صفحه اصلی / عمومی / زندگینامه فرانک لمپارد ؛ اسطوره‌ آبی‌های لندن

زندگینامه فرانک لمپارد ؛ اسطوره‌ آبی‌های لندن

ad banner

فرانک لمپارد بازیکن سابق تیم چلسی نزد هواداران بسیار محبوب است و حالا به عنوان سرمربی برروی نیمکت این تیم نشسته است. در این مطلب با زندگینامه فرانک لمپارد خواهیم پرداخت.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

زندگینامه فرانک لمپارد ؛ رشد و پرورش در یک خانواده فوتبالی

فرانک جیمز لمپارد اسطوره فوتبال انگلیس در ۲۰ جون ۱۹۷۸ در شهر رامفورد انگلستان به دنیا آمد. او در خانواده‌ای فوتبالی بزرگ شد. پدرش، فرانک جورج لمپارد، سابقا فوتبالیست حرفه‌ای بود و در وستهم یونایتد بازی می‌کرد. فرانک کوچکترین فرزند خانواده بود و دو خواهر به نام‌های ناتالی و کلر دارد. مادرش، پاتریشیا هریس، در اثر بیماری در ۲۴ آوریل ۲۰۰۸ درگذشت. دایی وی هری ردنپ هم اکنون سرمربی تیم فوتبال بیرمنگام سیتی است.

زندگینامه فرانک لمپارد
شروع فوتبال از تیم وستهم یونایتد، سال‌های ۱۹۹۴-۱۹۹۹

لمپارد فوتبال را از تیم وستهم یونایتد، باشگاه سابق پدرش آغاز کرد و در سال ۱۹۹۴ به تیم جوانان پیوست. زمانی که لمپارد به این تیم پیوست پدرش دستیار مربی بود. او در اکتبر ۱۹۹۵ به طور قرضی به تیم سوانسی سیتی در لیگ دسته دو رفت و در پیروزی ۲-۰ تیمش برابر برادفورد سیتی سهیم بود. او اولین گل خود را در بازی مقابل برایتون و هوو آلبیون به‌ثمر رساند. لمپارد قبل از بازگشت به وستهم در ژانویه ۱۹۹۶، ۹ بار برای سوانسی بازی کرد. لمپارد در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۱۹۹۶ اولین بازی خود را برای وستهم، مقابل کاونتری سیتی بازی کرد و به‌عنوان جانشین جان مونکور به‌میدان آمد. اولین و آخرین بازی فصل او، در ۵ می ۱۹۹۶ با یک تساوی ۱-۱ برابر شفیلد ونزدی انجام شد که لمپارد در این بازی به جای کیت رولند به میدان رفت.
در فصل ۱۹۹۹، لمپارد شماره پیراهن خود را از ۲۶ به ۱۸ تغییر داد. در اولین روز از فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸، وستهم بعد از ۱۱۰ سال مقابل تیم بارنزلی که در رده برتر فوتبال انگلیس بازی می‌کرد، قرار گرفت. لمپارد در دقیقه ۷۶ به جای ایال برکوویچ وارد زمین شد. دقایقی بعد به سختی توانست گل تساوی را در پیروزی ۲-۱ برای هامرز به‌ثمر برساند. او در این فصل برای اولین بار توانست هتریک کند. لمپارد در رقابت‌های فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ در ۴۲ بازی، ۹ گل به‌ثمر رساند. او در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۹ در تمامی مسابقات وستهم حضور داشت و به تیمش کمک کرد تا در لیگ برتر ۱۹۹۸-۱۹۹۹ به جایگاه پنجم دست یابد و به جام اینترتوتو راه یابد. این بالاترین مقامی بود که وستهم توانست در لیگ به دست آورد. لمپارد بارها اعلام کرده که تمام موفقیت‌های خود را مدیون پدرش است و باشگاه وستهم نیز این موضوع را می‌دانست.

f32e45944ae18b160c76d4ca77b8f715
سال‌های ۱۹۹۹-۲۰۰۱

پیش از آغاز فصل لیگ برتر لیگ ۱۹۹۹–۲۰۰۰، لمپارد قرارداد خود را تا سال ۲۰۰۵ با این باشگاه تمدید کرد. با اخذ مجوز برای شرکت در رقابت‌های اینترتوتو، فصل وستهم در اوایل جولای ۱۹۹۹ آغاز شد. در ۲۴ جولای ۱۹۹۹، لمپارد اولین گل خود در فوتبال اروپا را در تساوی ۱-۱ با تیم فنلاندی جوکریت به‌ثمر رساند. او یک گل دیگر درمرحله نیمه نهایی مقابل هیرنوین وارد دروازه کرد و تیم وستهم را در فینال به مصاف باشگاه فرانسوی متز رساند. علیرغم شکست ۱-۰ در لندن، در۲۴ آگوست ۱۹۹۹ با نتیجه ۳ بر ۱ در فرانسه با گل‌های ترور سینکلر، پائولو ونچوپ و لمپارد به پیروزی رسید. وستهم با این پیروزی مجوز حضور در لیگ اروپا در فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ را گرفت. لمپارد در ۱۶ سپتامبر ۱۹۹۹، در خانه ۳-۰ مقابل تیم کروات اوسییک، اولین گل خود را به‌ثمر رساند. در فوریه سال ۲۰۰۰، وستهم توانست ۵-۴ برادفورد سیتی را در اوپتون پارک شکست دهد. در فصل ۱۹۹۹–۲۰۰۰، او بعد از دی کانیو و پائولو وانچوپ، با ۱۴ گل زده در جایگاه سوم برترین گلزنان باشگاه‌ها قرار گرفت.
در فصل ۲۰۰۰-۲۰۰۱، وستهم بیشتر فصل را در نیمه پایانی جدول لیگ برتر سپری کرد و از جایگاه پنجم فصل قبل به پانزدهم سقوط نمود. با این وجود، لمپارد در۳۷ بازی ۹ گل به‌ثمر رساند در ماه می ۲۰۰۱، دایی وی هری ردنپ بعد از ۷ سال حضور در این باشگاه، با رضایت متقابل باشگاه را ترک کرد. پدرش فرانک نیز از این باشگاه جدا شد و لمپارد به دلیل رفتار نامناسب پدرش با این تیم تحت فشار قرار گرفت و مصمم شد تا به باشگاه دیگری بپیوندد. وی در جون سال ۲۰۰۱، با ۱۱ میلیون پوند به چلسی ملحق شد.

c48032dba85130db21bfdd78c7dd7ceb
پیوستن به چلسی، سال‌های ۲۰۰۱-۲۰۰۶

در اولین بازی او در لیگ برتر که در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۰۱ انجام شد، چلسی در مقابل نیوکاسل قرار گرفت و این بازی با تساوی ۱-۱ پایان یافت. لمپارد در تمام مسابقات لیگ چلسی حضور داشت و در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ هشت گل به‌ثمر رساند. در سپتامبر ۲۰۰۳ به‌عنوان بازیکن ماه لیگ برتر انتخاب شد. چلسی در لیگ برتر ۲۰۰۳-۲۰۰۴ به مقام دوم دست. چلسی در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان بهترین تیم فوتبال سال در انگلیس انتخاب شد. او توانست در ۱۴ بازی در لیگ قهرمانان اروپا ۴ گل به‌ثمر برساند. در این رقابت‌ها چلسی درمرحله نیمه نهایی به مصاف تیم موناکورفت ولی ۵-۳ مغلوب شد.
لمپارد در سه فصل متوالی در ۳۸ بازی لیگ برتر حضور پیدا کرد. او ۱۳ گل (۱۹گل در تمامی مسابقات) وارد دروازه کرد و در به‌ثمر رساندن ۱۶ گل نیز سهم داشت. عملکردهای درخشان او برای چلسی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا، باعث افزایش شهرت وی به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های جهان شد. در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۴-۲۰۰۵، وی در پیروزی ۴-۲ چلسی مقابل بارسلونا یک گل به‌ثمر رساند و به چلسی کمک کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد. در مرحله یک چهارم نهایی، او سه گل در مقابل بایرن مونیخ به‌ثمر رساند تا چلسی با نتیجه ۶-۵ به پیروزی برسد. چلسی در مرحله نیمه نهایی از لیورپول شکست خورد و به فینال نرسید. در آپریل ۲۰۰۵ لمپارد به همراه چلسی به قهرمانی در لیگ رسید و لمپارد به‌عنوان فوتبالیست برتر سال لیگ جزیره انتخاب شد.

529a350430c5bf087949af3191fd4e3e
لمپارد در چهار ماه ابتدایی خود در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶، ۱۲ گل به‌ثمر رساند. خوزه مورینیو به خاطر عملکرد عالی وی از او قدردانی کرد و او را بهترین بازیکن جهان نامید. چلسی برای دومین بار قهرمانی لیگ برتر را بدست آورد که لمپارد با ۱۶ گل، برترین گلزن چلسی شد.

سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۰۹

در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷، به دلیل آسیب دیدگی کمر جان تری، لمپارد به عنوان کاپیتان تیم انتخاب شد. او در هشت بازی، هفت گل به‌ثمر رساند. لمپارد در کل فصل، در تمامی رقابت‌ها ۲۱ به‌ثمر رساند که ۶ گل آن را در جام حذفی وارد دروازه کرد. در ۶ ژانویه ۲۰۰۷، او اولین هتریک خود در چلسی را در بازی برابر ماکلسفیلد تاون به‌ثمر رساند. در فینال جام حذفی ۲۰۰۷ به دیدیه دروگبا کمک کرد تا گل پیروزی را در وقت‌های اضافی، وارد دروازه کند.
در ۱۶ فوریه ۲۰۰۸، لمپارد ۱۰۰مین گل خود برای چلسی را در بازی مقابل هادرزفیلد تاون در رقابت‌های جام حذفی به‌ثمر رساند. در ۱۲ مارچ ۲۰۰۸، لمپارد ۴ گل در برابر تیم دربی کانتی وارد دروازه کرد و ۶-۱ این تیم را شکست داد. در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، او در دقیقه ۸۷ گل پیروزی مقابل فنرباغچه را به‌ثمر رساند و چلسی با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید. در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا او توانست با گرفتن یک پنالتی در وقت اضافی، ۴-۳ لیورپول، چلسی را به پیروزی برساند. در فینال همین مسابقات، منچستر یونایتد در مقابل چلسی حضور پیدا کرد و در ضربات پنالتی با نتیجه ۶-۵ تیم چلسی پیروز شد و به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

dccb967210677198ec8b20a7189dd525
در ۱۳ آگوست ۲۰۰۸، او قرار دادی ۵ ساله به ارزش۳۹.۲ میلیون پوند با چلسی امضاء نمود. در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ ۵ گل در ۱۱ بازی به‌ثمر رساند و بازی‌های درخشانی از خود به نمایش گذاشت. در ۲ نوامبر، در ۱۰۰مین بازی لمپارد در لیگ برتر، چلسی به پیروزی ۵-۰ مقابل ساندرلند دست یافت. او برای سومین بار به عنوان برترین بازیکن ماه در لیگ برتر انتخاب شد. در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، او دو بار در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل لیورپول گلزنی کرد و چلسی در ضربات پنالتی لیورپول را با نتیجه ۷-۵ مغلوب کرد. در مرحله نیمه نهایی جام حذفی چلسی در برابر آرسنال با کمک لمپارد به دو گل دست یافت و این نبرد ۲-۱ به سود چلسی پایان یافت.

سال‌های ۲۰۰۹-۲۰۱۱

لمپارد فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ خود را با به‌ثمر رساندن یک گل در بازی خیریه‌ای که مقابل منچستر یونایتد برگزار شد، آغاز نمود. این بازی در ضربات پنالتی با نتیجه ۴-۱ به سود چلسی پایان یافت. او ۱۳۳مین گل خود برای چلسی را در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا مقابل اتلتیکو مادرید در ۲۱ اکتبر ۲۰۰۹ به‌ثمر رساند. در ۲۴ اکتبر در برابر بلکبرن دو گل وارد دروازه کرد و این تیم با نتیجه ۵-۰ از چلسی شکست خورد. در ژانویه ۲۰۱۰ و در رقابت‌های لیگ تیم چلسی در برابر ساندرلند توانست با نتیجه ۷-۲ این تیم را شکست دهد و ۲ گل این بازی توسط لمپارد وارد دروازه شد. در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰، او دو گل درلیگ برتر مقابل بیرمنگام سیتی به‌ثمر رساند و این تیم با نتیجه ۳-۰ مغلوب شد. در ۲۷ مارچ ۲۰۱۰، برای دومین بار در دوران فوتبال خود توانست در یک رقابت برابر آستون ویلا ۴ گل به‌ثمر برساند و تعداد گل‌های زده او به عدد ۲۰ در یک فصل برسد. او ۱۵۱ گل تا به اینجا برای تیم چلسی وارد دروازه حریفان کرد و رکورد پیتر اوسگود را با ۱۵۰ گل شکست. در فینال جام حذفی ۲۰۱۰ لمپارد جام قهرمانی چلسی را با شکست ۱-۰ پورثموث بالای سر برد.

af7e576583e8688252ec6aa41d63fbeb
در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ به دلیل مصدومیت، نتوانست تا دسامبر برای تیم چلسی به‌میدان برود. بعد از چند ماه دوری از میادین، در ۹ ژانویه در برابر ایپسویچ تاون در جام حذفی بازی کرد. او در این بازی ۲ گل به ثمر رساند و ۷-۰ این تیم از چلسی شکست خورد.

قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا و جام حذفی، سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۲

در سومین بازی از رقابت‌های لیگ برتر، او به خوزه باسینگوا در به‌ثمر رساندن گل برابر نورویچ سیتی کمک کرد و این تیم ۳-۱ از چلسی شکست خورد. در ۲ اکتبر، چلسی با هتریک لمپارد، تیم بولتون وندررز را ۵-۱ شکست داد. در یازدهمین دور از رقابت‌های لیگ برتر او با ضربه سر، تک گل بازی را برابر بلکبرن به‌ثمر رساند. ۱۱ روز بعد از اخراج مدیریت چلسی از این تیم، چلسی میزبان ناپولی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در این فصل شد که در پایان تیم چلسی ۵-۴ ناپولی را مغلوب کرد. در یک چهارم نهایی چلسی مقابل بنفیکا به میدان رفت و ۳-۱ این تیم را شکست داد. در نیمه نهایی به مصاف بارسلونا رفت و ۳-۲ بارسلونا را مغلوب کرد و در فینال در برابر بایرن مونیخ با نتیجه ۴-۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفتند. در رقابت‌های جام حذفی سال ۲۰۱۲، چلسی به مصاف پورثموث رفت و ۴-۰ این تیم را شکست داد. در دور چهارم این رقابت‌ها چلسی با یک گل کوئینز پارک را مغلوب کرد. در دور پنجم ۱-۱ با بیرمنگام مساوی کرد و در دور ششم ۵-۲ لستر سیتی را شکست داد. در نیمه نهایی در برابر تاتنهام قرار گرفت و۵-۱ این تیم را شکست داد. لمپارد در دقیقه ۸۰ گل چهارم این بازی را وارد دروازه کرد. چلسی در فینال این رقابت‌ها به مصاف لیورپول رفت و با نتیجه ۲-۱ قهرمانی جام حذفی را به دست آورد. در تمامی این رقابت‌ها لمپارد به عنوان کاپیتان تیم چلسی نقش به‌سزایی در کسب پیروزی این تیم بازی کرد. او توانست چندین گل به‌ثمر برساند و درگلزنی به مهاجمان دیگر نیز کمک کرد. لمپارد در این فصل دو بار جام قهرمانی را بالای سر برد و افتخاراتی دیگر را در کارنامه خود نوشت.

3ac4317bddf2e683bb72ab3971e70d72
قهرمانی لیگ اروپا، سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۳

لمپارد حضور در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ را به دلیل مصدومیت از دست داد ولی در تمامی بازی‌های فصل در این رقابت‌ها شرکت کرد. در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۲ و در پانصدمین حضور وی در رقابت‌های لیگ برتر، چلسی توانست ۸-۰ آستون ویلا را شکست دهد. در دور سوم رقابت‌های جام حذفی، لمپارد در مقابل تیم ساتهمپتون قرار گرفت و با یک پنالتی این تیم را شکست داد. این بازی ۵-۱ به سود چلسی پایان یافت. در دور چهارم در بربر برنت فورد ۴-۰ به پیروزی رسید. لمپارد ۱۹۹مین گل خود را برای چلسی در این دیدار به‌ثمر رساند. در فینال رقابت‌های لیگ اروپا در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ چلسی با کاپیتانی لمپارد در مقابل بنفیکا قرار گرفت و این تیم را با نتیجه ۲-۱ مغلوب خود کرد و به قهرمانی دست یافت. در ۱۶ می ۲۰۱۳ لمپارد قرار خود را با تیم چلسی به مدت یک سال تمدید کرد.

1d3b82fb9e17440e830fde9418dfdd87
آخرین فصل حضور در چلسی، سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴

در اولین روزفصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ در لیگ برتر، لمپارد با یک ضربه آزاد توانست چلسی را در برابر هال سیتی به پیروزی ۲-۱ برساند.۲۰۵مین گل وی در بازی مقابل استوا بخارست در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا به‌ثمر رسید. ۲۵۰مین گل او برای تیم چلسی در برابر تیم استوک، در ۵ آپریل ۲۰۱۴ به‌ثمر رسید و چلسی ۳-۰ این تیم را شکست داد. لمپارد در ۳ جون ۲۰۱۴ رسما از تیم چلسی خداحافظی کرد و به بازی خود در این تیم پایان داد.

جدال با نیویورک سیتی، پیوستن قرضی به منچسترسیتی، خداحافظی از دنیای فوتبال سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۷

در ۲۴ جولای ۲۰۱۴، لمپارد به عنوان یک بازیکن آزاد با تیم نیویورک سیتی قرار دادی دوساله امضاء کرد و قرار شد که لمپارد تا پیش از آغاز رقابت‌های لیگ در سال ۲۰۱۵ در این تیم بازی کند. در ۳ آگوست ۲۰۱۴ نیویورک سیتی اعلام کرد که لمپارد به مدت ۶ ماه به صورت قرضی به منچستر سیتی می پیوندد. در همان روز لمپارد اظهار داشت که قرار داد خود را تا پایان فصل با منچستر سیتی تمدید خواهد کرد. این تمدید قرارداد با منچستر سیتی، خشم هواداران نیویورک سیتی را برانگیخت. در اول ژانویه ۲۰۱۵، مدیر باشگاه منچستر سیتی اعلام کرد که لمپارد می‌تواند برای یک فصل دیگر قرارداد خود را تمدید نماید. لمپارد در تاریخ ۱۳ سپتامبر با منچسترسیتی به مصاف آرسنال رفت و ۲-۲ مساوی کرد. او اولین گل خود را در ۲۱ سپتامبر مقابل تیم سابق خود چلسی به‌ثمر رساند.

f4cde907faf3f12efbfdbcd39f6b227d
لمپارد در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۵ پیش قراردادی را با تیم نیویورک سیتی امضاء کرد. در ۱۶ سپتامبر، اولین گل خود را در این رقابت‌ها در برابر باشگاه تورنتو وارد دروازه کرد و این تیم ۲-۰ شکست خورد. ۱۱ روز بعد لمپارد در ۲۹مین دقیقه بازی مقابل ونکوور وایت کپز، گلزنی کرد و این تیم ۲-۱ مغلوب شد. در ۲ اکتبر، نیویورک سیتی سریع‌ترین گل خود در این رقابت‌ها را در برابر دی‌سی یونایتد به‌ثمر رساند. در ۳۱ جولای ۲۰۱۶، لمپارد اولین بازیکن تیم نیویورک سیتی شد که هتریک کرد و پیروزی را با نتیجه ۵ بر ۱ مقابل کلرادو رپیدز بدست آورد. لمپارد دومین فصل بزرگترین لیگ فوتبال را با ۱۳ گل و ۳ پاس گل در ۱۹ بازی به پایان رساند و نیویورک سیتی در کنفرانس شرقی در جایگاه دوم قرار گرفت و برای اولین بار به مرحله پلی آف این جام صعود کرد. در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶، باشگاه نیویورک سیتی اعلام کرد که لمپارد به محض انقضای قراردادش این تیم را ترک خواهد کرد. لمپارد پس از رد چندین پیشنهاد، بازنشستگی خود را در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۱۷ اعلام کرد و گفت که به دنبال کسب مدرک مربیگری خود پس از بازنشستگی است.

عرصه ملی
دوران نوجوانی

فرانک لمپارد برای اولین بار در روز ۱۳ دسامبر ۱۹۹۷ برای تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلستان در مقابل یونان به میدان رفت. او از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ برای این تیم بازی کرد و توانست در ۱۹ مسابقه، ۹ گل را به‌ثمر برساند که از این حیث از آلن شیرر و فرانسیس جفرز پیشی گرفت. در این بین، لمپارد در سال ۱۹۹۸ یک بار برای تیم بزرگسالان نیز بازی کرد که آن بازی با نتیجه ۲-۱ به نفع شیلی به پایان رسید. او برای اولین بار در ۱۰ اکتبر ۱۹۹۹ به تیم بزرگسالان انگلیس برای بازی دوستانه مقابل بلژیک دعوت شد که با برد ۲-۱ انگلستان همراه بود. اولین گل ملی او در ۲۰ آگوست ۲۰۰۳ و با برد ۳-۱ انگلستان در مقابل کرواسی به ثبت رسید. لمپارد در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ به ترتیب برای یورو و جام جهانی به تیم ملی دعوت نشد و مجبور شد که تا یورو ۲۰۰۴ دور از تیم ملی باشد. در رقابت‌های یورو ۲۰۰۴ و در ۴ مسابقه، وی موفق شد که ۳ گل برای تیمش در مقابل فرانسه وکرواسی به ثمر برساند و تیم انگلستان تا دور یک چهارم نهایی صعود کرد. در این مرحله و در مقابل پرتغال با گل دقیقه ۱۱۲ وی، انگلستان کار را به ضربات پنالتی کشید که در پایان لمپارد و یارانش از دور مسابقات حذف شدند. پس از این تورنمنت، نام فرانک لمپارد در لیست بازیکنان منتخب یوفا دیده می‌شدکه برای او افتخار بزرگی به‌حساب می‌آمد.

9cc25338cb6a1cedd0594d2467f363fa
یورو ۲۰۰۴ تا جام جهانی ۲۰۰۶

لمپارد پس از بازنشستگی پل اسکولز، به‌عنوان بازیکن ثابت تیم ملی انگلستان به‌میدان می‌رفت و در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ از نظر طرفداران به‌عنوان بهترین بازیکن انگلیس انتخاب شد. در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ وی توانست در بازی مقابل اتریش با یک ضربه دروازه این تیم را باز کرده و برد تیمش را به ارمغان آورد. در مقابل لهستان نیز گل او پیروزی تیم انگلستان را به‌همراه داشت و باعث شد که این تیم به جام جهانی راه یابد. او بهترین گلزن تیم ملی انگلستان در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز به‌شمار می‌رود که موفق شد در این بازی‌ها ۵ گل به‌ثمر برساند. در اولین بازی در جام جهانی ۲۰۰۶ در مقابل پاراگوئه، وی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد و انگلیس موفق شد که این بازی را ۱-۰ به سود خود به پایان ببرد. او در تمام دقایق بازی‌های تیم ملی انگلستان به‌میدان رفت و نتوانست گلی به‌ثمر برساند و این تیم نیز در دیدار آخر خود در یک چهارم نهایی مقابل پرتغال و در ضربات پنالتی نتیجه را واگذار کرد. فرانک لمپارد، جیمی کرگر و استیون جرارد از جمله بازیکنانی بودند که نتوانستند ضربات خود را وارد دروازه حریف کرده و باعث حذف تیم ملی انگلستان را از گردونه رقابت‌ها شدند. در سال ۲۰۰۷ و در بازی دوستانه مقابل آلمان، او توانست گل دیگری را به‌نام خود ثبت کند. در مقدماتی یورو ۲۰۰۸، وی عملکرد نا‌امید کننده‌ای داشت و هنگام تعویض در اوایل نیمه دوم در بازی مقابل استونی از سوی تماشاگران هو شد. او همچنین توانست در مقابل کرواسی گل دوم تیمش را به‌ثمر برساند ولی در نهایت تیم انگلستان با باخت ۳-۲ مقابل این تیم، جواز حضور در یورو ۲۰۰۸ را از دست داد. در برد ۴-۰ مقابل اسلواکی در مارچ ۲۰۰۹، وی موفق شد پانصدمین گل تاریخ تیم ملی انگلستان را در ورزشگاه ویمبلی به‌ثمر برساند. در سپتامبر ۲۰۰۹ و با زدن ۲ گل برای تیم ملی انگلیس مقابل کرواسی و برد ۵-۱، انگلستان حضور خود را در جام جهانی ۲۰۱۰ مسجل کرد.

34fd46e2555c6d3ba6d55b3320df3368
جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲

در دور یک شانزدهم نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ و در بازی مقابل رقیب سنتی یعنی آلمان و در نیمه نخست، ضربه دیدنی وی از خط دروازه عبور کرد ولی هیچ کدام از داوران آن را گل تشخیص ندادند و با شروع نیمه دوم و با تک گل زیبای او از روی یک ضربه کاشته نیز، انگلستان نتوانست به پیروزی برسد و این تیم نتیجه را ۴-۱ به آلمان واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. پس از حذف انگلیس، لمپارد رکوردی دیگر از خود به‌جای گذاشت. از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۰ هیچ بازیکنی به‌اندازه وی نتوانسته بود به سمت چهارچوب دروازه حریف توپی را شلیک کند که او از این حیث رکوردار شد و توانست ۳۷ بار دروازه حریفان را با ضربه‌های خود تهدید کند ولی هیچ یک از این ضربه‌ها تبدیل به گل نشد. در ۸ فوریه ۲۰۱۱ و پس از عدم حضور ریو فردیناند و استیون جرارد به دلیل مصدومیت، در یک بازی دوستانه در مقابل دانمارک، وی بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلستان را به بازو بست. در مقدماتی یورو ۲۰۱۲، لمپارد توانست ۲ با از روی نقطه پنالتی دروازه ولز را باز کند و در شب تساوی ۲-۲ تیم انگلیس در مقابل سوییس، او موفق شد که با حضور در محوطه جریمه حریف برای تیمش ضربه پنالتی به ‌ارمغان بیاورد. در نوامبر ۲۰۱۱ و در بازی دوستانه مقابل اسپانیا، او توانست تنها گل بازی و گل پیروزی بخش انگلستان را وارد دروازه حریف نماید. در ۳۱ می ۲۰۱۲ و در چهارچوب رقابت‌های یورو در همان سال، وی به شدت مصدوم شد و جای خود را به جوردن هندرسون داد.

147087cb60752faf8d87fd1b66ea6164
خداحافظی از بازی‌های ملی، سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۴

در ۱۴ آگوست ۲۰۱۲، روی هاجسون وی را برای بازی دوستانه با تیم ایتالیا به‌عنوان کاپیتان دعوت کرد که این بازی ۲-۱ به نفع انگلستان به‌پایان رسید. در ۲۲ مارچ ۲۰۱۳ و پس از پیروزی ۸-۰ مقابل سن مارینو، لمپارد بیست وهشتمین گل ملی خود را به‌ثمر رساند تا به‌عنوان گلزن ترین هافبک تاریخ فوتبال انگلستان لقب بگیرد. او هشتمین بازیکن فوتبال انگلستان است که یکصد بار برای تیم ملی انگلیس به میدان رفته است. در ۱۲ می ۲۰۱۴، لمپارد جزو نفرات اصلی تیم ملی انگلستان برای جام جهانی ۲۰۱۴ بود و به‌عنوان کاپیتان دوم انتخاب شد. او در تساوی ۰-۰ مقابل کاستا‌ریکا با بازوبند کاپیتانی به میدان رفت و سرانجام در ۲۶ آگوست ۲۰۱۴، بازنشستگی خود را از بازی‌های ملی اعلام کرد. وی ۱۰۶ بار برای تیم ملی انگلستان به میدان رفت و موفق شد ۲۹ گل به‌ثمر برساند.

زندگی شخصی و ازدواج:

فرانک لمپارد و آلن ریواس در سال ۲۰۰۶ با یکدیگر آشنا شدند و تا سال ۲۰۰۸ زندگی مشترک داشتند. آنها دو دختر به نام‌های لونا و ایسلا دارند. این دو بعد از مدتی از یکدیگر جدا شدند. وی در اکتبر ۲۰۰۹ با کریستین لوئیس بلکلی مجری تلویزیون آشنا شد. در ۱۵ جون ۲۰۱۱ نامزد شدند و در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۵ ازدواج کردند. در سال ۲۰۱۸ دختر آنها به نام پاتریشیا شارلوت به دنیا آمد.

9b99df8630fbe2b87e4af3ee07498199

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *