صفحه اصلی / عمومی / گمانه زنی ها در خصوص عدم نتیجه گیری مرسدس در فرمول یک سنگاپور ادامه دارد!

گمانه زنی ها در خصوص عدم نتیجه گیری مرسدس در فرمول یک سنگاپور ادامه دارد!

ad banner

واکنش ها به قهرمان شدن سپاستین فتل راننده تیم فراری در مسابقات فرمول یک سنگاپور که پیست بسیار سختی برای فراری به شمار می رفت، ادامه دارد و این بار مدیر تیم فرمول یک مرسدس، توتو ولف در خصوص استراتژی رانندگان مرسدس بیان کرده است که از قدرت آندرکات متعجب شده است و بابت دستور تیمی که به والتری بوتاس داده شد تا کار لازم را انجام دهد، حس خوبی را نداشت ولی کاری بود که باید صورت می گرفت و چاره ای نداشت.

اشتباه در استراتژی تیمی، عامل از دست رفتن قهرمانی مرسدس در فرمول یک سنگاپور

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

مسابقات فرمول یک سنگاپور هیچ وقت برای تیم فراری و رانندگان آن آسان نبوده است و همواره جزو پیست هایی بوده است که رانندگان آن ها با نتیجه گیری در آن مشکل داشتند و به نوعی پیست مناسبی برای ماشین های فراری از نظر فنی به شمار نمی رفت. در حالی که هیچ کس انتظار آن را نداشت، سپاستین فتل راننده تیم فراری در مسابقات فرمول یک سنگاپور ۲۰۱۹ توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد و حرف و حدیث های زیادی پیرامون این قهرمانی به راه افتد. رانندگان مرسدس بنز یعنی والتری بوتاس و لوییس همیلتون که بخت اول قهرمانی برای این پیست بودند قربانی اشتباهات در استراتژی تیم شدند و به جایگاهی بهتر از چهارم و پنجم دست پیدا نکردند. مدیر تیم مرسدس بنز توتو ولف نیز در این خصوص با خبرنگاران صحبت کرد.

فرمول یک
توتو ولف در مورد استراتژی مرسدس نظر خود را این گونه بیان کرد:

ما در مورد آندرکات در تیم بحث کردیم ولی ترس این را داشتیم که در ترافیک گرفتار شویم. تصمیمی که برای فتل گرفته شد یک تصمیم درست بود، آن ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و فکر می کنم که همه تیم ها متعجب شدند که چقدر آندرکات می تواند در این پیست قدرتمند ظاهر شود. در لحظه ای که فتل به پیت آمد ما موقعیت خود را از دست دادیم و با از دست دادن برد تصمیم بر این گرفتیم که مخالف آن ها رفتار کنیم و کمی بیشتر در پیست بمانیم، لوییس همیلتون هم به ما گفت که تایرهای اش در شرایط ایده آلی قرار دارند و ما می دانستیم که بالاخره آن ها در ترافیک گرفتار می شوند. فرضیه های زیادی مطرح بود که هر کدام متفاوت بود، تایر های ما از بین رفت که دیگر رقابتی نبود و در جای نادرستی قرار گرفتیم. از استراتژی که برای بوتاس در نظر گرفتیم راضی نبودیم ولی به شما خواهم گفت که دلیل این استراتژی چه بوده است و این تصمیم درست است شاید بیشتر به ضرر بوتاس تمام شد ولی از لحاظ تیمی برای ما بهتر بود.

داستان از این قرار است که در مسابقه شش خودروی اول که به دنبال هم در پیست دور می زدند، این فراری بود که با سباستین فتل و ردبول با مکس ورشتپن قمار پیت استاپ را شروع کرد و در دور بعد از آن نیز فراری چارلز لکلرک را به پیت آورد اما مرسدس واکنشی از خودش نشان نداد. اما بعد والتری بوتاس را قبل از لوییس همیلتون به پیت آوردند و در نهایت در دور ۲۷ به بوتاس دستور دادند تا بیاید. روی محدوده ۱.۴۸ دور بزند تا فضایی را ایجاد کند که همیلتون در جلوی او به پیست باز گردد. این درحالی بود که پیش تر توتو ولف بیان کرده بود که بوتاس در رقابتی آزاد با همیلتون قرار دارد.

68c78fce3c504b02ad38c6e0e60cf819
ولف در این باره بیان کرد که:

تصمیمی که ما گرفتیم اقدام خوبی نبود ولی خب آندرکات بیشتر از ان چیزی که هر کسی فکر می کرد قدرتمند بود. من فکر نمی کنم که فراری قصد تعویض جایگاه بین رانندگان اش را داشت با توجه به این که این اجازه را به سباستین داد تا اول به پیت بیاید و ما با نگه داشتن لوییس جایگاه او را در موضع ریسک قرار دادیم با این امید که بتوانیم به پیروزی مسابقه برسیم. این دلیلی بود که ما به والتری گفتیم که سرعت اش را کم کند چون اگر این کار را نمی کرد لوییس پشت آلبون به پیست باز می گشت. در حالت کلی اگر بوتاس این کار را نمی کرد نتیجه تیمی بدتری انتظار ما را می کشید. ما به والتری این جایگاه را بدهکار هستیم و باید بگویم که چاره دیگری نداشتیم. چون همان طور که گفتم اگر استراتژی دیگری پیش می گرفتیم اوضاع از چیزی بود بدتر می شد.

از طرف دیگر لوییس همیلتون علاوه بر صحبت ولف نظر دیگری دارد. همیلتون مسابقه را از رده دوم شروع کرد ولی تنها توانست با رده چهارم و جلوی هم تیمی اش والتری بوتاس گرندپری سنگاپور را به پایان برساند. نقطه عطف مسابقه مرد بریتانیایی زمانی بود که او دو رده را در پیت استاپ دیر هنگام اش به سباستین فتل و مکس ورشتپن از دست داد، در همین مورد او می‌گوید که تیم اش باید زودتر او را به پیت می‌ آوردند  تا او می‌ توانست آندرکات را با تایر های تازه تری و زودتر انجام دهد. او در این باره گفت:

من می‌ دانستم که ما باید آن ها را آندرکات می‌ کردیم و در جلسه صبح تیم هم آن را در نظر داشتم. من گفتم که “بیایید ریسک آن را بپذیریم”، ولی تیم قبول نکرد. در هر صورت ما در برد ها کنار هم هستیم پس در باخت ها نیز کنار هم هستیم و این شکست را بدون هیچ شکایتی قبول می‌ کنیم، و این بسیار برای ما دردناک است زیرا ما به راحتی برنده می‌ شدیم و فقط کمی فکر بیشتر احتیاج بود تا بتوانیم این کار را انجام دهیم. باید از این قضیه درس بگیریم و برای باقی فصل که مسابقات مهم و تعیین کننده ای در پیش داریم آن را اعمال کنیم.

74c47eb8399924a06a2d9c020a2478a2
پس از تعطیلات تابستانی و شروع نیم فصل دوم مسابقات فرمول یک چارلز لکرک دو بار و سپاستین فتل یک بار قهرمان  شدند و بدین ترتیب تیم فراری تمامی مسابقات را با برد پشت سر گذاشته است. همیلتون در این باره اظهار داشت:

به نظر می‌ رسد که آن ها از هر زمانی تشنه تر برای چشیدن طعم پیروزی هستند و انگیزه فراوانی در آن ها ایجاد شده، ما باید این قضیه را متوقف کنیم و توانایی انجام آن را هم داریم. ما هنوز تیم برتر میدان هستیم. ما باید لغزش ها و خطاهای امان را کم کنیم. تیم ما دوباره قوای خودش را جذب خواهد کرد و قوی تر بازخواهد گشت. ما برای پیروزی در مسابقه بعد بر می‌ گردیم و مطمئن هستم می توانیم در ادامه کار خود را همانند قبل با قدرت به پایان برسانیم. همان طور که گفتم باید از نتیجه این سه مسابقه پس از شروع نیم فصل دوم عبرت بگیریم و مشکل را بیابیم و مطمئن هستم از پس این کار بر خواهیم آمد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *