صفحه اصلی / عمومی / به بهانه سال نو میلادی؛ نگاهی دقیق به تیم های شگفتی‌ ساز سال ۲۰۱۹

به بهانه سال نو میلادی؛ نگاهی دقیق به تیم های شگفتی‌ ساز سال ۲۰۱۹

ad banner

عنوان موفق‌ترین تیم سال ۲۰۱۹ را می‌توان به لیورپول یورگن کلوپ و شاگردانش اختصاص داد. اما در سالی که گذشت تیم‌هایی توانستند در سطح اول فوتبال اروپا شگفتی‌ساز شوند. دوست داریم به بهانه سال نو میلادی نگاهی به تیم های شگفتی‌ ساز سال ۲۰۱۹ داشته باشیم.

تیم های شگفتی‌ ساز سال ۲۰۱۹

لیورپول تا به اینجای فصل شکست نخورده و رکوردهای مختلفی را جابه جا می‌کند. قرمزپوشان در سالی که گذشت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان را جشن گرفتند. اینتر به عنوان رقیب اصلی یوونتوس در سری آ ایتالیا دیده شد. پاری سن ژرمن همچنان نشان داد یکی از شانس‌های قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا است و منچسترسیتی که فاتح لیگ برتر ۱۹-۲۰۱۸ شد شروع خوبی در فصل جدید نداشت. همچنین رئال مادرید و بارسلونا نشان دادند که از انگیزه زیادی برای رقابت با هم برخوردار هستند.

در این سال برخی تیم‌ها بر خلاف انتظار عمل کردند و توانستند در رقابت‌های ملی و بین المللی بدرخشند. سال ۲۰۱۹ به خاطر آژاکس تن هاگ که با بازی هایش همه را عاشق فوتبال کرد، تاتنهام که برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان رسید و اینتراخت که با بازی جذاب و تماشایی‌ خود در لیگ اروپا تا یک قدمی فینال رسید و در پنالتی مغلوب چلسی شد در تاریخ ماندگار خواهد شد. با این حال ۲۰۱۹ سال ختافه‌ای خواهد بود که تحت هدایت خوسه بوردالاس توانست بهترین رتبه‌ را در لالیگا به دست آورد و به لیگ اروپا صعود کند. آتالانتا گاسپرینی، تیم دیگری بود که درخشید و توانست فصل ۱۹-۲۰۱۸ سری‌آ را با قرار گرفتن در رتبه سوم به پایان برساند و با یک بازگشت تاریخی در لیگ قهرمانان به یک هشتم نهایی صعود کند. لایپزیگ رانگنیک (تا ژوئن) و ناگلسمن (سرمربی کنونی تیم آلمانی) به پیشرفت خود در بهترین رقابت‌های اروپایی ادامه می‌دهد و در بوندسلیگا سال گذشته توانست سوم شود.

تیم‌های شگفتی‌ساز سال ۲۰۱۹
لایپزیش: پسرانی که با تلاش خود و دانش ناگلسمن، تیم را بالای جدول رساندند

سال ۲۰۱۹ را می‌توان برای تیم لایپزیش متفاوت دانست چرا که شرایط این تیم متفاوت رقم خورد. صدرنشینی فوتبال آلمان شش ماه است که از بایرن مونیخ و دورتموند گرفته شده و به این تیم واگذار گردیده است. لیگ قهرمانان اما پس از چند سال نام جدیدی از تیم‌های آلمانی را به خود می‌بیند. تیم رالف رانگنیک فصل ۱۹-۲۰۱۸ را با رتبه سوم در بوندسلیگا به پایان رساند و توانست با یک بازی قابل توجه، جذاب و کامل در خط میانی به لطف حضور بازیکنانی همچون کمپل، هایدارا، فورسبرگ، سابیتسرو ورنر به فینال جام حذفی آلمان برسد. یولیان ناگلسمن که از سال ۲۰۱۹ هدایت تیم آلمانی را بر عهده گرفت به بهترین شکل فصل را شروع کرد. لایپزیگ اکنون صدرنشین بوندسلیگا است و به عنوان صدرنشین به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرد. این تیم باید در این مرحله به مصاف تاتنهام برود. تیمو ورنر ستاره این تیم سال فوق‌العاده‌ای را پست سر گذاشت و ۳۰ گل به ثمر رساند (در همه رقابت‌ها). همچنین ۱۶ پاس گل داد.

تیم های شگفتی ساز
تاتنهام: نائب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا که با دستان خالی مائوریسیو پوچتینو فتح شد

از تاتنهام می‌توان به عنوان شگفتی سازترین تیم سال نام برد. چرا که آنها دست به کار بزرگی زدند و تا فینال لیگ قهرمانان اروپا بادست خالی پیش رفتند. از وقتی که مائوریسیو پوچتینو به این تیم آمد، تاتنهامی‌ها در حال ساختن ورزشگاه جدید خود بودند و این علت باعث شده بود که آنها نتوانند در طول چند سال، در فصل نقل و انتقالات بازیکن مورد نظر خود را بخرند. اما پوچتینو و شاگردانش هرچه در توان داشتند گذاشتند و کم کم خود را بر سر زبان‌ها انداختند. تیم لندنی سال ۲۰۱۹ را هم با مائوریتسیو پوچتینو آغاز کرد، ورزشگاه جدیدش را افتتاح کرد، فصل ۱۹-۲۰۱۸ را با شکست در فینال لیگ قهرمانان به پایان رساند و در نهایت ژوزه مورینیو را بر نیکمت خود دید.
تاتنهام پس از پشت سر گذاشتن دورتموند، شکست سیتی به لطف گل یورنته و حذف آژاکس در دقیقه ۹۳، به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد و توانست تاریخ سازی کند. آنها تحت یک کامبک فوق‌العاده و رویایی از سد آژاکس شگفتی ساز تن هاگ گذشتند و در مقابل قدرت مطلق این روزهای لیگ جزیره یعنی لیورپول و با افتخار نتیجه فینال را واگذار کردند. سون هیونگ مین برجسته ترین بازیکن تیم لندنی در این رقابت‌ها بود. تاتنهام در فینال مغلوب لیورپول شد. این تیم در سال ۲۰۱۹ توانست ۴۹ امتیاز در لیگ برتر به دست آورد. همچنین هری کین (بهترین گلزن) را با ۲۲ گل در اختیار داشت. می‌توان گفت سران تاتنهام در حق مائوریسیو پوچتینو بی انصافی کردند و بخاطر افت در چند بازی ابتدایی فصل ۲۰۱۹-۲۰ او را از سمت خود برکنار کردند؛ مردی که در روزهای سختی در کنار تیم ماند اما او را تنها گذاشتند.

2217735e4c7d19146fd1b88679d0314a
ختافه: قله‌هایی که توسط بوردالاس و شاگردانش فتح شد

می‌توان گفت که بهترین سال تاریخ باشگاه ختافه سال ۲۰۱۹ بود. آنها را می‌توان باشگاهی خود ساخته، تحول یافته و با پشتکار دانست چرا که در سال ۲۰۱۹ فصلی متفاوت را برای فوتبال خود رقم زندند شگفتی ساز شدند. باشگاه فوتبالی است که در ختافه، شهری در اطراف مادرید، قرار دارد. این باشگاه در سال ۱۹۶۴ برای اولین بار و نیز در سال ۱۹۸۳ برای بار دوم تأسیس شد. Getafe Club de Fútbol Sociedad Anónima Deportiva S.A.D عبارتی است به زبان اسپانیایی که به معنای باشگاه فوتبال ختافه شرکت ورزشی محدود همگانی می‌باشد. ختافه از فصل ۰۵–۲۰۰۴ همواره در رده اول فوتبال باشگاه‌های اسپانیا، لالیگا، قرار داشته ‌است. این تیم جنوب شهر مادرید با هدایت بوردالاس که در مدت سه سال متحول شد. سرمربی اسپانیایی زمانی به ختافه رفت که این تیم در دسته دو حضور داشت اما توانست بهترین رتبه را در فصل ۱۹-۲۰۱۸ برای تیمش به ثبت برساند. ختافه با ۵۹ امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت و با فینال کوپا دل ری فاصله‌ای نداشت اما در نهایت مغلوب والنسیا شد و از دور مسابقات کنار رفت.
تیم بوردالاس در یک سال توانست ۶۴ امتیاز در لالیگا به دست آورد. این اتفاق تاریخی محسوب می‌شود که هرگز رخ نداده بود. ختافه در سه رقابت مختلف (لالیگا، کوپا دل ری و لیگ اروپا) ۵۰ بازی انجام داد، ۲۴ پیروزی کسب کرد و ۱۴ بار متوقف شد. همچنین ۱۲ شکست را تجربه کرد. این تیم ۷۰ گل به ثمر رساند و ۵۰ گل دریافت کرد. در ۲۲ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت. دو بازیکن ختافه در رقابت‌های ملی در سال ۲۰۱۹ جزو بهترین گلزنان محسوب می‌شوند. خایمه ماتا و آنخل رودریگس هر یک به تنهایی ۱۸ گل به ثمر رساندند. همچنین خورخه مولینا ۱۶ بار گلزنی کرد. آبی‌ها لالیگا را در این سال با قرار گرفتن در رتبه ششم به پایان رساندند و به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کردند (حریف این تیم در این مرحله آژاکس است). ۲۰۱۹ سال آبی برای ختافه بود و تاریخ باشگاه به داشتن چنین بازیکنان شجاعی افتخار کرد. می‌توان از سرمربی بزرگی به نام بوردالاس نیز نام برد که در سن ۲۸ سالگی در لیگ دسته سه به علت مصدومیت فوتبال را کنار گذاشت. او که همیشه مربی سختکوشی بوده است به مربیگری روی آورد و به لطف تلاش هایش توانسته در سه سال اخیر ختافه را به پیشرفتی بزرگ هدایت کند. شاید تنها چیزی که او با ختافه کم دارد، بردن یکی از سه تیم بزرگ لالیگا یعنی رئال مادرید، اتلتیکو یا بارسلونا است. بوردالاس در زمانی ختافه را تحویل گرفت که این تیم بحران زده بود. او آنها را از منطقه سقوط به لیگ دسته سه خارج کرد، در پلی آف به لالیگا رساند و فصل گذشته با تیمش هشتم شد و فقط یک پله تا رتبه های چمپیونزلیگی کم آورد. این تیم در لیگ اروپا فصل خوبی داشته و به مرحله بعدی صعود کرده است. شاید زمانی که بوردالاس در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۶ هدایت ختافه را به عهده گرفت، کسی تصور نمی کرد که این قدر بتواند تیمش را بالا بکشد. بوردالاس در مقابل رئال مادرید هرگز برنده نشده است. ختافه در طول تاریخش ۲۷ بازی مقابل رئال داشته که حاصلش ۵ برد، سه تساوی ، ۲۰ شکست، ۲۷ گل زده و ۶۷ گل خورده بوده است.

64a1e9b573687e7181814257a2d6c8b7
اینتراخت: شروعی تازه با تیمی تازه در فوتبال آلمان و اروپا

تیم آلمانی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ خیلی خوب عمل کرد به خصوص در لیگ اروپا. اینتراخت با حضور بازیکنانی همچون یوویچ و ربیچ از تیم‌هایی همچون شاختار، اینتر و بنفیکا عبور کرد و تنها چلسی مانع پیشروی این تیم به فینال شد. اینتراخت در پنالتی‌ها از تیم انگلیسی شکست خورد.
اینتراخت که بوندسلیگا را با قرار گرفتن در رتبه هفتم به پایان رساند از بازیکنانی همچون آنته ربیچ، لوکا یوویچ، سباستین هالر و میات گاسینوویچ بهره می‌برد. یوویچ که اکنون بازیکن رئال مادرید است برای تیم سابقش در پنج ماه یازده گل به ثمر رساند. اینتراخت در سال ۲۰۱۹ توانست ۴۲ امتیاز به دست آورد. این تیم سال را با قرار گرفتن در میانه جدول بوندسلیگا به پایان رساند و توانست به یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا صعود کند. حریف این تیم در این مرحله سالزبورگ خواهد بود.

c40171c4eb89edc155b77a165c229b3f
آژاکس: تاریخ سازی شاگردان تن هاگ با آرزوهای بزرگی که در سر داشتند

آژاکس ۲۰۱۹ همیشه در یاد عاشقان پادشاه ورزش‌ها خواهد ماند. تیم هلندی با حضور بازیکنانی همچون دی لیخت، دی یانگ، تادیچ، زیاش به خاطر عملکردش در لیگ قهرمانان برای همیشه در تاریخ خواهد بود. یک گروه تشکیل شده از بازیکنان جوان، باهوش و شجاع توانست رئال مادرید، قهرمان سه دوره پیاپی این بازی‌ها را کنار بزند. همچنین یوونتوس کریستیانو رونالدو را شکست دهد. این تیم تنها با فینال چند ثانیه فاصله داشت اما لوکاس مورا در آخرین فرصت بازی نتیجه را ۳ بر صفر به نفع تاتنهام کرد تا تیم انگلیسی به دیدار نهایی صعود کند. آژاکس تن هاگ لیگ ۱۹-۲۰۱۸ هلند را در حالی فتح کرد که توانست در یک سال ۸۳ امتیاز به دست آورد. این تیم در سال ۲۰۱۹ توانست ۱۶۳ گل به ثمر برساند که یک رکورد در تاریخ باشگاه محسوب می‌شود. با وجود این که آژاکس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰-۲۰۱۹ حذف شد اما سال جدید برای این تیم جذاب خواهد بود. این تیم فرصت دارد دوباره در لیگ هلند قهرمان شود و قهرمانی در لیگ اروپا را تجربه کند. تن هاگ مربی جوان این تیم به هنگامی که آمد قراردادی دو ساله با این باشگاه امضا کرد و کمتر کسی فکر می‌کرد او به چنین موفقیت‌هایی دست پیدا کند. این مربی جانشین دائمی مارسل کایزر شد که از نیمکت آژاکس برکنار شد. تن هاگ که از سال ۲۰۱۵ در اوترخت حضور داشت، پیش از این در تیم رزرو بایرن مونیخ مربیگری کرده بود. او در نخستین فصل حضور خود در اوترخت این تیم را به رده پنجم و فصل قبل از آن به رده چهارم رساند. نخستین بازی تن هاگ در قامت سرمربی آژاکس پیکاری حساس در روز ۲۱ ژانویه بود که برابر فاینورد انجام شد.

695e721f70b78df420fa4759739fb193 4
آتالانتا: پسران شگفتی‌سازی که در لیگ قهرمانان اروپا با گاسپرینی رکورددار شدند

سال ۲۰۱۹ به آتالانتا جان پیرو گاسپرینی تعلق داشت. تیم ایتالیایی با قرار گرفتن در رتبه سوم سری آ در فصل ۱۹-۲۰۱۸ تاریخ سازی کرد و توانست سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد. آتالانتا بیش از دیگر تیم‌های کالچو در سال ۲۰۱۹ امتیاز به دست آورد. آنها توانستند ۶۹ امتیاز کسب کنند. تیم ایتالیایی که ایلیچ و پاپو گومس را در اختیار دارد از مهره‌های کلیدی همچون لویس موریل و روسلان مالینوسکی بهره می‌برد. آتالانتا در لیگ قهرمانان همچنان تاریخ‌سازی می‌کند و به نخستین تیمی در تاریخ این بازی‌ها تبدیل شد که در چهار بازی تنها یک امتیاز به دست آورد اما توانست به یک هشتم نهایی صعود کند. شاگردان گاسپرینی در آخرین بازی‌شان شاختار را ۳ بر صفر شکست دادند و در مرحله بعد باید به مصاف والنسیا بروند. پیشرفت شاگردان گاسپرینی را می‌توان از شروع سال ۲۰۱۹ مشاهده کرد جایی که آنها در سری‌آ در جمع چهارتیم قرار گرفتند. مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا که بهمن ماه برگزار می‌شود می‌تواند درخشش گاسپرینی و شاگردانش را بیش از پیش تشدید کند و آن را بر سر زبان‌ها بیاندازد. والنسیا حریف قدری برای آنها محسوب نمی‌شود و آنها به راحتی می‌توانند با غلبه بر این تیم تاریخ سازی کنند و به مرحله یک چهارم نهایی صعودی شیرین را تجربه کنند.

69081ed23b3c15411d1f6ba04fecec35

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *