صفحه اصلی / عمومی / ایستگاه پایانی اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ موشک و تپانچه‌ی ایرلندی

ایستگاه پایانی اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ موشک و تپانچه‌ی ایرلندی

ad banner

ایستگاه پایانی اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ موشک و تپانچه‌ی ایرلندی

رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا که دومین تورنومنت بزرگ اسنوکر پس از قهرمانی جهان به حساب می‌آید در شهر یورک (York) انگلستان و در سالن باربیکِن سنتِر (Barbican center) برگزار شد و پس از هشت روز رقابت سخت و نفسگیر اکنون فینالیست‌های این مسابقات مشخص شدند. مسابقه‌ی فینال از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

این مسابقات با شگفتی‌های زیادی همراه بود. مارک سِلبی مرد شماره ۱ اسنوکر جهان در دور اول حذف شد و جان هیگینز و مارک ویلیامز نیز در دورهای دوم و چهار از دور رقابت‌ها کنار رفتند. جاد ترامپ نیز که دو هفته‌ی قبل توانسته بود در مسابقات آزاد ایرلند شمالی قهرمان شود نیز مغلوب جو پِری شد و نتوانست حتی به مرحله‌ی یک چهارم نهایی صعود کند.

اکنون رانی اُسالیوان و …. با از پیش رو برداشتن حریفان خود به فینال رسیدند تا یکی از جذاب‌ترین فینال‌های ممکن را برای طرفداران اسنوکر رقم بزنند.

رانی اُسالیوان؛ در جست و جوی هفتِ شگفت انگیز

رانی اُسالیوان که از نظر بسیاری از کارشناسان بهترین اسنوکرباز تاریخ است، به دنبال شکستن دو رکورد همزمان در این بازی‌هاست. رانی در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها، هفتمین قهرمانی خود در رقابت‌های قهرمانی بریتانیا را جشن خواهد گرفت و رکورد بیشترین قهرمانی در تاریخ این مسابقات را به خود اختصاص می‌دهد. اکنون این رکورد به طور مشترک در اختیار رانی و اِستیو دِیویس قرار دارد. رکورد دیگری که موشک در صدد شکستن آن است، رکورد تعداد قهرمانی در جام‌های سه گانه اسنوکر است. این جام‌های سه گانه شامل قهرمانی جهان، رقابت‌های مَسترز و اسنوکر قهرمانی بریتانیا می شود. رانی اُسالیوان و اِستفِن هِندری هردو توانسته اند ۱۸ قهرمانی در این رقابت‌ها کسب کنند و اگر رانی بتواند امروز در فینال قهرمان شود با ۱۹ قهرمانی به تنهایی در این زمینه رکورددار خواهد شد.

اُسالیوان در این فصل در اوج آمادگی قرار داشته و یکی از بهترین فصول حرفه‌ای خود را سپری می‌کند. او در رقابت‌های مَسترز شانگهای، قهرمانِ قهرمانان، آزاد ایرلند شمالی و حالا قهرمانی بریتانیا به فینال رسیده‌است و فقط در رقابت‌های آزاد انگلیس در نیمه نهایی حذف شده است. او در مجموع توانسته امسال در ۲۵ بازی از ۲۷ بازی پیروز شود و نشان دهد که بالا رفتن سن هیچ تاثیری در عملکرد او نداشته‌است. اُسالیوان بدون شک در مسابقه ی فینال نیز شانس اول قهرمانی است و با فرمی که تا اینجا در این رقابت‌ها در آن قرار داشته می‌تواند بسیار به قهرمانی امیدوار باشد.

اسنوکر قهرمانی بریتانیا

مارک اَلِن؛ به دنبال نخستین قهرمانی در یورک

مارک اَلِن که این فصل در فرم فوق‌العاده ای قرار دارد در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا بسیار خوب عمل کرده‌است. او در چهار دور ابتدایی حریفان را اقتدار از پیش رو برداشت و در دور یک چهارم نهایی نیز توانست در یک بازی کاملا برتر مَگوایر اسکاتلندی را از پیش رو بردارد. اَلِن در مرحله‌ی نیمه نهایی در مقابل استوارت بینگام قهرمان سابق جهان قرار گرفت و ابتدا ۴-۱ از حریف خود عقب افتاد اما در توانست به بازی برگردد و در نهایت بازی را با نتیجه‌ی ۶-۵ به سود خود به پایان برد.

اَلِن در کنار رانی اُسالیوان یکی از هجومی‌ترین و البته سریع ترین بازیکنان جهان محسوب می‌شود که مهارت خاصی در ثبت بِرِیک‌های صد امتیازی دارد اما در زمینه‌ی بازی دفاعی کمی دچار مشکل است. او از میان جام‌های معتبر سه‌گانه اسنوکر تنها توانسته قهرمان مسابقات مَسترز شود و اکنون این فرصت را دارد که در مسابقات قهرمانی بریتانیا نیز عنوان نخست را کسب کند.

مارک اَلِن و رانی اُسالیوان تا کنون۷  بار در مقابل هم قرار گرفته‌اند که رانی ۴ بار و اَلِن نیز ۳ بار پیروز شده‌اند.

تاریخچه‌ی بازی‌های رودر رو نیز نشان می‌دهد که دو ورزشکار از نظر فنی بسیار به هم شبیه هستند.

اسنوکر قهرمانی بریتانیا

پیش‌بینی مسابقه مارک اَلِن – رانی اُسالیوان در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *