صفحه اصلی / عمومی / وقتی کمک داور ویدئویی در جام جهانی زنان حاشیه ساز شد

وقتی کمک داور ویدئویی در جام جهانی زنان حاشیه ساز شد

ad banner

در بازی تیم ملی فرانسه و تیم ملی نیجریه گروه A در جام جهانی زنان ۲۰۱۹ که تیم ملی فرانسه با یک گل تیم ملی نیجریه را شکست داد اما حواشی زیادی در پی داشت.

این بازی که دیروز ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ورزشگاه روژون پارک در حضور ۲۸۲۶۷ هزار نفر به قضاوت ملیسا بورخس برگزار شد در نهایت منجر به صعود تیم فرانسه و تیم ملی نروژ به دور بعدی این رقابت ها و حذف نیجریه همراه شد. اما داوری این دیدار واکنش های مختلفی را در پی داشت زیرا دو تیم در حالی که در طول بازی پا یا پای کار خود را دنبال می کردند، خطای انگوزی ابره بر روی ویوین آسی باعث شد تا علاوه بر یک ضربه پنالتی برای تیم ملی فرانسه ابره نیز به خاطر دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شود.
این ضربه پنالتی توسط کمک داوران ویدئویی نیز بررسی و به دست تأیید رسید. اما جنجال برانگیز تر از ضربۀ پنالتی تکرار این ضربه بود که خیلی ها معتقدند حتی با وجود چک کردن صحنه به کمک VAR باز هم تصمیم اشتباه گرفته شده و خشم همۀ نیجریه ای ها مخصوصا سر مربی این تیم را به همراه داشت. اتفاق تکرار پنالتی به این صورت بود که فرانسه پنالتی خود را زد و توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و بلافاصله داور اعلام کرد که به دلیل جلو آمدن دروازه بان نیجریه از روی خط دروازه باید این ضربه تکرار شوند. حتی با استفاده از VAR نیز کمک داوران ویدئویی این صحنه را تأیید کردند و در نهایت ضربه دوم پنالتی توسط وندی رنارد در دقیقه ۷۹ بازی، منجر به گل پیروزی بخش و صعود فرانسه به مرحله بعد شد.
لازم به ذکر است تیم نیجریه همچنان می‌تواند به صعود امیدوار باشد به طوری که به عنوان یکی از چهار تیمی که به عنوان بهترین تیم های سوم گروه‌ها به مرحله بعدی صعود می‌کنند جواز صعود به مرحله حذفی را بدست بیاورد.

جام جهانی زنان این بار درگیر حواشی VARشد

جام جهانی زنان این بار درگیر حواشی var شد
توماس دنربی سرمربی سوئدی بعد از این بازی در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

بسیار عصبانی و خشمگین هستم. همه چیز مشخص بود ولی الان من نباید صحبتی را انجام دهم زیرا اگر خشمم را بگویم قطعاً محروم خواهم شد و این بار هم به ضرر ما شد. من از بازیکنانم بسیار راضی هستم. آن ها نهایت تلاششان را انجام دادند و از نظر من قهرمان هستند. تیم ملی فرانسه نیز بازیکنان خوبی دارد ولی تمام زحمات بازیکنان من توسط عده ای از بین رفت و من بسیار به این قضیه معترض هستم. این عادلانه نیست که انقدر سخت برای پیروزی بجنگی و جواب زحماتت را این گونه بگیری. باز هم ترجیح می دهم سکوت کنم چون عواقب بدی در پی خواهد داشت.

پیش از این بازی نیز فرانسه کره جنوبی را با نتیجه ۴ بر ۰ و نروژ را نتیجه ۲ بر ۱ شکست داده و به عنوان صدر نشین و کسب امتیاز کامل ۹ امتیاز به دور بعدی صعود کرد. تیم نروژ نیز نیجریه را با نتیجه ۳ بر ۰ و تیم کره جنوبی را با نتیجه ۲ بر ۱ از پیش رو برداشته بود و با ۶ امتیاز از ۳ بازی برگزار شده به همراه فرانسه و به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. نیجریه با ۳ امتیازی که از برد ۲ بر ۰ مقابل تیم کره جنوبی به دست آورد سوم و تیم کره جنوبی با ۰ امتیاز در رده آخر قرار گرفتند.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *