با کسب این رده ها ما به نوعی می توانستیم سرعت را مدیریت کرده و رده و مسابقه را کنترل کنیم. چنین اتفاقی رخ داد و بدون مشکل قابلیت اطمینان [فتل]، ما رده هایمان را بعد از پیت استاپ حفظ می کردیم.

متیا بینوتو در ادامه افزود:

ما توافق کردیم که بهترین روش برای کسب رده اول و دوم در دور ۱ این است که اول از همه هیچ خلا پشتی به همیلتون ندهیم، زیرا این کار به او برتری می داد، ما تصمیم گرفتیم تا چارلز به سپاستین اسلیپ استریم دهد تا جلوی همیلتون قرار بگیرد. این چیزی بود که ما درباره آن بحث کردیم و به توافق رسیدیم، سب شروع فوق العاده ای را داشت و قبل از پیچ شماره یک از همیلتون سبقت گرفت، چارلز به سب اسلیپ استریم نداد بلکه سب به طور طبیعی و غریزی اسلیپ استریم گرفت. ما از سب خواستیم که جایگاه اش را تغییر دهد چونکه این قرار ما بود. آن چه را برنامه ریزی کرده بودیم در استارت مسابقه رخ داد، از این رو با خود فکر کردیم که درستش این است که از سباستین درخواست تعویض جایگاه را داشته باشیم. در نهایت راننده ها ممکن است که دیدگاه های متفاوتی داشته باشند اما این چیزی است که ما با این دو درباره آن بحث می کنیم. ما ابتدا از سباستین خواستیم که رده را پس دهد، اما در آن مرحله از مسابقه صحبت اش منصفانه بود که گفت شاید چارلز به اندازه کافی نزدیک او نباشد و ممکن است ما در پیست زمان از دست دهیم. پس از آن سپاستین کاملا سریع بود و نسبت به چارلز در پیست برتری کسب کرد.

از بینوتو پرسیده شد که آیا استراتژی پیت استاپ های فراری برای تعویض جایگاه بوده است؟

آندرکات علیه فتل به دلیل برگرداندن رده به چارلز نبود. چارلز به پیت آمد زیرا لاستیک های چپ عقب او از بین رفته بود و زمان مناسبی برای پیت او بود. می دانستیم با آوردن هر دو راننده مان به پیت، با پیشتازی همیلتون، در برابر ماشین ایمنی آسیب پذیر می شویم. بنابر این تلاش کردیم تا می توانیم با سب در پیست باقی بمانیم. سپس لاستیک های سباستین در حال از بین رفتن بود و درخواست پیت کرد. سباستین پشت چارلز خارج شد اما مسابقه تمام نشده بود و فرصت های زیادی درباره بهترین گزینه پیروز مسابقه وجود داشت.

گرندپری روسیه ۲۰۱۹ که پس از مرحله تعیین خط نوید یک اتفاق خوب را برای تیم فراری و رانندگان اش را می داد در روز مسابقه تبدیل به یک کابوس سنگینی شد و با حواشی زیادی برای آن ها همراه بود و نه تنها یک دوی آن ها جواب نداد بلکه یک دو تقدیم رانندگان مرسدس شد که بسیار با هم هماهنگ بودند و با تمرکز کار خود را پیش بردند تا در نهایت لوییس همیلتون جام قهرمانی گرند پری روسیه را همانند پارسال بالای سر برد.

86fd4e2d2bd98b8b69279feff366ed30 1
سباستین فتل که در دور ۲۶ به دلیل مشکل پیش امده در پاور یونیت خود از مسابقه کنار رفت بیان کرد که او سهم خودش از استراتژی را انجام داده است:

خیلی واضح بود، من استارت خیلی خوبی را داشتم و سهم خودم از استراتژی را انجام دادم. بقیه بحث ها در داخل تیم بررسی می شود. سپس من در خودرو احساس راحتی می کردم و به پیشتازی خودم اضافه کردم. ناگهان دیگر باتری خودرو ام قدرتی را نداشت. من نزدیک به ۶۰ اسب بخار را از دست داده بودم. سپس خودرو را در جایی که به عقیده خودم نیاز نبود تا هیچ خودروی ایمنی به پیست بیاید پارک کردم. من دستور تیمی را در ابتدای کار درک نکردم من فقط سعی کردم مسابقه خودم را داشته باشم. این که دلیل خاصی داشت یا نه در داخل تیم بحث می شود.

درست است که شما نسبت به لاستیک ها اعتراض داشتی و تیم دو دور شما را دیرتر به پیت آورد؟ دلیل آن چه بود؟

خب من که نمی توانم خودم به پیت برم و این سوال را من نباید جواب بدهم. از تیم باید پرسید در صورتی که لاستیک های من مشکل داشت چرا من را دیرتر به تیم آوردند. رادیو سالم بودند و می توانستند به من بگویند که بروم.

سپاستین فتل در مورد استراتژی فراری کامل تر این گونه صحبت نمود:

صادقانه بگویم من دقیقا نمی دانم که چه اتفاقی افتاد. ما باهم قراری را داشتیم و من خودم با چارلز قبل مسابقه صحبت کرده بودم اتفاقا خیلی هم واضح حرف زده بودم. اما نمی دانم شاید من از چیزی بی خبر باشم و نشنیده باشم. مطمئنا ما بعدا در مورد این داستان صحبت می کنیم. اما امروز روز بدی بود چون ما می خواستیم که یک دو را به دست بیاوریم که آن را به دست نیاوردیم هیچ، من از دور مسابقه خارج شدم و یک دو را نیز والتری و لوییس به دست آوردند.

032b2cc936860b03048302d991c3498f 1
او از این که در مورد این قرار با چارلز صحبت بیشتری کند خودداری کرد و خواست این صحبت را به داخل تیم بکشاند:

این چیزی نیست که من واقعا بخواهم صحبت کنم. من نمی خواهم تیم را در موقعیت بدی قرار دهم به این خاطر که شاید کسی چیزی دیگری را گفته باشد. می دانم که منصفانه نیست و حق مردم است که بدانند چه اتفاقی افتاده است ولی داستان آن قدر هم بزرگ نیست. چیزی که واضح بود این بود که چارلز اول بود و من سوم و ما در مورد این صحبت کردیم که من باید از لوییس عبور کنم. اما من یک استارت خیلی خوبی رو داشتم و دیگر در آن جا انتخاب های بیشتری روی میز برای عمل کردن داشتم. متاسفم ولی بیشتر از این نمی توانم دیگر صحبت کنم.

از آن طرف دیگر راننده تیم فراری، چارلز لکلرک بیان کرد که به هم تیمی خود سباستین فتل ایمان کامل دارد و تأکید کرد که با توجه به جدال سر سختانه گرند پری روسیه، آن ها هم چنان نیاز دارند تا به هم اعتماد کنند. همان طور که گفته شد سباستین فتل که مسابقه روسیه را از رده سوم آغاز کرد، در استارت مسابقه با استفاده از خلا پشت (اسلیپ استریم) راننده موناکویی و بدون مواجهه با دفاع در پیچ دوم از او سبقت گرفت و جایگاه اول را کسب کرد. قرار تیمی بنا بر استراتژی فراری نیز همین بود و این کار به خوبی اجرا شد تا این که صحبت های رادیویی لکرک و فتل نشان از اختلافی را داشت که مشخص نبود از چه قرار است. در نهایت هر چقدر تیم از فتل درخواست کرد که سرعت اش را کم کند تا لکلرک به جای او به رده اول برود او بهانه آورد و سرعت خود را نیز بیشتر کرد تا بالاخره ماشین وی با بدشانسی در دور ۲۶ خراب شد و همه چیز به هم ریخت و جایگاه های موجود نیز از دست رفت.

چارلز لکلرک در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به سباستین فتل برای اجرای توافقات و برنامه های قبل از مسابقه برای گرند پری های بعدی اعتماد دارد، گفت:

بله. من فکر می کنم حس اعتماد بین ما تغییری نکرده و معتقد هستم من و سباستین هم چنان نیاز داریم تا به هم اعتماد کنیم.فکر می کنم که در برخی شرایط برای نفع کلی تیم این مسئله بسیار مهم است که بتوانید روی خودروی دیگر حساب باز کنید و هم چنین عکس این قضیه نیز برقرار باشد. پس بله، این قضیه خیلی مهم است و حس اعتماد هنوز وجود دارد.

18e2999891374a475d0687ca9f989d83
قبل از پیاده سازی استراتژی پیت استاپ توسط تیم فراری و عوض شدن رده رانندگان آن ها با هم، چارلز لکلرک دائماً در رادیو به تیم اعلام می کرد که به توافق قبل از مسابقه احترام گذاشته و حالا نوبت تیم است که شرایط را مدیریت کند.

او بعد از مسابقه توضیح داد:

من فکر می کنم به همه چیز احترام گذاشته شد. در هنگام استارت من مشخصا به سمت چپ پیست رفتم تا سباستین بتواند از خلا پشت (اسلیپ استریم) خودروی من استفاده کند. می دانستم که از من سبقت خواهد گرفت و سپس در ادامه باید جایگاه هایمان را با یکدیگر عوض می کردیم که این کار را هم بعداً موقع پیت استاپ انجام دادیم.

قبل از مسابقه توافق شد که لکلرک تا ابتدای پیچ شماره ۲ در سمت چپ مسیر بماند و از سمت راست در مقابل سباستین فتل دفاع نکند. لکلرک راجع به این موضوع گفت:

اگر لوئیس و سباستین با هم چرخ به چرخ می شدند، مشخصاً من به سباستین راه می دادم نه لوئیس. و این چیزی بود که روی آن توافق کرده بودیم.

چارلز لکلرک در مورد این که چرا به نظر می رسید هم تیمی اش دستورات تیم را نادیده گرفت با به زبان آوردن عبارت “وضعیت کاملاً حساس” توضیحاتی را در این باره ارائه داد:

بلافاصله بعد از شروع مسابقه ماشین ایمنی به پیست آمد و شرایط بسیار سخت شد. من تلاش کردم تا جای ممکن نزدیک فتل بمانم. تا ۲ یا ۳ دور این گونه بود اما بعد دنبال کردن سباستین به خصوص در سکتور های اول و دوم بسیار سخت شد و با توجه به گرم شدن بیش از حد تایر ها، مقداری عقب نشینی کردم. ولی من همان طور که در رادیو گفتم، صد در صد به تیم اعتماد داشتم که کار را خودشان همان گونه که قبل از مسابقه توافق کردیم انجام خواهند داد و آن ها هم این کار را در پیت استاپ انجام دادند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *