صفحه اصلی / عمومی / با تمام ورزشگاه های جام جهانی قطر + عکس

با تمام ورزشگاه های جام جهانی قطر + عکس

ad banner ورزشگاه های جام جهانی قطر

امروز نیز در ادامه مباحث بررسی جام جهانی 2022 قطر به سراغ ورزشگاه های قطر خواهیم رفت. اطلاع از ترکیب یکی از ارکان مهم برای شرط بندی جام جهانی 2022 می باشد. در این مقاله به بررسی ورزشگاه های جام جهانی قطر می‌پردازیم. قطر میزبان جام جهانی فوتبال 2022 می باشد که جام جهانی در تاریخ 21 نوامبر(30 آبان) شروع، و در 18 دسامبر (27 آذر) به پایان می رسد.

بازی ها در 8 ورزشگاه بزرگ و مجهز در قطر برگزار خواهند شد و به همین دلیل موضوع مقاله بررسی ورزشگاه های جام جهانی قطر می باشد.

معرفی ورزشگاه های جام جهانی قطر

1_ استادیوم لوسیل

نام انگلیسی: Lusail iconic stadium

نام عربی: ملعب لوسیل الدولی

فاصله از شهر دوحه:16 کیلومتر

ظرفیت:80 هزار نفر

این استادیوم میزبان چه بازی هایی خواهد بود؟

استادیوم لوسیل میزبان پنج بازی از مرحله ی گروهی،یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم و یک بازی از مرحله ی یک چهارم خواهد بود وهمچنین فینال مسابقات جام جهانی نیز در این ورزشگاه بزرگ و لوکس برگزار خواهد شد.

استادیوم لوسیل بزرگترین استادیوم قطر می باشد نام عربی این استادیوم (ملعب لوسیل الدولی ) می باشد.با ظرفیتی بالغ بر 80 هزارنفر مهم ترین ورزشگاه قطر برای مسابقات جام جهانی می باشد که البته این ظرفیت فقط تا اتمام جام جهانی می باشد و بعد از آن به 40 هزارنفر کاهش خواهد یافت و از فضای باقیمانده برای مصارف فرهنگی و تجاری استفاده خواهد شد.

در طراحی این استادیوم از بازی نور و سایه و فانوس های قدیمی الهام گرفته شده است. استادیوم لوسیل میزبان پنج بازی از مرحله ی گروهی،یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم و یک بازی از مرحله ی یک چهارم خواهد بودو همچنین فینال مسابقات جام جهانی نیز در این ورزشگاه بزرگ و لوکس برگزار خواهد شد.

qatar world cup stadiums
ورزشگاه های جام جهانی قطر – استادیوم لوسیل

2_استادیوم البیت

نام انگلیسی: Al bayt stadium

نام عربی:استاد البیت

فاصله از شهر دوحه:43 کیلومتر

ظرفیت:60 هزار نفر

این استادیوم میزبان چه بازی هایی خواهد بود؟

5 مسابقه از بازی های مرحله ی گروهی، یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم، یک دیدار در مرحله یک چهارم و یک از بازی های نیمه نهایی جام جهانی 2022 در این استادیوم برگزار خواهد شد.

این استادیوم با نام عربی( استاد البیت) و با ظرفیت 60 هزارنفره دومین استادیوم بزرگ جام جهانی قطر می باشد.در طراحی این ورزشگاه از چادر سنتی عربی که یادآور مهمان نوازی اعراب است، الهام گرفته شده. این ورزشگاه نسبت به ورزشگاه های دیگر در فاصله ی دورتری نسبت به مرکز شهر دوحه قرار دارد.

5 مسابقه از بازی های مرحله ی گروهی، یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم، یک دیدار در مرحله یک چهارم و یک از بازی های نیمه نهایی جام جهانی 2022 در این استادیوم برگزار خواهد شد.

ورزشگاه های جام جهانی قطر
ورزشگاه های جام جهانی قطر – استادیوم البیت قطر

3_استادیوم الجنوب

نام انگلیسی: Al janoub stadium

نام عربی:استاد الجنوب

فاصله از شهر دوحه:23 کیلومتر

ظرفیت:40 هزار نفر

این استادیوم میزبان چه بازی هایی خواهد بود؟

این استادیوم میزبان چندین بازی خواهد بود که پنج بازی آن در مرحله ی گروهی ویک بازی آن در مرحله ی یک شانزدهم می باشد.

استادیوم الجنوب که با اسم الوکره نیز شناخته می‌شود، ظرفیتی 40 هزار نفره دارد که دومین ورزشگاهی بوده که به منظور میزبانی جام جهانی ساخته شده و از جهاتی یک استادیوم کامل به شمار می رود چرا  که غیر از برگزاری فوتبال دارای سالن عروسی، رستوران، قسمت های تجاری و پیست دوچرخه و اسب سواری نیز می باشد.

این استادیوم توسط زاها حدید طراحی شده و در طراحی این ورزشگاه از بادبان های قایق های سنتی الهام گرفته شده.ظرفیت این استادیوم نیز بعد از جام جهانی به 20 هزارنفر کاهش پیدا خواهد کرد.این استادیوم میزبان چندین بازی خواهد بود که پنج بازی آن در مرحله ی گروهی ویک بازی آن در مرحله ی یک شانزدهم می باشد.

استادیوم الجنوب قطر
ورزشگاه های جام جهانی قطر – استادیوم الجنوب قطر

4_استادیوم الریان

نام انگلیسی:Ahmad bin ali stadium

نام عربی: ملعب احمد بن علی

فاصله از شهر دوحه:22 کیلومتر

ظرفیت:40 هزار نفر

این استادیوم میزبان چه بازی هایی خواهد بود؟

ورزشگاه الریان میزبان بازی دوم ایران در جام جهانی (ولز-اسکاتلند) ، 4 بازی از بازی های مرحله ی گروهی و یک بازی از بازی های مرحله ی یک شانزدهم خواهد بود.

این ورزشگاه با نام عربی (ملعب احمد بن علی) ظرفیتی 40 هزارنفره دارد، سعی داشته تا فرهنگ این کشور را تمام وکمال به نمایش بگذارد و طراح آن برای نمای بیرونی این سازه از الگوهای پیچیده تحت تاثیر فرهنگ عامه ی مردم استفاده کرده است.

این ورزشگاه در سال 2003 ساخته شده اما برای میزبانی قطر در جام جهانی 2022 دوباره بازسازی شده که بعد از جام جهانی نیز به 20 هزارنفر تقلیل خواهد یافت.این ورزشگاه که در شهر الریان قطر قرار دارد، فاصله ی آن تا شهر دوحه 22 کیلومتر می باشد.ورزشگاه الریان میزبان بازی دوم ایران در جام جهانی (ولز-اسکاتلند) ، 4 بازی از بازی های مرحله ی گروهی و یک بازی از بازی های مرحله ی یک شانزدهم خواهد بود.

qatar world cup stadiums a
ورزشگاه های جام جهانی قطر – استادیوم الریان قطر

5_استادیوم خلیفه

نام انگلیسی: khalifa international stadium

نام عربی:ملعب خلیفه الدولی

فاصله از شهر دوحه:13 کیلومتر

ظرفیت:45 هزارنفر

این استادیوم میزبان چه بازی هایی خواهد بود؟

استادیوم بین المللی خلیفه میزبان بازی ایران-انگلیس، 4 بازی گروهی دیگر، بازی رده بندی و یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم می باشد.

این استادیوم 45 هزارنفره اولین و معروف ترین ورزشگاه قطر است که به عنوان استادیوم ملی نیز شناخته می شود، مانند ورزشگاه الریان در سال های قبل ساخته شده و به منظور جام جهانی، دوباره بازسازی شده.استادیوم خلیفه در 13 کیلومتری دوحه پایتخت قطر قرار دارد.این استادیوم میزبان بازی های جام ملت های آسیا نیز بوده است.

ورزشگاه خلیفه در سال 1976 ساخته شده و در سال 2017 بازسازی شده است.استادیوم بین المللی خلیفه میزبان بازی ایران-انگلیس،4 بازی گروهی دیگر، بازی رده بندی و یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم می باشد.

ورزشگاه های جام جهانی قطر
ورزشگاه های جام جهانی قطر – استادیوم خلیفه

6_استادیوم شهرآموزش

نام انگلیسی: Education city stadium

نام عربی:استاد المدینه التعلیمیه

فاصله از شهر دوحه:12 کیلومتر

ظرفیت:40 هزار نفر

این استادیوم میزبان چه بازی هایی خواهد بود؟

استادیوم شهر آموزش میزبان  5 بازی در مرحله ی گروهی، یک بازی در مرحله ی یک شانزدهم و یک دیدار در مرحله ی یک چهارم نهایی خواهد بود.

این استادیوم دومین استادیومی است که در شهر الریان وجود دارد.این ورزشگاه 40 هزارنفره میزبان 8 بازی در جام جهانی خواهد بود وبعد از جام جهانی به تیم ملی زنان قطر تحویل داده خواهد شد.

نمای این ورزشگاه برگرفته از الماس می باشد که با حرکت خورشید درآسمان تغییر رنگ میدهد و به همین دلیل به الماس صحرا معروف شده است.

نام عربی این رستوران (استاد المدینه التعلیمیه) می باشد.این استادیوم دومین استادیومی است که در شهر الریان وجود دارد.این ورزشگاه 40 هزارنفره میزبان 8 بازی در جام جهانی خواهد بود وبعد از جام جهانی به تیم ملی زنان قطر تحویل داده خواهد شد.نمای این ورزشگاه برگرفته از الماس می باشد که با حرکت خورشید درآسمان تغییر رنگ میدهد و به همین دلیل به الماس صحرا معروف شده است.

ظرفیت این استادیوم نیز با تمام شدن جام جهانی دستخوش تغییرات خواهد شد و به 20 هزارنفر خواهد رسید.استادیوم شهر آموزش میزبان  5 بازی در مرحله ی گروهی، یک بازی در مرحله ی یک شانزدهم و یک دیدار در مرحله ی یک چهارم نهایی خواهد بود.

ورزشگاه های جام جهانی قطر
ورزشگاه های جام جهانی قطر – استادیوم شهر آموزش

7_استادیوم الثمامه

نام انگلیسی: Al Thumama stadium

نام عربی:ملعب الثمامه

فاصله از شهر دوحه:13 کیلومتر

ظرفیت:40 هزارنفر

این استادیوم میزبان چه بازی هایی خواهد بود؟

این ورزشگاه میزبان آخرین بازی ایران در مرحله ی مقدماتی است.همچنین پنج بازی از از مرحله ی گروهی مسابقات جام جهانی، یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم و یک بازی از مرحله ی یک چهارم در این استادیوم برگزار خواهد شد.

معماری و طراحی این استادیوم برگرفته از کلاه سنتی مردان عرب( عرقچین) می باشد. این ورزشگاه یکی از مجهز ترین ورزشگاه های ساخته شده است که امکاناتی همچون قرار دادن یک صفحه ی نمایش روبروی هر صندلی را دارا است.فاصله ی این ورزشگاه نیز تا مرکز شهر دوحه 13 کیلومتر می باشد. این استادیوم نیز ظرفیتی 40 هزار نفره دارد که معماری و طراحی آن برگرفته از کلاه سنتی مردان عرب( عرقچین) می باشد.این ورزشگاه یکی از مجهز ترین ورزشگاه های ساخته شده است که امکاناتی همچون قرار دادن یک صفحه ی نمایش روبروی هر صندلی را دارا است.

فاصله ی این ورزشگاه نیز تا مرکز شهر دوحه 13 کیلومتر می باشد.این ورزشگاه میزبان آخرین بازی ایران در مرحله ی مقدماتی است.همچنین پنج بازی از از مرحله ی گروهی مسابقات جام جهانی، یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم و یک بازی از مرحله ی یک چهارم در این استادیوم برگزار خواهد شد.

ورزشگاه های جام جهانی قطر
ورزشگاه های جام جهانی قطر – استادیوم الثمامه

8_استادیوم 974

نام انگلیسی: 974 stadium

نام عربی:استاد 974

فاصله از شهر دوحه:10 کیلومتر

ظرفیت:40 هزارنفر

این استادیوم میزبان چه بازی هایی خواهد بود؟

این استادیوم میزبان 5 بازی از مرحله ی گروهی و یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم خواهد بود.

کانسپت کلی طراحی های استادیوم در قطر طراحی پایدار بوده که در این ورزشگاه به اوج خود می رسد.این ورزشگاه 40 هزارنفره بصورت طراحی پایدار طراحی شده که بعد از جام جهانی به طور کامل تخریب شده و از اجزای تشکیل دهنده ی آن استفاده های دیگری خواهد شد.

نام دیگر این استادیوم (راس ابوعبود) می باشد.و در فاصله ی نزدیکی نسبت به شهر دوحه قرار دارد و با خطوط مترو به راحتی میتوان به این استادیوم دسترسی داشت.aاین استادیوم میزبان 5 بازی از مرحله ی گروهی و یک بازی از مرحله ی یک شانزدهم خواهد بود.

ورزشگاه های جام جهانی قطر
ورزشگاه های جام جهانی قطر – استادیوم ۹۷۴

قطر و جام جهانی

قطر کشوری درغرب آسیا می باشد که در شمال شرقی شبه جزیره ی عربستان قرار دارد و تنها مرز مشترک این کشور، مرز با عربستان سعودی می باشد.پایتخت این کشور دوحه می باشد.زبان رسمی این کشور عربی است که البته انگلیسی نیز جز زبان های رایج در این کشور می باشد.

سازمان ملل متحد قطر را به عنوان کشوری با توسعه ی انسانی بسیار بالا طبقه بندی کرده است.این کشور دارای قدرت اقتصادی بسیار بالا است که سومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان نیز متعلق به آن می باشد.بیست و دومین دوره ی جام جهانی فوتبال در قطر برگزار خواهد شد.

بیست و دومین دوره ی جام جهانی فوتبال در قطر برگزار خواهد شد.جام جهانی مسابقه ی فوتبال مردان است که چهارسال یکبار و هربار به میزبانی یک کشور خاص برگزار خواهد شد که به علت گرمای شدید هوا در قطر این بازی ها از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر برگزار می شود.

تعداد تیم ها 32 تیم است که از 5 یا 6 کنفدراسیون تشکیل شده اند.تعداد ورزشگاه های جام جهانی قطر 8 عدد می باشد که در 5 شهر قرار دارد.

qatar world cup stadiums

bomb 5 ورزشگاه های جام جهانی قطر
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره Sam

آواتار Sam

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *