صفحه اصلی / عمومی / جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ الجزایر ۱(۴)-(۳)۱ ساحل عاج

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ الجزایر ۱(۴)-(۳)۱ ساحل عاج

ad banner

در چهارچوب رقابتهای جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ، در سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی تیم های الجزایر و ساحل عاج مقابل یکدیگر به میدان رفتند که این دیدار در ضربات پنالتی به سود تیم ملی الجزایر به پایان رسید تا روباه های صحرا راهی نیمه نهایی شوند.

پیروزی تیم ملی الجزایر مقابل ساحل عاج در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹

این بازی که سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ بود، در ورزشگاه شهر سوئز راس ساعت ۲۰:۳۰ روز پنجشنبه بیستم تیرماه به وقت ایران آغاز شد. قضاوت این دیدار بر عهده داوری از کشور اتیوپی بود. این دیدار در وقت قانونی با تساوی یک یک به پایان رسید تا کار به وقت های اضافی و ضربات پنالتی کشیده شود. سری دیه کاپیتان ساحل عاج که زننده پنجمین ضربه پنالتی کشورش بود توپ را به تیر عمودی سمت راست دروازه کوبید تا شاگردان جمال بلماضی راهی نیمه نهایی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ شوند. گل سوفیان فغولی در دقیقه بیستم، یخ بازی را آب کرد و در ادامه رایس امبولحی مهار بینظیری را انجام داد تا از به تساوی کشیدن بازی توسط یاران ساحل عاج جلوگیری کند. اما ضربه پنالتی بغداد بونجاح که با برخورد توپش به تیر دروازه از دست رفت امید را به تیم حریف تزریق کرد. بعد از مساوی شدن دیدار در وقت قانونی و سپری کردن وقتهای اضافی با احتیاط زیاد، این الجزایر بود که توانست به مرحله بعدی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ صعود کند. بازی در نیمه نخست پایاپای دنبال میشد و هر دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی روی دروازه حریف خود ایجاد کردند. ویلفرد کانون از فاصله نزدیک موقعیت خوبی را برای ساحل عاج از دست داد و درست روی برگشت همان توپ سوفیان فغولی گل اول الجزایر را به ثمر رساند. در نیمه دوم اوضاع برای ساحل عاج بدتر از قبل هم شد و درست یک دقیقه بعد از آغاز بازی، پنالتی سیلیوان، سنگربان ساحل عاج روی بغداد بونجاح اعلام شد. اما شانس با ساحل عاج یار بود و بعد از اینکه ضربه بونجاح به تیر دروازه برخورد کرد دقایقی بعد فیلها توانستند با ضربه کوجیا گل تساوی را به ثمر برسانند. در وقتهای اضافی ساحل عاج شانس های زیادی برای بردن بازی داشت اما این موقعیت ها را یکی پس از دیگری از دست داد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، ویلفرد بونی و سری دیه با از دست دادن پنالتیهای خود، الجزایر را راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ کردند تا این تیم در مرحله بعدی مقابل نیجریه بازی سختی پیش رو داشته باشد.

شرح گل ها

  • سوفیان فغولی (الجزایر): روی غلفت مدافعان حریف فغولی در دقیقه بیست بازی به راحتی الجزایر را با یک گل پیش انداخت.
  • جاناتان کوجیا (ساحل عاج): روی همکاری زیبای بازیکنان ساحل عاج، توپ با آخرین پاس به کوجیا رسید و این بازیکن با ضربه زمینی دروازه امبولحی را باز کرد.

نکات آماری

  • برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ تیم ملی الجزایر توانست به مرحله نیمه نهایی جام ملتهای افریقا راه یابد. الجزایر با چهار برد و دو تساوی، در شش دیدار اخیرش در این جام متحمل شکست نشده است و این بهترین رکورد آنها از سال ۱۹۹۰ محسوب می شود.
  • ساحل عاج از هفت مرتبه آخری که شرایط صعودش به ضربات پنالتی کشیده شده، پنج بازی را با شکست پشت سر گذاشته است.
  • این دیدار انواع رکورد ها را از خود بجای گذاشت. بازی با مجموع ۵۸ خطا و داشتن ۷ کارت زرد، پر برخوردترین دیدار جام بود. همچنین در طول بازی ۳۶ مرتبه شوت به سمت دروازه ها روانه شد.
  • ویلفرد زاها و جاناتان کوجیا هر کدام با زدن یک گل و ارسال یک پاس گل برای یکدیگر، در دو گل اخیر ساحل عاج نقش اصلی را ایفا کرده اند. زاها در سه دیدار اخیرش برای ساحل عاج نقشی اساسی در گلهای این تیم بازی کرده است.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *