صفحه اصلی / عمومی / رویداد یو‌ اف‌ سی ۲۳۱ ؛ مبارزه والنتینا شوچنکو – یوهانا یِدرِژچِک

رویداد یو‌ اف‌ سی ۲۳۱ ؛ مبارزه والنتینا شوچنکو – یوهانا یِدرِژچِک

ad banner

رویداد یو‌ اف‌ سی ۲۳۱ ؛ به استقبال مبارزه والنتینا شوچنکو – یوهانا یِدرِژچِک

بالاخره انتظار رزمی دوستان به سر رسید و شنبه هشتم سپتامبر ۲۰۱۸ رویداد یو‌ اف‌ سی ۲۳۱ در شهر تورنتوی کانادا برگزار می‌شود. مبارزه‌ی اصلی در بخش مردان بین مکس هالووی (Max Halloway) و برایان اورتگا (Brian Ortega) در دسته‌ی پر وزن (Featherweight) و سر کمربند قهرمانی است. در بخش زنان هم والنتینا شوچنکو  (Valentina Shevchenko)و یوهانا یِدرِژچِک (Joanna Jedrzejczyk) در دسته‌ی مگس وزن (Flyweight) بر سر قهرمانی مبارزه می‌کنند. مروری بر آمار شوچنکو و یِدرِژچِک داشته باشیم:

پروفایل والنتینا شوچنکو در رویداد یو‌ اف‌ سی ۲۳۱

  • لقب: گلوله
  • سن: ۳۰
  • قد: ۱۶۵ سانتیمتر
  • وزن: ۵۷ کیلوگرم
  • ملیت: قرقیزستانپرو

شوچنکو از معدود مبارزان در هنرهای رزمی ترکیبی (ام.ام.ای/MMA: Mixed Martial Arts ) است که سابقه کسب عناوین در رشته‌های مختلفی چون تکواندو (کمربرند مشکی دان۲)، بوکس، کیک بوکسینگ، موی تای و جودو را دارد. مادر و خواهر شوچنکو هم رزمی کار بودند و او با حمایت آن دو تکواندو را از پنج سالگی و کیک بوکسینگ را از دوازده سالگی شروع کرد. در یکی از اولین مبارزاتش در کیک بوکسینگ، رقیب ۲۲ ساله‌اش را ناک اوت کرد. پس از این بردِ درخشان مربی‌اش به او لقب گلوله را داد که تا به امروز برایش باقی مانده است. او کیک بوکسینگ را تا سال ۲۰۱۵ ادامه داد. او پس از ۲۳ برد پیاپی، در آخرین مبارزه‌اش به حریف چینی باخت و سپس به ام.ام.ای تغییر رشته داد. شوچنکو به عنوان یکی از بهترین مبارزان زن در موی‌تای هم شناخته می‌شود.

شوچنکو در مبارزه‌ی آخرش در یو.اف.سی برابر پریسیلا کاچوئیرا (priscila cachoeira) با اجرای فن سابمیشن (Submission) پیروز شد. رکورد او در هنرهای رزمی ترکیبی ۱۵ برد و ۳ باخت در ۱۸ مسابقه است. چهار برد او با ناک اوت، هفت برد با سابمیشن و چهار برد با رأی داوران بوده است. همچنین یک بار ناک اوت شده و دو بار هم با رأی داوران شکست خورده است.

یو‌ اف‌ سی ۲۳۱

پروفایل یوهانا یِدرِژچِک در رویداد یو‌ اف‌ سی ۲۳۱

  • لقب: یوهانای قهرمان
  • سن: ۳۱
  • قد: ۱۶۸ سانتیمتر
  • وزن: ۵۲ کیلوگرم
  • ملیت: لهستان

یوهانا یدرژچک پس از گرفتن کمربند قهرمانی دسته‌ی استرا وِیت (Strawweight) به دسته‌ی مگس وزن آمد. در بخش زنان، او سومین قهرمان اروپایی و اولین قهرمان لهستانی در تاریخ یو.اف.سی است.

پیش از فعالیت در ام.ام.ای، یوهانا ده سال در رشته‌های کیک باکسینگ و موی‌تای مبارزه کرد و بیش از ۶۰ برد بدست آورد. رکورد او در ام.ام.ای ۱۵ برد و دو باخت در ۱۷ مسابقه بوده است. ده برد از این بین با رای داوران، چهار برد با ناک اوت و یک برد با سابمیشن بدست آمده است.

یو‌ اف‌ سی ۲۳۱

حواشی و نکات جالب مبارزه

  • والنیتنا شوچنکو فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه هنر قرقیزستان است.
  • شوچنکو و یدرژچک تاکنون سه بار در رشته‌ی موی تای با هم مبارزه کرده‌اند که هر سه بار شوچنکو برنده بوده است.
  • از آنجا که تلفظ نام فامیل یدرژچک در انگلیسی سخت است به او القابی غیررسمی چون یوهانای خشن، یوهانای قهرمان و جِی جِی (J.J) داده‌اند.
  • یوهانا پیش از این قهرمان استراویت شده و شنبه شب در صورت قهرمانی در دسته‌ی مگس وزن، اولین زن مبارز تاریخ MMA خواهد بود که در دو وزن قهرمان می‌شود. لازم به ذکر است که در جمع مردان تنها دنیل کورمیر (Daniel Cormier)و کانر مک‌گرگور (Connor McGregor) چنین دستاوردی داشته‌اند.

پیش‌بینی مسابقه والنتینا شوچنکو – یوهانا یِدرِژچِک در سایت بتکارت

 

 

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *