صفحه اصلی / عمومی / جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ تونس ۰-۱ نیجریه؛ مدال برنز برای عقابها

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ تونس ۰-۱ نیجریه؛ مدال برنز برای عقابها

ad banner

در چهارچوب رقابتهای جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ، در بازی رده بندی تیم های تونس و نیجریه مقابل یکدیگر به میدان رفتند که این دیدار با تک گل ادیون ایگالو به سود تیم ملی نیجریه به پایان رسید.

پیروزی تیم ملی نیجریه مقابل تونس در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹
ادیون ایگالو زننده تک گل نیجریه

این بازی که برای تعیین مقام سومی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ بود، در ورزشگاه السلام شهر قاهره راس ساعت ۲۳:۳۰ روز چهارشنبه بیست و ششم تیرماه به وقت ایران آغاز شد. قضاوت این دیدار بر عهده جهاد گریشا داوری از کشور مصر بود. مهاجم سی ساله تیم ملی نیجریه گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند تا کشورش بتواند مدال برنز رقابتهای جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ را از آن خود کند. گرنات روهر سرمربی تیم ملی نیجریه با ایجاد تغییراتی در ترکیب تیمش فرصت حضور بازیکنان نیمکت نشینش را فراهم کرده بود. در درون دروازه، فرانسیس اوزوهو به دنیل آکپیی ترجیح داده شده بود. اوزوهو اولین حضورش در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ را تجربه می کرد. با توجه به دوکارته شدن چیدوزی آوازیم در دیدار قبلی مقابل الجزایر، اولا آینا بجای این بازیکن در ترکیب اصلی قرار گرفته بود. ادیون ایگالو نیز جایگاه ثابتش را در ترکیب اصلی کنار ساموئل چوکوئزه و احمد موسی بازپس گرفته بود. در نقطه مقابل آلن ژیرس سرمربی تیم ملی تونس موئز بن شریفا را جایگزین موئز حسن سنگربان مصدوم خود کرد. انیس بدری جایگزین یوسف المساکنی شد. همچنین نسیم هنید، فرجانی ساسی و غیلین شلالی از ابتدا در ترکیب تیم تونس قرار گرفتند. عقابها خیلی زود و با گل دقیقه سوم ایگالو از حریف پیش افتادند. روی اشتباه مدافعان تونسی توپ به ایگالو رسید تا این بازیکن به راحتی پنجمین گل خود در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ را به ثمر برساند. شاگردان ژیرس خیلی زود میتوانستند توسط وهبی خضری بازی را به تساوی بکشانند اما ضربه مهاجم سنت اتین توسط مدافعان نیجریه دفع شد. چند دقیقه بعد نزدیک بود ایگالو گل دومش را به ثمر برساند اما شوت این مهاجم در آخرین لحظه با دخالت یاسین مریاح به کرنر رفت. در نیمه نخست نبض بازی در مجموع دراختیار تونس بود و آنها خطرات زیادی روی دروازه نیجریه خلق کردند اما در زدن ضربات آخر بی دقت بودند. خط دفاع مستحکم نیجریه نیز فرصت نزدیک شدن مهاجمان تونسی را به دروازه اوهوزو نمیداد. تونس اولین تعویض خود را در همان اواخر نیمه اول انجام داد و فیراس به جای طاها خنیسی به میدان آمد. لحظاتی قبل از پایان نیمه اول، ایگالو نیز با مصدومیت به ناچار مجبور به ترک زمین شد تا ویکتور اوسیمن با شروع نیمه دوم جایگزین او شود. در نیمه دوم نیز فشار حملات تونس برای به تساوی کشاندن کار ادامه داشت و ژیرس با ایجاد تغییراتی در ترکیب سعی در تغییر نتیجه داشت. در یکی از معدود موقعیت های نیجریه در نیمه دوم، چوکوئزه میتوانست تیمش را به گل دوم برساند اما ضربه فنی این مهاجم با مهار دیدنی شریفا همراه شد. سرانجام تلاش دو تیم با همان یک گل به پایان رسید تا تونس علی رغم ارائه نمایش بهتر نسبت به حریف در مکان چهارم جام ملتهای افریقا قرار بگیرد. نیجریه نیز با این پیروزی به مدال برنز رقابتها دست یافت تا پس از حذف دراماتیک در مرحله قبلی مقابل الجزایر، این پیروزی التیام بخش آنها باشد.

شرح گل ها

  • ادیون ایگالو (نیجریه): دقیقه سوم بازی، روی غلفت مدافعان تونس توپ در محوطه جریمه به ایگالو رسید تا این بازیکن با ضربه پای چپ به راحتی دروازه شریفا را باز کند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *