صفحه اصلی / عمومی / زندگینامه میشل بالاک ؛ قیصر فوتبال آلمان

زندگینامه میشل بالاک ؛ قیصر فوتبال آلمان

ad banner

یکی از بازیکنان محبوبی که هرگز از ذهن مردمان آلمان پاک نخواهد شد، میشل بالاک است. در این مطلب به زندگینامه میشل بالاک خواهیم پرداخت.

زندگینامه میشل بالاک ؛ از دوران کودکی تا فتح جام‌های گوناگون فوتبالی

میشل بالاک در ۲۶ سپتامبر ۱۹۷۶ در شهر گورلیتز آلمان به دنیا آمد. او تنها فرزند استفان بالاک و کارین است. استفان مهندس و در فوتبال لیگ دسته سه بازی می‌کرد. مادرش کارین نیز منشی و شناگر است. زمانی که بالاک به سن نوجوانی رسید آن‌ها از گورلیتز به شهر کمنیتزر نقل مکان کردند. او فوتبال را از تیم جوانان کمنتیزر آغاز کرد و تا سال ۱۹۹۵ خود را به رده فوتبال حرفه‌ای رساند. او در سال ۱۹۹۶ به تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان پیوست. در سال ۱۹۹۷ به باشگاه کایزرسلاترن رفت و این باشگاه برای اولین بار با بالاک قهرمان بوندسلیگا شد و تا سال ۱۹۹۹ برای این تیم به میدان رفت. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ در تیم لورکوزن بازی کرد و از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به تیم بایرن مونیخ پیوست. از سال۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ با تیم چلسی قرار داد امضاء کرد و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ برای دومین بار به تیم بایرن لورکوزن پیوست. وی از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۰ نیز در تیم ملی آلمان بازی می‌کرد.

زندگینامه میشل بالاک
شروع فوتبال از باشگاه کمنیتزر

میشل بالاک فوتبال را با تیم کارل-مارکس-اشتادت( نام سابق کمنیتزر) آغاز کرد. والدینش او را در هفت سالگی برای تمرین به این تیم فرستادند. استفن بالاک که خود در لیگ دسته دو بازی می‌کرد، قابلیت بازی با دو پای بالاک که از مهم‌ترین خصوصیت‌های او بود را کشف نمود. در سال ۱۹۹۵، بالاک به واسطه عملکردهای خود در نقش هافبک مرکزی، توانست اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با این تیم در حالی که نوزده ساله بود، امضاء کند. در اولین بازی حرفه‌ای او در ۴ آگوست ۱۹۹۵، کمنیتزر ۲-۱ مقابل لایپزیش شکست خورد. در طی ۱۵ بازی فصل، تیم کمینتزر به لیگ دسته سه منتقل شد. فصل بعد، بالاک به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان می‌رفت و در تلاش بود تا تیم را به بوندسلیگا بازگرداند که موفق نشد. او برای این تیم ۱۰ گل به‌ثمر رساند و همین امر سبب شد تا نظر اوتو ریهاگل مربی کایزرسلاترن را به خود جلب کند و قراردادی را با او در تابستان ۱۹۹۷ به امضا برسانند.

پیوستن به تیم کایزرسلاترن، سال‌های ۱۹۹۷-۱۹۹۹

در هفتمین بازی فصل۱۹۹۷-۱۹۹۸ میشل بالاک برای تیم کایزرسلاترن در پنج دقیقه پایانی بازی به میدان رفت و در مقابل تیم کارلزروهه قرار گرفت. در ۲۸ مارچ در ترکیب ابتدایی مقابل لورکوزن بازی کرد. او در مجموع ۱۶ بار در این فصل برای تیمش به میدان رفت. در فصل بعدی، جزء بازیکنان اصلی تیم به شمار می‌آمد و در ۳۰ بازی حضور یافت و ۴ گل به‌ثمر رساند. کایزرسلاترن به‌همراه بالاک توانست به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد ولی در این مرحله با شکست مقابل بایرن مونیخ از دور رقابت‌ها حذف شدند.او در اول جولای ۱۹۹۹، در ۲۲ سالگی با ۴.۱ میلیون پوند به تیم بایرن لورکوزن پیوست.

2496172b44ba0c44ee49820650eb6aa7
پیوستن به بایرن لورکوزن، سال‌های ۱۹۹۹-۲۰۰۲

او با تیم لورکوزن توانست استعدادهای فوتبالی خود را نمایان کند. کریستوفر دام و کلاوس تاپ مولر مربیان او در این تیم بودند و او در پست هافبک هجومی بازی می‌کرد. او در طی سه فصل بازی در این تیم ۲۷ گل در بوندسلیگا و ۹ گل در رقابت‌های اروپایی به‌ثمر رساند. در سال ۲۰۰۰ بایر لورکوزن برای کسب قهرمانی بوندسلیگا، تنها به یک نتیجه مساوی مقابل اونترهاخینگ نیاز داشت، اما با گل به خودی بالاک، شکست -۰ را متحمل شدند و قهرمانی از دست رفت. فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ فصل خوبی برای این بالاک و تیمش نبود. در بوندسلیگا قهرمانی را به دورتموند واگذار کردند، در رقابت‌های جام باشگاه های اروپا ۲-۱ به رئال مادرید باختند، در فینال جام حذفی آلمان۴-۲ در مقابل تیم شالکه ۰۴ شکست خوردند و در عرصه ملی و بازی‌های جام جهانی نیز ۲۰۰۲ تیم ملی آلمان مغلوب برزیل شد. بالاک در آخرین فصل خود در این تیم ۱۷ گل به‌ثمر رساند و عنوان بهترین فوتبالیست آلمان را به خود اختصاص داد.

پیوستن به بایرن مونیخ، سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۶

بالاک به خاطر عملکرد درخشانی که در جام جهانی ۲۰۰۲ داشت، قراردادی به مبلغ ۱۲.۹ میلیون یورو با بایرن مونیخ امضاء کرد. در اولین فصل بازی او در این تیم، بایرن توانست با ۷۵ امتیاز قهرمانی بوندسلیگا را کسب نماید. همچنین در فینال جام حذفی تیم بایرن مونیخ توانست تیم سابق بالاک را ۳-۱ شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود. در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ بایرن مونیخ همراه با بالاک یک بار دیگر دوگانه را به خود اختصاص داد. او با مربی جدید تیم بایرن فیلیکس ماگات ارتباط خوبی برقرار کرده بود. بایرن مونیخ در طی ۴ فصل توانست سه بار قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی (دوگانه) را از آن خود کند و در ۱۰۷ بازی بوندسلیگا ۴۴ گل به‌ثمر برساند.

9ed601b77e3b8da89e388b9294ec48a2 13
پیوستن به چلسی، سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۱۰

در آخرین فصل حضورش در بایرن مونیخ، پیشنهادات زیادی از جانب باشگاه‌های بزرگی چون منچستر یونایتد، رئال مادرید، اینتر، آ.ث.میلان و چلسی برای بازی دریافت کرد که در نهایت در ۱۵ می ۲۰۰۶ به تیم چلسی پیوست. در ۲۷ آگوست او اولین بازی لیگ برترخود را برای تیم چلسی در مقابل بلکبرن انجام داد و در ۱۲ سپتامبر اولین گل خود را در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در برابر وردربرمن به‌ثمر رساند. در ۱۷ سپتامبر در بازی برابر لیورپول با دریافت یک کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد. اولین گل در لیگ برتر خود را در ۲۱ اکتبر مقابل پورثموث به‌ثمر رساند و اولین گل جام حذفی خود را برای چلسی در نیمه نهایی مقابل بلکبرن وارد دروازه کرد و این تیم را به فینال رساند. او در تمام رقابت‌های فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ توانست ۸ گل به‌ثمر برساند.
در ۲۹ دسامبر ، بالاک به عنوان کاپیتان هدایت تیم چلسی را برعهده گرفت و در برابر نیوکاسل به میدان رفت. این بازی ۲-۱ به سود چلسی پایان یافت. بالاک ۵۰مین بازی خود برای چلسی را مقابل فولام انجام داد و این تیم با نتیجه ۲-۱ شکست خورد.گل پیروزی این بازی توسط بالاک به‌ثمر رسید. در ۵ مارچ ۲۰۰۸، و در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بالاک توانست در برابر تیم المپیاکوس یک گل به‌ثمر برساند و چلسی با نتیجه ۳-۰ پیروز میدان شود. در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها یکی از دو گل مسابقه را در مقابل فنرباغچه وارد دروازه نمود و باعث شد تا چلسی به مرحله نیمه نهایی راه یابد. در ۲۸ آپریل ۲۰۰۸ تیم چلسی به مصاف منچستر یونایتد رفت و دو گل این بازی برای چلسی توسط بالاک به‌ثمر رسید. این بازی با نتیجه ۲-۱ به سود چلسی پایان یافت. او با عملکر جذابش در این مسابقه توانست جایزه بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند. این فصل با قرار گرفتن چلسی در مقام نایب قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر، جام اتحادیه و لیگ قهرمانان اروپا پایان یافت.

c7bd2b7d2f2ede96f3836f6e263e00c1 1
بالاک در فصل ۲۰۰۸ عملکرد خوبی را از خود نشان داد. او توانست در اولین بازی فصل به جو کول برای به‌ثمر رساندن گل مقابل پورثموث کمک کند و این تیم با نتیجه ۴-۰ در برابر چلسی شکست خورد. بعد از این بازی بالاک به دلیل مصدومیت نتوانست در چند مسابقه حضور پیدا کند. بعد از بهبودی از مصدومیت همراه با تیم چلسی به مصاف تیم بولتون رفت و به کمک دکو توانست این تیم را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد. در لیگ برتر باز هم چلسی به‌همراه بالاک به مصاف بولتون رفت و این تیم را ۴-۳ شکست داد.
در فینال جام حذفی ۲۰۰۹، بالاک در نیمه دوم این بازی به میدان رفت و چلسی با کسب نتیجه ۲-۱ مقابل اورتون توانست قهرمان این دوره از رقابت‌ها شود. در ۲ جون ۲۰۰۹ بالاک قرارداد خود با چلسی را برای یک سال دیگر تمدید نمود. در مسابقات جام حذفی، تیم چلسی به مصاف کاردیف سیتی رفت و او در این دیدار یک گل به‌ثمر رساند تا چلسی ۴-۱ پیروز این رقابت شود.در رقابت‌های لیگ برتر فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ چلسی به همراه بالاک توانست با ۸۶ امتیاز صدر نشین جدول شود و قهرمانی را به خود اختصاص دهد. در فینال جام حذفی ۲۰۱۰، چلسی به مصاف پورثموث رفت و این تیم را ۱-۰ شکست داد و قهرمان شد. بالاک در این دیدار مصدوم شد و در نتیجه نتوانست در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ حضور پیدا کند. او در ۹ژانویه ۲۰۱۰، اعلام کرد فصل بعد تیم چلسی را ترک خواهد کرد.

9290e1501b8cf8848696e8787551be5a
بازگشت به بایرن لورکوزن، سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۲

در ۲۵ جون ۲۰۱۰، قراردادی ۲ ساله با باشگاه سابقش، لورکوزن امضاء کرد. در ۱۹ آگوست، اولین گل خود را مقابل تیم سیفروپول به ثمر رساند و این دیدار با نتیجه ۳-۰ به سود لورکوزن پایان یافت و لورکوزن جواز حضور در رقابت‌های لیگ اروپا را دریافت نمود. در ۶اکتبر ۲۰۱۰ پزشکان اعلام کردند که وی به دلیل مصدومیت طولانی مدت نمی‌تواند تا پایان فصل بازی کند.
او در ۲۰ فوریه ۲۰۱۱ توانست دوباره به میدان بازگردد و اولین بازی خود بعد از مصدومیت را در مقابل اشتوتگارت انجام دهد. این بازی با نتیجه ۴-۲ به سود لورکوزن پایان یافت.
بالاک دومین گل خود در لیگ اروپا را در بازی مقابل خارکیف به‌ثمر رساند. در بازی مقابل شالکه۰۴، ۹۰ دقیقه برای تیمش بازی کرد و در به‌ثمر رسیدن گل به دردیوک کمک کرد و دراین دیدار لورکوزن با نتیجه ۲-۰ شالکه را مغلوب خود کرد.

اعلام بازنشستگی در سال ۲۰۱۲

بالاک در ۲ اکتبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که قصد دارد از میادین فوتبال خداحافظی کند. در ۵ ژوئن ۲۰۱۳ و در یک بازی دوستانه یاران بالاک به مصاف تیم منتخب جهان رفتند. این بازی که در ورزشگاه ردبول تیم لایپزیش برگزار شد با نتیجه ۴-۳ به سود تیم منتخب جهان به پایان رسید ولی بالاک توانست با به ثمر رساندن ۳ گل، دومین هتریک دوران ورزشی خود را رقم بزند. او در نیمه اول دو گل برای تیم یاران بالاک به ثمر رساند و با شروع نیمه دوم و حضور در تیم ستارگان جهان توانست یک گل دیگر را نیز به نام خود ثبت نماید.

5cc15c2559de3a6d527c59ccd5fd60f3
عرصه ملی
دعوت به تیم ملی در سال ۱۹۹۶

در ۲۶ مارچ ۱۹۹۶ و پس از عقد قرارداد با تیم چمنیتزر، به تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان در بازی مقابل دانمارک دعوت شد. در ۱۹ بازی که وی برای این تیم به میدان رفت موفق شد ۴ گل به‌ثمر برساند. پس از این دوران و پیوستن به تیم کایزرسلاترن، برتی فوگتس سرمربی وقت تیم ملی آلمان وی را به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت کرد. پس از دعوت به تیم ملی بزرگسالان، او تا ۲۸ آپریل ۱۹۹۹ نتوانست برای تیم ملی کشورش به میدان برود و اولین حضور او در بازی مقابل اسکاتلند و به‌عنوان بازیکن تعویضی رقم خورد.

یورو ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴

در بازی‌های یورو ۲۰۰۰ او تنها ۶۳ دقیقه به میدان رفت ولی در جام جهانی ۲۰۰۲، بالاک با بازی مقابل آمریکا و کره جنوبی و به ثمر رساندن گل در مقابل این دو تیم، مقدمات حضور تیم ملی آلمان را در فینال این رقابت‌ها بوجود آورد. علیرغم دریافت کارت زرد در بازی نیمه نهایی و محرومیت از بازی فینال و شکست ۲-۰ مقابل برزیل، او توانست جزو ۱۱ بازیکن برتر این جام قرار بگیرد. در رقابت‌های یورو ۲۰۰۴ و پس از کناره گیری رودی فولر و روی کار آمدن کلینزمن، بازوبند تیم ملی آلمان از الیور کان گرفته و به بالاک داده شد.

جام جهانی ۲۰۰۶

در جام جهانی ۲۰۰۶ به دلیل کشیدگی عضلات پشت پا، او قادر به‌همراهی تیم ملی کشورش در بازی اول مقابل کاستاریکا نشد و در ادامه تیم آلمان نیز در بازی نیمه نهایی شکست خورد و در بازی رده‌بندی و با پیروزی مقابل پرتغال به مقام سوم دست یافت. او در این جام و به دلیل عملکرد چشمگیرش در بازی مقابل اکوادور و آرژانتین به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و برای دومین بار متوالی و پس از جام جهانی ۲۰۰۲، این بار نیز نام وی در لیست فیفا و به‌عنوان یکی از بازیکنان منتخب این جام نیز قرار گرفت.

259777f3e25ee7ce0e7959d910a157d1 1
یورو ۲۰۰۸

بالاک در مسابقات یورو ۲۰۰۸ و در بازی اول مقابل لهستان به‌عنوان کاپیتان تیم ملی آلمان به میدان رفت. پس از دریافت گل غیرمنتظره از کرواسی در بازی بعدی و تلاش او در میانه میدان در تغییر نتیجه و ضربه کاشته دیدنی او مقابل اتریش که باعث پیروزی ۱-۰و حضور آلمان‌ها در دور یک چهارم نهایی شد، بالاک ثابت کرد که حضورش در خط میانی تیم ملی آلمان بسیار حیاتی است. در بازی یک چهارم نهایی و در مقابل پرتغال و با ضربه سر، یکی از سه گل آلمان را به ثمر رساند و آلمان به نیمه نهایی راه پیدا کرد. در بازی بعدی و در مقابل ترکیه نیز با وجود مصدومیت بالاک، آلمان‌ها توانستند که این تیم را ۳-۲ شکست داده و به فینال راه پیدا کنند. در بازی فینال و تشدید مصدومیت بالاک، او نتوانست تیم کشورش را همراهی کرده و آلمان نیز در فینال بازی را با نتیجه ۱-۰ واگذار کرد. در این تورنمنت نیز نام او در بین تیم منتخب جام دیده می‌شد.

جام جهانی ۲۰۱۰

در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰، وی ۴ بار دروازه حریفان را باز کرد. قبل از شروع جام و با مصدومیت از ناحیه قوزک پا، او جام جهانی ۲۰۱۰ را از دست داد و نتوانست تیم ملی آلمان را همراهی کند. علیرغم مصدومیت و از دست دادن بازی‌ها، بالاک برای بالا بردن روحیه بازیکنان و به‌عنوان کاپیتان تیم به آفریقای جنوبی سفر کرد. قبل از شروع بازی‌ها، بازوبند کاپیتانی به فیلیپ لام واگذار شد و لام عنوان کرد که هیچ‌گاه آن را به بالاک پس نخواهد داد که این مساله باعث ناراحتی بالاک شد و او به آلمان بازگشت. بعدها سرپرست تیم ملی آلمان الیور بیرهف از عملکرد لام انتقاد کرد و اظهار داشت که پس از رهایی از مصدومیت، بالاک کماکان کاپیتان اول این تیم خواهد بود.
در این مسابقات و با توجه به غیبت بالاک، آلمان توانست آرژانتین را ۴-۰ شکست داده و در مقابل انگلستان هم ۴-۱ به پیروزی رسید و در نهایت این تیم توانست به مقام سوم دست پیدا کند. پس از اتمام بازی‌ها، لوتار ماتیوس اعلام کرد که غیبت بالاک باعث شد جوانانی مانند سامی خدیرا، توماس مولر و مسوت اوزیل شکوفا بشوند.

b6b1c099de9e0e849d158f8dbfa156d7
خداحافظی از بازی‌های ملی سال ۲۰۱۱

پس از جام جهانی ۲۰۱۰ بالاک به تیم ملی دعوت نشد و یواخیم لو نیز عنوان کرد که بهتر است وی بازنشستگی خود را از تیم ملی اعلام کند ولی بالاک با رد این موضوع اعلام کرد که پس از رهایی از مصدومیت بار دیگر به میدان بازخواهد ولی مصدومیت کهنه او باعث شد که او برای همیشه از تیم ملی آلمان دور بماند. در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۱ اعلام شد که بالاک دیگر در خدمت تیم ملی آلمان نخواهد بود و او مجبور به خداحافظی از بازی‌های ملی شد. فدراسیون فوتبال آلمان نیز تلاش کرد تا در یک بازی دوستانه از زحمات او به‌واسطه حضورش در تیم ملی قدردانی کند که وی حاضر نشد که در این مسابقه شرکت کند و این کار را بی‌احترامی محض به خود قلمداد کرد.

زندگی شخصی و ازدواج:

او در ۱۴ جولای ۲۰۰۸ با دوست دخترش سیمونه لیمب ازدواج کرد. این زوج سه فرزند با نام‌های لوئیس، امیلیو و جوردی دارند. آن‌ها در سال ۲۰۱۲ از یکدیگر جدا شدند و وی از سال ۲۰۱۵ تا کنون با ناتاشا تانوس لبنانی زندگی می‌کند.

243cce073256161197a272d155ce746f

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *