صفحه اصلی / عمومی / انتقاد صریح لوئیس فن خال از لیونل مسی و نیمار: این دو خیلی مقصرند!

انتقاد صریح لوئیس فن خال از لیونل مسی و نیمار: این دو خیلی مقصرند!

ad banner

لوئیس فن خال سرمربی هلندی و اسطوره سال های دور فوتبال هلند معتقد است که لیونل مسی بازیکن تمام عیاری نیست.

در پی نتایج اخیر تیم بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا و نتایج تیم ملی آرژانتین و باخت این تیم در بازی اول در کوپا آمریکا ۲۰۱۹ در برابر کلمبیا انتقادات زیادی به لیونل مسی و نحوه عملکردش در تیم بارسلونا و مخصوصا تیم ملی آرژانتین شده است که خیلی ها معتقد هستند که جوری که او برای تیم بارسلونا با جان و دل بازی می کند و سعی بر گلزنی و موفقیت این تیم دارد، به هیچ عنوان در تیم ملی کشورش آرژانتین به این صورت نیست و با اینکه آرژانتین به سه فینال در رقابت ها در طی این سال ها رسیده است در هیچ کدام نتوانسته قهرمان شود و لیونل مسی هم عملکرد فردی نسبتا ضعیفی را از خود بر جای گذاشته است. هم چنین گفته می شود یکی دیگر از انتقاداتی که جدیدا علیه وی راه افتاده است این است که در ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی آرژانتین و مخصوصا تیم بارسلونا او به شدت دخالت می کند و همین امر باعث شده است تا موج انتقاد شدیدی علیه او به راه بیفتد و بزرگان زیادی به انتقاد از او بپردازند که لوییس فن خال نیز در لیست این افراد منتقد اضافه شده است. فن خال در مصاحبه با نشریه ال پایس در خصوص لیونل مسی و عملکرد او گفت:

چرا انقدر لیونل مسی را بزرگ جلوه می دهید. آیا او در این چندین سال توانسته حتی با تیم بارسلونا در اروپا و لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شود؟ به من بگویید این بهترین بازیکن دنیا چند بار قهرمان اروپا شده است ؟ به همین چهار دوره اخیر که بنگرید سه بار رئال مادرید و بار آخر نیز تیم لیورپول قهرمان شده است پس چرا همه حرف از موفقیت لیونل مسی در بارسا می زنند؟ آیا این موفقیت محسوب می شود که هر سال به طرز بدی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شوی ؟ در تیم ملی آرژانتین چطور ؟ آیا او توانسته حتی موفقیت های فردی اش را در تیم ملی اش به دست آورد؟ خیر او حتی در آرژانتین از محبوبیت خاصی هم برخوردار نیست چون هیچ دستاوردی با تیم ملی اش نداشته است. او بازیکنی تیم محور نیست. من او را دوست دارم ولی این عنوان را برای او قبول ندارم. او عناوین فردی بسیاری در این سال ها در بارسلونا کسب کرده و عملکرد خوبی نیز دارد ولی آیا او توانسته چند بار به همراه بارسلونا قهرمان اروپا شود؟ این عناوین فردی در تیم ملی آرژانتین کجا هستند؟

او بازیکن معرکه با آمار فوق العاده ای است ولی آیا از خود پرسیده است که به عنوان کاپیتان چرا نتوانسته این مهم را به دست آورد؟شما نمی‌توانید بگویید راکیتیچ بازیکن بدی است یا کوتینیو خوب نیست یا ویدال یا آلبا یا تراشتگن … از نظر من مسی هم در این اتفاقاتی که برای بارسا در اروپا رخ می‌دهد، تقصیر دارد چرا تا یک تیم می بازد همه سر مربی را مقصر می دانند در صورتی که به این صورت نیست. بخش عمده‌ای هم از مشکلات بر عهده بازیکنان از جمله لیونل مسی است. آن ها چندین سال است که اشتباه می کنند و هیچ کس نمی گوید که او و بقیه مقصر هستند و همیشه تقصیر ها بر گردن سر مربی می افتد. حتی در خاطرم هست که در جام جهانی ۲۰۱۴ وقتی سرمربی تیم هلند بودم در مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی بازی را واگذار کردیم ولی من او را اصلا در طول بازی ندیدم و ما همواره تیم برتر میدان بودیم.

لوئیس فن خال لیونل مسی
نظرتان در خصوص بازگشت نیمار به بارسلونا؟

نیمار هم به همین صورت است. آیا او توانسته بود در بارسلونا قهرمان اروپا شود؟ من در خاطرم هست که او در بارسا برای مسی بازی می کرد. برای این که در اختیار او باشد. او نیز بازیکن بسیار خوبی است و من هیچ مشکلی با او نیز ندارم ولی او هم بازیکنی است که در اختیار تیم نیست و برای خودش بازی می کند. حتی وقتی از بارسا به پاری سن ژرمن رفت چه دستاوردی کسب کرد؟ هیچ دستاوردی. پس نمی توانید بگویید آن ها فوق العاده هستند.

لیونل مسی و نیمار در تیررس انتقادات لوئیس فن خال

بارسا در چند سال اخیر چگونه بوده است؟

اگر خاطرتان باشد در زمان پپ گواردیولا لیونل مسی برای تیم و در خدمت تیم بازی می کرد و موفقیت های زیادی برای بارسا به دست می امد ولی از زمان بعد از گواردیولا به جای این که هم چنان مسی در اختیار مربی باشد مربیان در اختیار او هستند و او در همه چیز دخالت می کند و من این قضیه را نمی پسندم. نه فقط برای او برای هر بازیکنی که بخواهد به این صورت عمل کند. او به عنوان کاپیتان باید نظم تیمی را ارتقا ببخشد ولی او نتوانسته این کار را انجام دهد و بارسلونا در چند سال اخیر مخصوصا در اروپا که جای بزرگان فوتبال است به تیم های رم و لیورپول به آن صورت نتیجه را واگذار می کند. قبل از این بازی ها همه تصور می کنند لیونل مسی برگ برنده تیم است ولی در زمین مشاهده می کنید که به هیچ عنوان به این صورت نیست و این بارسا مشکل ساختاری دارد.

بد نیست بدانید در دو دوره لوییس فن خال سرمربیگری تیم بارسلونا را نیز عهده دار بوده است.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *