صفحه اصلی / عمومی / کیکه ستین سرمربی جدید بارسلونا را بیشتر بشناسید

کیکه ستین سرمربی جدید بارسلونا را بیشتر بشناسید

ad banner

بارسلونا دیروز رسما اعلام کرد که ارنستو والورده را از پست سرمربی‌گری این تیم اخراج کرده و به جای او کیکه ستین ، سرمربی سابق رئال بتیس را به عنوان سرمربی جدید بلوگرانا منصوب کرده است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

بعد از آنکه ژاوی و رونالد کومان، پیشنهاد مربی‌گری باشگاه سابق‌شان بارسا را رد کردند، هیات مدیره بارسلونا با کیکه ستین اسپانیایی به توافق رسید تا با قراردادی تا سال ۲۰۲۲ او را به خدمت بگیرد. والورده از مدت ها پیش با فشارهای زیادی روبرو بود ولی فشارها بر او بعد از شکست مقابل اتلتیکو مادرید و حذف از سوپرکاپ اسپانیا شدت گرفت. بارسا ابتدا مشتاق بود ژاوی را به جای والورده انتخاب کند ولی بعد از آنکه ژاوی گفت تنها در تابستان آینده حاضر است به بارسا برگردد، باشگاه تصمیم گرفت به دنبال گزینه دیگری بگردد. اما کیکه ستین کیست و چه سابقه‌ای دارد؟

کیکه ستین و روزهای رویایی در بارسلونا

کیکه ستین و روزهای رویایی در بارسلونا
ستین در دوران فوتبالی خود یک هافبک بااستعداد بود که در ریسینگ سانتاندر بازی می‌کرد. او به مدت هشت سال در این تیم بازی کرده و در ۲۰۵ بازی موفق شد ۴۳ گل به ثمر برساند. او سپس مدتی هم در اتلتیکو مادرید بازی کرده و در لوانته بازنشسته شد. دوران مربیگری ستین هم در سال ۲۰۰۰ با ریسینگ سانتاندر آغاز شد. او سپس به گینه استوایی رفته و هدایت تیم ملی این کشور را به عهده گرفت. ستین سپس سکان هدایت لاس پالماس را به دست گرفت و در اولین فصل حضورش مانع از سقوط این تیم به دسته پایین‌تر شد. درخشش او در لاس پالماس باعث شد ستین مورد توجه رئال بتیس قرار بگیرد و او در سال ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی دائمی این تیم منصوب شد.

ستین در فصل اول حضور در بتیس موفق شد این تیم را به اروپا برساند. بتیس در فصل دوم حضور ستین به نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا رسید ولی بعد از آن دچار افتی نسبی شده و در میانه‌های جدول لالیگا جا خوش کرد. این افت نسبی باعث شد ستین با اینکه یک سال از قراردادش باقی مانده بود بتیس را ترک کند. ستین به عنوان یکی از شیفتگان یوهان کرویف و سبک موسوم به توتال فوتبال او مشهور است و بارها نشان داده که از فوتبال تهاجمی و با حفظ مالکیت توپ لذت می‌برد. ستین در تیم هایش معمولا از سیستم ۴-۲-۳-۱ استفاده کرده و فوتبالی تهاجمی با تکیه بر حفظ توپ و درصد مالکیت بالا بازی می‌کند. در تیم های ستین معمولا تمرکز اصلی بر فاز هجومی بوده و این هم از دیگر دلایلی است که فوتبالی که تیم های او بازی کرده‌اند بارها به سبک یوهان کرویف تشبیه شده، تشبیهی که کیکه ستین مسلما از شنیدن آن خوشحال می‌شود.

ستین در نشست خبری مراسم معارفه خود در مورد اهدافش در بارسا گفت:

فتح همه جام ها و پیروزی در همه بازی ها. باشگاهی مثل بارسا هر سال باید خودش را ترقی دهد و سعی کند تا جایی که می تواند، جام های بیشتری به دست بیاورد. بهترین روش برای رسیدن به این مهم ارائه فوتبالی خوب و تماشایی است و به شما قول می دهم بارسا با من چنین فوتبالی ارائه خواهد داد. هرچند به زمان هم نیاز دارم.

لیونل مسی

بارها گفته ام که مسی بهترین بازیکن دنیا و تاریخ فوتبال است. او بی همتاست و بارها از تماشای بازی های او لذت برده ام. مقابل تلویزیون نشسته ام و بازی های او و بارسا را تماشا کرده و لذت برده ام. این تیم هر بازی چیزهای جدیدی برای مسرور کردن هوادارانش دارد. تا دیروز بازی های مسی را از تلویزیون می دیدم و از حالا مربی او خواهم بود. با یکدیگر صحبت کردیم و به او گفتم که یک چیز تحسین کردن است و چیز دیگر واقعیت. اطمینان دارم که ارتباط ما خارق العاده خواهد بود ولی هر کسی جایگاه خود را خواهد داشت؛ حتی مسی که بهترین بازیکن دنیاست. او بازیکن است و من مربی و خواهد دید که من انسانی صریح و صادق هستم. بارسا پر از استعداد و بازیکنان باکیفیت است و این مهمترین فاکتور است اما چیزهایی نیز هستند که باید بهتر شوند و من برای همین اینجا هستم.

2347897
طبق اخبار باشگاه بارسلونا با ستین قراردادی دو سال و نیمه امضا کرده است. کیکه ستین در زمان در دست داشتن سکان هدایت رئال بتیس در این تیم درخشان ظاهر شده و با توجه به محبوبیت او در نزد بسیاری از فوتبالدوستان اسپانیایی گفته می‌شود بارسلونا به ستین اعتماد دارد. ولی جزئیاتی که حالا از قرارداد ستین با باشگاه بارسلونا فاش شده نشان می‌دهد که گویی مدیریت بارسا نسبت به او چندان هم اعتقاد راسخی ندارد چرا که بر اساس گزارش شبکه ESPN در قرارداد ستین با بارسا چندین مورد بند فسخ گنجانده شده و بارسا قصد دارد شرایطی را فراهم کند که در صورتی که در آینده از کار ستین راضی نبود، بتواند سرمربی جدید خود را به راحتی برکنار کند.

بر اساس گزارش این شبکه، در وهله اول به نظر می‌رسد بارسا قراردادش با ستین را طوری تنظیم کرده که در پایان هر فصل در صورت ناراضی بودن بتواند قراردادش را فسخ کند. اما در عین حال در صورت خوب کار کردن ستین، بارسلونا از این گزینه هم برخوردار خواهد بود که دست کم تا دو سال و نیم دیگر به کار کردن با او ادامه بدهد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *