صفحه اصلی / عمومی / جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ نیجریه ۰-۲ ماداگاسکار؛ شکست دور از انتظار عقابها

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ نیجریه ۰-۲ ماداگاسکار؛ شکست دور از انتظار عقابها

ad banner

در نخستین بازی های روز دهم جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹، ساعاتی پیش در هفته سوم بازی های گروه B تیم های نیجریه و ماداگاسکار مقابل یکدیگر به میدان رفتند و این مسابقه با برد دور از انتظار ماداگاسکار به پایان رسید. ماداگاسکار با این پیروزی هفت امتیازی شد و صدرنشین گروه دوم لقب گرفت. نیجریه نیز با دو پیروزی و یک شکست در رده دوم جای گرفت و راهی مرحله بعدی شد.

پیروزی دور از انتظار ماداگاسکار مقابل نیجریه در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹

این بازی در ورزشگاه شهر اسکندریه همزمان با دیگر دیدار گروه و راس ساعت ۲۰:۳۰ یکشنبه نهم تیرماه به وقت ایران آغاز شد. قضاوت این دیدار نیز بر عهده باکاری گاسیما داوری از کشور گامبیا بود. ماداگاسکار با این برد شگفتی آفرین علاوه بر حفظ رکورد شکست ناپذیری در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹، توانست به عنوان تیم صدرنشین گروه دوم به مرحله بعدی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ صعود کند. تیم شماره ۱۰۸ رنکینگ فیفا که برای اولین بار در مسابقات جام ملت های آفریقا شرکت می کند برابر قهرمان سه دوره این رقابتها عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد و با گل های لالاینا نومن و کارلوس آندریا توانست صدر جدول گروه را از آن خود کند. این تیم گمنام که با برد برابر بوروندی که اولین برد آنها در تمام رقابتها از اکتبر ۲۰۱۸ به حساب می آمد، اعتماد به نفس زیادی گرفته بود در این دیدار نیز شجاعانه با تیم قدرتمندی چون نیجریه جنگید و در انتها نیز از این میدان سربلند بیرون آمد. نیجریه با قبول این شکست در رده دوم گروه قرار گرفت و این یک هشدار جدی برای آنها در ادامه مسابقات بود. گل اول بازی از یک موقعیت نه چندان ایده آل بدست آمد. پاس رو به عقب جان اوگو هافبک نیجریه با اشتباه مدافع این تیم همراه شد و این موقعیت برای نومن مهاجم حریف فراهم شد تا با گلر نیجریه در موقعیت تک به تک قرار گیرد و به آسانی دروازه این تیم را باز کند. دقایقی بعد ساموئل کالو بال راست نیجریه فرصت خوبی برای به تساوی کشاندن بازی داشت اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. گرچه نیجریه توپ و میدان را در اختیار داشت اما در خلق فرصت های گلزنی ناکام بود. نیجریه بدشانس بود که تصمیمات داوری هم یار آنها نبود و پنالتی مشخص آدرین ملوین دروازبان ماداگاسکار روی کالو گرفته نشد. در دقایق ابتدایی نیمه دوم ماداگاسکار برتری خود را به دو گل افزایش داد و کارلوس آندریا با ضربه آزاد دروازه عقابها را برای بار دوم باز کرد. بعد از این گل بازی افت محسوسی داشت و نیجریه نمی توانست راهی به سمت دروازه حریف بازی کند. در پایان بازی با همان دو گل به اتمام رسید و هر دو تیم به مرحله بعدی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ صعود کردند.

شرح گل ها

  • لالاینا نومن (۱۳): روی اشتباه مرگبار لیون بالوگان مدافع تیم ملی نیجریه، نومن با دزدیدن توپ به راحتی توانست گل اول بازی را به ثمر برساند.
  • کارلوس آندریا (۵۳): روی یک ضربه ایستگاهی توپ پس از تغییر مسیر با ویلفرد اندیدی به درون دروازه رفت.
bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *