صفحه اصلی / عمومی / رکورد گل های علی دایی توسط کریستیانو رونالدو و لوکاکو شکسته خواهد شد؟!

رکورد گل های علی دایی توسط کریستیانو رونالدو و لوکاکو شکسته خواهد شد؟!

ad banner

 تیم ملی فوتبال پرتغال در مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰ به مصاف لوگزامبورگ رفت. پرتغالی‌ ها در این دیدار خانگی موفق شدند با سه  گل برابر حریف خود به پیروزی برسند و کریستیانو رونالدو یکی از گلزنان تیم اش در این دیدار بود که فاصله گل های ملی خود را به علی دایی نزدیک تر می کند. از سوی دیگر باید نیم نگاهی به روملو لوکاکو مهاجم ۲۶ ساله تیم بلژیک داشت که تاکنون 51 گل ملی را به نام خود ثبت کرده است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

SDD
کریستیانو رونالدو تنها ۱۵ گل تا شکستن رکورد علی دایی فاصله دارد

کریستیانو رونالدو موفق شد در دیدار پرتغال برابر تیم لوکزامبورگ، گل دوم تیم اش را به ثمر برساند و شمار گل‌ های ملی خود را به عدد ۹۴ گل برساند و یک گام دیگر به شکست رکورد گلزنی علی دایی در این عرصه نزدیک‌ تر شود.گل رونالدو شب گذشته در دقیقه ۶۵ بازی با لوکزامبورگ به ثمر رسید نتیجه بازی را ۲-۰ به سود پرتغال کرد. گل زیبایی که کریستیانو با یک ضربه چیپ تماشایی از دروازه‌ بان حریف عبور داد و او را هر چه بیش تر در عرصه ملی درخشان کرد. این گل هم چنین ۶۹۹ گل رسمی کریستیانو رونالدو چه در عرصه باشگاهی و چه ملی بود تا او تنها یک گل تا رسیدن به رکورد فوق العاده ۷۰۰ گل فاصله داشته باشد. این بازیکن در ۹۷۲ بازی توانسته ۶۹۹ گل به ثمر برساند. یعنی رونالدو هر ۱۱۲ دقیقه به طور میانگین یک گل به ثمر رسانده و در ۱۲ تورنمنت مختلف موفق به گلزنی شده است. تیم ملی پرتغال در دیدار بعدی خود باید در کی‌یف به مصاف تیم ملی فوتبال اوکراین برود و هیچ‌ کس به اندازه رونالدو در این دیدار برای گلزنی انگیزه ندارد.
کریستیانو رونالدو و علی دایی
رونالدو نیز که ابر ستاره فوتبال پرتغال محسوب می شود، هم چنان به رکورد شکنی ادامه می‌ دهد. رسانه‌ های اسپانیایی از جمله مارکا از رسیدن رونالدو به هفتصدمین گل ملی او بعد از گلزنی در مقابل لوکزامبورگ خبر دادند ولی برخی دیگر از رسانه‌ ها در گزارش های خود اعلام کردند رونالدو یک گل دیگر تا رسیدن به رکورد ۷۰۰ گل فاصله دارد.
نزدیکی کریستیانو رونالدو به رکورد علی دایی به عنوان بهترین گلزن ملی جهان می تواند در نوع خود جالب باشد. رونالدو شب گذشته نیز گلزنی کرد تا فاصله او تا علی دایی به ۱۵ گل برسد اما این دو یعنی رونالدو و دایی یک رقیب جدی و البته جدید را برای این عنوان مهم در کنار خود خواهند داشت؛ بازیکنی به نام روملو لوکاکو. لوکاکو مهاجم ۲۶ ساله بلژیکی است که با تیم هایی چون چلسی و اورتون به فوتبال اروپا معرفی شد و سپس به منچستر یونایتد پیوست. او حالا پیراهن تیم اینتر را می‌ پوشد اما در تیم های باشگاهی اش برخلاف تیم ملی نتوانسته عملکردی رضایت بخشی هم چون بازی های کشوری را داشته باشد. این مهاجم تنومند، در آخرین بازی تیم ملی بلژیک توانست دو گل دیگر هم بزند تا در هشتاد و سومین بازی ملی، از مرز ۵۰ گل عبور کند؛ اتفاقی که او را نسبت به برترین گلزنان ملی جهان متمایز می‌ کند.
علی دایی ۱۹ سال پیش از مرز پنجاه گل ملی عبور کرد. در شرایطی که ۳۱ سال داشت و آخرین سال های فوتبالی خود را تجربه می‌ کرد. او دروازه مکزیک را در یک بازی دوستانه گشود و سپس در قرن جدید آن قدر گل زد که یکه و تنها، مقام نخست برترین گلزن ملی جهان را براس سالیان طولانی در دست داشته باشد. کریستیانو رونالدو که هم اکنون برای به دست آوردن رکورد علی دایی تقلا می‌ کند، در ۲۹ سالگی به ۵۰ گل ملی رسید. در جام جهانی ۲۰۱۴ او موفق شد در مقابل غنا گل پیروزی بخش تیم اش را بزند و به این آمار دست یابد. او حالا با ۹۴ گل ملی مهم ترین تعقیب کننده شهریار فوتبال ایران محسوب می‌ شود و بعید است در سال جدید میلادی نتواند به این رکورد برسد.
12 2
و اما نکته جالب درباره لوکاکو این است که او در بازی با سن مارینو دبل کرد و در واقع از دومین گلزن ملی ایران کریم باقری گذشت. باقری با ۵۰ گل در جایگاه شصت ام برترین گلزنان ملی جهان جای دارد. لوکاکو اگر روند پنج سال اخیر خود را ادامه دهد و هر سال، ۱۰ گل ملی بزند، در ۳۱ سالگی علی دایی را جا می‌ گذارد و حتی می تواند از رونالدو پیشی بگیرد. البته با توجه به روند فعلی کریستیانو رونالدو، هیچ بعید نیست که او با خلق یک رکوردی جدید، کار را برای لوکاکو سخت و سخت تر کند تا دید لوکاکو برای مهار رونالدو چه کاری را می تواند انجام دهد.
در هر صورت این رقابتی است که هر روز یک مدعی جدید پیدا می‌کند. دایی که ۱۳ سال است فوتبال را کنار گذاشته، حالا باید بنشیند و گلزنی کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو را ببیند و البته امیدوار باشد تا چند سال بعد، سردار آزمون دوباره این عنوان را به نام فوتبال ایران ثبت کند. علی دایی فعلا با ۱۰۹ گل ملی در صدر این فهرست قرار دارد و جایگاه خود را متزلزل می بیند.
دایی پیش از این در گفتگو با مارکا گفته بود شک ندارم که رونالدو رکورد من را خواهد شکست و حالا به نظر می‌ رسد پیش‌ بینی دایی کم کم به واقعیت نزدیک می‌ شود.
بد نیست بدانید هفتصد گل کریستیانو رونالدو در ۹۷۳ مسابقه بدست آمده است. رونالدو در این ۹۷۳ مسابقه در ۴۵۷ مسابقه گلزنی کرده و در ۱۲ رقابت مختلف سابقه گلزنی دارد. رونالدو به این ترتیب میانگین گلزنی در هر ۱۱۲ دقیقه را ثبت کرده و در ۴۷ درصد بازی‌ هایی که در آن ها حضور داشته موفق به گلزنی شده است. با این تعداد گل، رونالدو ششمین گلزن برتر تاریخ دنیای فوتبال است
SDCA
تنها ۵ اسطوره بالاتر از او قرار دارند، و جوزف بیکان اتریشی با ثبت ۸۰۵ گل رسمی، در صدر این جدول قرار دارد. پله با ۷۷۹ گل در رده بعدی است و بعد از او روماریو برزیلی با ۷۴۸ گل قرار دارد. فرانس پوشکاش با ۷۰۹ گل در رده چهارم قرار دارد و گرد مولر هم با ۷۰۱ گل پنجم است و به نظر می رسد که ستاره ۳۴ ساله پرتغالی کار سختی برای صعود تا حداقل رده سوم نخواهد داشت. لیونل مسی هم با انجام ۸۲۳ بازی، ۶۶۸ گل به ثمر رسانده اما او دو سال از کریستیانو رونالدو کوچک تر است و بزرگترین تهدید برای او محسوب می شود. با بررسی دقیق‌تر آمار گلزنی رونالدو متوجه می‌ شویم او در ۳۱ بازی برای اسپورتینگ ۵ گل، در ۲۹۲ بازی برای منچستریونایتد ۱۱۸ گل، در ۴۳۸ بازی برای رئال مادرید ۴۵۱ گل و در ۵۱ بازی برای یوونتوس ۳۲ گل تا به این جا به ثمر رسانده است و بدیهی است او در سن ۳۴ سالگی با همین روند تصمیم ندارد از گلزنی دست بردارد و این آمار همین جا متوقف نمی شود زیرا او از لحاظ بدنی و جسمی آمادگی دارد و یکی از برترین بازیکنان حال حاضر دنیا نیز محسوب می شود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *