صفحه اصلی / عمومی / داستان تلخ فاجعه هیلزبورو

داستان تلخ فاجعه هیلزبورو

ad banner فاجعه هیلزبورو

امروز 26 فروردین روزی تلخ برای فوتبال و باشگاه لیورپول است. فاجعه هیلزبورو یک فاجعه انسانی که جان 96 نفر را گرفت و آن ها هرگز به خانه برنگشتند.

داستان فاجعه هیلزبورو

داستان به روز 15 آوریل 1989 باز میگردد. جایی که لیورپول در نیمه نهایی جام حذفی انگلستان در ورزشگاه هیلزبورو شهر شفیلد باید به مصاف تیم ناتینگهام فارست میرفت. به دستور اتحادیه فوتبال انگلستان بازی های نیمه نهایی باید در زمین بی طرف برگزار میشد و آن ها این ورزشگاه را برای این مسابقه انتخاب کردند.

این بازی حساسیت بسیار بالایی داشت و هواداران تیم لیورپول از ساعت ها قبل در ورزشگاه هیلزبورو حضور داشتند و آن ها به دلیل ازدحام جمعیت مجبور بودند از سکوی غربی و با رد شدن از نرده های کوچک و قدیمی وارد ورزشگاه شوند. کنترل جمعیت از دست ماموران در رفته بود و آن ها در اقدامی عجیب یکی از درهای خروجی را باز کردند و همین موضوع باعث ایجاد حادثه شد.

هواداران مشتاق لیورپول که در پشت درهای ورزشگاه حضور داشتند، با دیدن این صحنه و برای تماشای این بازی جذاب از همان در خروجی وارد ورزشگاه شدند و این ازدحام جمعیت باعث شد هوادارانی که در ردیف جلو و روبروی فنس ها ایستاده بودند، له شوند!

فاجعه هیلزبورو

ویدیو فاجعه هیلزبورو

دانلود ویدیو فاجعه هیلزبورو

تصمیم عجیب اتحادیه در برگزاری بازی

فاجعه هیلزبورو

با وجود این که بسیاری از مردم در لابلای فنس ها در حال له شدن بودند، اتحادیه تصمیم عجیبی را گرفت و آن ها دستور برگزاری مسابقه را دادند! با این حال این مسابقه 5 دقیقه بیشتر دوام نیاورد و در حالی که تمام دوربین ها به جای ثبت کردن لحظات بازی در حال ثبت جان دادن ده ها نفر بودند. عده ای از مردم برای رهایی از شرایط خفگی تصمیم گرفتند از فنس ها بالا بروند و این کار آن ها باعث شد تا نفراتی که در زیر دست و پا مانده بودند، جان خود را دست بدهند.

تعداد قربانیان فاجعه هیلزبورو

فاجعه هیلزبورو

در فاجعه هیلزبورو 96 نفر جان خود را از دست داند و 766 نفر زخمی شدند. نکته غم انگیز ماجرا آن جاست که 3 نفر از کسانی که از این فاجعه رهایی پیدا کرده بودند، سال ها بعد دست به خودکشی زدند که این موضوع نشان میدهد که مردمی که آنجا حضور داشتند در چه شرایط روحی و فکری قرار داشتند.

داستان خودکشی مردی که در روز فاجعه هیلزبورو حضور نداشت!

استیون ویتل، مردی بود که بلیط بازی را خریداری کرده بود اما به دلایلی نتوانست به بازی برود و تصمیم گرفت بلیط خود را به دوستش بفروشد! دوستش در بین قربانیان فاجعه هیلزبورو بود. 22 سال بعد استیون خودش را در مسیر قطار قرار داد و خودکشی کرد.

فاجعه هیلزبورو

bomb 5 فاجعه هیلزبورو
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *