صفحه اصلی / عمومی / آموزش کامل بازی حکم دو نفره + قوانین بازی

آموزش کامل بازی حکم دو نفره + قوانین بازی

ad banner بازی حکم دو نفره

بتکارت – حکم نام بازی ای با 52 ورق است که مثل اکثر بازی های پاسور متکی بر شانس و مهارت شماست. محبوب ترین بازی حکم، حکم چهار نفره است و این مقاله راجع به بازی حکم دو نفره نوشته شده است.بازی حکم برای دورهمی ها و جمع های دوستانه و خانوادگی انتخاب بسیار خوبیست.در ادامه آموزش بازی حکم دونفره را داریم به همراه معرفی سایت معتبر برای این بازی. امیدواریم که با خواندن این مقاله بازی حکم دو نفره را بطور کامل فرابگیرید و از بازی کردن آن لذت ببرید.

بازی حکم دو نفره چیست؟

بازی حکم از محبوب ترین بازی های ورق بشمار می رود و نزد ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است. در مدل چهار نفره ی این بازی بازیکن ها دو به دو هستند و مقابل هم مینشینند و به اصطلاح یار یکدیگر هستند. این بازی شامل مسابقات بازی حکم دونفره، سه نفره، چهار، پنج و شش نفره است. اساس برد و باخت این بازی بر برنده شدن هفت دست است و افراد بعد از برنده شدن هفت دست بازی را برنده شده اند.در مدل چهار نفره ی این بازی امتیاز ها برای گروه که متشکل از دو نفر است محسوب می شود نه برای هر فرد.

شناخت برگ ها در بازی حکم دو نفره

آموزش بازی حکم دونفره

برگ ها در بازی حکم دو نفره به 4 دسته تقسیم می شوند:

  • خال خشت: خال خشت قرمز رنگ و به شکل لوزی هستند.
  • خال پیک: خال پیک شبیه عدد 5 است و پایه هم دارد و به رنگ مشکی است.
  • خال دل: خال دل شبیه قلب می باشد و قرمز رنگ است.
  • خال خاج یا گشنیز: به شکل برگ و مشکی رنگ می باشد.

این خال ها در هر بازی بر اساس حکم آن دست ارزش پیدا می کنند. هر خال 13 برگ دارد و ترتیب برگ ها به شرح زیر می باشد:

K,Q,J,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

قوانین بازی حکم دو نفره

بازی حکم دو نفره از بسیاری از جهات شبیه حکم چهار نفره می باشد اما در جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند. برای شروع بازی حکم دو نفره بایست دونفر روبروی یکدیگر بنشینند و پس از انتخاب کردن حاکم با قرعه کشی ورق ها  را بر بزنید. در این قسمت بازی حکم دو نفره باید پنج ورق به حاکم بدهید حاکم حکم را انتخاب می کند و بر خلاف بازی حکم چهار نفره، حاکم می‌بایست دو ورق کم ارزش از پنج ورق خود را بسوزاند.

نکته: در این بازی سوزاندن ورق کنایه از کنار گذاشتن ورق می باشد و باید ورق ها به پشت طوری که دیده نشود روی زمین گذاشته شوند و به معنای سوزاندن واقعی آن نیست!

بر خلاف بازی حکم چهارنفره در این قسمت از بازی باید نیمی از ورق ها کنار گذاشته شوند و بازی فقط با نیم دیگر ورق ها انجام می شود. و باقی بازی بدین صورت پیش می رود که بازیکن یک کارت را بر میدارد یا همان را انتخاب می کند یا آن را می سوزاند و دومین کارت را برمی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که برای بار دوم نمی تواند کارت را بسوزاند و حتما بایستی دومین کارت را بردارد.

شاید برای شما جالب باشد:

آموزش بازی هفت خبیث

آموزش بازی حکم

آموزش بازی انفجار

قوانین حکم دونفره

آموزش بازی حکم دونفره

در این قسمت بیشتر از قوانین بازی حکم دو نفره و نحوه ی این بازی صحبت می‌کنیم تا بطور کامل این بازی را فرا بگیرید. یک بازیکن ابتدا یک کارت از کارت هایی که روی زمین قرار داده شده برمی دارد در صورتی که کارت خال پایین بود یا از ارزش کمی برخوردار بود و حکم نبود، آن را به زمین گذاشته و کارت دیگری بر می دارد. در این قسمت بازیکن بایستی حتما کارت دوم را بردارد و حق ندارد آن را با کارت اول عوض کند یا آن را کنار بگذارد و باید حتما کارت دوم را به دستش اضافه کند.

بعد از آن که جمع کردن کارت ها به اتمام رسید و دست شما آماده شد، بازی حکم دونفره شما تبدیل به حکم چهار نفره می شود و می‌بایست مطابق قوانین حکم چهار نفره بازی کنید. حاکم کارتش را به زمین می اندازد و طرف مقابل باید طبق کارت او بازی کند. در صورتی که دست شما بیشتر باشد شما آن دست را جمع می کنید و دست را ادامه می دهید. در نهایت شخصی برنده است که به هفت دست برسد.

ترفندهای بازی حکم دونفره

آموزش بازی حکم دونفره

بعد از برداشتن کارت ها از روی زمین و کامل شدن دستتان ورق هایتان را حتما مرتب کنید از کم به زیاد یا بر اساس خال ها آن هارا مرتب کنید. یکی دیگر از تریک ها و ترفندهای بازی حکم دونفره این است که حتما باید حساب دست هارا داشته باشید بطور مثال ده خشت و دو پیک رفته است و استفاده شده یا خیر. در حین بازی مراقب ورق هایتان و دید رقیب به آنها باشید حتما از دید رقیب دست خود را پنهان کنید یا ورق هایتان لو نرود.

معرفی سایت معتبر

آموزش بازی حکم دونفره

همانطور که در ابتدای متن به شما قولش را داده بودیم معرفی سایت جذاب و معتبر بتکارت را برای شما داریم. در این سایت شما می توانید به راحتی ثبت نام کرده و بازی حکم دو نفره یا دیگر بازی های ورق را بازی کنید، به راحتی شرط بندی کنید و واریز آنی را تجربه کنید.

در انتها لینک سایت معتبر بتکارت برای علاقمندان گذاشته شده بازی کنید و لذت ببرید.

ورود به سایت بازی حکم

bomb 5 بازی حکم دو نفره
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

درباره اسماعیل امیری فر

آواتار اسماعیل امیری فر

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *