صفحه اصلی / عمومی / فرمول یک ؛ مدیر مرسدس خبر از بررسی دوباره اتفاقات میان همیلتون و بوتاس داد

فرمول یک ؛ مدیر مرسدس خبر از بررسی دوباره اتفاقات میان همیلتون و بوتاس داد

ad banner

مدیر کمپانی مرسدس در فرمول یک ، توتو ولف در خبری اعلام کرد که برای اطمینان حاصل کردن از این مطلب که در انتخاب استراتژی دو راننده اش لوییس همیلتون و والتری بوتاس در گرند پری بریتانیا؛ به صورت غیر عمدی طرفداری به نفع یکی از رانندگانش پیش نیامده باشد این موضوع را بررسی می کند تا مشکلی برای هر دو راننده اش ایجاد نشود.

گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹ در حالی به پایان رسید که لوییس همیلتون به رده اول در حالی دست پیدا کرد که با این برد توانست به ششمین پیروزی خود در این گرندپری دست پیدا کند، والتری بوتاس هم تیمی همیلتون از تیم مرسدس با ثبت زمان +۲۴.۹۲۸ در مکان دوم، چالز لکرک از تیم فراری با +۳۰.۱۱۷ در مکان سوم، پیر گسلی از تیم ردبول با +۳۴.۶۹۲ در مکان چهارم و مکس ورشتپن از تیم فراری با ثبت زمان +۳۹.۴۵۸ درمکان پنجم قرار گرفتند. بعد از اتمام این گرند پری و حواشی مربوط به آن، که قبل تر در خبر دیگری به صورت مفصل به آن پرداخته بودیم حرف و حدیث های زیادی بین رانندگان بوجود آمد و برخی ها مصاحبه های تند و غیر مستقیمی را بر علیه هم انجام دادند. یکی از آن ها والتری بوتاس راننده مرسدس بنز است که در این چند روز حرف های متفاوتی را می زند و حتی برای هم تیمی اش همیلتون خط و نشان می کشد. ماجرا از این جا شروع شد که ابتدا والتری بوتاس در دور شانزدهم برای تعویض تایر های خود وارد پیت استاپ شد اما همیلتون در پیست باقی ماند. البته این گونه به نظر می رسد که همیلتون با علم به اینکه هم تیمی او قرار است دو توقف در مسابقه داشته باشد، از قبل مسابقه تصمیم گرفته بود تا از استراتژی یک پیت استاپ استفاده کند و احتمالا به همین دلیل است که همیلتون در تلاش بود تا مدت بیشتری در پیست بماند. اما پس از حادثه ای که برای آنتونیو جیوویناتزی رخ داد و با فراخوانی خودروی ایمنی به پیست، کار برای استراتژی ای که لوییس همیلتون در نظر گرفته بود راحت تر شد و همیلتون عملا یک پیت استاپ مجانی را تحت شرایط خودروی ایمنی انجام داد و این مورد موجب شد تا او زمان زیادی را از دست ندهد و با استراتژی یک پیت استاپ و با تایر هارد در بخش دوم، پیروز گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹ شود. اما از آن طرف بوتاس که تا قبل از این حادثه پیشتاز مسابقه بود، با مراجعه ی زودتر به منطقه ی سرویس و تعویض تایر و همچنین انتخاب استراتژی دو پیت استاپ، در پایان به رده ی دوم بسنده کرد. هر چند گفته می شود که همیلتون از قبل استراتژی یک استاپ را انتخاب کرده و هیچ ربطی به تصادف بوجود آمده نداشته است و این موضوع نیز مورد تایید کادر فنی مرسدس قرار گرفته است ولی با این حال بوتاس هم چنان از بد شانسی خود برای این اتفاق می گوید و حرف های زیادی را در این خصوص می زند. مثلا این که نمی دانسته که می شود از استراتژی یک استاپ در این گرند پری استفاده کرد وگرنه او هم نیز این کار را می کرده. توتو ولف مدیر تیم مرسدس، در مصاحبه در خصوص انتخاب استراتژی برای رانندگان مصاحبه ای را با سایت فرمول یک انجام داد و گفت:

این که هر راننده در روز مسابقه چه استراتژی ای را برای مسابقه انتخاب می نماید، در جلسه ی تیم با رانندگان در صبح همان روز صحبت، تصمیم گیری ومشخص می شود و رانندگان نیز با تایید آن پا به میدان مسابقه خواهند گذاشت ولی ما برای صحت قضیه تصمیم گرفتیم دوباره این موضوع را بررسی کنیم تا حق کسی ضایع نشود.  با توجه به استراتژی هایی که راننده هایمان برای این مسابقه اتخاذ کردند، احساس کردیم که مسابقه ی جذابی پیش رو داریم. در برخی موارد انتخاب هایشان مانند یکدیگر بود اما با وجود استراتژی های متفاوت می دانستیم که با یکدیگر رقابت سختی خواهند داشت بنابراین ما همواره در تلاش هستیم تا اهداف آن ها محقق شود و بتوانیم مطابق میل آن ها رفتار نماییم نه هیچ دیگری. این که ما بخواهیم به نفع یکی از رانندگان استراتژی رو انتخاب کنیم به هیچ عنوان صحیح نیست و سال هاست در تلاش برای این امر هستیم زیرا در آن صورت نتایج عادلانه نخواهد بود.

حواشی پیرامون تیم فرمول یک مرسدس ادامه دارد

حواشی پیرامون تیم فرمول یک مرسدس ادامه دارد
ماجرا در آن زمان از این قرار بود که علی رغم این که کمپانی های فراری و ردبول که در هنگام وجود خودروی ایمنی در پیست، تایر های چارلز لکلرک و مکس ورشتپن را تعویض کردند، مرسدس  در چنین شرایطی تصمیم گرفت تا پیت استاپ دوم را برای والتری بوتاس انجام ندهد. همین امر بوتاس را مجبور کرد تا علاوه بر انجام دیرتر پیت استاپ، از ترکیب تایر دیگری استفاده کند. بوتاس در دور شانزدهم مسابقه برای تعویض تایر های خود به منطقه سرویس مراجعه کرد اما در همین زمان لوییس همیلتون در پیست ماند و سپس در دور ۲۰ به صورت تصادفی و شانسی خودروی ایمنی به پیست فراخوانده شد. این مورد به همیلتون اجازه داد تا بدون از دست دادن زمان پیت استاپ خود را انجام دهد و در نهایت جلوتر از بوتاس به پیست بازگردد. ولف در ادامه توضیح داد که به دو دلیل این پیت استاپ را برای بوتاس انجام ندادند و این موضوع اتفاق افتاد:

اول این که برایمان واضح نشده بود که از لحاظ فنی استراتژی یک پیت استاپ جواب خواهد داد یا خیر به همین دلیل راه منطقی تر را انتخاب کردیم. و دوم فکر می کنم چون سباستین (فتل) خیلی به او نزدیک بود، با انجام این پیت استاپ او پشت سباستین به پیست باز می گشت و عقب می افتاد به همین دلیل دوم باز این کار را انجام ندادیم. هنوز هم معتقد هستم که تصمیم اتخاذ شده درست بوده است که والتری را برای تعویض تایر به پیت نیاوردیم ولی چیزی که مهم است این است هر دو راننده مان مستحق پیروزی بودند و واقعا روز عالی را در گرند پری بریتانیا گذراندند و اگر لوییس نیز اول نمی شد قطعا والتری این کار را می کرد چون بازی فوق العاده زیبا و خلاقانه را از خود به نمایش گذاشت و مستحق پیروزی بود. فقط بخت و شانس و استراتژی و ماشین کمک رسانی با والتری نبودند تا او نتواند به هدفش برسد و او را می توان تا حدودی بد شانس نیز دانست. ولی مطمئن باشید از این به بعد بررسی های زیادی در این خصوص انجام می پذیرد و مطمئن باشید حقی از کسی ضایع نگردیده و هر کاری که انجام می شود قطعا با رضایت رانندگان خواهد بود.

والتری بوتاس نیز بعد از این صحبت ها در ادامه در خصوص این که او بد شانس بوده است گفت:

من آن روز می توان گفت که روی شانس نبودم و بالاخره همیشه همه چیز آن طور که می خواهیم پیش نمی رود. لوییس مشخصا با حمایت های فراوانی که در سیلورستون داشت، خیلی خوب رانندگی کرد. نبرد خوبی در اوایل مسابقه داشتیم. واقعا از آن لذت بردم و این دلیل بودن ما در اینجاست، مسابقه ی سخت و منصفانه. ما می توانیم بسیار عالی با هم مبارزه کنیم و در عین حال رقابت جذابی را رقم بزنیم. قانون فرمول یک به همین صورت است باید سخت مبارزه کنی تا پیروز شوی.

نظرتان در خصوص استرس توتو ولف به خاطر شما و لوییس؟

قطعا او همانند ما از مسابقات لذت نمی برد زیرا کار بسیار سختی در پیش دارد بعد از این که اولین پیت استاپ را انجام دادم، احساس کردم که فاصله ام با لوییس را تحت کنترل دارم و می توانم آن را کنترل نمایم ولی خب شرایط به این صورت پیش رفت و در حالی که من منتظر پیت استاپ لوییس بودم که خودروی ایمنی به پیست آمد.تفاوت استراتژی من و لوییس به این دلیل بود که استراتژی دو پیت استاپ از قبل برای من تعیین گردیده بود و من نباید از تایر مدیوم در پیت استاپ اول استفاده می کردم. ولی بهرحال گذشت و از نظر من ما فوق العاده هستیم و به خودمان افتخار می کنم. هنوز هم مشتاق و تشنه ی پیروزی هستم بنابراین منتظر مسابقه ی دو هفته بعد می مانم تا ببینم در نهایت چه خواهد شد.زیبایی های بازی فرمول یک نیز به همین داستان ها و حواشی هایش هست.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *