صفحه اصلی / عمومی / به بهانه پیوستن احتمالی آنتوان گریزمان به تیم بارسلونا ؛ نگاهی به مهره های هجومی بلوگرانا

به بهانه پیوستن احتمالی آنتوان گریزمان به تیم بارسلونا ؛ نگاهی به مهره های هجومی بلوگرانا

ad banner

تیم بارسلونا اسپانیا در یک دهه اخیر توانسته موفقیت های زیادی را کسب کند و اکثر این سال ها موفقیت خود را مدیون مهاجمان برتر خود بوده است که توانستند از موقعیت های به وجود آمده استفاده کنند و با گل های زیاد خود تیم بارسلونا را پیروز کنند و باعث قهرمانی این تیم در رقابت های مختلف شوند.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

در این فصل نیز تیم بارسلونا از این قاعده مستثنی نبود و با ثبت ۹۰ گل در این فصل عنوان بهترین خط حمله را نیز به خود اختصاص دهد. آن ها در این فصل لالیگا توانستند از ۳۸ بازی برگزار شده صاحب ۲۶ برد، ۹ مساوی و تنها ۳ باخت شوند و ازین تعداد مسابقه ۸۷ امتیاز کسب کنند و قهرمان این فصل از لالیگا نیز لقب بگیرند.علاوه بر مهاجمان در هر تیمی مدافعان و هافبک ها نیز گل زنی می کنند و تیم بارسلونا نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی بد نیست در متن زیر نگاه مختصری به وضعیت ۵ مهاجم از مهاجمان این تیم در این فصل بیاندازیم تا تاثیر گذاری آن ها را متوجه شویم.

وضعیت مهاجمان این تیم در حال حاضر:

خط حمله گلزن تیم بارسلونا در فصل جاری آنتوان گریزمان
لیونل مسی
او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ در تیم جوانان و بارسلونای بی و سی بازی می کرد و در نهایت سال ۲۰۰۴- ۲۰۰۵ به تیم اصلی آمد و تاکنون در این تیم حضور دارد. او تاکنون ۴ بار برنده توپ طلای جهان شده است و ۵ بار نیز برنده کفش طلای اروپا شده است. کفش طلا به بازیکنی تعلق می گیرد که در یک فصل بتواند بیشترین تعداد گل را برای تیم اش به ثمر برساند که امسال نیز خود را در راه کسب این جایزه می بیند زیرا توانسته در ۳۴ بازی لالیگا به مدت ۲۷۱۰ دقیقه حضور در زمین ، ۳۶ گل به ثمر برساند که نزدیک ترین تعقیب کننده او کیلیان امباپه از تیم پارسی سن ژرمن می باشد که در این فصل لیگ فرانسه با ۳۲ گل زده پیشتاز است و تنها یک بازی برای او باقی مانده تا بتواند حداقل ۴ گل بزند تا اختلاف با لیونل مسی جبران شود. که در واقع بعید است این اتفاق بیفتد و به احتمال زیاد لیونل مسی جایزه کفش طلای ششم خود را نیز از آن خود می کند که این نشان و جایزه نیز حکایت از همین موضوع دارد که این مهاجم تیم بارسلونا به تنهایی دو برابر مهاجمان تیم های دیگر گلزنی می کند و این مسئله قدر باعث تقویت خط حمله بارسلونا نیز خواهد بود.او هم چنین با ۱۳ پاس گل ، ۱۳ گل دیگر را نیز برای دیگر هم تیمی هایش آماده سازی کرده است.این بازیکن آرژانتینی هم اکنون ۳۱ سال سن دارد که انتظار می رود حداقل ۲.۳ سال دیگر نیز برای آبی اناری ها به میدان رفته و روندگل زنی خود را ادامه دهد. لازم به ذکر است در لیگ قهرمانان اروپا نیز در ۱۰ بازی که بارسلونا در آن حضور داشته و در ۸۳۷ دقیقه حضور لیونل مسی، او ۱۲ گل و ۳ پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. هم چنین در جام حذفی اسپانیا کوپا دل ری در ۴ بازی که او در زمین حضور داشته که شامل ۲۹۷ دقیقه است، ۲ گل و ۲ پاس گل به ثمر رسانده و با توجه به بازی باقی مانده فینال این فصل کوپا دل ری که تیم بارسا یک پای فینال آن است، می تواند با حضور خود آمار گلزنی خود را افزایش دهد.

خط حمله گلزن تیم بارسلونا در فصل جاری
لوییس سوارز
این بازیکن اروگوئه ای تیم بارسلونا ۵ سال است که به جمع آن ها اضافه شده است و در سال ۲۰۱۴ از تیم لیورپول به تیم بارسا نقل مکان کرد. او که همواره سایه لیونل مسی آرژانتینی را بر روی خود احساس می کند همواره سعی بر این دارد که از رقابت با این بازیکن عقب نماند و بتواند گل های موثری را برای تیم اش به ثمر برساند. علی رغم حضور دو فوق ستاره دنیا لیونل مسی و کریستیانو رونالدو ، او برنده ۲ کفش طلای اروپا در سال های ۲۰۱۳- ۲۰۱۴
و ۲۰۱۵-۲۰۱۶ بوده است. در همین فصل جاری لالیگا نیز از ۳۳ بازی که برای تیم بارسلونا به مدت ۲۸۲۷ دقیقه به میدان رفته است توانسته ۲۱ گل به ثمر برساند و با دادن ۶ پاس گل موقعیت گل زنی ایجاد کند.در لیگ قهرمانان اروپا اما نتوانسته مانند دیگر مهاجم بارسا لیونل مسی موفق ظاهر شود و در ۱۰ بازی برگزار شده که ۸۹۹ دقیقه بوده است ۱ گل و ۳ پاس گل را اسم خود ثبت کرده است. در کوپا دل ری نیز او در ۵ بازی در زمین حضور داشته ۳۱۲ دقیقه بازی کرده و سهم او ۳ گل و ۱ پاس گل بوده و با شرایطی مشابه لیونل مسی می تواند با توجه بازی پیش رو در فینال این رقابت ها آمار خود را افزایش دهد.این بازیکن نیز ۳۲ ساله است و قرار داد او با تیم بارسلونا دو سال دیگر ادامه دارد.

32477b9e4abfddc67181f46bb401285a 1
عثمان دمبله
این بازیکن ۲۲ ساله در سال ۲۰۱۷ با مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو که مبلغ فوق العاده زیادی محسوب می شود از تیم با دورتموند آلمان به تیم بارسلونا آمد و نسبت به دو مهاجم اول این تیم نتوانسته موفقیت چشم گیری را داشته باشد. آمار او در این فصل زیاد جالب نبوده و از ۲۹ بازی که جمعا ۱۶۷۱ دقیقه شده است و او برای این تیم به میدان رفته توانسته آمار ۸ گل و ۵ پاس گل را به نام خود ثبت کند که نسبت به دقایقی که در زمین حضور داشته برای یک مهاجم گلزنی کمی به شمار می آید.همچنین او در لیگ قهرمانان اروپا با دو بازی کمتر نسبت به لیونل مسی و لوییس سوارز در ۸ مسابقه به مدت ۴۱۷ دقیقه تقریبا نصف حضور دقایق حضور لوییس سوارز توانسته ۳ گل و ۱ پاس گل به ثمر برساند. در کوپا دل ری به مدت ۳۳۲ دقیقه در ۴ بازی حضور داشته که ۲ گل و ۲ پاس گل حاصل تلاش او در این تورنومنت بوده است. در این تورنومنت او حدود ۴۰ دقیقه بیشتر از لیونل مسی و ۲۰ دقیقه بیشتر از لوییس سوارز بازی کرده که تقریبا آمار مشابهی با این دو بازیکن دارد که این مسئله گویای این است که هر چند او در زمین بیش از این دو بازیکن بوده ولی در تعداد پاس گل و یا گل با آن ها برابری می کند و حتی لوییس سوارز ۱ گل بیشتر از او نیز با ۲۰ دقیقه کمتر حضور در بازی به ثمر رسانده است.

7de9048e55b15e78ee888e80ae85d070
مالکوم
این بازیکن برزیلی در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۸ با مبلغ ۴۱ میلیون یورو از تی بوردو فرانسه به تیم بارسلونا پیوست. این در حالی بود که او قرار بود به تیم رم ایتالیا ملحق شود ولی در لحظات آخر با پیشنهاد مالی بیشتر تیم بارسلونا تصمیم خود را عوض کرد و و راهی بارسلون شد. در خصوص آمار او بدانید که در ۱۵ بازی که به میدان رفته و ۶۱۰ دقیقه حضورش توانسته ۱ گل و ۲ پاس گل به ثمر برساند. در لیگ قهرمانان اروپا فقط ۴۰ دقیقه در ۳ بازی به میدان رفته و ۱ گل به ثمر رسانده و در کوپا دل ری حضور بیشتری داشته و در ۵ بازی و ۳۷۶ دقیقه ۲ گل زده است. به نظر می رسد این بازیکن به عنوان یار تعویضی به میدان رفته و این آمار بیانگر عملکرد او نیست و باید دید در ادامه اگر سرمربی تیم بارسلونا به او فرصت بازی دهد این بازیکن ۲۲ ساله کشور برزیل می تواند خود را اثبات کند یا خیر.

279077a93315fb25f3c5366e78c2dd7d
کوین پرنس بواتنگ
این بازیکن به صورت قرضی از تیم ساسوئولو در سال ۲۰۱۸ به تیم بارسلونا آمد و تعداد بازی های کمی را برای بارسلونا به میدان رفته است. او در لالیگا تنها در ۳ بازی به مدت ۲۴۰ دقیقه حضور داشته و در این مدت نتوانسته هیچ گلی به ثمر برساند. همچنین یک بازی در کوپا دل ری به مدت ۶۳ دقیقه انجام داده که در آن بازی نیز گلی نزده است و در خصوص این بازیکن ۳۱ ساله غنایی نیز باید دید چه آینده ای در انتظار او خواهد بود.

و اما نگاهی هم داشته باشیم به برترین هافبک و دفاع آبی اناری ها از لحاظ آماری:

8440788446614c8a59834b65d7171f06
برترین هافبک گلزن بارسلونا : فلیپ کوتینیو
این بازیکن از بین هافبک های تیم بارسلونا بیش از همه موفق به گل زنی شده است. این بازیکن ۲۶ ساله برزیلی در سال ۲۰۱۸ با قراردادی به مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو از تیم لیورپول به تیم بارسلونا آمد. او در لالیگا با ثبت ۳۴ بازی توانسته در ۲۰۲۶ دقیقه ۵ گل و ۲ پاس گل را به نام خود ثبت کند.هم چنین در لیگ قهرمانان اروپا در ۱۲ بازی و مجموع ۸۶۰ دقیقه ۳ گل و ۳ پاس گل و در کوپا دل ری در ۶ بازی و ۳۳۹ دقیقه ۳ گل به ثمر رسانده است و از یک مقایسه ساده بین او و مهاجم تقریبا فیکس بارسلونا عثمان دمبله این نتیجه حاصل می شود که او آمار نسبتا خوبی را با توجه به اینکه در پست هافبک بازی می کند داشته است. دمبله با توجه به همین تعداد بازی ۸ گل در لالیگا زده و کوتینیو ۵ گل و در لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری نیز آمار تقریبا مشابهی را با این مهاجم دارد که از نظر آماری تعداد مناسبی برای یک هافبک هجومی محسوب می شود. ولی با توجه به این آمار نیز کادر فنی و مدیریت تیم بارسلونا و حتی هواداران نیز از عملکرد او بسیار نا راضی هستند و در بازی تیم بارسلونا مقابل تیم ختافه این بازیکن برزیلی رو هو کردند و خواستار جدایی او از تیم بارسلونا شدند. به نظر می رسد شایعاتی مبنی بر جدایی او و بازگشت مجددش به تیم سابقش یعنی لیورپول نیز شنیده می شود ولی خود فلیپ در مصاحبه اعلام کرده که دوست دارد در بارسلونا بماند و هنوز هم هیچ کدام از کادر فنی بارسلونا این شایعات را تایید و یا تکذیب نکرده است. باید دید چه آینده ای در انتظار این وینگر راست پای برزیلی خواهد بود.

9ed205fccecdb6e3d94be9d72ee90e24
برترین دفاع گلزن بارسلونا: جرارد پیکه
او در سال ۲۰۰۸ حدود یازده سال پیش از تیم رئال ساراگوسا اسپانیا به تیم بارسلونا آمد. او در حال حاضر گلزن ترین مدافع بارسلونا در این فصل محسوب می شود چرا که در ۳۵ بازی در لالیگا به مدت ۳۱۵۰ دقیقه توانسته ۴ گل و ۲ پاس گل را به نام خود ثبت کند. او در کوپا دل ری با وجود ۴ بازی و ۳۶۰ دقیقه گلی به ثمر نرسانده اما در لیگ قهرمانان اروپا در ۱۱ بازی که به میدان رفته و در ۹۹۰ دقیقه حضورش در زمین ۲ گل زده که برای یک مدافع آمار خوبی محسوب می شود. این بازیکن اسپانیایی نیز ۳۱ ساله است و با توجه به اینکه در پست دفاع باز می کند به نظر می رسد گل های خوبی را در کمک به مهاجمان این تیم به ثبت رسانده است.

اخبار نقل و انتقالات تابستانی و پیوستن آنتوان گریزمان در هاله ای از ابهام:

و اما اخبار نقل و انتقالات تابستانی بارسلونا حکایت از این دارد که این تیم با توجه به آماری که در بالا خوانده اید و آمار گلزنی بازیکنانش همواره سعی در جذب مهاجم دارد و در هفته اخیر شایعاتی مبنی بر پیوستن آنتوان گریزمان مهاجم تیم اتلتیکو مادرید به تیم بارسلونا وجود دارد. زیرا سال گذشته نیز تیم بارسلونا پیشنهادی در خصوص جذب این بازیکن داده بود ولی او تاکید کرده بود که می خواهد هم چنان به فوتبالش در مادرید ادامه دهد و قصد جدایی از این تیم را ندارد ولی در پی ویدئویی که او در هفته گذشته در فضای مجازی منتشر کرد جدایی اش را در تابستان از تیم اتلتیکو تایید کرد و گفت می خواهد چالش جدیدی را در زندگی تجربه کند. و اما سران بارسلونا نیز قبل از مصاحبه او پیشنهاداتی به تیم اتلتیکو ارائه کرده بودند. این در حالی است که پس از انتشار ویدئوی وی شایعات دیگری به گوش می رسد که برخی افراد در کادر فنی تیم بارسلونا مخالف خرید او هستند و از نظر آن ها این بازیکن بسیار گران قیمت از ارزشش است. اما رسانه های اسپانیایی مدعی شدند ارنستو والورده به نظر می رسد رابطه خوبی با وی دارد و به صورت تلفنی نیز با و صحبت هایی را انجام داده است و موافق انتقال وی است و در کنفرانس خبری ند روز گذشته اش اذعان داشت که وی بازیکن بسیار خوبی است و در صورتی که به بارسلونا بیاید جایگاه او مشخص خواهد بود. دمبله و اومتیتی فرانسوی نیز از آن جایی که در تیم ملی فرانسه با گریزمان رابطه خوبی دارند مصاحبه های غیر مستقیمی را جهت تمایل خودشان انجام دادند.

پیوستن احتمالی آنتوان گریزمان به خط حمله تیم بارسلونا

38a7a9c2bf98bd45af0d6775b5ce9419 4
چند روز پیش نیز اخباری مبنی بر پیشنهاد تیم پاری سن ژرمن به گوش خورد که یک منبع نزدیک به این تیم اعلام کرد که آنتوان تمایل زیادی برای پیوستن به این تیم را ندارد. این اخبار همه حاکی از این است که آنتوان گریزمان علاقه دارد تا به تیم بارسلونا بیاید. با توجه به رد پیشنهاد تیم های دیگر و مذاکرات غیر رسمی او به بارسلونا فقط باید منتظر ماند تا دید تیم کاتالان ها چه پیشنهادی برای خرید این بازیکن ارائه خواهند داد. هم چنین باز هم شایعه شده که در صورتی که حتی آنتوان گریزمان به تیم بارسلونا بپیوندد سران این باشگاه تصمیم دارند برای ذخیره مهاجمان خود نیز مهاجم خوب دیگری با قیمت مناسب در اختیار بگیرند زیرا چندی پیش فرانکی دی یونگ هافبک ۲۱ ساله هلندی با قرار دادی به مبلغ ۵ ساله به مبلغ ۷۵ میلیون یورو از تیم آژاکس هلند به تیم بارسلونا پیوست و برای فصل آینده برای آن ها به میدان خواهد رفت. هم چنین سران بارسلونا برای ماتیاس ده لیخت مدافع ۱۹ ساله و پدیده هلندی تیم آژاکس وارد مذاکره شدند و به نظر می رسد سر مبلغ انتقال وی به مشکلاتی بر خورد کردند و در صورت انتقال این بازیکن نیز باید مبلغ زیادی را پرداخت کنند. به همین خاطر باید دید تیم بارسلونا چه تعبیه ای برای جذب این بازیکنان گران قیمت خواهد اندیشید. آیا آن ها چند تن از بازیکنان خود را به فروش می رسانند یا از خرید این ستاره های گران قیمت منصرف خواهند شد.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *