صفحه اصلی / عمومی / بررسی تیم منتخب یک دهه اخیر منچستر یونایتد با حضور وین رونی در خط حمله

بررسی تیم منتخب یک دهه اخیر منچستر یونایتد با حضور وین رونی در خط حمله

ad banner

با توجه به رسیدن به سال ۲۰۲۰ و اتمام دهه ده میلادی،‌ در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ترکیب منتخب ۱۰ سال گذشته تیم منچستر یونایتد.

شیاطین سرخ در یک دهه اخیر، دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و علی رغم  شروعی موفق با سرالکس فرگوسن در دهه اخیر، در چند سال گذشته دوران افول را سپری کرده اند و همچنان در پی بازگشت به دوران باشکوه حضور فرگوسن در باشگاه هستند.

ترکیب منتخب دهه اخیر تیم منچستر یونایتد

دروازبان: داوید دخه آ (اسپانیا)

منچستر یونایتد

دخه آ که پنج بار حضور در ترکیب منتخب لیگ برتر را تجربه کرده، چهار بار بازیکن فصل منچستر یونایتد شده و یک بار نیز در ترکیب منتخب فیفا قرار گرفته، بدون شک یکی از بهترین بازیکنان دهه اخیر یونایتد و از بزرگ ترین سنگربانان دنیا در ۱۰ سال گذشته بوده است.

داوید دخه آ که به تازگی ۲۹ ساله شده و همچنان در دوران اوج خود قرار دارد، در ویترین افتخارات داخلی خود با من یونایتد سابقه قهرمانی در لیگ برتر در سال ۲۰۱۳ را دارد. او به تازگی قرارداد جدیدی با شیاطین سرخ ثبت کرده تا آینده دراز مدتش را نیز در همین باشگاه سپری کند. برای رسیدن یونایتد به جایگاه والای گذشته، بدون شک حضور دخه آ درون دروازه این تیم حیاتی خواهد بود.

مدافع راست: آنتونیو والنسیا (اکوادور)

8bc437cd9f96b9c274ab2b3d0da8d78a

هافبک راستی که از تیم ویگان اتلتیک بعد از جدایی کریستیانو رونالدو از یونایتد به تیم آمد و در ادامه توانست در پست مدافع راست رافائل سیلوا را نیمکت نشین کند. والنسیا در تابستان گذشته بعد از اینکه همراه منچستر توانست عناوینی چون دو لیگ برتر انگلیس، یک جام حذفی و یک لیگ اروپا را کسب کند به اکوادور، سرزمین زادگاه خود بازگشت.

والنسیا دو بار از سوی بازیکنان باشگاه به عنوان بهترین بازیکن فصل و یک بار نیز توسط هواداران به این عنوان دست پیدا کرد. در فصل ۲۰۰۹/۱۰ نیز این بازیکن اکوادوری در ترکیب منتخب فصل لیگ جزیره قرار گرفت و همچنین یکی از یازده بازیکن برتر فصل ۲۰۱۶/۱۷ لیگ اروپا بود.

مدافع مرکزی: ریو فردیناند (انگلیس)

3465be498dcc1be17132beb8f6c8fcdc 1

بهترین سال های دوران فوتبال فردیناند شاید در یک دهه اخیر نبودند اما حضور فردیناند در این ترکیب نشانگر این است که یونایتد بعد از جدایی او هنوز نتوانسته مدافعی در سطح کیفی این بازیکن پیدا کند. جانی اونز، فیل جونز و کریس اسمالینگ، حتی در روز های اوج خود نتوانستند سطح بالایی به اندازه فردیناند در خط دفاعی یونایتد داشته باشند.

در دهه اخیر او توانست دو قهرمانی لیگ برتر را با یونایتد تجربه کرد و در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۱ نیز مغلوب بارسلونا شد. فردیناند در ترکیب منتخب فصل ۲۰۱۳ لیگ جزیره قرار داشت و در سال ۲۰۱۶ نیز به تالار مشاهیر فوتبال انگلستان راه یافت.

مدافع مرکزی: نمانیا ویدیچ (صربستان)

707c926c64368950214030f360ddb8ac 1

کاپیتان باشگاه،‌ برنده پنج عنوان لیگ برتر و یک عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا. برخی از کارشناسان دنیای فوتبال بر این باور هستند که ویدیچ بهترین مدافعی است که تاکنون پیراهن منچستر یونایتد را به تن کرده است. دو تا از قهرمانی های لیگ برتر ویدیچ در دهه اخیر در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ به دست آمد که دومی در فصل آخر حضور سرالکس فرگوسن در باشگاه بود.

ویدیچ در سال ۲۰۰۶ به باشگاه آمد و از همان ابتدای حضور خود خط دفاعی مستحکمی را در کنار ریو فردیناند تشکیل داد. می توان گفت که از زمان جدایی فردیناند و ویدیچ و البته پاتریس اورا از یونایتد، این تیم نتوانسته در خط دفاعی خود را بازیابی کند. ویدیچ در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان را به دست آوردند و در همین سال ها توانست در ترکیب منتخب فیفا نیز قرار بگیرد.

مدافع چپ: پاتریس اورا (فرانسه)

54877a45a2910b0e01f729699d44e409 1

برنده پنج عنوان قهرمانی لیگ برتر همراه با یونایتد و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۸ در دهه اخیر با یونایتد توانست در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ قهرمانی را تجربه کند و در همین سال ها یک قهرمانی جام حذفی را نیز همراه شیاطین سرخ به دست آورد. اورا بعد از جدایی از باشگاه در سال ۲۰۱۴ به یوونتوس پیوست و در تورین نیز نمایش های خوبی داشت و به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید اما تیمش در مسابقه پایانی مغلوب بارسلونا شد.

اکنون پنج سال از جدایی اورا می گذرد و لوک شاو که در همان سال جانشین او شد، هنوز نتوانسته تاثیری به مانند مدافع فرانسوی در ترکیب یونایتد داشته باشد.

هافبک میانی: مایکل کریک (انگلیس)

c608a86a8b86e97cea0e3ae12f85b6bf 1

کریک در سال ۲۰۱۷ بعد از کسب عناوین قهرمانی مختلف همراه یونایتد از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. ۵ لیگ برتر جزیره که دو تا از آن ها در این دهه به دست آمد، یک جام حذفی در سال ۲۰۱۶، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۸ و قهرمانی لیگ اروپا در سال ۲۰۱۷ زیر نظر ژوزه مورینیو از افتخارات کریک همراه شیاطین سرخ بود.

در سال ۲۰۱۳ کریک از سوی بازیکنان باشگاه به عنوان بهترین بازیکن فصل دست یافت و در ترکیب منتخب لیگ جزیره نیز قرار گرفت. کریک هم اکنون در یونایتد حضور داشت و یکی از اعضای جوان تیم تحت هدایت اوله گونار سولسشر در سمت مربیگری است.

هافبک میانی: آندر هررا (اسپانیا)

6f9d37a990e8ead77d4fce4058848a35 1

یکی از آخرین خرید های دوران سرالکس فرگوسن، آندر هررا اسپانیایی بود که در همین تابستان با انتقالی رایگان به پاری سن ژرمن پیوست. هررا هم اکنون ۳۰ ساله است و حضور او در این فصل می توانست کمک شایانی به خط میانی از هم گسیخته یونایتد کند. بازیکن اسبق اتلتیک بیلبائو که دوران موفقی زیر نظر لویی فن خال هلندی داشت و در دوران ژوزه مورینیو نیز توانست سرمربی پرتغالی را تحت تاثیر قرار بدهد. در سال ۲۰۱۷ هررا توانست جایزه بهترین بازیکن فصل یونایتد را از آن خود کند.

هافبک تهاجمی: خوان ماتا (اسپانیا)

cf7b27e4ae8bf7f1b862ae0d8e2231a0 1

ماتا که در زمستان ۲۰۱۴ از چلسی به منچستر یونایتد پیوست یکی از معدود خرید های موفق این تیم در دوران پسا فرگوسن می باشد. خوان ماتا بنظر می رسد با بدشانسی تمام در یکی از بدترین دوران تاریخ باشگاه به خدمت گرفته شده و از زمان حضور او در این تیم،‌ جایگاه سابق یونایتد از دست رفته است اما در همین پنج سال نیز هافبک اسپانیایی توانسته عناوینی چون جام حذفی و لیگ اروپا را همراه یونایتد به دست بیاورد.

مهاجم: نانی (پرتغال)

b034e3196cea908fe6a93789f835033f 1

نانی که همواره با کریستیانو رونالدو، هموطن پرتغالی خود مقایسه می شد، نتوانست هیچگاه جایگاه بزرگ فوق ستاره پرتغالی را در تیم پر کند اما در دوران اوج خود همیشه یکی از بازیکنان ثابت ترکیب اصلی تیم بود. در سال ۲۰۱۱ نانی یکی از اعضای کلیدی تیم در راه رسیدن به قهرمانی لیگ برتر انگلیس بود و موفق به ثبت آمار ۹ گل و ۱۹ پاس گل در طول فصل شد. یونایتد در همان فصل با کمک نانی توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز برسد اما در مسابقه پایانی آن ها مغلوب بارسلونای پپ گواردیولا شدند.

مهاجم: رابین فن پرسی (هلند)

d1de1bb6326f31ea64753afd6072ab8e 1

فن پرسی به مانند سایر بازیکنان تیم منتخب،‌شاید دوران کوتاهی در تیم داشت اما توانست تاثیر بزرگی روی تیم بگذارد. سرالکس فرگوسن در سال ۲۰۱۲ با پرداخت مبلغ ۲۴ میلیون پوند توانست کاپیتان ۲۹ ساله آرسنال را از این تیم جذب کند. هتریک فن پرسی مقابل استون ویلا در هفته ۳۴ لیگ برتر انگلیس فصل ۲۰۱۲/۱۳ توانست قهرمانی تیم فرگوسن را چهار هفته پیش از پایان فصل تضمین کند و والی دیدنی او در همان بازی نیز جایزه بهترین گل فصل را برایش به ارمغان آورد.

فن پرسی در سال های بعدی حضور خود در یونایتد زیر نظر دیوید مویس و لویی فن خال نتوانست موفقیت های خود را تکرار کند و بعد از آن به فنرباغچه ترکیه پیوست. آمار مهاجم هلندی در یونایتد، ۵۸ گل زده در ۱۰۵ مسابقه بود.

مهاجم: وین رونی (انگلیس)

01c7c766984a05272c118235de44b6e7 1

آقای گل تاریخ باشگاه منچستر یونایتد با ۲۵۳ گل زده، یکی از بهترین بازیکنان دهه اخیر یونایتد است. رونی در سال ۲۰۱۷ باشگاه را پس از حضوری ۱۳ ساله و کسب تمام عناوین قهرمانی به مقصد تیم دوران کودکی خود، اورتون ترک کرد. وین رونی یکی از اعضای اصلی تیم فرگوسن در راه کسب موفقیت های بی شمار این تیم بود و سابقه حضوری چندباره در ترکیب منتخب فصل لیگ برتر را در کارنامه دارد.

بازیکنانی که می توانستند در این ترکیب قرار بگیرند

36f56b601d61f79f318fde455f8bf857 1

در خط حمله مارکوس رشفورد جوان و خاویر هرناندز ملقب به چیچاریتو می توانستند یکی از گزینه های جانشینی نانی در این ترکیب باشند. رشفورد از زمان حضور خود در باشگاه در سال ۲۰۱۶ یکی از بهترین های منچستر بوده و عناوینی چون جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ اروپا را همراه تیم برده است. چیچاریتو نیز در دوران حضور خود در باشگاه توانست ۵۹ گل در ۱۵۷ بازی به ثمر برساند و دو قهرمانی لیگ برتر را نیز همراه این تیم تجربه کند.

شمایل ترکیب منتخب منچستر یونایتد در دهه اخیر

1974e4fcb147f6e1799a1278f05935ec 1

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

یک کامنت

  1. آواتار حمیدرضا ذولفقاری
    حمیدرضا ذولفقاری

    دنیام رونی بود یه زمانی 😢♥️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *