صفحه اصلی / عمومی / قهرمانی دوباره لوییس همیلتون در رقابت های فرمول یک فرانسه

قهرمانی دوباره لوییس همیلتون در رقابت های فرمول یک فرانسه

ad banner

رقابت های فرمول یک فرانسه ۲۰۱۹ که از چند روز گذشته در حال برگزاری است و رقابت های رانندگان در دور تمرینی آغاز شده است و شب گذشته در تایم گیری ادامه یافت، مسابقه اصلی آن ساعتی پیش برگزار شد و این بار نیز لوییس همیلتون قهرمان این رقابت ها نیز شد. قهرمان سال گذشته لوییس همیلتون راننده تیم مرسدس بنز قهرمانی خود را تکرار کرد، که پیش از این قهرمانی عنوان قهرمانی گرند پری کانادا ۲۰۱۹ را نیز به دست آورده بود و در این سری مسابقات نیز به نوار پیروزی های خود ادامه داد و بیشتر از همیشه دست نیافتنی تر شد.

او توانست ششمین پیروزی فصلش را به دست آورد و به پیشتازی اش در جدول قهرمانی ادامه دهد. والتری بوتاس دیگر راننده مرسدس نیز در مکان دوم جای گرفت و. چارلز لکلرک از تیم فراری نیز در رتبه سوم جای گرفت. ابتدا از خلاصه تمرینات رانندگان در روزهای قبل بدانید: در دور اول تمرینی این رقابت ها که در پیست پاول ریکاردو فرانسه برگزار گردید لوییس همیلتون از کمپانی مرسدس بنز پیشتاز شد. بد نیست در خصوص نکات این تمرین بدانید که در تیم فراری که بال جلو آن عوض گردیده سباستین فتل از نسخه جدید بال جلو و چارلز لکلرک از نسخه قدیمی آن استفاده می کند و این تمرین تست خوبی برای این نسخه جدید بال فراری می باشد. بعد از مدتی از گذشت تمرین فتل بال قدیمی را بر می دارد و بال خود را با نسخه قدیمی تعویض می کند. عملکرد تیم مک لارن و پیشرفت آن ها به خوبی حس می شود ولی در نهایت رانندگان مرسدس بنز هستند که طبق معمول پیشتاز هستند. در این تمرین همیلتون با ثبت زمان ۱.۳۲ ، والتری بوتاس با ثبت زمان ۰.۰۶۹ و چالز لکرک با زمان ۰.۳۷۳ اول تا سوم شدند.

از نکته مهم تمرین دوم این رقابت ها اتفاق بین لوییس همیلتون و مکس ورشتپن بود به این ترتیب که لوییس همیلتون از پیست خارج شد و پس از بازگشت به پیست ورشتپن را به عکس العملی وا داشت تا این راننده نیز در شرایط بدی قرار بگیرد و از دور عقب بماند بعد از آن همیلتون از وی عذرخواهی کرد چون با توجه به شرایط بد ماشین در آن لحظه چاره ی دیگری نداشت و قرار است این برخورد توسط ناظران داوری بررسی گردد. در این تمرین نیز باز مرسدس بنز پیشتاز بود و فقط جای والتری بوتاس و لوییس همیلتون عوض شد و بوتاس با ثبت زمان ۱:۳۰ در صدر و همیلتون با ۰.۴۲۴ در مکان دوم و چارلز لکرک با ۰.۶۴۹ در مکان سوم قرار گرفت.  در تمرین سوم دنیل کویات از تیم تورو روسو اولین زمان رقابتی را با زمان ۱.۳۲.۷۴۴ ثانیه را ثبت می کند. همانند تمرین دوم نیز والتری بوتاس با ۱:۳۰.۱۵۹ و لوییس همیلتون با زمان ۰.۰۴۱ و چارلز لکلرک از تیم فراری با ثبت زمان ۰.۴۴۶ در مکان اول تا سوم جای گرفتند. در تایم گیری نیز که شب گذشته برگزار شد لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس با ثبت زمان ۱:۲۸.۳۱۹، در رده نخست تعیین خط گرندپری فرانسه قرار گرفت. هم تیمی او، والتری بوتاس با اختلاف ۰.۲۸۶ ثانیه ای در رده دوم قرار گرفت و بدین ترتیب راننده های مرسدس بنز در خط اول این مسابقات ایستادند.

دفاع لوییس همیلتون از عنوان قهرمانی فرمول یک فرانسه

دفاع لوییس همیلتون از عنوان قهرمانی فرمول یک فرانسه 
از رده سوم و چهارم خط بدانید که چارلز لکلرک و مکس ورشتپن نیز باید مسابقه را از رده های سوم و چهار استارت بزنند. نکته جالب تعیین خط، عملکرد فوق العاده تیم مک لارن بوده و نوریس و ساینز در مکان های بعدی قرار گرفتند.سباستین فتل راننده تیم فراری نیز در ابتدای تعیین خط با مشکل بالا بردن دنده هایش مواجه شد و پس از مراجعه به پیت، دوباره به پیست بازگشت اما رده ای بهتر از هفتمی کسب نکرد. از دیگر موارد این تایم گیری بدانید که حذف شدگان مرحله اول تعیین خط رده های ۱۶ کویات، ۱۷ گروژان، ۱۸ استرول، ۱۹ راسل، ۲۰ کوبیتسا و حذف شدگان مرحله دوم تعیین خطررده های ۱۱ آلبون، ۱۲ رایکونن، ۱۳ هالکنبرگ، ۱۴ پرز، ۱۵ مگنوسن بودند و بدین ترتیب رانندگان مرسدس بنز باز هم خوش درخشیدند و در رده اول تایم گیری قرار گرفتند. از ساعتی پیش نیز با برگزاری مسابقه اصلی نیز با شروع سوت پایان پس از پایان دور اول راننده به ترتیب رو به رو قرار گرفتند. ۱همیلتون ۲بوتاس ۳لکلرک ۴ورشتپن ۵ساینز ۶نوریس ۷فتل. همیلتون پس از پایان دور دوم، فاصله ۱.۴ ثانیه ای با هم تیمی اش باز کرده و با زمان ۱:۳۶.۷۵۱ سریع ترین زمان را ثبت می کند. فتل در پایان مسابقه عنوان سریع ترین دور پیست را به خود اختصاص داد و همیلتون با طی کردن ۵۳ دور موفق شد هم تیمی خود بوتاس را نیز کنار بزند و باز هم به رتبه نخست دست پیدا کند و بدین ترتیب جایگاه خودش را در رتبه کلی نیز ارتقا ببخشید. مکان سوم هم همان طور که گفته شد به چارلز لکرک رسید و مکس ورشتپن از تیم ردبول ، سباستین فتل از تیم فراری، کارلوس ساینز از تیم مک لارن رتبه های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

یک کامنت

  1. آواتار سحر

    قهرمان بی چون و چرای فرمول یک .. خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *