صفحه اصلی / عمومی / رکورد جدید رابرت لواندوفسکی و نیمار در تیم های ملی لهستان و برزیل

رکورد جدید رابرت لواندوفسکی و نیمار در تیم های ملی لهستان و برزیل

ad banner

در وقفه بوجود آمده در بازی های باشگاهی در نقاط مختلف اروپا، بازیکنانی که به تیم ملی کشور اشان دعوت می شوند، فرصت این را دارند تا سطح کیفی خود را از طریق بازی های دوستانه و یا مقدماتی بالاتر ببرند. در این بین دو تن از مهاجمان برتر دنیا یعنی رابرت لواندوفسکی و نیمار توانستند در عرصه ملی رکورد های جالبی را به نام خود به ثبت برسانند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

آمار فوق العاده رابرت لواندوفسکی و نیمار در گلزنی

با تعطیلی بازی های باشگاهی در نقاط مختلف دنیا، بازی های ملی ماه اکتبر به جریان افتاده و تیم های ملی در بازی های دوستانه و یا رسمی مقدماتی جام جهانی و یورو در مقابل رقبای خود قرار می‌گیرند. در جریان بازی های روز پنجشنبه نیز دو مهاجم سرشانس دنیای فوتبال در دو عرصه گوناگون توانستند رکوردهای جالب توجهی را به نام خود ثبت کنند. به نقل از وب سایت فیفا، برزیل که بعد از قهرمانی در رقابت های کوپا آمریکا ۲۰۱۹ در حال برگزاری دیدار های دوستانه در نقاط مختلف دنیا است روز پنجشنبه در سنگاپور به مصاف سنگال رفت و نتوانست در مقابل نایب قهرمان آفریقا به نتیجه ای بهتر از تساوی ۱-۱ برسد. در این مسابقه نیمار ستاره پاری سن‌ژرمن که نتوانست به دلیل مصدومیت تیم اش را در کوپا آمریکا ۲۰۱۹ همراهی کند، از ابتدا برای برزیل به میدان رفت و به این ترتیب به جدیدترین عضو از باشگاه صد تایی های برزیل تبدیل شد.
نیمار که نخستین بازی ملی خود را در ۱۰ اگوست ۲۰۱۰ و در ۱۸ سالگی برابر آمریکا انجام داده بود، تاکنون در ۱۰۰ بازی ملی ۶۱ گل به ثمر رسانده تا اکنون بعد از پله (۷۷ گل) و رونالدو نازاریو (۶۲ گل) سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی برزیل لقب گیرد.
پیش از نیمار، ۶ بازیکن دیگر توانسته بودند به مرز ۱۰۰ بازی ملی برای برزیل برسند و نیمار با رسیدن به این حد نصاب در ۲۷ سالگی، جوان ترین بازیکن تاریخ تیم ملی برزیل است که تعداد بازی های ملی اش را ۳ رقمی می‌کند. این رکورد پیش از او در اختیار روبرتو کارلوس بود که در ۳۱ سالگی، صدمین بازی ملی اش را انجام داده بود. اکنون و در رده ششم، نیمار با انجام صد بازی ملی در کنار روبینیو ایستاده و بالاتر از او، بزرگانی مثل کلودیو تافارل (۱۰۱)، لوسیو (۱۰۵)، دنی آلوز (۱۱۶)، روبرتو کارلوس (۱۲۵) و کافو (۱۴۲) حضور دارند.
رابرت لواندوفسکی و نیمار
اما در شرایطی که برزیل تا مارچ ۲۰۲۰ و آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیدار رسمی در پیش نخواهد داشت، تیم های اروپایی در حال محک زدن شانس خود برای حضور در رقابت های یورو ۲۰۲۰ هستند.
در خصوص نیمار بدانید که او اولین بازی حرفه‌ ای خود را در ۷ مارس ۲۰۰۹، در حالی که تنها ۱۷ سال داشت برای تیم سانتوس انجام داد و تا سال ۲۰۱۳ برای این تیم به میدان رفت. پیش از این نیز در بخش جوانان او از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در تیم جوانان سانتوس بازی می کرد و بعد به تیم اصلی منتقل گردید. او برای سانتوس در چهار سال حضور اش در ۱۰۲ بازی توانست ۵۴ گل به ثبت برساند. نیمار در ۳ژانویه ۲۰۱۳ با قراردادی که در ابتدا به ارزش ۵۷ میلیون یورو و به مدت ۵ فصل بود، رسماً به بارسلونا پیوست. رقم فسخ قرارداد او ۱۹۰ میلیون یورو اعلام شد. نیمار پس از گذراندن تست‌ های پزشکی تحت عمل لوزه قرار گرفت و این در حالی بود که گفته می‌ شد این بازیکن دچار ضعف جسمانی و به کم خونی و سؤ تغذیه مبتلا است. از این رو تمرینات ویژه علاوه بر برنامه تغذیه خاص برای وی در نظر گرفته شد. نیمار در ابتدا، در مسابقات پیش فصل در اغلب مسابقات به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و رفته رفته خود را به کادر فنی بارسلونا ثابت کرد. او تا سال ۲۰۱۷ برای آبی اناری ها به میدان رفت و توانست در مدت چهار سال حضور خود در ۱۲۳ بازی ۶۸ گل را وارد دروازه حریفان کند. بعد از این او در یک انتقال جنجالی به تیم پاری سن ژرمن فرانسه پیوست. او از ۲۰۱۷ تاکنون در ۴۲ بازی برای پاریسی ها به میدان رفته که توانسته ۳۸ گل به نام خود ثبت کند. در عرصه ملی نیز او از سال ۲۰۰۹ به تیم برزیل زیر ۱۷ سال دعوت شد و تا سال ۲۰۱۰ در رده های سنی مختلف وارد میدان شد. از ۲۰۱۰ تاکنون او برای تیم اصلی برزیل توپ می زند.
در یکی از این بازی ها و در گروه G مقدماتی لهستان در ریگا مهمان لتونی بود و در پایان به لطف هت ‌تریک رابرت لواندوفسکی در دقایق ۹، ۱۳ و ۷۶ با نتیجه ۳-۰ از سد میزبان خود گذشت تا با ۱۶ امتیاز، صدرنشین گروه خود باشد. لواندوفسکی ۳۱ ساله که پیش از این در ۱۰۸ بازی ملی ۵۷ گل به ثمر رسانده بود، با این هت‌ تریک شمار گل های ملی اش را به عدد ۶۰ رساند تا به این ترتیب به هفتمین بازیکن اروپایی تبدیل شود که توانسته گل های ملی خود را به مرز ۶۰ برساند.
scsdcf
پیش از لوا، زلاتان ایبراهیموویچ (سوئد، ۶۲ گل)، رابی کین (جمهوری ایرلند، ۶۸ گل)، گرد مولر (آلمان غربی، ۶۸ گل)، ساندور کوچیس (مجارستان، ۷۵ گل)، فرانس پوشکاش (مجارستان، ۸۴ گل) و کریستیانو رونالدو (پرتغال، ۹۳ گل) دیگر بازیکنان اروپایی بودند که شمار گل های خود را از مرز ۶۰ عبور داده بودند.
لواندوفسکی که آقای گل رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۱۶ (۱۳ گل) و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ (۱۶ گل) بوده، از آغاز فصل ۲۰-۲۰۱۹ در ۱۴ مسابقه برای بایرن مونیخ و تیم ملی لهستان ۱۸ گل به ثمر رسانده و آماده ترین مهاجم این روزهای دنیای فوتبال است.
در خصوص رابرت لواندوفسکی بدانید که او به صورت حرفه ای از سال ۲۰۰۶ به تیم ژنیچ پروژاکوف پیوست و تا سال ۲۰۰۸ در ۵۹ مسابقه وارد میدان شد که توانست ۳۶ گل را وارد دروازه حریفان کند. او در سال ۲۰۰۸ به تیم لخ پوزنان پیوست و در ۵۸ مسابقه ۳۲ گل به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۰ او به تیم بورسیا دورتموند آلمان پیوست و تا سال ۲۰۱۴ برای زنبور ها به میدان رفت. او در دورتموند توانست در ۱۳۱ بازی ۷۴ گل در کارنامه خود به ثبت برساند. او در سال ۲۰۱۴ در انتقالی جنجال بر انگیز از تیم دورتموند به تیم دشمن یعنی بایرن مونیخ پیوست و از آن سال تاکنون آمار فوق العاده ۱۶۶ بازی و ۱۳۶ گل را به نام خود نوشت. هم چنین او در رده ملی در ابتدا در سال ۲۰۰۸ به تیم زیر ۲۱ ساله های لهستان دعوت و در سه مسابقه به میدان رفت. در همان سال او به تیم بزرگسالان دعوت گردید و تاکنون توانسته در ۱۰۹ بازی ۶۰ گل ملی به ثمر برساند و همان طور که مشاهده می کنید یکی از برترین مهاجمان تاریخ فوتبال است که رکورد ها را جا به جا می کند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *