صفحه اصلی / عمومی / جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ سنگال ۰-۱ الجزایر؛ دومین قهرمانی روباه های صحرا

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ سنگال ۰-۱ الجزایر؛ دومین قهرمانی روباه های صحرا

ad banner

در چهارچوب رقابتهای جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ، در بازی فینال تیم های سنگال و الجزایر مقابل یکدیگر به میدان رفتند که این دیدار با تک گل بغداد بونجاح به سود تیم ملی الجزایر به پایان رسید تا این کشور بعد از شکستن طلسم ۲۹ ساله بار دیگر قهرمانی در این مسابقات را جشن بگیرد.

پیروزی تیم ملی الجزایر مقابل سنگال در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹
بغداد بونجاح زننده گل قهرمانی الجزایر

این بازی که برای مشخص شدن قهرمانی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ انجام میشد، در ورزشگاه بین المللی شهر قاهره راس ساعت ۲۳:۳۰ روز جمعه بیست و هشتم تیرماه به وقت ایران آغاز شد. قضاوت این دیدار بر عهده سیدی الیوم داوری از کشور کامرون بود. تیم ملی الجزایر برای دومین بار در تاریخش موفق شد قهرمانی در این مسابقات را بدست بیاورد و با تک گل بغداد بونجاح بعنوان قهرمان جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ معرفی شود. شاگردان جمال بلماضی برای رسیدن به فینال جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ کار سختی مقابل تیم نیجریه داشتند و در مرحله نیمه نهایی با ضربه ایستگاهی دیدنی ریاض محرز در دقیقه ۹۵ راهی فینال شدند اما اوضاع در دیدار نهایی متفاوت پیش رفت و گلی زودهنگام روباه های صحرا را در همان ابتدای بازی از حریف پیش انداخت. دقیقه دوم بازی ضربه بغداد پشت محوطه جریمه با برخورد به سلیف سانه تغییر مسیر داد و از بالای سر آلفرد گومیس سنگربان سنگال به درون دروازه راه یافت تا الجزایر خیلی زود از حریف جلو بیافتد. سنگال در جواب این گل موقعیت های خطرناکی را روی دروازه الجزایر ایجاد کرد. ضربات ایستگاهی زیادی نصیب سنگال میشد اما بازیکنان این تیم از جمله سادیو مانه در زدن ضربات آخر بی دقت بودند. نیمه اول با همان یک گل به سود روباه های صحرا به پایان رسید. نیمه دوم نیز با ادامه حملات تیم ملی سنگال همراه بود. در لحظاتی از بازی هر دو تیم معتقد بودند باید ضربه پنالتی به نفعشان اعلام می شده و به تصمیمات داوری معترض بودند. در یکی از صحنه های مشکوک بازی ارسال ایسمایلا سار در بین راه به دست بازیکن الجزایر برخورد کرد. داور در ابتدا نقطه پنالتی را به سود یاران سادیو مانه اعلام کرد اما پس از بررسی صحنه در سیستم کمک داور ویدیویی، تصمیم خود را بازپس گرفت. در اواخر بازی نیز شاگردان الیو سیسه همچنان فشار شدیدی روی دروازه الجزایر وارد می کردند اما خط دفاعی مستحکم الجزایر اجازه نفوذ به بازیکنان حریف را نداد تا بازی سرانجام با همان گل زودهنگام بونجاح به پایان برسد. الجزایر با این پیروزی دومین قهرمانی خود در تاریخ مسابقات جام ملت های آفریقا را بدست آورد. نخستین قهرمانی این تیم ۲۹ سال قبل و در خاک کشور خودی بدست آمده بود اما آنها اینبار موفق شدند در مصر عنوان قهرمانی را تصاحب کنند. در پایان مسابقات اسماعیل بن ناصر هافبک ۲۱ ساله فصل آینده تیم میلان به عنوان بهترین بازیکن جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ انتخاب شد. ادیون ایگالو از نیجریه نیز با زدن پنج گل عنوان آقای گلی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ را از آن خود کرد.

شرح گل ها

  • بغداد بونجاح (الجزایر): روی حرکت بونجاح پشت محوطه جریمه و شوت محکم این بازیکن به سمت دروازه، توپ در بین راه به پای مدافع سنگال برخورد کرد و پس از کمانه کردن از بالای سر سنگربان این تیم راهی دروازه شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *