صفحه اصلی / عمومی / رسمی؛ فرانک لمپارد به عنوان سرمربی به باشگاه چلسی بازگشت

رسمی؛ فرانک لمپارد به عنوان سرمربی به باشگاه چلسی بازگشت

ad banner

به اعلام باشگاه چلسی انگلیس فرانک لمپارد اسطوره سال های نه چندان دور تیم چلسی با قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی آبی پوشان انتخاب شد.

این سرمربی در حالی که ۴۱ سال سن دارد در سال ۲۰۱۷ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و در کمتر از دو سال حالا خود را به عنوان سر مربی بر روی نیمکتی می بیند که سال ها در آن فوتبال بازی کرده است. او کار بزرگ و سختی در پیش دارد چرا که باید جایگزین سرمربی کار بلد سال گذشته چلسی مائوریسیو ساری بنشیند که چندی پیش به عنوان سرمربی تیم یووه معرفی شد. لازم به ذکر است لمپارد هفدهمین سرمربی دائمی چلسی در رقابت های لیگ برتر محسوب می‌شود هم چنین او در فصل آینده در نخستین دیدار خود برابر منچستریونایتد، در حالتی روی نیمکت چلسی می‌نشیند که ۴۱ سال و ۵۲ روز سن دارد و به این ترتیب او بعد از آندره ویاش بواش، جوان ترین سرمربی چلسی در لیگ برتر خواهد بود. ویاش بواش در آخرین دیدار لیگ برتری خود روی نیمکت چلسی و در جریان شکست ۱-۰ مقابل وست بروم در مارچ ۲۰۱۲، ۳۴ سال و ۱۳۸ روز سن داشت.

فرانک لمپارد چلسی
با این حال او بعد از گلن هادل و دیوید وب، تنها سومین فرد انگلیسی است که به این عنوان می‌رسد. از طرف دیگر برای دو سرمربی گذشته چلسی ۶قهرمانی در لیگ و جام حذفی برای حفظ جایگاه کونته در چلسی کافی نبود و برای امسال نیز انتقادات از سبک بازی ساری و مخالفین پر تعداد او، در نهایت موجب شد ساری نیز این شغل را ترک کند و چلسی دنبال فرد دیگری باشد. هر چند آبی های لندن در فصل گذشته به رتبه ای بهتر از سومی در لیگ برتر دست پیدا نکردند ولی از طرف دیگر قهرمان لیگ یوفا شدند و توانستند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را نیز کسب کنند و از طرف دیگر لمپارد در حالی هدایت تیم را بر عهده گرفته که چلسی در این تابستان توسط فیفا از خرید بازیکن محروم شده است و این تیم علاوه بر از دست دادن بازیکنان قرضی و بازیکنانی نظیر ادن هازارد که ستاره و کاپیتان تیم نیز بوده است نمی تواند کسی را به تیم افزوده کند و این فصل راه سختی برای فرانک در پیش است چرا که نمی تواند جاهای خالی مد نظرش را با افراد مناسب پر نماید و هم چنین جاهای مهم دیگری را نیز همانند ادن هازارد به شدت خالی حس خواهد کرد.

بازگشت دوباره فرانک لمپارد به تیم چلسی

تیم چلسی نیز در فصل گذشته با مائوریسیو ساری در لیگ جزیره بعد از تیم های منچستر سیتی و لیورپول به مقام سوم دست یافت در حالی که ۲۶ امتیاز از تیم اول فاصله داشت. آن ها در ۳۸ بازی آمار ۲۱ برد، ۹ تساوی و ۸ باخت را در کارنامه خود ثبت کردند.هم چنین آمار ۶۳ گل زده و ۳۹ گل خورده و تقاضل ۲۴+ را به نام خود ثبت کردند. برترین گلزن آن ها ادن هازارد با ۱۶ گل و برترین پاسور آن ها نیز ادن هازارد با ۱۵ پاس گل بوده است که این فصل دیگر فرانک لمپارد او را در اختیار ندارد و به خاطر محرومیت نیز نمی تواند کسی را جایگزین این فوق ستاره بلژیکی کند. به تایید باشگاه چلسی جودی موریس و کریس جونز از دربی کانتی به چلسی ملحق می شوند تا به لمپارد کمک کنند. جو ادواردز سرمربی فصل قبل تیم زیر ۲۳ ساله های چلسی نیز به همراه ادی نیوتن به کادرفنی تیم اصلی اضافه می گردند که از لحاظ فنی این تیم با مشکل مواجه نگردد.

414bb9c66ac72b5b4d8e0994acb80497
از دستمزد او بدانید:
او نسبت به سرمربی سابق این باشگاه، مائوریتسیو ساری که سالیانه ۵ میلیون پوند دریافت می‌کرد، پول بیشتری را دریافت خواهد کرد اما دستمزد او در بین همه مربیان لیگ برتری، یک حقوق متوسط به حساب می‌آید. لمپارد با حقوق ۵.۵ میلیون پوندی خود، از جهت در آمد در رده هشتم مربیان لیگ برتری قرار می‌گیرد. تمامی سر مربیان دیگر اضلاع Big Six یعنی تیم های منچستر سیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال، منچستر یونایتد و تاتنهام از او حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و حتی دستمزد مربیان دو تیم متوسط لیگ برتر هم از لمپارد بیشتر است.

در صدر این فهرست با اقتدار نام پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی دیده می‌شود. گواردیولا که در دو فصل گذشته تیمش را با ۱۰۰ و ۹۸ امتیاز قهرمان لیگ برتر کرده و بهترین رکوردهای امتیازی این لیگ را به خود اختصاص داده است، دستمزدی ۱۵ تا ۲۰ میلیون پوندی در سال از سیتیزن ها دریافت می‌کند. البته منچسترسیتی به دنبال راهی برای تمدید قرارداد با گواردیولا است و احتمال ارتقای حقوق او وجود دارد. در مکان دوم و با اختلافی چشمگیر نسبت به پپ، مائوریسیو پوچتینو سرمربی آرژانتینی تاتنهام حضور دارد. پوچ که تیمش را به نایب قهرمانی اروپا در فصل گذشته رساند، قراردادی ۵ ساله با تاتنهام به امضا رسانده و مطابق این قرارداد، سالیانه ۸.۵ میلیون پوند از اسپرز حقوق می‌گیرد. در رده سوم و به شکل مشترک نام سرمربیان دو غول فوتبال جزیره یعنی منچستریونایتد و لیورپول به چشم می‌خورد. اوله گونار سولسشائر که بعد از گذراندن مقطعی فوق العاده به شکل موقت، قرارداد خود با منچستریونایتد را دائمی کرد (سه ساله) سالیانه ۷.۵ میلیون پوند حقوق می‌گیرد. آمار دقیقی درباره یورگن کلوپ وجود ندارد اما گزارش ها حاکی از آن است که سرمربی آلمانی قهرمان اروپا نیز به همین میزان از لیورپول دریافتی دارد. بعد از این دو سرمربی، نام مانوئل پیگرینی، سرمربی شیلیایی وستهم یونایتد دیده می‌شود. سرمربی سابق رئال مادرید و منچسترسیتی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم دارد در سال ۲۰۱۸ و به امید بازسازی چکش ها به لندن آمد و روی نیمکت وستهم نشست. او در اولین فصل تیمش را به رتبه دهم لیگ برتر رساند و این باشگاه با “مهندس” برای حضور در رقابت های اروپایی فصل بعد برنامه ریزی می‌کند. پیگرینی سالیانه ۷ میلیون پوند از وستهم حقوق می‌گیرد و پردرآمدترین مربی لیگ برتری در بین تیم های خارج از Big Six محسوب می‌شود.

در رده بعدی و قبل از رسیدن به فرانک لمپارد باز هم نام دو مربی به شکل مشترک دیده می‌شود. اونای امری سرمربی آرسنال که تیمش را در فصل گذشته به رتبه پنجم لیگ برتر و نایب قهرمانی لیگ اروپا رساند سالیانه ۶ میلیون پوند دریافت می‌کند. سرمربی دیگری که در کنار امری قرار گرفته، رالف هازن‌هوتل، سرمربی اتریشی ساوتهمپتون است.
هازن‌هوتل که در فصل ۱۷-۲۰۱۶ و در نخستین سال حضور لایپزیش در بوندسلیگا این تیم را به رده دوم جدول رساند، فصل گذشته با قراردادی به ارزش ۶ میلیون پوند در سال هدایت ساوتهمپتون را به دست گرفت. او ماموریت خود در حفظ ساوتهمپتون در لیگ برتر را با موفقیت انجام داد و احتمالا با تمدید قرارداد، حقوق بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.
بعد از لمپارد که در رده هشتم قرار گرفته نام برندان راجرز (لسترسیتی) با ۵ میلیون پوند و ادی هاو (بورنموث) با ۴ میلیون پوند به چشم می‌خورد. البته رافا بنیتس، سرمربی پیشین نیوکاسل نیز با حقوقی ۶ میلیون پوندی در سال درآمدی بیشتر از لمپارد داشت اما او دیگر در لیگ برتر حضور ندارد و به این ترتیب، لمپارد در یک رده بالاتر قرار می‌گیرد.

جالب است در خصوص دوره فوتبالی فرانک لمپارد بدانید : او متولد ۲۰ ژوئن ۱۹۷۸ در رامفورد لندن است. فوتبالش را در سن ۱۷ سالی یعنی در سال ۱۹۹۵ با پست هافبک در تیم وستهام یونایتد انگیس شروع کرد و به مدت شش سال در آن جا به میدان رفت و بازی های خوبی از خود به نمایش گذاشت. او تا سال ۲۰۰۱ که در این تیم بود در ۱۴۸ بازی که به میدان رفت ۲۴ گل به ثمر رساند و توجه سران باشگاه چلسی را به خود جلب کرد. او در سال ۲۰۰۱ به چلسی پیوست. مبلغ قرار داد وی در آن سال ۱۱ میلیون دلار بوده است. او در مدت حضور ۱۳ ساله اش در چلسی در ۴۲۸ بازی که به میدان رفت توانست ۱۴۷ گل نیز به ثمر برساند و بعضی ها او را از لحاظ آمار برترین هافبک گلزن تاریخ می دانند. زیرا تعداد گل های او در همه رقابت های رسمی و غیر رسمی به ۲۱۱ گل نیز رسیده است.

16d8a1661985915f1add85a421c42424
او با به ثمر رساندن اینص ۲۱۱ گل، به تنهایی برترین گلزن تاریخ باشگاه چلسی محسوب می‌شود. او هم چنین رکورددار به ثمر رساندن گل برای چلسی در لیگ برتر (۱۴۷ گل) و رکورددار تعداد پاس گل برای این باشگاه در لیگ برتر (۹۰ پاس گل) هم هست. بد نیست بدانید او به عنوان چهارمین بازیکنی است که آمار بیشترین تعداد پوشیدن پیراهن تیم چلسی را دارد تعداد ۶۴۸ بازی . جان تری با ۷۱۷ بار و پیتر بونتی ۷۲۹ بار و ران هریس با ۷۹۵ نفر های سوم و تا اول هستند که همان طور که مشاهده می کنید این بیشترین تعداد متعلق به ران هریس است. هم چنین فرانک لمپارد به عنوان بیشترین گل زده در تاریخ لیگ برتر نیز در رتبه پنجم قرار دارد. او با ۱۴۷ گل در لیگ برتر به این مهم دست پیدا کرده است. دیگر برترین گلزنان لیگ برتر متعلق به وین رونی (منچستریونایتد، ۱۸۳ گل)، تیری آنری (آرسنال، ۱۷۴ گل)، سرخیو آگوئرو (منچسترسیتی، ۱۶۴ گل) و آلن شیرر (نیوکاسل یونایتد، ۱۴۸ گل) می باشد. او در طول دوران فعالیت خود، در مقابل ۳۹ تیم گوناگون لیگ برتری گلزنی کرده تا در بین همه بازیکنان، رکورددار گلزنی در مقابل تیم های منحصر به فرد باشد. او همچنین رکورددار گلزنی از خارج از محوطه جریمه با ۴۱ گل است و با ۱۷۷ گل، گلزن ترین هافبک تاریخ این لیگ محسوب می‌شود.در طول دوران بازی در لیگ برتر با پیراهن وستهم یونایتد، چلسی و منچسترسیتی، لمپارد در مقابل ۴۴ تیم گوناگون به میدان رفت و در مقابل تمامی این تیم ها حداقل یک پیروزی را تجربه کرد که از این حیث نیز منحصر به فرد است.

بعد از چلسی:
بعد از آن در سال ۲۰۱۴ به تیم منچستر سیتی پیوست و قراردادی یک ساله با این تیم به امضا رساند.برای سیتی در ۳۲ بازی به میدان رفت و ۶ گل نیز به ثمر رساند. او یک فصل بازی کرد و بعد در سال ۲۰۱۵ به تیم نیویورک سیتی ملحق شد. در هنگام حضورش در نیویورک او در ۲۹ بازی که به میدان رفت آمار خوب ۱۵ گل را در حالی که ۳۷ ساله بود به ثبت رساند. از آمار تیم ملی او نیز بدانید که او هم چنین از سال ۱۹۹۷ به تیم زیر ۲۱ سال انگلستان دعوت شد و در ۱۹ بازی ۹ گل به ثمر رساند. در سال ۱۹۹۹ نیز به تیم اصلی انگلیس دعوت شد و تا سال ۲۰۱۴ در حالی که ۱۰۶ بازی ملی برای این تیم کرد ۲۹ گل نیز وارد دروازه حریف کرد. پس از آن در سال ۲۰۱۷ از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد و در سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی تیم دربی کانتی انگلیس در چمپیونشیپ شروع به فعالیت کرد و آمار خوبی را در آن جا کسب کرد و حتی توانست تیم جوانش را در جایگاه پلی آف صعود به لیگ برتر قرار داد و در آخرین گام، در فینال پلی آف صعود به لیگ برتر با شکست ۲-۱ مقابل آستون ویلا از رسیدن به بالاترین سطح بازماند ولی با این ناکامی نظر سران چلسی با توجه به رفتن ساری متمرکز به او شد و او در نهایت به تیم چلسی به عنوان سرمربی بازگشت.
از آمار موفقیت ها و قهرمانی های او بدانید:

به همراه چلسی ۳ قهرمانی در لیگ برتر در سال های ۰۵–۲۰۰۴, ۰۶–۲۰۰۵, ۱۰–۲۰۰۹ ، ۴ قهرمانی در جام حذفی در سال های ۲۰۰۷, ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۲ ، ۲ قهرمانی در جام اتحادیه در سال های ۲۰۰۵, ۲۰۰۹ ، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۲ و یک قهرمانی در لیگ اروپا در سال ۲۰۱۳ را در کارنامه خود ثبت کرد.

413f1901e7a4bfc44a53aa0261b9aa77
از آمار او در تیم دربی کانتی به عنوان سرمربی بدانید:
لمپارد در فصل ۱۹-۲۰۱۸ چمپیونشیپ به بازیکنان زیر ۲۱ سال دربی کانتی در مجموع ۱۳۱۳۷ دقیقه میدان داد که بیشترین آمار در بین تمامی تیم های حاضر در این رقابت ها محسوب می‌شود. او در همین رقابت ها به ۲۰ برد در ۴۶ مسابقه خود به جز دیدارهای پلی آف دست پیدا کرد و فصل را با ۷۴ امتیاز به پایان رساند؛ این آمار تنها یک امتیاز کمتر از آماری است که دربی در فصل قبل از آن با گری روئت به ثبت رسانده بود و می توان گفت به عنوان سرمربی ای که از همان فصل شروع به کار کرده است آمار خوبی محسوب می شود. در رقابت های جام حذفی و جام اتحادیه فصل ۱۹-۲۰۱۸، دربی به همراه لمپارد در ۵ مسابقه برابر حریفان لیگ برتری قرار گرفت و در هیچ کدام از این دیدارها برنده نشد. (۳ تساوی، ۲ شکست) با این حال، دربی بعد از کسب تساوی ۲-۲ مقابل منچستریونایتد (جام اتحادیه) و ساوتهمپتون (جام حذفی)، موفق شد این تیم ها را در ضربات پنالتی مغلوب کرده و به دور بعد راه یابد. هر دو مسابقه هم در خانه حریفان دربی برگزار شد که این نشان از موفقیت یاران لمپارد در بازی های بزرگ را نیز داشت.

پیش بینی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *