صفحه اصلی / عمومی / مسابقات فرمول یک ؛ مروری بر گرندپری آذربایجان ۲۰۱۹

مسابقات فرمول یک ؛ مروری بر گرندپری آذربایجان ۲۰۱۹

ad banner

والتری بوتاس توانست مقام اول را در گرندپری باکو کسب کند، لوییس همیلتون و سباستین فتل نیز رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

پیش‌بینی مسابقات فرمول یک در سایت بتکارت

مسابقات فرمول یک گرندپری آذربایجان

والتری بوتاس اهل کشور فنلاند، در مسابقه آذربایجان ۲۰۱۹ موفق شد با عملکردی خوب در دورهای پایانی، لوییس همیلتون را پشت سر خود نگه دارد و قهرمانی مسابقه آذربایجان ۲۰۱۹ را به دست بیاورد. وی همچنین موفق شد در جدول قهرمانی رانندگان فرمول یک در فصل ۲۰۱۹ مجددا در رتبه نخست قرار بگیرد. بوتاس که مسابقه امروز را از پول پوزیشن آغاز کرده بود در رقابتی پایاپای با لوییس همیلتون توانست راننده انگلیسی را در رتبه دوم نگه دارد. همیلتون در دورهای آخر برای به دست آوردن رتبه نخست تلاشی مضاعف از خود نشان داد، اما بوتاس فنلاندی بدون آنکه مرتکب اشتباهی شود تا برافراشته شدن پرچم شطرنجیِ خط پایان به رانندگی بی‌نقص خود ادامه داد تا در جدول رده‌بندی کلی رانندگان در فصل ۲۰۱۹ رقابت‌های فرمول یک، تنها با دو امتیاز اختلاف نسبت به همیلتون در رده اول قرار بگیرد.

گرندپری آذربایجان مسابقات فرمول یک
گرندپری 2019 – مسابقات فرمول یک

سباستین فتل، راننده آلمانی فرمول یک تیم اسکودریا فراری نیز روز آرامی را پشت سر گذاشت و مسابقه را در رتبه سوم، که گرندپری باکو را از آنجا استارت زده بود به پایان رساند. مکس ورشتپن، راننده تیم ردبول نیز رده چهارم را به خود اختصاص داد. اما چارلز لکلرک که در روز تعیین خط به علت تصادف، باید مسابقه را از خط هشتم آغاز می‌کرد، در پایان توانست در رده پنجم قرار بگیرد. لکلرک دو دستاورد دیگر نیز در مسابقه امروز داشت، او توانست تک امتیاز مربوط به سریع‌ترین دور مسابقه را از آن خود کند. همچنین راننده اهل موناکو، به انتخاب هواداران بهترین راننده امروز بود. از دیگر اتفاقات مهم مسابقات فرمول یک آذربایجان می‌توان به خارج شدن پیر گسلی و دنیل ریکیارد از مسابقه اشاره کرد.

وبسایت رسمی مسابقات فرمول یک آمار و ارقام و رکوردهای جالبی از گرندپری آذربایجان ۲۰۱۹ منتشر کرده است که در ادامه آنها را مشاهده می‌کنید:

تیم مرسدس بنز رکورد جدیدی در زمینه تمام کردن مسابقه به صورت یک-دو، در شروع فصل به ثبت رسانده است. در هر چهار مسابقه ابتدایی امسال فرمول یک، رانندگان تیم مرسدس بنز بودند که رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. این رکورد تا قبل از مسابقه دیروز در اختیار تیم ویلیامز بود. ویلیامز در فصل ۱۹۹۲ سه بار ۱-۲ کرده بود. والتری بوتاس و لوییس همیلتون، به صورت مشترک موفق شدند برای شانزدهمین بار پیاپی یک مسابقه را به پایان برسانند که این بالاترین رکورد برای دو راننده به صورت مشترک است. سباستین فتل به روند نتیجه‌گیری جالب توجه خود در پیست باکو ادامه داد، او همیشه این گرندپری را در میان چهار راننده برتر تمام کرده است، اما هرگز موفق نشده رتبه‌های اول یا دوم را کسب کند. سرجیو پرز در چهارمین مسابقه خود در پیست شهری باکو، برای بار سوم مسابقه را در میان شش راننده برتر به پایان رساند.

کارلوس ساینز در سه گرندپری اخیر آذربایجان، مسابقه را در میان هشت راننده برتر به پایان رسانده است. از زمان برگزاری گرندپری آذربایجان، در سال گذشته، دیروز برای اولین بار بود که هر دو راننده تیم مکلارن موفق به کسب امتیاز در پایان یک مسابقه می‌شوند. لنس استرول، با وجود آنکه هنوز در فصل ۲۰۱۹ موفق نشده است از دور اول مرحله تعیین خط (Q1) فراتر برود، توانست برای دومین بار در این فصل امتیاز کسب کند. ویلیامز تاکنون توانسته است تمام مسابقات فصل ۲۰۱۹ را با سالم رساندن ماشین به خط پایان به اتمام برساند. هرچند ویلیامزها در هر چهار مسابقه این فصل آخرین ماشین‌هایی بودند که ار خط پایان عبور می‌کنند. کیمی رایکونن اکنون تنها راننده‌ای است که بدون آنکه در سه تیم برتر مسابقات (مرسدس بنز، فراری و ردبول) حضور داشته باشد، در هر چهار مسابقه فصل امتیاز کسب می‌کند. رومن گروژان به روند عدم کسب امتیاز در باکو ادامه داد، درحالیکه دنیل کویات نیز توانست به روند تمام نکردن مسابقه در پیست باکو ادامه دهد.

پیش‌بینی مسابقات فرمول یک در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *